Kevät tulee, kuume nousee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Kevät tulee, kuume nousee

Viesti Kirjoittaja HR »

Suoraan asiaan. Onko kukaan täällä omistanut/omistaa entisessä elämässä n.s. liisarina ollutta Alfaa. ALD:llä olisi palojon kohtuu hintaisia ja vähän ajettuja 156:ia mutta, mietityttää pitääkö puheet siitä että leasing autoja kohdellaan kaltoin paikkaansa. Olisin enemmänkin kiinnostunut kokemuksista kuin mielipiteistä.

Toisekseen onko ensimmäisen sarjan 156:sten Seleissä jotain erityistä huomioitavaa, noin hankintamielessä. Jotain lastentautejahan noissa oli mutta mitä, muistaako kukaan. Ainakin jotain ohjelmistopäivityksiä muistaakeseni oli, mutta nuohan on jo varmaan kaikkiin tehty, muuta? Olisiko jollakin enemmänkin kokemusta aiheesta selespeed, sanotaan tuonne lähelle puoltatoistasataa kilometria tai yli, kiinnostaisi kovasti.

Niin siis sanotaan vielä että ALD:llä ei ole seleä myytävänä, kyse on eri autoista.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Eiköhän jokainen alfa saa jonkin verran keskimääräistä raskaampaa kaasujalkaa. Liisarissa on ainakin huollot hoidettu kalleimman mukaan(?).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Joo ennenkuin ostin oman alfani ajelin 4 vuotta isipapan työsuhdealfalla ja erittäin raskaalla kaasujalalla. Faija taas meni kylmän viileellä herrasmies tyylillään. Kaikki huollot tehty luonnollisesti ajallaan kalleimman kaavan mukaan Delta-autossa joten uskon, että paremmassa kunnossa ovat kuin yksityiseltä ostetut. Tämä tosin pohjautuu vain omiin kokemuksiini. :wink:
On kivaa kun on kivaa

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Itsellä oli aikanaan 306 gti pösö liisarina, ja en kyllä sen yksilön ostamista olisi kenellekään vakavalla naamalla voinut suositella. :mrgreen:

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Jos en ihan väärin muista niin leasing autolla oli n.30% suurempi kolarainti vs yksityinen auto. Oli joku vakuutus yhtiön tilasto viimekesältä.
No siinä ei ollut kai houmioitu näkökantaa ajokilometreistä vs "siviili auto".
Ja onhan 100tkm ajavalla isompi mahdollisuus kolaroida kun 10tkm vuodessa ajavalla. Ne on kyllä yleensä hyvin huollettuja mutta historia kannattaa tarkistaa.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Lisuri

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Omani on vanha liisari ja viimeisen päälle huollettu. Kilsoja tosin on reilusti takana, mutta huoltokirja virheetön. Makuasia on, haluaako vähemmän ajetun jonka huoltokulut on pidetty realistisella tasolla vai vanhan liisarin jonka huoltokuluista on maksettu maltaita :crazyeyes: Delta-autossa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Noista huolloista sen verran, että mun Alfa on erään firman entinen "edustus" auto, Huollettu tinkimättömästi DA ja AutoMilano. Eikös ne kulut voi kivasti vähentää verotuksesta? Siis firmat.

Nyt huollot onkin sitten ollu retuperällä, kun en sitä DA kallista leimaa arvosta.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

puuha kirjoitti:Noista huolloista sen verran, että mun Alfa on erään firman entinen "edustus" auto, Huollettu tinkimättömästi DA ja AutoMilano. Eikös ne kulut voi kivasti vähentää verotuksesta? Siis firmat.

Nyt huollot onkin sitten ollu retuperällä, kun en sitä DA kallista leimaa arvosta.
Käsittääkseni yritys voi vähentää paketti-/kuorma-auton huolloista alv:n, mutta ymmärtääkseni tämä ei koske henkilöautoja :roll:
Kertokaa toki jos parempaa tietoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Meikäläisen entinen vm. 00 156 Super SW on kyllä vimpan päälle huollettu
(siis viety joka viasta/oireesta DA:han), liisingyhtiö omisti auton ja joutui maksamaan kaiken, joten surutta DA:han. Enkä polkenut liikaa 8) , vain sopivasti ettei karstotu ei raaski vaikkei ole oma :cry:
140000:sta on ajettu n. 120000 maantiellä/motarilla siitä joku saa hyvän pelin

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Itselläni on entinen työsuhdeauto 156 -00 SW. Ei mitään moitteen sijaa, kahta naarmua (etu- ja takapuskurissa) lukuun ottamatta. Huoltokirja ok (DA), ja tunnen kaverin joka autolla ajoi (PALJON rauhallisemmin kuin minä :-D ). Käytti valitettavasti autoa harjapesussa...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Liisari

Viesti Kirjoittaja KJS »

Eiköhän se ole liisarien kohdalla sama kuin käytetyssä autossa yleensäkin, että miilaisen yksilön löytää. Itselläni on 156 joka on alkutaipaleensa viettänyt liisarina. Ainakin siinä on kaikki huollot ajallaan tehty ja muutenkin ihan hyvin pidetty. Toki jotakin kosmeettisia pikkujuttuja on tarvinnut fixailla. Onhan aina suurempi riski että auto pidetään huonommin kun se ei ole oma, mutta toisaalta löytyy niitä hoitamattomia yksilöitä itse omistetuistakin, tosin tuskin Alfoista.....

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Pitään nyt kertoa mitenkä tuon Oulun Deltassa olevan selen suhteen kävi. Menin nimittäin niin pitkälle että lähdin vaimon kanssa katsomaan kyseistä autoa. Auto oli asiaankuuluvasti keskellä sohjolammikkoa kuraisena liikkeen takapihalla. Rakkaan vaimon kommetti autosta oli naisellisesti "hyi helvetti minkä värinen". Kun auto haisi vielä tupakalta ja akkukin oli tyhjä, kun huollon pojat oli kuulemma soittanut poppivehkeitä, niin tunnelma auton suhteen vielä läsähti.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Minulla myös leasing peli Espoosta. Jäljitin entisen omistajankin joka väitti pesseensä itse käsin!? Oli muutenkin niin Alfa mies kuin olla saattaa. Voi tietysti olla että vedätti vaan, mutta auto oli kyllä todella siistissä kunnossa enkä tiedä mikä motiivi olis ollu valehdellakaan. Hieman kuitenkin ihmetytti väite leasing auton käsinpesusta, ellei sitten ollut aikonut itselleen?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
Vihreä sisältä ja vihreä päältä
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HR kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Hmh? Minusta se Verde Amazzonia on parhaita sävyjä joita alkupään 156:siin on ollut tarjolla.

Noh, kaikilla ei voi olla näin hyvä maku, vai mitä Vittorio?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
HR kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs värinen se Sele mahtoi olla kun herätti tuollaisen inhoreaktion?
Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Hmh? Minusta se Verde Amazzonia on parhaita sävyjä joita alkupään 156:siin on ollut tarjolla.
Makuasioita, itsekin pidän tuosta Verde Amazzoniasta melkein eniten, eikä se vihreä sisustakaan hassumpi ole. Harmi ettei uuden mallin valikoimassa ole samaa väriä.
Ammattina autokauppa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuollaista vihreä/vihreä kävin tampereella katsomassa kun olin Alfa ostamassa. Siinä oli vaan ikävä lommo + etten tykänny vihreästä sisuksesta. Jotenkin liian vihreä :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Meniköhän oikeaan topic:iin? No eilen madalsin auton ja vaihdoin kesänakit alle. Nyt näyttää erittäin hmm sanoisinko hyvältä :-D

Täytyy vaan toivoa, että ei tule pakkasia enää :roll: Onkos muilla jo kesäkumit alla?
On kivaa kun on kivaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hamil kirjoitti:Meniköhän oikeaan topic:iin? No eilen madalsin auton ja vaihdoin kesänakit alle. Nyt näyttää erittäin hmm sanoisinko hyvältä :-D

Täytyy vaan toivoa, että ei tule pakkasia enää :roll: Onkos muilla jo kesäkumit alla?
Kuvia, kuvia, kuvia! :-D

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Täytyy laittaa kunhan vaan tulee hyvät kelit et on auto puhdas! :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Hamil kirjoitti:Meniköhän oikeaan topic:iin? No eilen madalsin auton ja vaihdoin kesänakit alle. Nyt näyttää erittäin hmm sanoisinko hyvältä :-D

Täytyy vaan toivoa, että ei tule pakkasia enää :roll: Onkos muilla jo kesäkumit alla?
Kuinka paljon tontitit?
Prkl, täytyy laittaa omaankin suvinakit alle..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olkaa hyvä vaan ja laittakaa kesä slicksit alle, eihän tuolla ulkona ole kun 5cm lunta ja floskaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

puuha kirjoitti:Olkaa hyvä vaan ja laittakaa kesä slicksit alle, eihän tuolla ulkona ole kun 5cm lunta ja floskaa...
Täällä paistaa aurinko (ainakin melkein), ja tiet on kuivat.

Turussahan on aina paska keli.. :lol:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

:twisted: :twisted: :twisted:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Siitähän ei auton väri parane ja varsinkaan sisustan väri. :mrgreen:

Oman kaunokaisen tilalle kyselin tammikuussa uutta 156:sta, viime vuoden mallia. Ei vaan ollut vihreää enää tarjolla eikä kyllä punaistakaan, jolloin ostahalutkin vähän laimenivat... Lopullisen niitin antoi DA:n myynti-innokkuus... ja silloin puhuttiin suorasta kaupasta.

Se on vaan tuon ikäinen malli siinä vaiheessa, että edessä on kohta 100:n ja 120:n tkm:n halvat huollot sekä siihen päälle ainakin ajoituksenmuuntimen korjaus ja tukivarsien vaihto. Väh. em. jutskat kannattaa ottaa huomioon kauppaa tehdessä. Selespeedi voi tietenkin tuoda omat kiemuransa kustannuksiin... Mutta eihän Alfaa osteta taskulaskin kädessä... Se vain on ALFA! 8)

Muuten omasta mielestäni auto ei voi siitä enää paljon komistua ja IMHO uudemman alfan sisusta on tylsemmän näköinen.

Jokos kyselit välirahan tarvetta 155:een?
Kuva

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

R@gdoll kirjoitti:
HR kirjoitti:Vihreä sisältä ja vihreä päältä
Siitähän ei auton väri parane ja varsinkaan sisustan väri.....

Lopullisen niitin antoi DA:n myynti-innokkuus... ja silloin puhuttiin suorasta kaupasta.

Se on vaan tuon ikäinen malli siinä vaiheessa, että edessä on kohta 100:n ja 120:n tkm:n halvat huollot sekä ........

Jokos kyselit välirahan tarvetta 155:een?
No itseasiassa kerkesin itseni jo suggeroida siihen ajatukseen että Alfa voisi olla vihreäkin, ja itseasiassa se voi olla tyylikäskin puhtaana ja vahattuna, värissä on tiettyä "syvyyttä". Kuitenkin jos ensivaikutelma ei ole "jess se on tämmä!" niin ehkäpä annan asian olla.

Oulun Deltassa olivat muuten kiitettävän innokkaita myymään. Käytettyjen autojen myyjä oikein kutsui koeajolle jahka saavat selen parempaan ryhtiin ja yläkerrassa katsellessa Fiiatteja ja huokaillessa että Fiiatin saisi samaan hintaan uuden kuin käytetyn Alfan tuli myyjä heti paikalle. Kun kerroin että auto on kuitenkin vähän niinkuin harrastus ja käymme sillä erinäisissä tapahtumissa kesällä rupesi, muuten naismmyjä, heti pyytämättä laskemaan välirahaa uuteen näytillä olevaan 2003 sportwagoniin ja kyselemään Alfistien kesätapahtumista. Kertoi muuten myös että heidän perheellään on harrastuksena -67 Mini. Että aktiivisuudesta ei voi moittia.

Välirahaa siihen vihreään seleen haluaisivat hieman yli kymppitonnin, hyvitys 155:sta olisi about 7500e. Välirahat ja hyvitykset ovat täällä pohjoisessa hieman korkeampia kuten näkyy. Kannattaisikin myydä 155 täällä suoralla kaupalla pois ja käydä hakemassa sitten tilalle käytetty etelästä. Taidankin käydä loppuviikosta siellä ALD:llä, vaikka sielä oleva metallinharmaakan ei ihan minun suosikkiväri ole, mutta katsotaan millaiset on vaikutelmat noista autoista. Ja sitten olisi vielä tietenkin sekin mahdollisuus että vaihtaisi vanhempaan vähemmän ajettuun 155:een kun Tampereella on myytävänä se V6:nen. Tietenkin parasta olisi antaa kuumeen mennä ja pitää vielä tuo nykyinen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jaa vai ajattelit päivittää alfan vähän uudempaan...mikäs siinä kutosen murinaa onkin kiva kuunnella... :-D

itsekkin on tuli viimme viikolla kyseltyä mm -96 mallista 164 TS superia ja ja paria 525 TDS farkku bemaria -93 ja 95 malliset...tekisi meinaan mieli hieman uudempaa ajoautoa ja jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n... :)
Mikäs ettei kuutonen talveen sopisi? Hitaastihan se lämpeää mutta 8v TS ei taida olla sen suhteen juuri parempi.

Remeliä saa vaihtaa kuudenkympin välein muttei se maltaita maksa, ja ainakin 164:ssä on ihan kohtuullisesti tilaakin tuohon vaihtamiseen. Jäähdytysnesteet tosin pitää laskea pihalle, termari kun majailee jakohihnan "sisällä".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Jos ihan alkuperäiseen kysymykseen mennään, niin tässä oma kokemukseni entisestä "liisarista", kannattaa tutkia auto tarkasti, kaikkea ei välttämättä pikkuvilkaisulla huomaa.
Kaikennäköistä
rempsotusta ja pikkupuutetta oli, jota ei oltu viitsitty korjata:
tässä rehellisen tarkka lista muillekin ihmeteltäväksi ja tarkistettavaksi
vaihtoautosta, osa meni toki vaihtotakuuseen, osa korjattu itse. No, onneksi hinta oli kohtuullinen silloin.

Oikeanpuoleinen kojelaudan alaverhoilu irti.
Toinen takajarruvalo rikki.
Airbagin merkkivalo paloi turhaan, kaksi kertaa nollattu kunnes ohjausyksikkö vaihdettu vaihtotakuuna.
Sulakerasian kannen kiinnike rikki.
Mittaristosta kolme valoa pimeänä.
Kuljettajan istuinlämmittimen merkkivalo irti.
Kuljettajan ovipaneeli irti.
Takatuuletussuulake rikki..
Takakyynärnojan verhoilun sauma ratkennut.
Oikeapuoleinen sähköikkuna ei nouse kuljettajanpuolen kytkimestä.
Kuljettajanpuolen ikkunanpesuletku irti.
Takapuskurissa halkeama (ei korjattu)
Hinauskoukun kiinnityspaikan suojuslevy puuttui.
Yksi venttiilinhattu puuttui renkaista.
Toinen avain puuttui, tilattu vaihtotakuuna ja koodattu uudestaan.
Kuljettajanpuolen lukko takkuaa kylmänä.
Akku purkautui, jouduttiin vaihtamaan. Varaosaliike vaihtoi takuuna.
Oikea talvitakarengas ostohetkellä runsaasti alipaineinen, vuosi vanteen ja renkaan välistä, sisäkumitettu.
Moottorin käyntiääni dieselmäinen, ajoituksen muunnin uusittu huollossa.
Katon sisustuksessa pahoja läiskiä (Cokista ?), pesty itse, saatu vähän vaalenemaan.
Tuulilasin alaosan suojusmuovin ruuvien peitelevyt puuttuvat.
Vasen kaiutin rätisi, korjattu kiristämällä ovessa oleva liitin.

No, auto oli huomattavasti paremmassa kunnossa, kun sen pois vaihdoin, joten seuraavalla omistajalla oli helpompaa...:)

Toivottavasti sopiva löytyy!

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:jos alfaan päädyn niin se on ehdottomasti tuolla ketjukoneella...soveltuu hieman paremmin ympärivuotiseen käyttöön kuin vastaava V6:n... :)
Mikäs ettei kuutonen talveen sopisi? Hitaastihan se lämpeää mutta 8v TS ei taida olla sen suhteen juuri parempi.

Remeliä saa vaihtaa kuudenkympin välein muttei se maltaita maksa, ja ainakin 164:ssä on ihan kohtuullisesti tilaakin tuohon vaihtamiseen. Jäähdytysnesteet tosin pitää laskea pihalle, termari kun majailee jakohihnan "sisällä".
jeps..kutosen anatomia on suurinpiirtein selvillä...

tarkoitin vain että on hieman huolettomampaa ajoa tuolla TS:llä kutvoseen verattuna varsinkin kun puhutaan noista ykkössarjan nelinokkasista kutosmoteista, 12V super on sitten asia erikseen...
nythän siis katsellaan mahdollisimman luotettavaa ajoautoa jonka kuitenkin pitäisi olla alfa ja onkos sen luotettavampaa konetta alfassa kuin vanha ketjukäyttöinen 8V nelari, mielestäni ei ole...

ja kyllä tuo kuusi mukinen sopii mielestäni huomattavasti paremmin takavetokoppaan... :wink:

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Hamil kirjoitti:Meniköhän oikeaan topic:iin? No eilen madalsin auton ja vaihdoin kesänakit alle. Nyt näyttää erittäin hmm sanoisinko hyvältä :-D

Täytyy vaan toivoa, että ei tule pakkasia enää :roll: Onkos muilla jo kesäkumit alla?
Kuinka paljon tontitit?
Prkl, täytyy laittaa omaankin suvinakit alle..
Oli alkuperäinen 20mm madallettu ja nyt pistin novitecin 45mm jouset joten kyl siinä pientä eroa on :-D Nyt vaan peukut pystyssä ettei tulee pakkasia tai lunta muuten voi olla luikasta :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:kutosen anatomia on suurinpiirtein selvillä...
Joo niinpä tietysti, nyt taisi kyllä muna neuvoa kanaa :oops:
90 kirjoitti:tarkoitin vain että on hieman huolettomampaa ajoa tuolla TS:llä kutvoseen verattuna varsinkin kun puhutaan noista ykkössarjan nelinokkasista kutosmoteista, 12V super on sitten asia erikseen...
No joo, TS:ssä ei ole noita 4ohc-koneen hihnamurheita. Osiakin saa helpommin ja halvemmalla ja konehuoneessa on enemmän tilaa möyriä. Mutta onhan tuo 24-tappinen kyllä muuten hieno pakkaus.
90 kirjoitti:ja kyllä tuo kuusi mukinen sopii mielestäni huomattavasti paremmin takavetokoppaan... :wink:
Tjaa... Minusta taas vinkkeli sopii 164-"limusiiniin" kuin pultti päähän. Eli siis mainiosti :-D Mutta makuasioistahan on kiva tapella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuli nuo ALD:llä olevat sportwagonit katsottua, en innostunut, olivat vähistä kilometreistä huolimatta kulahtaneen oloisia ja toisessa konepeltikin....

Mutta mutta nyt näyttäisi olevan Porissa Auto Kalliomaalla punainen 156 sedani myynnissä. Onko kukaan käynyut tutustumassa tapaukseen tarkemmin kun ei ihan viitsisi Oulusta asti käydä toteamassa kuntoa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Satun tuntemaan toisen ALD:n Alfan käyttäjän ja voin sanoa ettei se ihan hulluna ole kenkää saanut. Kilsoja on sika vähän kolmevuotiaalle autolle. Nyt sitten vaihto Type-R:ään :crazyeyes: Koirankarvoja saattaa olla auto piukassa.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Kyllä koirankarvat oli siivottu pois ja vaikka niitä olisikin niin olen kyllä koirankarvoihin jo entuudestaan tottunut. Tuon vähemmän ajetun yksilön huoltohistoriassa oli jokin vauriokorjaus ja kun nuo kaksi samanlaista SW:tä olivat hallissa rinnakkain huomasin että tässä yksilössä konepelti ei istunut aivan samoin kuin enemmän ajetussa, lieneekö sitten jotain laatuhajontaa vai onko nokalle sattunut jotain. Varmaan jompikumpi noista ALD:n yksilöistä olisivat viisaita hankintoja mutta oikeasti vaikka olen aina 1.8TS:ää kehunut niin on se kaksilitraiseen verrattuna jotenkin vaisumpi ja metallihohto harmaakaan ei taida olla minun väri.

Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Ei sitä konepeltiä oo kolaroitu. Tölväsi takasivun tolppaan firman parkkihallissa just kesälomalta palattuaan :mrgreen: Oisko ollu pelkääjän puoleinen takalokari, jos en ihan väärin muista.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HR kirjoitti:Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
Mitä 156:sta tarkoitat? Missä myynnissä?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:
HR kirjoitti:Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
Mitä 156:sta tarkoitat? Missä myynnissä?
HR kirjoitti:Mutta mutta nyt näyttäisi olevan Porissa Auto Kalliomaalla punainen 156 sedani myynnissä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Hups, tulipas tavattua liian nopeasti.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HR kirjoitti:Niin muuten oliko kukaan käynyt katsomassa sitä punaista 156 sedania siellä Porissa.
Voisin käydä vilkaisemassa ko. autoa, ja kertoa kummoinen peli oli.

Olisi tiedossa tässä Porin lähettyvillä yksi aika helmi 156 2,0TS '99. Hinta 3500 euroa tuota Kalliomaan 156:sta halvempi, tosin myös puolet enemmän ajettu. Mutta loistokunnossa muuten.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin, Kalliomaan 156TS on testattu.

Parkkivalot palaneet, airbagin merkkivalo palaa, pohjalevy rikki. Helmoissa on muutamia skriiduja ja kivenhakkaumia, samoin konepellissä. Ajelin aika pitkän lenkin, enkä huomannut mitään hämärää. Sisältä oli todella siisti. Huollot tehty Delta-Autossa, jakohihna vaihdettu 49500km kohdalla. Auto ollut tätä ennen kahdella vähän vanhemmalla äijällä (toinen taitaa olla Kalliomaan palkkalistalla). Myyjäliike hyvittänyt autosta 15470 €uroa (näin koneelta). Myyjä tinkasi 15500 euroon. Sanoin tähän, että palaillaan asiaan. Lopuksi myyjä juoksi perään, ja sanoi, että jos viet auton tänään pois, niin se olisi 15000 ja tankki bensaa. On kyllä kova halu saada Alfa pois, sen verran kauan ollut jo liikkeessä. Moottorista ja voimansiirrosta annetaan takuu, 400 €uron omavastuulla.

Napsein autosta kymmenisen kuvaa, voin laittaa näytille.

Ai niin, Autotohtorin paperit löytyy.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Kiitokset Cuore! Tuossa Kalliomaan yksilössä olisi oikea moottori väri kilometrit ja hinta. Hinta varsinkin nyt kun tietää mihin hintaan ovat myymässä :-D Pohjalevy ja airbag voi sen sijaan tulla kalliiksikin.

Täytyy sanoa että tänään käyn kyllä aika kuumana siihen vihreään seleen, nyt kun se oli fiksattu niin interiööri teki kyllä hyvän vaikutuksen hiilikuitu jäljitelmineen ja piiloon kääntyvine radion ohjauspaneeleineen, eikä se värikään niin huono ole, vaan hinta on kolme tonnia enemmän kuin Kalliomaalla.

Tuo tavaratila kyllä silti mietityttää, kun olin alunperin katselemassa SW:tä. Mitenkä sinne saa perheellinen kaikki matkustettaessa tarvittavat ryjät tungettua.

Niin minulla muuten on jo vähän yli tuplasti näihin nähden ajettu twinsparkki joten se tuosta mahdollisesta suorasta kaupasta :? Alkuperäinen ajatus oli kuitenkin ostaa lisää kilometrejä ajettavaksi. 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HR kirjoitti:Kiitokset Cuore! Tuossa Kalliomaan yksilössä olisi oikea moottori väri kilometrit ja hinta. Hinta varsinkin nyt kun tietää mihin hintaan ovat myymässä :-D Pohjalevy ja airbag voi sen sijaan tulla kalliiksikin.
Eipä kestä. 8)
Mikään asiantuntija en ole, mutta mielestäni tuo Kalliomaan yksilö on kyllä 15 000€ arvoinen. Mitä tuohon airbagiin tulee, niin myyjäliike lupasi hoitaa sen kuntoon. Pohjalevy maksaa Deltassa 194 €uroa, ei se silti vielä siinä kunnossa ollut, että välittömästi tarvitsisi vaihtaa. Yritin kuunnella, että josko pääsisi ensimmäistä kertaa kuuntelemaan ajoituksenmuuntimesta jotuvaa dieselääntä, mutta ei. Nätisti kävi.

Otin kuvia jokapuolelta, (muutama yleiskuvaa, helmoista/kivenhakkaumista, sisustasta, moottorista, tavatilasta, autotohtoripapereista) laitan näkyville kunhan saan tuon perkeleen kameran patterit ladattua.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HR kirjoitti: 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
paljonkos ajattelit pistää hintaa jos suorasta lkaupasta puhutaan...
itsellä on kyllä ollut hakusalla 164:n TS super mutta ei se 155:nkaan ole pois suljettu vaihtoehto... :wink:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

90 kirjoitti:
HR kirjoitti: 155:lle voisi kyllä löytyä suora ostaja.
paljonkos ajattelit pistää hintaa jos suorasta lkaupasta puhutaan...
itsellä on kyllä ollut hakusalla 164:n TS super mutta ei se 155:nkaan ole pois suljettu vaihtoehto... :wink:
En tiedä vielä mikä Deltan viimmeinen sana välirahasta on, ja ennen suoraa kauppaa pitäisi loput kuitata 55:en maksuista pois, mutta pistetään asia korvan taakse. Väliraha tulisi olemaan himpun yli kympin siihen vihreään.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Deltassahan noita oli, mutta kokeilemaan en päässyt, olis kuulemma pitänyt olla 99% varma kauppa ennenkuin voi edes testata :evil:

[Rasviksen kommentti]
Kummallista kaupankäyntiä, samaan törmäsin eräässä liikkeessä Hyrylässä. Tarjolla oli huomattavan siisti 156 V6 -00, tosin hintakin oli aika kova. Autoa tutkittuani kysyin sitä koeajoon johon myyjä tokaisi "Oletkos ajanut tämmöistä ennen?" Ja siihen kun vastasin että joo, ilmoitti myyjä "Ei sun sitten sitä tarvitse koeajaa, se on kunnossa. Ja jos ei ole niin laitetaan."

Kaupankäynti oli muutenkin aika erikoista. Kun kysyin mikä on se käteishinta, millä auto lähtee liikkeestä, myyjä mutisi hetken ja kysyi "Tarvitsisit varmaan rahoitusta". Kun sanoin että joo, voishan osalle ottaa rahoituksenkin, myyjä painui sen enempää kyselemättä koppiinsa ja takaisin palattuaan iski 60kk:n laskelman kouraan tokaisten "Toi vanha autosi ei sitten riitä käsirahaksi".

Auto näkyi olevan vielä parin kuukaudenkin jälkeen myytävänä. Minkähän vuoksi?
[/Rasviksen kommentti]

Edit: Nyt tärväsin koko viestin, sorry Alfissimo :oops: Tarkoitus oli painaa quotea mutta painoinkin vahingossa editiä ja huomasin sen liian myöhään. En valitettavasti pysty pelastamaan alkuperäistä tekstiä. Puoli pulloa olutta taisi olla liikaa... -Rasvis
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Nyt on jo oma 156 löytynyt, mutta huomasin myös tuon delta-auton myyjien haluttomuuden päästä eroon autoistaan. Olisin halunnut ajaa jotain Konalan 15000 euron arvoista Alfaa, joka olisi irronnut kahdella auton siirrolla. Eihän se käynyt. Tarjosivat ajoon uutta faceliftiä JTS:llä, koska se kuulemma on ihan samanlainen kuin -98 TS. Noh, sitten myyjät pompottelivat sinne sun tänne ja etsivät avaimia. Lopputulos oli, että kaikki alfat olivat liikenteessä.

Siihen liikkeeseen ei enää menty.. autotkin vaikuttivat melko raiskatuilta ja kiveniskemiä oli vaikka jälkipolvillekin jakaa.

Noh Tampereen Deltasta löytyi jo vähän kehittyneempää palvelua, avaimet irtosivat välittömästi ja myyjä vastaili kysymyksiin mielellään. Käyttivät tohtorilla ja lupasivat hoitaa kuntoon, mutta hinnasta olivat kyllä turhankin tiukkoja. Toivottavasti on nyt kuitenkin hyvä yksilö, ainakin uskon ja toivon niin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Annettakoon Rasvikselle anteeksi.

Perusidea oli siis se että, koeajettu yksilö on ollut työsuhdeautona ja oli todella kaltoin kohdeltu sekä sisältä että ulkoa.
Kone ei pitänyt ylimääräisiä ääniä, alusta toimi ja tehoja tuntui olevan, joten ilmeisesti huollot tehty asiallisesti, kirjasta en katsonut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Pitäisköhän jo tunnustaa...

Edellispäivänä menin Oulun Deltaan hieromaan kauppaa siitä vihreästä selestä. Kun oli noin tunti poristu ja sovittu että laitetaan selestä muutama asia kuntoon ja olin jo lähdössä, muisti myyjä että heille oli tulossa saman verran ajettu toinenkin ja saman hintainen . Hetken selvittelyn jälkeen ilmeni että auto on pihassa fiksattuna ja valmiina, joten mentiin katsomaan. Pihassa oli "proteus" punainen 156 2.0 TS, korimalliltaan sedan kuten se selekin. Maalipinta virheetön ja muutenkin ryhdikkään oloinen. Kesti muutaman sekunnin aikaa orientoitua asiaan uudelleen kun tuumasin että tässä autossahan ne epäkohdat on korjattu väriä myöten ja että otankin tämän koeajoon yön yli jos sopii. Kun vielä kone veti selvästi paremmin kun selessä ja tyhjäkäyntikin oli vailla sivuääniä soitin aamulla etten tuokkaan autoa takaisin vaan tulen tekemään papereita Perjantaina.

Voi voi 155:nen menee vaihdossa, hakekaa se pois sieltä ettei joudu vääriin käsiin.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Vastaa Viestiin