mitähän maksaa tukivarret 156?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
- Paikkakunta: helsinki
mitähän maksaa tukivarret 156?
Tere. Alfa 156 sw:n narisee kammottavasti edestä,epäilen tukivarsia. Auto menossa huoltoon joten mitähän pahimmillaan esim. tukivarsien vaihto (puslat?) maksaa, tietääkö kukaan? Autolla ajettu vajaa 100 tuhatta.
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: mitähän maksaa tukivarret 156?
Muistelen etuylätukivarsien / 2 kpl vaihdon hinnaksi 360 eur Malminkartanon AD:ssä. Alatukivarsien hinta Heikalla taisi olla 126 euroa/kpl.tuttifrutti kirjoitti:Tere. Alfa 156 sw:n narisee kammottavasti edestä,epäilen tukivarsia. Auto menossa huoltoon joten mitähän pahimmillaan esim. tukivarsien vaihto (puslat?) maksaa, tietääkö kukaan? Autolla ajettu vajaa 100 tuhatta.
Jos narisee jo paikallaan tasaisella rattia kääntäessä -> alapallo alkaa tod. näk. olla loppu(=alatukuvarsi vaihtoon)
Jos narisee töyssyissä -> voisi olla ylätukivarren kumipuslat (ylätukivarsi vaihtoon)
Voihan niitä koittaa rasvaillakin, mutta jos pitää pajalle viedä, niin työ on sen verran kallista vs. osa että kannattaa vaihtaa. Ylätukivarren puslat saa parhaiten rasvattua kun purkaa ne, mutta aika turhaa jos on jo väljä. Mitään spray-mömmöä ruiskimalla en ole koskaan saanut ääntä katoamaan, liekö sitten ollut väärät aineet?
Jos narisee töyssyissä -> voisi olla ylätukivarren kumipuslat (ylätukivarsi vaihtoon)
Voihan niitä koittaa rasvaillakin, mutta jos pitää pajalle viedä, niin työ on sen verran kallista vs. osa että kannattaa vaihtaa. Ylätukivarren puslat saa parhaiten rasvattua kun purkaa ne, mutta aika turhaa jos on jo väljä. Mitään spray-mömmöä ruiskimalla en ole koskaan saanut ääntä katoamaan, liekö sitten ollut väärät aineet?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
No mulla rupes eilen kotiin ajaessa olemaan vähä outo se etupää, niin kotona rengasta heilutteassa ylätukivarsihan se sielä nitkui. Nyt töihin tullessa oli jännää kun se alkoi jo kolista, että jos saatana pettää koko paska vielä kunnon vauhdissa, ni vot.
Töissä sitten soitto paikalliseen Fixukseen, ni myyjä sano että 60 euroa - ja on hyllyssä. Mä että katohan uudestaan että tähän autoon yleensä saa vaan tilaamalla. - No niin tää kone näyttää, että on.... eli tänään vaihto iltapäivällä... toivottasti paska kestää vielä siirron korjaamolle, sen verran järkky kolina oli mutkissa ja vähän tasaisellakin
Töissä sitten soitto paikalliseen Fixukseen, ni myyjä sano että 60 euroa - ja on hyllyssä. Mä että katohan uudestaan että tähän autoon yleensä saa vaan tilaamalla. - No niin tää kone näyttää, että on.... eli tänään vaihto iltapäivällä... toivottasti paska kestää vielä siirron korjaamolle, sen verran järkky kolina oli mutkissa ja vähän tasaisellakin
Mulla -05 95tkm 156 alla ja se on narissut hidasteissa ja kuopissa hitaasti mentäessä ainakin vuoden. Toki vähän pahentunut viimesen 10tkm aikana. Mitään muuta en ole huomannut vaikutusta ja en ole viitsinyt vain narinan takia käyttää missään.
Eli kannattaisko kuitenkin? Voikos jotain muuta hajota jos(kun) mitään en saa tehtyä asialle...
Eli kannattaisko kuitenkin? Voikos jotain muuta hajota jos(kun) mitään en saa tehtyä asialle...
yritin löytää kommentteja etuylä- ja alatukivarsien vaihtohomman vaikeudesta, mutta en löytänyt. Eli jatkan tässä tätä ketjua kokemuksista, että onko sekä ylä- että alatukivarsien vaihtotyö kuinka hankala tehdä itse? onko tarvetta huomioida jotain erityistä?
jos löytyy linkki johonkin ohjeeseen niin mielellään otan vastaan.
jos löytyy linkki johonkin ohjeeseen niin mielellään otan vastaan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml
Tossa on aika hyvä. uutta koiranluuta suosittelen, helpottaa paljon. jos pääsisi päivää ennen hiukan putsaamaan teräsharjalla ja rost-off:lla tms. ylätukivarren palloniveltä ja sitä koiranluuta, niin saattaisivat lähteä helposti ja ehjänä, etenkin jos on pulttikone käytössä.
Itse en ottannut tuota jousen yläpäähän tulevaa kiinitysrautaa pois autosta, vaan siinä paikallaan otin tukivarren irti, mutta tuolla tuskin on hirveästi väliä miten tekee. ei saa kiristää liian tiukalle, turha vetää hikihatussa naama punasena kiinni
Jos tuosta selviää, niin alatukivarsi luulisi menevän "kevyenä sivuhommana"
Tossa on aika hyvä. uutta koiranluuta suosittelen, helpottaa paljon. jos pääsisi päivää ennen hiukan putsaamaan teräsharjalla ja rost-off:lla tms. ylätukivarren palloniveltä ja sitä koiranluuta, niin saattaisivat lähteä helposti ja ehjänä, etenkin jos on pulttikone käytössä.
Itse en ottannut tuota jousen yläpäähän tulevaa kiinitysrautaa pois autosta, vaan siinä paikallaan otin tukivarren irti, mutta tuolla tuskin on hirveästi väliä miten tekee. ei saa kiristää liian tiukalle, turha vetää hikihatussa naama punasena kiinni
Jos tuosta selviää, niin alatukivarsi luulisi menevän "kevyenä sivuhommana"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean