Hieman 166:sta
Valvoja: Moderators
Hieman 166:sta
Olen tässä reilun vuoden harharetkien jälkeen ehkä palaamassa taas Alfan rattiin.
Ajatuksissa on ollut tuollainen 2.5 litrainen malli ja olen paria sellaista jo kokeillutkin. Noiden välillä on hieman valinnan vaikeuksia,koska molemmissa on paljon hyvää,mutta myös puutteita. Valinnan helpottamiseksi muutama kysymys ?
1. Kannattaako jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihtaa vesipumppu ja missä tuollaisen rempan saisi hyvin tehtynä ja paljonko se maksaa ?
2. Mistä noihin saa lisää virta-avaimia ja mihin hintaan?
3. Kuinka paljon noissa on normaali öljynkulutus ja mitä öljyä noihin kannattaa laittaa ?
4. Kuinka noissa on automaattilaatikko kestänyt ?
5. Kuinka paljon kalliimpi käyttömaksu on 2001 ja uudemmissa kuin alle 2001 malleissa ? (vanhemmissa kai se määräytyy painon mukaan ja uudemmissa päästöjen) ?
Markku
Ajatuksissa on ollut tuollainen 2.5 litrainen malli ja olen paria sellaista jo kokeillutkin. Noiden välillä on hieman valinnan vaikeuksia,koska molemmissa on paljon hyvää,mutta myös puutteita. Valinnan helpottamiseksi muutama kysymys ?
1. Kannattaako jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihtaa vesipumppu ja missä tuollaisen rempan saisi hyvin tehtynä ja paljonko se maksaa ?
2. Mistä noihin saa lisää virta-avaimia ja mihin hintaan?
3. Kuinka paljon noissa on normaali öljynkulutus ja mitä öljyä noihin kannattaa laittaa ?
4. Kuinka noissa on automaattilaatikko kestänyt ?
5. Kuinka paljon kalliimpi käyttömaksu on 2001 ja uudemmissa kuin alle 2001 malleissa ? (vanhemmissa kai se määräytyy painon mukaan ja uudemmissa päästöjen) ?
Markku
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
1. Kannattaa, itse vaihdatin 156:seen siellä teidän kylän autovaraosalla.
3. Ei mennyt V6:ssa juurikaan 10tkm vaihtovälillä. Itse ajoin Mobilin 5W-50:llä.
5. Painon mukaan n. 200e/vuosi ja päästöjen mukaan n. 300e/vuosi.
Selkeästi tukevamman oloinen auto kyllä kuin 156:nen. Onko muuten 2.5 litrainen paljon halvempi kuin 3.0? Kulutuksessa ei välttämättä ole eroa.
3. Ei mennyt V6:ssa juurikaan 10tkm vaihtovälillä. Itse ajoin Mobilin 5W-50:llä.
5. Painon mukaan n. 200e/vuosi ja päästöjen mukaan n. 300e/vuosi.
Selkeästi tukevamman oloinen auto kyllä kuin 156:nen. Onko muuten 2.5 litrainen paljon halvempi kuin 3.0? Kulutuksessa ei välttämättä ole eroa.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin.
Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole. 


-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Lämpö tai pakkanen? Tahmainen liima helpompi raaputtaa pois jäätyneenä. Ei taida tosin pakkasöitä olla tarjolla ihan vähään aikaan. Jos kemikaaleihin turvautuu niin aluksi sytkärin bensa (se nestemäinen zippo tyylisiin) ja tenttu (sinol/marinol). Nämä eivät syövytä muovia eli kannattaa noita kokeilla ennen tinneriä, ksyleeniä etc. kovempia liuottimia jotka pehmentävät myös kumi ja muoviosat, eli tarkkana saa niiden kanssa olla.Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin.Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole.
Lämmittämällä liima aktivoituu ja jää kiinni kalvoon eikä lasiin. 3M kalvostakin jää liimat pintaan ilman lämmitystä. Liimojen poistoon xsyleeniä.Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin.Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Siis lämpöä voi(si) kokeilla niihin lasiin jääneisiin liimajäämiin. Samoin pakkasta.Jarsan kirjoitti:Lämmittämällä liima aktivoituu ja jää kiinni kalvoon eikä lasiin. 3M kalvostakin jää liimat pintaan ilman lämmitystä. Liimojen poistoon xsyleeniä.Jalamari kirjoitti:Ei tuohon taida olla mitään oikein helppoa konstia. Kunnon kalvot lähtee ihan vaan reunasta repäsemällä ja liima jää kiinni kalvoon. Sitten Biltema Gila ym. laatu lähtee samalla konstilla mutta liima jää kiinni lasiin.Mattoveitsen terällä ja tinnerillä noita liimoja on sitten tullut poisteltua, mutta helppoa se ei ole.
Lontoonkieliset löysin jo netistä ja niillä kyllä pärjäilen,mutta olisitko halukas myymään suomenkieliset manuskat (kohtuu hintaan tietysti
)
Pistä mailia tai PM-viestiä jos onnistuu.


Pistä mailia tai PM-viestiä jos onnistuu.
kumimuumi kirjoitti:Suomenkielinen, no aitoossa on. Tietysti.Zenery kirjoitti:sitten vielä
6. Löytyykö jostakin englannin- tai suomenkielistä käyttöohjetta ko. autoon tai siis ainakin siihen ICS audio-ajotietokone-puhelin-navigaattori-sydeemiin ,kun ei tuo ranska oikein taivu
