156 jää käyntiin kolmannella yrityksellä
Valvoja: Moderators
156 jää käyntiin kolmannella yrityksellä
Tullut nyt tällainen vika että 156 2.0 TS kun seisoo yön yli tallissa niin ei koskaan jää käyntiin vaan sammuu kahdesti. Kierrokset putoaa lähes heti jonnekin 300rpm, jonka jälkeen sammutan auton. Kolmannella yrityksellä kaikki ok. Ei vikakoodeja.
Eilen kokeilin niin että pidin virtoja kolme kertaa pitkään päällä ja sen jälkeen lähti normaalisti käyntiin? Ideoita? Vuotaako bensat mahdollisesti takaisin tankkiin tms. pitkän seisomisen jälkeen?
Eilen kokeilin niin että pidin virtoja kolme kertaa pitkään päällä ja sen jälkeen lähti normaalisti käyntiin? Ideoita? Vuotaako bensat mahdollisesti takaisin tankkiin tms. pitkän seisomisen jälkeen?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Re: 156 jää käyntiin kolmannella yrityksellä
= Paineet on alhaalla ekalla startillaJarama kirjoitti:Eilen kokeilin niin että pidin virtoja kolme kertaa pitkään päällä ja sen jälkeen lähti normaalisti käyntiin?
Mahdollisia vuotoja :
- Suuttimet vuotaa sylintereihin. Aiheuttaisi ehkä myös huonoa käyntiä hetkeksi aikaa startin jälkeen/märkiä tulppia yms.
- Bensalinja vuotaa. Ruosteessa/liitoksista yms. Tuolloin kyllä melkein bensa haisee, ainakin tallissa pitäisi erottaa tuoksu.
- Pumppu vuotaa paineen takaisin tankkiin.
- Bensanpaineensäädin vuotaa paineet. Pitäisi huomata myös ajossa jos on viallinen paineensäädin.
Eli melkein pumpun takaiskun piikkiin tuon kyllä pistäisin...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Eltsu on varmasti riittävän viisas
Käynti tosiaan aluksi hieman heiluvaa, ei tiedä pitääkö kierrokset 850:ssä vai reilussa 1000:ssa. Ei haise bensa. Esim. kuuden tunnin seisomisen jälkeen ei ongelmia, mutta yön yli kun seisoo niin aina ongelma päällä.
Niin, missä sellainen venttiili on, muistaakseni konehuoneen bensaletkussa ei ole mitään venttiiliä?
Pumppu sijaitsee tankissa, onko sinne aukko jossain takaluukun lattiassa?
Missä bensapaineensäädin sijaitsee?

Käynti tosiaan aluksi hieman heiluvaa, ei tiedä pitääkö kierrokset 850:ssä vai reilussa 1000:ssa. Ei haise bensa. Esim. kuuden tunnin seisomisen jälkeen ei ongelmia, mutta yön yli kun seisoo niin aina ongelma päällä.
Niin, missä sellainen venttiili on, muistaakseni konehuoneen bensaletkussa ei ole mitään venttiiliä?
Pumppu sijaitsee tankissa, onko sinne aukko jossain takaluukun lattiassa?
Missä bensapaineensäädin sijaitsee?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Takaiskuvettiilin tehtävänä on pitää paine yllä pumpun ja suuttimien välillä silloin kun pumppu ei käy, eli siis sijaitsee pumpussa itsessään (ainakin normaalisti?)
Paineensäädin on jossain konehuoneessa jakotukin lähellä/toisessa päässä. Paineensäätimeltä lähtee paluulinja tankkiin jonne "ylipaine" vuotaa. Eli jos auto on sammuksissa, tuon paluulinjan letkun irroittamalla voi tarkkailla josko sinne vuotaa bensaa. Ei pitäisi vuotaa läpi muuta kuin pumppu käynnissä.
Nämä siis ihan yleistä mutua tuntematta ko. auton tekniikkaa sen tarkemmin. Noin se kuitenkin useimmissa tuonikäisissä ruiskuvehkeissä toimii
Paineensäädin on jossain konehuoneessa jakotukin lähellä/toisessa päässä. Paineensäätimeltä lähtee paluulinja tankkiin jonne "ylipaine" vuotaa. Eli jos auto on sammuksissa, tuon paluulinjan letkun irroittamalla voi tarkkailla josko sinne vuotaa bensaa. Ei pitäisi vuotaa läpi muuta kuin pumppu käynnissä.
Nämä siis ihan yleistä mutua tuntematta ko. auton tekniikkaa sen tarkemmin. Noin se kuitenkin useimmissa tuonikäisissä ruiskuvehkeissä toimii

Ex. 33 1.5 4x4 SW '88