uuden jarrurummun maalaaminen - mikä maali?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

uuden jarrurummun maalaaminen - mikä maali?

Viesti Kirjoittaja michael »

Nyt tarvittaisiin vähän vinkkejä mikä maali oikeasti toimii uuden ja kirkkaan jarrurummun maalaamisessa.

Nyt on tullut kokeiltua kolmella tavalla:

Hammerite metallisuojamaali tai Miranol --> levittyy huonosti, kuivuttuaan lähtee kynnellä raaputtamalla irti

Hammerite erikoismetallien pohjamaali --> levittyy hyvin, mutta lähtee edelleen kynnellä irti

Mielestäni ei tule pitkäikäistä pintaa, jos kynsi riittää työkaluksi maalin poistoon? Onko jotain paremmin soveltuvaa maalia? Tavoiteväri on harmaa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Onhan niitä oikein jarruosien maalailuun tarkoitettuja maaleja. Jos oikein muistan niin 2-komponenttimaaleja.
Itsellä on ihan kuumakesto kilikali pysynyt ilman ongelmaa satuloissa ja rummuissa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Motonetistä jarrusatula maalia.
Yhteen maalasin keltaisella spraylla ja hyvin pysyi.

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja JLM »

Ei kai sulla ole varastorasvaa rumpujen pinnassa? Se tahtoo haitata maalin kun maalin kiinnittymistä.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

JLM kirjoitti:Ei kai sulla ole varastorasvaa rumpujen pinnassa? Se tahtoo haitata maalin kun maalin kiinnittymistä.
Taitaa kaivata pohjamaalin. En kyllä tiedä yhtään lämmönkestävää pohjamaalia. Jos unohdetaan lämmönkestävyys, niin super rostex ehkä. Tai joku happopohjamaali.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

onefromnorth kirjoitti:
JLM kirjoitti:Ei kai sulla ole varastorasvaa rumpujen pinnassa? Se tahtoo haitata maalin kun maalin kiinnittymistä.
Taitaa kaivata pohjamaalin. En kyllä tiedä yhtään lämmönkestävää pohjamaalia. Jos unohdetaan lämmönkestävyys, niin super rostex ehkä. Tai joku happopohjamaali.
Rasvaa ei varmasti ole, jarrucleanerilla olen puhdistanut huolellisesti.

Rostexia aion kokeilla seuraavaksi pohjalle tai sitten ehkä myös jotain jarrusatulamaalia jos sellaista löytyy ilman tuning-lisähintaa ja riehakkaan raikkaalla harmaan sävyllä.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

michael kirjoitti: Rostexia aion kokeilla seuraavaksi pohjalle tai sitten ehkä myös jotain jarrusatulamaalia jos sellaista löytyy ilman tuning-lisähintaa ja riehakkaan raikkaalla harmaan sävyllä.
Huomaathan että Rostex ja Super Rostex on eri maaleja. Super Rostexissa liuottimena joku "oikea" liuotin, olikohan xyleeni. Rostexi taisi olla tärpättiliottiminen jos en väärin muista.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Pysyisköhän tuossa VHTn gast iron maali. Sitä siis saa kahdella eri lämmönkestävyydellä. Se matalampi lämmönkesto lienee sopivampi. Maalauksen jälkeen paistat sen maalin esim suksipaahtimella lämmittämällä. En tosin ole kokeillut koneistettuun pintaan, mutta jarrupääsylinterissä ja pakosarjassa on pysynyt kolme vuotta ilman ruostumisen merkkejä.

Eastwoodilla näyttäisi olevan myös jotain vastaavia mömmöjä. Suomessa noita edustaa Mobitive Tuolta löytyy mm harmaata happo pohjaväriä

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Munkin pitäisi maalata 33 rummut... ei uskoisi että miranoli ei pysy.

156 levyjen keskiöt maalasin miranolilla ja niistä ei ainakaan lähe ihan helposti raaputtamalla pois.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Hammeritea kun pensselillä levittelee nelisen ohutta kerrosta, tulee hyvä lopputulos. Ainakin pari kesää on pysynyt moitteetta eräässä tallilla olevassa pirssissä. Nyt 155:en jarrut maalasin samalla metodilla.

Tuo tarvii vaan todellakin täysin rasvattoman ja puhtaan pohjan. Suoraan hiekkapuhalluksesta kun aloin sutimaan (tietysti hiekanmurut puhaltaen ensin pois..) niin kyllä pysyy.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Shakal kirjoitti:Tuo tarvii vaan todellakin täysin rasvattoman ja puhtaan pohjan. Suoraan hiekkapuhalluksesta kun aloin sutimaan (tietysti hiekanmurut puhaltaen ensin pois..) niin kyllä pysyy.
Jos normi kompuralla puhaltaa on riski että sieltä tulee öljyä...

Vastaa Viestiin