Mutta vain ajoittain ja nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Sprintissä on seuraavanlainen ongelma: Ajoittain käynnitettäessä sytytysvirta tuntuu katoavan jonnekin. Kun ilmiö iskee niin auto käynnistyy mäkistartilla ilman ongelmia ja saattaa tämän jälkeen käynnistyä avaimestakin useita kertoja. Jossakin vaiheessa tuo ongelma taas iskee eikä muuta lääkettä ole kuin mäkistartti.
Olen kokeillut kolmea virtalukkoa mutta kaikilla sama tulos. Kohta loppuu omat keinot
Itsellä oli Alfetassa moottorin maadoitus niin sopivasti hapettunut että välillä ei startannut (varsinkin kone kuumana), yleensä toimi hyvin. Eli yleismittari akun maan ja moottorinrungon välille ja startatessa ei saisi näyttää yli 1V lukemia. Saman voi tehdä akun plus navan ja startin syöttövirran välillä.
Tosin kun miettii tuota lausettasi niin nähtävästi auto starttaa normaalisti mutta ei käynnisty, tuolla maadoitusvialla auto ei starttaa lainkaan tai on tosi vaivalloista.
Et kertonut sytkäyksikön mallia, vuosimallia etc. Itse tarkistaisin kaapeloinnin jakajalta sytkäyksikölle ja sieltäkin eteenpäin, piuhat saavat lämpöä ja tärinää kovasti. Ei olisi ensimmäinen poikki oleva johto ehjän kuoren sisällä alfassa. Lisäksi jakajan kansi tulisi mieleen, tai jos siellä on kierrosrajoitin pyörijässä rikki. Samalla saat siivottua kaikki liittimet ja maadotukset kuntoon. Mielestäni kosketusvika jossain paikassa jossa lämpöä ja tärinää.
Tai jos kyseessä yksikaasutinkone, tarkista magneettiventtiilin liitin ja kaapeli+ toiminta.
Edit: Vielä tuli mieleen akun alhainen virtanen tai kaapelivika, ei anna sytkälle virtaa kun haukkaa kaikki startille. Sama maapuolella.
Sama ongelma, jos päivittäin käyttää niin ei ongelmia käynnistyksessä. Omat ajot Sprintillä sattuvat pääasiassa viikonloppuihin ja tällöin saa startata aika pitkään ennekuin käynnistyy. Webereihin on vaidettu suuttimet, tiivisteet, tasapainoitettu/ilma eli säädöt ovat kohdillaan, pensapumppu vaihdettu. Pensaletkussa on venttiili ettei putki tyhjenisi seisokin aikana, ei auta.
Olisko vaan niin että kaasarista pensa haihtuu pidemmän seisokin aikana, tehty ajamista varten.