Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sain tällaiset hinnat Fastusilta Eibachin tuotteista:

Pro-Kit (pelkät jouset) tuotenumero 1021.140
Hinta: 255 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System (jouset ja iskarit) tuotenumero 70-10-002-02-22
Hinta: 695 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System-Plus (jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat)tuotenumero 72-10-002-02-33
Hinta: 995 euroa (sisältää toimituskulut)
Kaikki em. tuotteet madaltavat autoasi n. 30mm.

Mitä mieltä olette hinnoista? Minusta varsin siedettävät.
Olisikohan toi Pro-System toimiva ratkaisu, vaikkei säädettävä olekaan? Jotenkin tuntuu tuo säädettävien hinta (luokkaa 1000-1300 ecua) hieman suolaiselta... Auttakaa nyt minnuu! :oops:

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Piipahdapa esmerkiks Novitecin sivuilla. Jouset halvennuksessa 129 eeroa. Ei sekään paha. Sitten vois ottaa pelkät iskarit täältä.

Eibachin sivujen vai olikos se yhden Englantilaisen alfaosakaupan sivujen mukaan noi madaltaa enemmän. Linkit on perskules työkoneella.

Onko muuten havaintoa paljonko noitten ( jousien tai jousi-iskari-satsin) asennukset kustantaa ja onkos joku niitä ns. alihankintana asennellu niitä täällä Turkuses. Muutama tuttu yrittäjä täällä kyllä on, mutta ei niillä ole oikein sydäntä mukana.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tuokin olisi toki yksi mahdollisuus. Jotenkin vaan haluaisin, että jouset+iskarit olisivat "samaa sarjaa" eli toimisivat hyvin yhteen. En tiedä miten paljon vaikuttaa, mutta tällainen mutu tuntuma mulla on. Asennuksista kysyin euromaster ketjusta ja sain hinnaksi noin 250 euroa sis. suuntaukset. Onko halvempia firmoja, jotka tekisi kuitenkin hyvää työtä?
Tuosta madalluksesta niin itseänikin hiukan pelottaa, että autosta tulee liian matala vaihtelevaan käyttöön sekä talveksi. Tässä olisi korkeussäädettävä paikallaan, mutta... Eikös täällä jollain ollut tuo Eibachin mainittu setti?

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Kattos. Satuin poikkeemaan Satakunnantien Vianorissa ja heps pakkohan se oli kysyä. Jouset asennuksineen ja suuntauksineen 400 juuroa. Tulee Tino's Garagelta joka ilmoisesti tällä suunnalla Eibachia edustaa.
Saattais siis toi siun pro-tsydeemi tulla siellä jopa etullisemmaks kuin sieltä Fastusilta tilaamalla. Ne lupas soittaa mulle maanantaina saatavuuteen ja asennusaikatauluihin liittyen. Ilmottelenko?

Pitäiskö vielä karvanopat hommata??

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Pro System

Viesti Kirjoittaja Giri »

Minulla on tuo Eibach Pro System alla 156JTS Sele SW:ssä. Tilasin Saksasta kun Turun firman hinta oli niin kova. Saksasta tilattuna rahteineen n.750Eur, Turun firmasta 1100Eur. Asennus suoritettiin Paavilaisella Forssassa hintaan 300 + jotain Eur (kuitti hukassa). Ihan hyvin ne toimii, tosin madallusta enemmän kuin väitetyt 30mm. Pohjalevyä piti nostaa rautalangalla jottei laahaisi koko ajan maassa hiekkateillä. Pitäisi ottaa pohjalevy irti ja käyttäen sitä muottina tehdä uusi(a) korkeammalle jääv(i)ä lasikuidusta. Täällä maaseudulla pitäisi olla Crosswagon :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kenen kanssa mahdoit jutella Pietro vianorissa?
Eihän ne vieterit nyt noin paljoa maksa :crazyeyes:

Omat ex-Eibachit asennettin 320€
Nykyiset Novitec oli 250€jouset+80€ asennus ja suuntaus.
Makaroonia jo vuodesta -98

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

puuha kirjoitti: Omat ex-Eibachit asennettin 320€
Nykyiset Novitec oli 250€jouset+80€ asennus ja suuntaus.
Asiaa. Missähän mahdoit asentaa? Olenkin tässä jo tiedustellut voorumilta josko näillä seuduilla ois hyviä tai edes kohtuullisia asentajia. Noita Novitecin kiekuroitahan sais Saksasta ihan naurettavaan 129 euron hintaan. Madallusta kylläkin arveluttavat 45 milliä. Kuten sanottua asun hiekkatien varrella joka aika ajoin muistuttaa enemmänkin kyntöpeltoa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Se majakan p-paikal oleva lienee Jampan? Ei minun.
Asennus tehtiin siis Vianorissa!
Novitec -45mm oli mitattaessa todellisuudessa -70mm. Eikä silti ole mitenkään liian matala mielestäni.
Makaroonia jo vuodesta -98

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

No vidu. Ehit siis nähä sen viestin vaikka het editoin sen pois kun tajusin itekin (puuha - Jamppa).
Vianorista. Ai jaa. No tää olikin joku nuorehko jäppinen joka puhui tehneensä homman jonkun tutun Alfaan. Oisko ollut sun auto. Puhuivat nimittäin aiemmin olleista jousista ja sitten sillä on nykyään jotkut muut. No prkele. Täytyy sanoa niille että laitan sut asialle mun auton kanssa :shock:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kuulostaa tutulta :mrgreen:
Se nuorehko oli Juuso. Just se laitto vieterit mulle.
Vai on siellä jutun aiheet loppu kun minusta puhuvat :shock:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

pietro: Juu, ilmoittele vaan. Olisi hyvä tietää eri vaihtoehdot.

Kyllä se taitaa niin olla, että ilman suhteita/hyvä veli kauppaa ei taida alustaa alle sen 250 euron saada asennutettua/suuntauksia tehtyä. Onko täällä muita joilla olisi kokemuksia tuosta Pro Systemistä?

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

No ny ne soitti.

Eibach asennuksineen 400 euroa, kun tuli luvattua vaikka olisi enemmän... jne jne höpö höpö (takuu 1 milj km)

Intrax 360 E asennuksineen (takuu 1 vuosi)
Noi oli siis jousien hintoja asennuksineen.

Eibachin iskarit ja jouset (jäi vähän niinkuin kysymättä oisko noi säädettävät) 1028,- :crazyeyes: Hinnasta päätellen säädettävät.

Asennuksista erikseen sen verran että suuntaus ois 50 eeroa ja asennukset tuntiveloituksena. Paljonko menee aikaa en tiiä. Takapää on kuulemma hankala. Joopa joo.

Hauska kommentti:" Puuha on kuulemma nuuka eikä suostu maksamaan mistään ja sen takia asennukset niin edullisia." Samaan hengenvetoon kehui puuhan hakeneen isot uudet kesäläskit kun se niin tykkää Alfalla ajella. MUAAHUAAAHUAAA No niinhän me kaikki tykätään Alfoillamme ajella :-D Riittääköhän se kun sanoo tiskillä, että tykkää ajaa Alfalla ja alennusta ropisee.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei perkele! Noinko sanoivat Vianorissa???
Täytyypi ottaa pojat puhutteluun!!!!!

PS. Tästä lähin en maksa edes noitakaan hintoja :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

pietro kirjoitti: Eibachin iskarit ja jouset (jäi vähän niinkuin kysymättä oisko noi säädettävät) 1028,- :crazyeyes: Hinnasta päätellen säädettävät.
Jos tuossa on mukana asennus ja säädöt jne. niin tuo on halpa säädettävä setti!!! Vähän veikkaan, että jos on säädettävä tuossa on vasta pelkät iskarit + jouset ilman asennusta...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Käsitykseni mukaan ei ole säädettävä. Tuo hinta lienee Eibach Pro Systemin suositushinta ilman asennusta!!! :crazyeyes:
Eibachilla ei kuulemma vielä ole tuotannossa säädettävää alustaa Alfaan. Näin väitti Euromasterin myyjä. Tiedä sitten... Tätä taustaa vasten tuo Fastusin hinta vaikuttaa melko edulliselta.

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

halpaa kuin saippua :mrgreen:

Just ite kauhistelin kun pitäis mennä loppuviikolla rengasliikkeeseen lunastamaan kesänakit 1300 eskoo. Ei tarvii fundeerata pistäiskö rahat osakkeisiin vai rahastoihin. Kuiteskii joku kupla puhkee ja kaikk mänöö. Onneks nyt jää sentään auto. Ja ihan helvetisti veleekoo.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Näyttää olevan Turkubbs :mrgreen:

Turku rulez!
Makaroonia jo vuodesta -98

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

No mut täällähän se rahna liikkuu. Yleensä kylläkin poispäin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kukaan sattumoisin kokeillut tällaisia Cobran vietereitä? onko lie minkälaiset.... :roll: Hintaa näkyy olevan about eibachin luokkaa halvimmillaan mutta paikallisesta liikkeestä sais "tarjoushintaan" 200 €etua

http://www.autobahn.fi/cobrasprings_hinnasto.html

Kokemuksia kiittoos...

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Onkos kellään kokemuksia weitecin kamoista. Näytti olevan 156 jouset+iskarit 526e. (saksassa postimaksut maksettu). http://www.weitec.de/2003/produkte/ultra.php
Itse mietin tuollaisia 164 alle. Kokemuksia

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Omaa kokemusta ei ole, mutta Esson baarin tarinaa on hieman tiedossa... :oops:
Kaverilla oli IV-Golfissa ja hän ei ainakaan suosittele niitä kenellekään. Yleisesti Weitecia pidetään kai hiukan II-luokan merkkinä. Tämä siis ei perustu muuhun kuin mutuun. :roll: Itse valitsisin kenties mieluummin esim. Eibachin, koska hintaero ei ole kovinkaan suuri.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Suosittelen kyllä lämpimästi tätä KW Variantia. Korkeus (-35 - 65mm) - ja jäykkyyssäädettävä. Sopivan jämäkkä, ja mukava. Iskarit on Konin valmistamat. Korkeutta helppo säätää, vaatii vaan renkaiden irroitukset. Itsellä tiputettu -50mm.
Hintaa paketilla oli 1355 €uroa, ei paha. Näissä asioissa ei kannata nuukailla muutaman satasen takia.
Kiiltovaunusta saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Varmasti olet kyllä oikeassa. Tuo lienee se laadukkain vaihtoehto tai ainakin parhaasta päästä. Tuo hinta-asia on sitten taas toinen juttu. Asennettuna hintaero on luokkaa 600 euroa, mikä on minusta jo melko iso raha. Tiedä sitten pitäisikö elää säästäen ja hankkia alusta vasta sitten kun on varaa tuohon Varianteen. Toisaalta kesä tulee kovaa vauhtia ja... :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jamppa kirjoitti:Omaa kokemusta ei ole, mutta Esson baarin tarinaa on hieman tiedossa...
Esson baaria myös täällä (yllättäen) ja ainoastaan pintakovuutta kaupunkiajossa hieman kritisoitu mutta yleisesti mitä olen kymmenien kokemuksia lukenut niin on asiallinen setti. TX:ää monet tosin suositellut niin saa jäykkyyttä hieman säädettyä jos siltä tuntuu.

Näin määrittelee eräs alan ammattilainen:

huippulaadukkaita alustasarjoja ovat mm:

kiinteät
kw sport suspension
eibach pro-system
eibach sport-system

korkeussäädetävät
kw inox-line
eibach pro-street
h&r coilover
h&r clubsport coilover

---------------

hyviä alustasarjoja hinta/laatu suhteeltaan ovat mm:

kiinteät:
weitec ultra gt
weitec ultra tx vaim.sääd.

kork.sääd.
weitec hicon gt
weitec hicon tx vaim.sääd.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

eri valmistajien alustasarjoja ja niihin liittyvää tietoa.

www.prostreet.fi/alustanosat/index.html

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja JAM »

jamppa kirjoitti:Sain tällaiset hinnat Fastusilta Eibachin tuotteista:

Pro-Kit (pelkät jouset) tuotenumero 1021.140
Hinta: 255 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System (jouset ja iskarit) tuotenumero 70-10-002-02-22
Hinta: 695 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System-Plus (jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat)tuotenumero 72-10-002-02-33
Hinta: 995 euroa (sisältää toimituskulut)
Kaikki em. tuotteet madaltavat autoasi n. 30mm.
Ompahan Pro-Systemin hinta pompsahtanut kolmen kuukauden aikana. Sain tänään itse tarjouksen Fastusilta:

- Eibach Pro-System (tuotenro: 70-10-002-02-22) Alfa Romeo 156 Sedan 2.5 V6
(10.97-), hinta: 795,00 eur
Toimitusaika on 1-2 viikkoa ja tilaus toimitetaan rahtivapaasti.

Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta WEITEC ULTRA GT-sarjasta 156:n alla, kun tuo hinta siinä taitaa olla jonkin verran harrastaja ystävällisempi?
Viimeksi muokannut JAM, 01 Heinä 2004, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei meinaa mennä auto suoraan moottoritien sivutuulessa - alkavat iskarit olla lopussa. Weitecin jousethan alle keväällä laitettiin ja nyt pitäisi siis päivittää iskarit. Kannattaako ostaa samaa merkkiä, vai osaatteko suosittella jotakin muuta? Mielummin halvat ja hyvät, kuin kalliit ja erinomaiset. Ei sillä tuossa työmatkalla kuitenkaan oikeasti mitään väliä ole, ostan sitten vaikka uuden paidan.

Edit. ProStreetista Weitecin iskarit 573 egeä.

Edit 2. Kävin tsekkaamassa rengaspaineet, oli vain 2 baria per gummi eli aikas alhaiset. Huomenna nähdään, vaikuttiko roima lisäys suuntavakavuuteen.

Ja vielä: voiko jousien asennuksen yhteydessä tehty pyörien suuntaus vaikuttaa talviominaisuuksiin & tehdä autosta liukkaalla liukkaamman?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Madallussarja yleensä tarkoittaa myös jäykempiä jousia. Mitä enemmän jäykennetään sitä "liukkaakkaaamaksi" auto tulee talvella ja mm. sateella.

Tähän pätee ne Räikkös/Häkkis imitaatiot: ei ole balanssia...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Olisiko liikaa haritusta jommassa kummassa päässä? Kulmat kuitenkin aina muuttuu, kun korkeutta muutetaan. Edessä aiheuttaa vetelyä mm. jarrutuksissa. Kummassa tahansa akselissa aiheuttaa yliohjaavuutta. Mutta olisi ehkä huomannut renkaiden kulumisesta?

Mitäs noissa 156:n jousissa on jousivakio ja paljonko tulee jäykkyyttä lisää madallussarjoilla?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

En tiedä mikä hitto on kun toinen etukesärengas on kulunut kankaille sisäreunasta ja vain n. 2cm:n leveydeltä. Toinen kin on samantapaisesti kulunut mutta ei ihan kankaille. Muu osa kulutuspinnasta on vielä tosi kaukana sakkokunnosta. TT:llä säädettiin kesällä auraus nollaan kuten kuulemma madallussatsin kanssa kuuluu tehdä. Eipä vaan auttanut yhtään. Auto oli juuri Milanossa 40tkm:n huollossa, mutta ei selvinnyt mistä voisi johtua. Tuskin cambermuutos madalluksen takia noin paljon voi vaikuttaa. Ei mielestäni muill kyllä ihan noin rajusti ole kulunut. Osasikohan ne säätää ne oikein siellä TT:ssä?

Alla on Eibach Pro System eli jouset ja iskarit.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hmm. minullahan ei ole madallettu alusta ja samalla tavalla oli eturenkaiden sisäpuoli kulunut 156:sta. Kyllä tuo viittaisi siihen että arausta olisi kuitenkin ollut, taitaa mennä ainakin eturenkaat vaihtoon kun ovat kuitenkin kankaille asti kuluneet.

Pitänee mennä säätämään ohjauskulmat kun ollaan saatu alatukivarsi vaihdettua omastani.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, kyllä menee eturenkaat vaihtoon. Tai saiskohan sellasen minipinnoituksen, jossa vaan pinnoitetaan 2cm:n leveydeltä :-D

Täällä maaseudulla tuo Eibachin jousten madallus on talvella liikaa. Katselin juuri EB Sparesin sivuilta jousia, jotka madaltavat vain 15mm. eli saattaa olla että kohta tulee myyntiin Eibach Pro Kit, ajettu n. 30tkm. Pro Damperit kyllä pidän vaikka jouset uusisinkin.

Eikö sisäpinnan kuluminen viittaisi haritukseen? Jos on aurausta niin mielestäni pitäisi kulua ulkopinnalta :?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä maar menee Gin Tonicin piikkiin 8) oikeassa olet.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Minulla kului kesän aikana ulkopinta enemmän ja talvirenkaita vaihtaessa huomasin että oli ollut 1 barin alipaine renkaissa. eli niitä kannattaa ainakin usein tarkisella.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Samma här. Kuskinpuoleinen eturengas kankailla sisäreunastaan. Ja säädetty on. Voi kyllä olla että vääriin arvoihin koska säädettäessä kysyttiin että tavallinen vai sport. Myöhemmin kuulin että madallettaessa tulee säätää aina sport mittoihin.

Keväällä säädetään taas...

EDIT: Eturenkailla ajettiin 12tkm !
Viimeksi muokannut puuha, 28 Marras 2004, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

puuha kirjoitti:Samma här. Kuskinpuoleinen eturengas kankailla sisäreunastaan. Ja säädetty on. ........
En sitten olekaan ainoa kuka tätä on ihmetellyt. Vakio alusta, säädöt tarkistettu eikä ne pielessä olleet. Suvikumit on 205/50R16, talvikumit /nastat on kokoa 185/65R15, tasaisesti kuluneet, ivalot vaan mouruavat muuten. Tarkistin kulumiset ostohetkellä allaolleista renkaista (185/65R15) ja kyllä niistäkin kaksi rengasta oli kuluneempia sisäreunasta, 2,5 mm ero. Tosin en ole ihan varma oliko ne just eturenkaat, kuluneita kumminkin. Ajettuun matkaan verrattuna kyllä leveämmät renkaat ovat kuluneet sisäreunasta nopeammin kuin oletetut alusta asti olleet eturenkaat.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Liitytään joukkoon sankkaan eli 156 ja etunakit kuluneet sisäsivulta slikseiksi, ei sentään kankaalle. Ensi kesäksi sitten hyvä syy vaihtaa samalla isompiin madalluksen kera.
Kuinka Alfaan teetetään nelipyöräsuuntaus, sillähän pitäisi saada nuo rillat osoittamaan oikeaan suuntaan? Meinaan kun Vianorin setä sanoi ettei heillä onnistu kun pitää autoa vetää vastaan tai jotain sellaista se höpisi... Taisi olla ranskalaisissa autoissa sama homma.
Onnistuisi varmaan jos olisi kaikki arvot tarkkaan tiedossa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

jiibee kirjoitti: Vakio alusta, säädöt tarkistettu eikä ne pielessä olleet.
Kannattaa ottaa toinen mielipide asiasta. Mulle mittasi paikka X pyöränkulmat ja ilmoitti, että arvot on ok. Ja rengas se vain jatkoi sisäreunalta kulumista.

Vein auton myöhemmin seiskavitoseni korjaamoon, joka on esim BMW:n ja Saabin merkkihuolto. Siellä mitattiin ja säädettiin ja ongelma poistui.

Kaikki eivät säätöä osaa, vaikka välineet onkin. Valitettavasti.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Sport säädöt ovat edessä 0mm. Katsoin vieressä kun TT:llä säätivät juuri siihen 0mm:iin ja sain vielä printin todisteeksi. Mitäköhän tuo vastaanvetäminen tarkoittaa? Jospa jättivät sen tekemättä :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva

aika tasaseen kuluu :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Väljä ylätukivarsi kuluttaa eturenkaan sisäsyrjän nopeasti koska se taitaa sekä päästää haritukselle että lisätä negatiivista camberia. Kannattaa tarkistaa. Madallettu etuvetoinen kuluttaa aina eturenkaan sisäsyrjää. Auraus nollaan eli pois vakioalustan haritusarvoista. Jotkut ovat hyvällä menestyksellä kokeilleet jopa etupään säätämistä aurauksen puolelle. Tuo saattaa tapahtua ajettavuuden kustannuksella.

Se on ikävän totta että asiantuntevaa nelipyörämittausta ei kovin helpolla saa. Ei tarvitse kuin asentaa mittalaite huonosti yhdelle vanteelle niin se on siinä. Etenkin jos käytetään yleistyvää "peilimittausta", jossa autoa ei nosteta ylös ja vakioida mittalaitetta (oteta sivuttaisheittoa huomioon) rengasta vapaasti pyörittämällä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos jollekkin on hyötyä niin tässä 164:lle tehdyn nelipyöräsuuntauksen arvot.
Ainoa joka on huono niin oikean etupyörän Camber, mutta niitähän ei 164:ssä pysty säätään.
Kuva

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Oliko jollakin nim. Varastomies toimittamia Premium Tech sarjaa? Kuinka istuu/käy autoon ja miltä meno tuntuu vakioalustaan verrattuna?

Kuvat on kyllä sarjasta kiintolevyllä, mutta tarvitsee muutakin faktaa pohjaksi jos ne nyt hankkii.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Atte
Viestit: 21
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Atte »

Täältä löytyy kyseinen sarja... Todella tyytyväinen olen ollut ainakin hinta-laatu on kohdallaan! Eikä tarvi edes irroitella pyöriä jos haluaa korkeutta muuttaa :-D .

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Eli hyvältä vaikuttaa. Paljonko maksoit sarjasta?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Atte
Viestit: 21
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Atte »

Eikös toi hinta ole ihan selvästi näkösällä tuossa myynti ilmoituksessa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8001
Itse kävin noutamassa sarjani häneltä kotoa muussa tapauksessa tuohon tulee luultavasti kotimaan postikulut lisäksi. Toiminta oli mielestäni kaikin puolinn asiallista ja toimitus jopa nopeampi kuin mitä minulle luvattiin.

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Onkohan kellään muilla kokemuksia tuosta Premium Techistä kuin Atella?

Avatar
MilleMiglia
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

puni kirjoitti:Onkohan kellään muilla kokemuksia tuosta Premium Techistä kuin Atella?
Mä tilasin myös kyseisen sarjan omaani 156 V6:een. En vain ole vielä ehtinyt asentaa sitä eli ei käytännön kokemuksia. Kerron kokemuksia kunhan saan joskus kesälomalla sarjan alle.

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

No taidan itekkin ruveta koekaniiniksi kunhan liksa kolahtaa taas :-D

Vastaa Viestiin