GTV (916) pakoputkiston päivitys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Edessä on ainakin pakoputkiston takaosan sekä mahdollisesti keskiosan vaihto ja samallahan koko pakoputkiston tuunais roheemman äänen ja marginaalisen tehonlisäyksen toivossa.

Mitä laittaisitte kiinni? Missä on järkeä ja missä ei ole mutta olisi ehdottomasti saatava?

Alle olen listannut merkeittäin pakoputkiston osia, jos vaikka joku toinenkin pähkäilee samoja juttuja.

Ohessa myös yhdistelmä jota olen miettynyt sekä kuva katologista hintoineen vertailun vuoksi.


Novitec

Tupla dtm / taka osa 599€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1125.html


CSC

Keski osa 269€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1125.html

Tupla dtm / taka osa 1099€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1368.html


Ragazzon

Keski putki 139€, ei taida Suomessa mennä läpi ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1553.html

Keskiosa 339€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1518.html

Tupla dtm / takaosa 779€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1553.html


Alfaholics

Etuputket 357€ ->
http://www.alfaholics.com/2010/07/v6-front-pipes-126/

Sportti katalysaattori 477€ ->
http://www.alfaholics.com/2010/07/v6-cat-126/

Keskiosa 226€ ->
http://www.alfaholics.com/2010/07/v6-centre-126/

Takaosa 418€ ->
http://www.alfaholics.com/2010/07/v6-rear-126/

Koko setti 1433€ ->
http://www.alfaholics.com/2010/07/moder ... 96-2006-3/


UK Autodelta

Takaosa 409€ ->
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=377

Tupla dtm / taka osa 652€ ->
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=379

Jälkimmäinen kiinnostaa koska Uk:n Autodeltalta löytyy mielestäni hienon näköinen takamaski, joskin orginaali ajattelun vastainen.

Ylempi 237€ ->
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=421

Alempi 301€ ->
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=420


Osaatteko sanoa kuinka hyvin saa yhdistettyä Alfaholicsin keski osan ja UK Deltan taka osan tai tupla dtm/takaosan?


Alfahloicsilta
-etuputket
-sportti catti
-keskiosa

Uk Deltalta
-Tupla dtm / takaosa
-ylempi maski
- alempi maski

Hintaa kertyisi pelkästää osille 2250€. :shock:
Halpaa kuin saippua, tällähän saisi jo melkein tämän ->
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19964

Kuva
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Loistava aihe. Getvosharrastajat on aktivoituneet :-D

Alfaownersilla on aiheesta vähän väliä keskustelua. TEin haun exhaust sanalla 916 foorumilta. En tosin vielä kerenny perkaamaan kaikkia threadeja läpi, mutta linkkaan haun tähän jos joku haluaa katsella mitä siellä aiheesta puhuttu

http://www.alfaowner.com/Forum/search.p ... id=5045846

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo takahelmajuttu on kyllä järkyttävä. Huonosti näkyy olevan muita pönttöjä saatavilla kun DTM tuplaulostuloja. Itse laittasin ainakin tuon Ragazzonin ovaalin yhden pöntön version. Tollaset Neljä ulostuloa näyttää vaan nololta.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

3" tuumasella ahtimelta kisakatilla ja yhdellä vaimentimella 8)
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselleni vaihdettiin syksyllä Automilanossa muistaakseni juuri Ragazzon takaosa. Siinä on yksi tuplaulostulo. Onhan tuo vähän teinimmän näköinen kuin alkuperäinen, mutta ei vielä ihan hurja. Pitänee kaivella speksejä esiin. Ja ehkä kuvakin.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mulla on katista eteenpäin (siis taakse) rosteria, on ragazzon keski pönttö ja itse tehty takaosa, kahdella ulostulolla, joissa on molemmissa pieni pönttö juuri ennen ulostuloa.

Tehoista en tiedä mutta äänet ovat juuri oikeat ja sopivat. Koitin myös ilman sitä pientä etupönttöä mutta silloin oli äänimaailma liian voimakas.

Mielestäni projekti oli onnistunut ja hintaa tais kertyä joku 600, mutta takaosassa oli toki töitä aika reilusti, sovittelun kanssa. Mutta hyvä tuli
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Kiitos vastauksista!

Tommi: Muistatko mitä veloittivat Automilanossa? Laita ihemeessä kuvia jos löytyy.

gtvaj: Kuulostaa asialliselta. Valitettavasti ei ole paikkaa missä perehtyä rakenteluun, joten täytyne tyytyä vaihtopalikoihin.

KJS: Ei taida olla katukäyttöön :) Tuli mieleen tuttavani Dodge Viper GTS, joka yllättäen saapui rahdista kisaputkilla ja 4cm maavaralla :shock:

Toisaalta tekisi tekisi mieli säästää fygee ja kerätä osat rauhassa.
Ehkäpä putken voisi uusia keskimmäisestä pöntöstä lähtien taaimmaisen pöntön laippaliitokseen. Osaatteko suositella paikkaa tähän pääkaupunki seudulla tai lähialueilla?
Entäpä kuinka verrannollinen putken kulumisaste on itse vamentimen kuntoon? Ei ole paikkaa jotta ottais irti selvittäis ja asiaa joten arvailuksi menee.
Liitteet
Pitsilaippaliitos.jpg
(19.1 KiB) Tiedosto ladattu 1813 kertaa
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tamsa kirjoitti: Ragazzon

Keski putki 139€, ei taida Suomessa mennä läpi ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1553.html

Tupla dtm / takaosa 779€ ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1553.html
Keskiputki menee läpi katastuksessa,että heilahtaa :)
Omassa oli kyseinen setuppi,eli tuo tupla dtm,ja suora keskiputki.
Äänet ihan kohdillaan,ei mitään teinipörinää,ja eikä muutenkaan häiritsevän kovat,eli ei kaipaa keskivaimenninta,tuo takapönttö hiljentää äänet todella tehokkaasti,oli suorastaan pettymys,kun oli vielä keskivaimennin paikoilla

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mulla on pakoputki luultavasti viimeistään ensi kesänä menossa uusiki. Mieli tekisi saada matalan murinan sijaan terävyyttä ja "peltistä soundia" yläkierroksille. Tupla-DTM on ihan tuhoon tuomittu ajatus. Mulle noista (Tamsan ansiokkaasti keräämistä vaihtoehdoista) kiinnostavin olisi Alfaholicsin keski- ja takaosa. Etuosa sitten customina jos se tarvitsee uusia. Mulla katti on heti pakosarjan jälkeen eikä sen korvaaminen racekatilla houkuttele.

Onko noista Alfaholicsin tuotteista mitään kokemuksia??

Perjantaina pääsin kuulemaan yhtä GTV:tä jossa oli omaan makuun liian matalat murinat.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Pitää vielä tarkemmin kaivella papereita, mutta tuossa yksi kuva, jonka räpsäisin aamulla parkkipaikalla. Siinä nyt ei juurikaan näy, miltä se näyttää normaalista asennosta katsottaessa, mutta ainakin näkyy tekninen rakenne.
Liitteet
P1030139 (Small).JPG
(40.41 KiB) Tiedosto ladattu 1642 kertaa
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Taka pöntöksi tuli ostettua Ragazzon tupla ulostulolla. Päätökseen vaikutti hinta: Löytyi nimittäin alfabbs:n myydään osiosta, loistavaa! :-D
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1554.html

Mallista johtuen thredissä ylempänä olevan takamaskin muutoksen saa unohtaa.

Myönnettäköön että on hieman teinimpi kuin aikaisempi pyöreä pienempi ulostulo mutta sen näkee aikanaan kun on kiinni. Ehdoittamanne ovaaliin ulostulon, ja epäilemättä asiallisen sellaisen, sivuutin huomatessani että ovaalia ulostuloa oli enimmäkseen 2.0 ltrasessa eikä juurikaan 2ph:sen gtv:ssä. Korjatkaa jos olen väärässä. Tietenkää ei ole myöskään tupla ulostuloa mutta, mutta... :)

Seuraavaksi keskipöntön hommaaminen kevääksi, Alfa on jo talvi unilla.
Samalla keräilen audiopuolen osat.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvä thredi!

Itsellä tallissa odottaa ragazzon keski-, ja takaosa (tuplaulostulolla). Osaako kukaan sanoa onko Alfaholicsin kumpikaan katti käypänen turboon?
Ayrton Senna da Silva forever

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Itsellä tallissa odottaa ragazzon keski-, ja takaosa (tuplaulostulolla). Osaako kukaan sanoa onko Alfaholicsin kumpikaan katti käypänen turboon?
Joko on palikat kiinni? Selviskö Alfaholicsin katin soveltuvuus?

Itselleni pärähti myös postista ragazzonin keskiosa
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1525.html sekä http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2952.html

Seuraavaksi värikoodi esiin ja maalia hakemaan.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Putki on paikallaan ja istuu hienosti. Katti asia ei ole ainakaan vielä selvinnyt. Pistin kyssäriä että osaavatko sanoa käykö katti ja käykö ne etuputket. Sen jälkeen ei oliskaan kuin itsepakosarjat alkuperäisiä. Olis kiva tietää kuinka hyvin tuo pakosarja virtaa. Eihän se että se on valuosa tee siitä huonoa, itseasiassa mitä olen lukenut niin jotkut pitää valusarjaa parempana turbo ahdetussa, kunhan se on oikein mitoitettu, koska se ei murru eikä halkeile lämpökuormasta.Katti on kuitenkin se joka eniten kiinnostaa koska ainakin puheiden mukaan on aika ahdas, ja onhan se pian täysikäinen.

Ei sen puoleen, ei mulla ole rahaa noita vaihtaa vaikka kävisivätkin ennen ensi ajokautta.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Sen jälkeen ei oliskaan kuin itsepakosarjat alkuperäisiä. Olis kiva tietää kuinka hyvin tuo pakosarja virtaa. Eihän se että se on valuosa tee siitä huonoa, itseasiassa mitä olen lukenut niin jotkut pitää valusarjaa parempana turbo ahdetussa, kunhan se on oikein mitoitettu, koska se ei murru eikä halkeile lämpökuormasta.Katti on kuitenkin se joka eniten kiinnostaa koska ainakin puheiden mukaan on aika ahdas, ja onhan se pian täysikäinen.

Ei sen puoleen, ei mulla ole rahaa noita vaihtaa vaikka kävisivätkin ennen ensi ajokautta.
vakiokatti alkaa ahdistaa 280 - 300hv jälkeen melko selvästi. Vakiokatti paikallaan saatiin mun gtv:stä kuitenkin 350hv penkissä. Katin kun poisti niin perdynon perusteella tuli ainakin lisää ihan kivasti 8)

Pakosarja virtaa siis ihan kohtuuhyvin ainakin tuonne 400hv huitteille? Villi veikkaus että sinne nurkille se teho nous katin poistolla, harmittaa kun ei tullut käytyä penkissä enää sen jäljestä...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Hyvä tietää että pakosarja on asiallinen eikä sitä, jos ei turboa vaihda, tarvitse murehtia. sportti katti varmaan antais lisää puhtia läpi koko kierrosalueen, mutta erityisesti keski-ylärekisteriin?

^Osaatko sanoa tuosta alfaholicsin katin sopivuudesta? Omaan silmään näyttää olevan ainakin hyvin lähellä.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:^Hyvä tietää että pakosarja on asiallinen eikä sitä, jos ei turboa vaihda, tarvitse murehtia. sportti katti varmaan antais lisää puhtia läpi koko kierrosalueen, mutta erityisesti keski-ylärekisteriin?

^Osaatko sanoa tuosta alfaholicsin katin sopivuudesta? Omaan silmään näyttää olevan ainakin hyvin lähellä.
ylärekisteriin en ehtiny löytää vielä mieleisiä vetoja, vähän maamoottorin luontonenhan tuo on...

Katin mallista en tiedä kyllä, ph2:ssa oli aivan erilainen tuo putkiston alkupää. Yhdellä joustolla jne.

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: GTV (916) pakoputkiston päivitys

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Posti toi Ragazzon takaosan. DTM ulostulot vain toiselta puolelta autoa. E-hyväksytty.
Melu ei lisääntynyt mutta nuotti on todella matala ja hiljainen tyhjäkäynnillä. Suorastaan kutsuu käyttämään runsaasti kaasua kiihdytettäessä...
Maantieajossa lähes yhtä hiljainen kuin alkuperäinenkin. Eniten pelotti se että syntyy kuminoita ja meteliä. Onneksi ei niin käynyt. Nyt olen todella tyytyväinen putkeen.

Alkuperäinen takaosa on tallella ja oikein hyvässä kunnossa. Jos joku tarvii niin voin myydä.

Heikalta tilasin. Tuli nopeasti 5 viikossa.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Vastaa Viestiin