156 ruosteongelmia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Black Adder

156 ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Itse huomasin tuossa autoa syynnäillessäni ja vahatessani, että siihen oli tullut pieni ruostepläntti. Erikoiseen paikkaan vain. Eli tuulilasin oikeaan yläkulmaan, aivan tiivisteen juureen. Auto on vasta vm. -99, 2/2. No korjaus nyt ei paljoa maksa, kun kävin maalaamolta kysymyssä, 100 €. Ärsyttää kuitenkin. Onkos tämä ihan tyypillen paikka Alfassa? Ja jos tyypillisisä ruostumispaikkoja on, niin missä ne piilevät?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

alfa 156 v6
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Helmat, peltien liitoskohta mistä kivet hakkaa maalin pois. Aika hyvin toi sinkitys näyttää kuitenkin toimivan, varmaan pari vuotta ollut jo sauma maalittomana ja aina vaan harmaa, oon odotellu että jos ees vähän ruskettuis niin vois korjata 8)

Maho

Re: 156 ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja Maho »

Black Adder kirjoitti:Itse huomasin tuossa autoa syynnäillessäni ja vahatessani, että siihen oli tullut pieni ruostepläntti. Erikoiseen paikkaan vain. Eli tuulilasin oikeaan yläkulmaan, aivan tiivisteen juureen. Auto on vasta vm. -99, 2/2. No korjaus nyt ei paljoa maksa, kun kävin maalaamolta kysymyssä, 100 €. Ärsyttää kuitenkin. Onkos tämä ihan tyypillen paikka Alfassa? Ja jos tyypillisisä ruostumispaikkoja on, niin missä ne piilevät?
Onko autoosi vaihdettu joskus tuulilasi? Tuo ruostuminen johtuu siitä kun tuulilasi vähän "elää" tuossa katon ja lasin välissä. Jos lasi on vaihdettu, usein maalipintaa on silloin vähän naarmutettu jolloin tietysti kaikki suolapaska, kivet yms. pääsee nirhaamaan tuota arkaa kohtaa.
Kattoahan EI ole 156:ssa mitenkään suojattu, joten se lähtee myös helposti ruostumaan jos siihen mahdollisuus vain on.
Ainoa keino miten tuon voi tehdä kunnolla, on ottaa tuulilasi pois ja korjata mahdolliset ruostekohdat jonka jälkeen maalaus + lasi paikalleen.
Ei enää Alfaa... eipä

rim
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0

Re: 156 ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja rim »

Maho kirjoitti: Onko autoosi vaihdettu joskus tuulilasi? .
Mulle oli ekaan 156:n vaihdettu tuulilasi huolimattomasti. Sen seurauksena oli tiivisteen alle näkymättömiin alkanut muodostua ruostetta. Asia huomattiin kun mulla itselläni meni tuulilasi.

teuhka

Viesti Kirjoittaja teuhka »

On tyyppivika 156:ssa eli sitä esiintyy ks
http://forum.alfa156.net/forum_posts.as ... 75&KW=rust

Olen lukenut jostain muualtakin, että tämä ongelma on aiheutunut huolimattomasta kokoonpanosta tehtaalla eli lasia laitettaessa on vaurioitettu maalia. Ne italialaisten urakat ovat kovia!!!

R@gdoll

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

teuhka kirjoitti:On tyyppivika 156:ssa eli sitä esiintyy ks
http://forum.alfa156.net/forum_posts.as ... 75&KW=rust

Olen lukenut jostain muualtakin, että tämä ongelma on aiheutunut huolimattomasta kokoonpanosta tehtaalla eli lasia laitettaessa on vaurioitettu maalia. Ne italialaisten urakat ovat kovia!!!
Juu, tyyppivika, mutta ei mielestäni ole kokoonpanon vika vaan tiiviste tosiaankin elää ja kuluttaa maalin kulmista ajanmittaa pois. Itselläni oli selvät kulumisjäljet ja kuskin puolella ruoste oli jo levinnyt tiivisteen ulkopuolelle. Kylmillä ilmoilla kuuli tosiaan, kuinka tuulilasin tiiviste elää.
Kuva

Black Adder

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Lasia ei tosiaan ole vaihdettu, mutta nytpä selkis mikä ruostumisen on aiheuttanut. Maalaamon mies meinasi, että korjaus voisi jopa onnistua ilman lasin irroitusta, jos ruoste ei ole levinnyt alas. Pitää siis tutkia. Lasin jos joutuu repimään, niin hommalle tulee enemmän hintaa, koska tiiviste pitää uusia.

Mjoo, mullakin on helmapellin takaosan sauman kohdalta metalli esillä, mutta ei oo ruostetta yhtään siinä. Ajattelinpa, että vois samalla maalauttaa sen, jos hinta pysyy kohtuudessa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Hesem

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Pieniä maalinkulumia voi fiksailla paikkamaalipullollakin, itse oon käyttänyt just noihin helman saumoihin.

Maho

Viesti Kirjoittaja Maho »

Black Adder kirjoitti:Lasia ei tosiaan ole vaihdettu, mutta nytpä selkis mikä ruostumisen on aiheuttanut. Maalaamon mies meinasi, että korjaus voisi jopa onnistua ilman lasin irroitusta, jos ruoste ei ole levinnyt alas. Pitää siis tutkia. Lasin jos joutuu repimään, niin hommalle tulee enemmän hintaa, koska tiiviste pitää uusia.

Mjoo, mullakin on helmapellin takaosan sauman kohdalta metalli esillä, mutta ei oo ruostetta yhtään siinä. Ajattelinpa, että vois samalla maalauttaa sen, jos hinta pysyy kohtuudessa.
Kaikissa tapauksissa mitä minä olen kuullut ja omani nähnyt, tuo ruoste nimeomaan lähtee liikkeelle sieltä tiivisteen sisältä. Tulee vaan lyhytaikainen korjaus jos sen korjaa vain näkyvältä osalta...
Ei enää Alfaa... eipä

Vastaa Viestiin