mitähän maksaa tukivarret 156?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tuttifrutti
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
Paikkakunta: helsinki

mitähän maksaa tukivarret 156?

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

Tere. Alfa 156 sw:n narisee kammottavasti edestä,epäilen tukivarsia. Auto menossa huoltoon joten mitähän pahimmillaan esim. tukivarsien vaihto (puslat?) maksaa, tietääkö kukaan? Autolla ajettu vajaa 100 tuhatta.
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Voitele ne silikoonilla niin loppuu nitinä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: mitähän maksaa tukivarret 156?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

tuttifrutti kirjoitti:Tere. Alfa 156 sw:n narisee kammottavasti edestä,epäilen tukivarsia. Auto menossa huoltoon joten mitähän pahimmillaan esim. tukivarsien vaihto (puslat?) maksaa, tietääkö kukaan? Autolla ajettu vajaa 100 tuhatta.
Muistelen etuylätukivarsien / 2 kpl vaihdon hinnaksi 360 eur Malminkartanon AD:ssä. Alatukivarsien hinta Heikalla taisi olla 126 euroa/kpl.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jos narisee jo paikallaan tasaisella rattia kääntäessä -> alapallo alkaa tod. näk. olla loppu(=alatukuvarsi vaihtoon)
Jos narisee töyssyissä -> voisi olla ylätukivarren kumipuslat (ylätukivarsi vaihtoon)

Voihan niitä koittaa rasvaillakin, mutta jos pitää pajalle viedä, niin työ on sen verran kallista vs. osa että kannattaa vaihtaa. Ylätukivarren puslat saa parhaiten rasvattua kun purkaa ne, mutta aika turhaa jos on jo väljä. Mitään spray-mömmöä ruiskimalla en ole koskaan saanut ääntä katoamaan, liekö sitten ollut väärät aineet?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Kuinka noi ylätukivarren puslat puretaan?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Painamalla puslan sisäholkki irti. Lähtee ihan käsin painamalla ainakin uutena.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

^^Tuskin irtoaa käsin, pätkä kierretankoa, pari mutteria ja erikokoista prikkaa toimii holkkien "ulosvetäjänä"!

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuossa viikon päivät sitten tuli painettua ihan omin sormin irti nuo sisäholkit vaikka oli ollut paikallaan vuoden päivät. Mutta juu, "toolmanin ulosvetäjä" toimii ainakin, jos ei helpommalla antaudu.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:silent: No mulla rupes eilen kotiin ajaessa olemaan vähä outo se etupää, niin kotona rengasta heilutteassa ylätukivarsihan se sielä nitkui. Nyt töihin tullessa oli jännää kun se alkoi jo kolista, että jos saatana pettää koko paska vielä kunnon vauhdissa, ni vot.
Töissä sitten soitto paikalliseen Fixukseen, ni myyjä sano että 60 euroa - ja on hyllyssä. Mä että katohan uudestaan että tähän autoon yleensä saa vaan tilaamalla. - No niin tää kone näyttää, että on.... eli tänään vaihto iltapäivällä... toivottasti paska kestää vielä siirron korjaamolle, sen verran järkky kolina oli mutkissa ja vähän tasaisellakin

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, vasen ylätukivarsi + vaihto 150 ekee... on se tietty rahaa, sillä ois saanu seitsemän Koffin asiakirjasalkkua... :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PK kirjoitti:Joo, vasen ylätukivarsi + vaihto 150 ekee... on se tietty rahaa, sillä ois saanu seitsemän Koffin asiakirjasalkkua... :wink:
Ja ne olisi kestäneet pidempään kuin Alfan ylätukivarsi :lol:
VMP

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Lapin Kullat, Karhut yms. olisi mennyt ihan "hetkessä", mutta koffi olisi kyllä kestänyt piiitkään. :mrgreen: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

pireman
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pireman »

Mulla -05 95tkm 156 alla ja se on narissut hidasteissa ja kuopissa hitaasti mentäessä ainakin vuoden. Toki vähän pahentunut viimesen 10tkm aikana. Mitään muuta en ole huomannut vaikutusta ja en ole viitsinyt vain narinan takia käyttää missään.

Eli kannattaisko kuitenkin? Voikos jotain muuta hajota jos(kun) mitään en saa tehtyä asialle...

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

eBaysta saa halpistukivarsia, ajattelin testailla niitä seuraavaksi, kun ei kerran orkkiskamakaan kestä :)

Onko jollain valmistajalla jotenkin vahvistettua tavaraa tarjolla vrt. vag-tukivarret?

Fibanacci
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 07:17
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Fibanacci »

Itsellä alkoi narisemaan etupää törkeästi lopputalvesta. Alatukivarren pusla oli lopussa eikä mikään voitelu siihen auttanut. Tukivarsi kustansi tarvikeosana 140€.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

yritin löytää kommentteja etuylä- ja alatukivarsien vaihtohomman vaikeudesta, mutta en löytänyt. Eli jatkan tässä tätä ketjua kokemuksista, että onko sekä ylä- että alatukivarsien vaihtotyö kuinka hankala tehdä itse? onko tarvetta huomioida jotain erityistä?
jos löytyy linkki johonkin ohjeeseen niin mielellään otan vastaan.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml

Tossa on aika hyvä. uutta koiranluuta suosittelen, helpottaa paljon. jos pääsisi päivää ennen hiukan putsaamaan teräsharjalla ja rost-off:lla tms. ylätukivarren palloniveltä ja sitä koiranluuta, niin saattaisivat lähteä helposti ja ehjänä, etenkin jos on pulttikone käytössä.

Itse en ottannut tuota jousen yläpäähän tulevaa kiinitysrautaa pois autosta, vaan siinä paikallaan otin tukivarren irti, mutta tuolla tuskin on hirveästi väliä miten tekee. ei saa kiristää liian tiukalle, turha vetää hikihatussa naama punasena kiinni

Jos tuosta selviää, niin alatukivarsi luulisi menevän "kevyenä sivuhommana" :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

hienoa, kiitos. ei muuta kuin tulta päin ja tilaamaan ja vaihtamaan osia.... :-D

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ylätukivarsi on helppo, mutta alatukivarsi laittaa kiroilemaan...

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

mikäs alatukivarressa pistää kiroilemaan, kannattaako varautua johonkin erityis työkaluun tai muuten vaan on tiukkaa etc

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Se vaan ei oikein halua tulla pois sieltä välistä, eikä uusi halua mennä tilalle. Ja pultitkin meinaa katkeilla. Kallistuksenvakaaja oli jotenkin tiellä.

Vastaa Viestiin