
Koni FSD iskarien asennus 159:iin
Valvoja: Moderators
Koni FSD iskarien asennus 159:iin
Olisiko kenelläkään kokemusta/vinkkejä ks. iskareiden asennuksen? Voisin viedä ne "ammattilaisen" tehtäväksi, mutta joitain asioita haluaa vaan tehdä itse
Paketissa olevat ohjeet oli aikaslailla ylimalkaiset tyyliin"tämä puoli ylös". Joten jos jollain kokemusta niin kertokaa onko jotain erikoista mitä pitää tietää ennen asennusta?

Löytyihän se oikea auto.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Pitää olla oikeat työkalut ainakin. Esim jousipuristimet On pakko olla.
Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Onko korkeussäädettävät?
2009 vaohdoin kotioloissa perustyökaluilla, ilman mitään painepyssyjä tai kuumailmapuhaltumia 156een kaikki iskarit ja jouset uuteen alustasarjaan- kaks päiväähän siinä meni. Oli tosi tiukassa 7v vanhat pultit. Mut en usko et 159ssä sitä pelkoa ole. Esim eilen vaihdoin ylätukivarren, siinähän joutuu ottaa iskarin irti, tunti meni, helppo homma.
Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Onko korkeussäädettävät?
2009 vaohdoin kotioloissa perustyökaluilla, ilman mitään painepyssyjä tai kuumailmapuhaltumia 156een kaikki iskarit ja jouset uuteen alustasarjaan- kaks päiväähän siinä meni. Oli tosi tiukassa 7v vanhat pultit. Mut en usko et 159ssä sitä pelkoa ole. Esim eilen vaihdoin ylätukivarren, siinähän joutuu ottaa iskarin irti, tunti meni, helppo homma.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Jos olet johonkin autoon joskus iskareita vaihtanut, niin tuskin mahdottomuus 159nkään.
Tosta linkistä kun kattot 156 iskarinvaihto-ohjeet niin pääset varmasti jyvälle. Jos et niin ei kannata edes aloittaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755
Tarkkana niitten jousipuristimien kanssa.
^FSDtä ei ole korkeussäädettävänä.
Tosta linkistä kun kattot 156 iskarinvaihto-ohjeet niin pääset varmasti jyvälle. Jos et niin ei kannata edes aloittaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755
Tarkkana niitten jousipuristimien kanssa.
^FSDtä ei ole korkeussäädettävänä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Helpohkostihan nuo pois saa, ja 156 ohje pätee hiukan soveltaen myös 159, Takana pitänee kuitenkin purkaa verhoilu reunoista?
Jos ei ole jousipuristimia, niin ehkä veisin itse ihan korjaamolle jolla on jousipuristin ennemin kuin ostaisin omat puristimet, menee nopeasti jos paineilmalla toimiva puristin ja paljon helpommalla kuin noiden puristimien kanssa plärääminen.
Jalamari varoittikin jo, joten voi ottaa esimerkin, työharjottelussa oli käynnyt yhdellä korjaamolla niin, että puristuksessa ollut jousi pääsi karkaamaan, oli huvittava kunnella niitä kommentteja "ensiksi se oli tossa pöydällä, sitten kuulu *PIM* ja sitten jousi ei ollut enään pöydällä, seuraava ääni kuului, kun jousi osui kattoon ja lopulta laskeutui" Lähtee rivakkaan jos tahtoo
Jos ei ole jousipuristimia, niin ehkä veisin itse ihan korjaamolle jolla on jousipuristin ennemin kuin ostaisin omat puristimet, menee nopeasti jos paineilmalla toimiva puristin ja paljon helpommalla kuin noiden puristimien kanssa plärääminen.
Jalamari varoittikin jo, joten voi ottaa esimerkin, työharjottelussa oli käynnyt yhdellä korjaamolla niin, että puristuksessa ollut jousi pääsi karkaamaan, oli huvittava kunnella niitä kommentteja "ensiksi se oli tossa pöydällä, sitten kuulu *PIM* ja sitten jousi ei ollut enään pöydällä, seuraava ääni kuului, kun jousi osui kattoon ja lopulta laskeutui" Lähtee rivakkaan jos tahtoo
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Olen kyllä vaihtanut muutamaan ns. normiautoon jousia ja iskareita, mutta tämä on ensimmäinen Alfa. Jousipuristimet löytyy kyllä ja muutkin tarvittavat työkalut, jos ei löydy niin sitten ne tehdään
Takaverhoilun joudun joka tapauksessa purkamaan, ajattelin laittaa takaosaan vähän lisää äänieristeitä. Iskareiden hinta tais olla jossain 700€ kieppeillä, siis lähes ilmaiset 


Löytyihän se oikea auto.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
loistava valinta, sopivat meinaan nuo fsd:t tuohon autoon kuin nenä päähän!
Jos olet aiemmin vaihtanut iskareita niin ei se ole 159:iin sen kummosempi homma. Jousipuristimien lisäksi kannattaa varmistaa että löytyy työkalut iskarin yläpään kiristykseen. Paineilmapyssyä ei saa käyttää! Fsd:n asennus ei eroa tavallisesta mitenkään.
Alustatöiden jälkeen sitten pyöränsuuntaukseen.
Jos olet aiemmin vaihtanut iskareita niin ei se ole 159:iin sen kummosempi homma. Jousipuristimien lisäksi kannattaa varmistaa että löytyy työkalut iskarin yläpään kiristykseen. Paineilmapyssyä ei saa käyttää! Fsd:n asennus ei eroa tavallisesta mitenkään.
Alustatöiden jälkeen sitten pyöränsuuntaukseen.
Nyt on Konit alla. Auto on todella hyvä ja vakaa ajaa. Ilmeni muuten että yksi alkuperäisistä iskareista ei toiminut kunnolla
Myös melunpoisto onnistui yli odotusten, rengasmelun määrä väheni yllättävän pienillä jutuilla.
Asennuksessa meni kaikkiaan noin 4 tuntia. Nyt jos tekisi uudestaan niin aikaa menisi varmaan alle kolme tuntia.

Asennuksessa meni kaikkiaan noin 4 tuntia. Nyt jos tekisi uudestaan niin aikaa menisi varmaan alle kolme tuntia.
Löytyihän se oikea auto.
Re: Koni FSD iskarien asennus 159:iin
Iskareiden vaihto Konin FSD:in alkoi houkuttaa, kun takajouset joutuu nyt joka tapauksessa vaihtamaan 159:iin. Koni ei ilmeisesti FSD:ta enää Alfa 159:iin valmista, mutta entistä sopivaa mallia FSD 4100-4051 näyttää edelleen olevan nettikaupoissa saatavana.
Tähän liittyen pari kysymystä..
1. Koni FSD 4100-4051 speksien mukaan: FIT ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON, INCL. Q4 FROM YEARS: 05>12, Excludes self-levelling
Mistä tuon self-levelling-ominaisuuden pystyy tarkistamaan?
2. Mitä jousia olette Koni FSD:n kanssa käyttäneet? Ihan käyttöauto siis kyseessä. Kovaa ja varsinkaan matalaa alustaa ei kaivata.
Tähän liittyen pari kysymystä..
1. Koni FSD 4100-4051 speksien mukaan: FIT ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON, INCL. Q4 FROM YEARS: 05>12, Excludes self-levelling
Mistä tuon self-levelling-ominaisuuden pystyy tarkistamaan?
2. Mitä jousia olette Koni FSD:n kanssa käyttäneet? Ihan käyttöauto siis kyseessä. Kovaa ja varsinkaan matalaa alustaa ei kaivata.