Outo metallinen särähdys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Outo metallinen särähdys

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Jostain keulan suunnalta lähtee metallinen särähdys(hieman muistuttaa ääntä joka tulee kun kattila ja kansi kohtaavat :) ), kun oven sulkee hellästi tai vähän kovemminkin. Fikkarin kanssa koitin katsella ja vaikuttaisi siltä, että jostain moottorin/keulan etuosasta kuuluisi. Mutta sen tarkemmin en ole syytä löytänyt.

Ideoita?

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Onks sulla alumiininen pohjalevy?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Jep, ruuvit tsekkasin ja näytti olevan tiukassa

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Yksinkös sitä ääntä metsästät, kaveri paiskomaan ovea ja itse
sinne keulan puolelle höristelemään?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Kyllä tässä apurikin oli, mutta ei kauhean paljon tyttöystävä pitänyt tästä tehtävästä :-D. Täytynee huomenna katsella vielä ne ruuvit läpi ja kuulostella mikä pärisee.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Kuinkas monella ruuvilla panssari on moottorin takaosasta kiinni?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kahdella. Itsellä kuului myös vastaava saundi, kun heitti oven kiinni. Oli takimmaiset ruuvit löystyneet sora-ek:n jälkeen...

Edit: Lisätty puuttuva n-kirjain.
Edit2: Siirretty lisätty n-kirjain oikeaan kohtaan.
Viimeksi muokannut Jarsan, 14 Elo 2011, 13:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Täällä kuuluu samainen särähdys. Mutta olen tietoinen kyllä ettei toinen takapään ruuvi ole kiinni pohjapanssarissa.

Täytynee seuraavassa öljyn vaihdossa kysäistä josko sen saisi kiinni.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

pakoputken lämpösuoja ainakin omassa tessussa pitä jos jonkinlaista särinää ja räminää kun oli sopivasti löysällä....tosin ovia paiskoessa ei kyllä kuulunut mitään....

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Entisessä JTS:ssä oli ne pakosarjan ensimmäiset suojapellit ruostuneet irti alakiinikkeistään, ei särissyt kylläkään missään kohtaan. Lopulta hitsasin kevyesti, ennen kuin alkoi säristä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

No kyllä se olikin se oikeanpuolimmainen takaruuvi joka oli löysällä, vaikka koklailin sormineni aluksi. Kierteet olivat menneet, siitä omituisesta popniitin sukulaisesta, mikä varmaan alunperin auton mukana oli tullut. Rälläkällä veks, lukkomutteri ja muutama prikka myöhemmin sain sen taas kiinni. Samalla vasemmalle puolelle vaihdoin samanlaisen virityksen, kun siellä oli jo aikaisemmin vaihdettu tavalliselle mutterille ja ruuveille. Samalla vielä rasvasin puslia ja natinat häipyi poijes 8)

Tähän aluks täytyy kyllä sanoa, että on perhanan kätevää kun on työpaikan puolesta huoltohalli ja tarpeelliset härpäkkeet :mrgreen:

Vastaa Viestiin