Superi käy viileänä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Superi käy viileänä

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla syy yllättäen havaitsemaani moottorin alhaiseen käyntilämpötilaan?
Normaalissa kaupunkiajossa lämppäri heiluu tuolla 60 - 70 asteen hujakoilla mutta viikonloppuna ulkolämpötilan ollessa +-0 c. ajelin Lahdentietä tasaista 115 km/h mittarinopeutta n. 35 km, jolloin kotikulmille päästyäni kiinnitin huomion em. asiaan. Mittari näytti alle 40:n lämpöjä ja varoitusvalokin alkoi satunaisesti syttyillä.
Eihän mitään vakavampaa, eihän...? :(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ekana mieleen tulee että anturi rikki.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tai jäähdytysneste lähes lopussa... entinen opel reakoi joskus tuolla tavalla. Tuo on ainakin helppo tarkistaa. Seuraavaksi se anturi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaisiko vika olla tässä:
164-V6 92-- MITTARI+VALOLLE. . . . . . . . . . . . . . . . 37-3426 16.00 ???

Tuo on MotoNjetin hinta anturille, tosin tuossa ei ole eritelty 12- ja 24-venttiilistä mutta niissä voi hyvinkin olla sama anturi.

Mittarin alhainen näyttämä ja varoitusvalon vilkkuminen yhtä aikaa viittaisivat anturivikaan. Normaalistihan valo syttyy vain kun neste on liian kuumaa. Jäähdytysnesteen vähyyskin voisi saada sydeemin sekoamaan, mutta 164:ssähän on nesteen määrälle oma merkkivalo. Ellei sen anturi sitten ole rikki... :roll:
Viimeksi muokannut Rasvis, 18 Maalis 2004, 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tattista vaan neuvoista, täytyypi illansuussa tarkistella (vaimon sanoin) "pihalla ruostuvaa viihde-elektroniikkaa" syvällisemmin.
Olen myös kuullut BSTR:n tavoin mahdollisesti jäähdytysnesteen vähyyden liittyvän aiheeseen. Katsotaan, ollaanko huomenna viisaampia...
Oudoksi vaan asian tekee se, että kaupunkiajossa ongelmaa ei ole mutta pitkäaikainen kylmä viima tasaisessa ajossa vaikuttaa heti lämpöihin.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

pientä peittoo nokkamaskiin vaan..tai ehkä myös uus termari... :-D

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Nestettä piisaa ja anturikin tuntuu toimivan ihan normaalisti. Taitaa mennä termari uusiksi? Jättää kenties kierron päälle...?
No, lets katotaan viikonloppuna, kylmällä koneella kun ei kovin pitkään viittis kurvailla ne kun eivät tunnu siitä pitemmän päälle tykkäävän...

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

tuleeko lämppäristä kuumaa ilmaa? jos ei niin sitten on termostaatti pimahtanut ja jäänyt auki. pappan montsiautossa oli tommonen vika, oli tosi kiva kovilla pakkasilla kun ei saantu autoa lämpimäksi millään...

-juri
932 937 955

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

kovilla pakkasilla kun ei saantu autoa lämpimäksi millään...
Ei toi 164:en muutenkaan ole niitä kuumimpia autoja...kovalla pakkasella on tosiaan syytä olla termari kunnossa...*.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kyllä minusta vaikuta termarin jumittamiselta jos mittari näyttää viileätä ja ylikuumenemisen merkkivalo vilkkuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Joo, vähän alkaa ontua toi mun termariteoria. Lämmintä ilmaa pukkaa ihan ok ja tyhjäkäynnillä tai norm. ajaessa viisari värähtää ihan oikeille lukemille. Lämmöt alkavat laskea tuossa satasen hujakoilla. Jospa herkkähipiäinen italiatar on vaan saanut kevätflunssaa liiasta viimasta..? jatkan tarkkailua...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

ylikuumenemisen merkkivalo vilkkuu
Tuota en heti huomannutkaan... :oops:

Vastaa Viestiin