No ni. Siinä sen taas näkee kun puku päällä menee kauppaan. Heti kaivetaan se kalliimpi hinnasto. Juu toi hinta (toista sataa) oli jostain Alfa lisävarustekatalookin tuotteesta. Oli italiankielinen ja siksi varmaankin kaikki on kalliimpaa Toivottavasti ois lähempänä kuin Porissa. Toki kävin just aamusella Laitilassa eli melkein puolivälissä...
Aivan yliarvostettu asia tuo ulkonäkö. Paitsi naisissa ja autoissa. Mitenkäs jos printtais tänkin keskustelun ja kipaisis uusiks autokauppaan. Ja jos eivät muuten halvalla anna, niin sanon jotta se tuloo se rattopoika scuore ostooksille ja naiset lakoo. Omat ja asiakkaitten.
Naiko kirjoitti:
34€ Deltas ne matot! Must get kesäksi!
Pitää varmaan itekin kipaista hakemassa kun noin edullisesti tyrkyttävät
Mun pärställä se hinta on varmaan se 130 euroa
Talvella ei oikeen viitti noita kangasmattoja pitää kun tulee niin hitosti kuraa. Hienot ne kyllä on. onneksi kohta on kesä- sitten vaan tulee yksi ongelma: ilmastointi puuttuu (ja vitutus iskee, "onneksi kohta on jo talvi")
niki kirjoitti:
Talvella ei oikeen viitti noita kangasmattoja pitää kun tulee niin hitosti kuraa. Hienot ne kyllä on. onneksi kohta on kesä- sitten vaan tulee yksi ongelma: ilmastointi puuttuu (ja vitutus iskee, "onneksi kohta on jo talvi")
Itse jätän sen loskan/kuran auton ulkopuolelle. Hyvin on pärjännyt kangasmatoilla talvetkin. Pari kertaa kuussa kun imuroi niin riittää!
Itse nitinään.. täytyyhän tuommoinen mennä takuun piikkiin!!! Jopa Deltassa
Hetkeäkään en ole epäillyt etteikö takuuseen menisi, mutta aattelin onko siihen joku "kaada molemmat takapenkit ja nosta pystyyn" vippaskonsti. Kun nimittäin yllättäen ääni ilmestyi sen jälkeen kun oltiin käyty hakemassa tyttärelle uusi fillari kaupasta. On meinaan todellinen tila-auto kun juuri ja juuri saa 20" polkulaitteen mahtumaan SW:n takaronkkaan kun kaataa vain yhden penkin Eihän tuo penkkien kaataminen sitä selitä että ääni tulee edestäkin. Vai oisko balanssi mennyt pieleen tai sitten mä oon lihonnu. Onks näissä joku 100 kilon hälytin? En ainakaan löytäny manuaalista
Tuosta kangasmattojen talvikäytöstä. Kun niin näpsäkästi italialaisilla käsintehdyillä kengillä kipaiset Alfa Romeosi ovesta sisään jättäen samalla kaiken loskan ja muun kuran ulkopuolelle, niin toivottaisin tervetulleiksi meidän tavallisten pulliaisten realiteettiin. Meikäläinen kun aamulla könyää autoon niin siinä kulkeutuu kyllä puoli lumiukollista lunta ja hiekkalaatikollinen sepeliä mukana autoon. Sitä kun omakotitalo asujana on pakko käyttää talvella talvirengas kenkiä että pysyisi pihalla pystyssä. Kyllähän se olisi elo autuasta jos voisi hissillä karauttaa lämpimään talliin pelkissä kalsareissa, mutta jostain syystä säämulkvisti lappaa talvet läpeensä lunta meikäläisen tontille oikein urakalla. Toista se on sitten kesällä kun tulee pelkkää sepeliä. sehän onkin helppo vaikka imuroida.
niki kirjoitti:
Itse jätän sen loskan/kuran auton ulkopuolelle. Hyvin on pärjännyt kangasmatoilla talvetkin. Pari kertaa kuussa kun imuroi niin riittää!
Itse nitinään.. täytyyhän tuommoinen mennä takuun piikkiin!!! Jopa Deltassa
Miten ihmeessä saat pidettyä kengät puhtaana kun menet autoon, multa ei ole vielä onnistunut täällä lumen ja sohjon luvatussa maassa
Kävin heti Deltassa kyselemässä mattoja
gtv:hen ei edes löydy mattoja enää, "niitä ei saada valmistajalta enää..." On se H******iä jos ei löydy mattoja vaikka uusi facelift malli just ilmestyi markkionille
Muistaa nyt aina olla harja ojossa putsaamassa kenkiä kun astuu autoon... ei siitä mitään tule. Voi tietty olla, että kyseessä on samanlainen, vaistomainen toimenpide kuin tuo turvavyön kiinnittäminen. Ei se kenkien puhdistus varmaan menoa haittaa jos siihen on vuosien varrella tottunut.
mun mielestä on helpointa vaan vaihtaa matto talveksi ja niin varmaan useimmat meistä tekevätkin?
Cuore Sportivo kirjoitti:Näin se homma toimii: Italialaiset ajokengät valmiina kuskin matolla, ja ulkokengät ajon ajaksi takajalkotilassa olevaan muovipussiin!
Näin naimisissa ollessa ensimmäinen kysymys vaimolta olisi:" mitkä hel...tin kengät täällä on". Ja löydät italialaiset ajokenkäsi lumihangesta. Tai vaihtoehtoisesti vaimo lainaa illalla SINUN autoa. Takaisin tullessa kysyt ystävällisesti:" Laitoitko ne mun kengät takaisin siihen matolle?". "Mitkä kengät?" on todennäköisin vastaus.
Elät selvästikin elämää mistä me muut vain näemme unta. Tai sitten minulla on vaimo joka ei ymmärrä suhdettani autoon ja elän elämää mitä te muut kauhulla katsotte
Minulla ainakin toimii seuraava toimenpide, joka tulee siis yhtä vaistonvaraisesti kuin turvavyön käyttö;
Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
HUOM! Kenkiä EI siis kopauteta mihinkään auton helmoihin! Jotkut tutut on joskus sen virheen tehnyt
Maho kirjoitti:Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle.
Jep, ihmiset jaksoi ihmetellä miten voin pitää tekstiilimattoja Q4:ssa. Toisilla ei kai sitten tuo motoriikka toimi
Maho kirjoitti:Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
Jeps, tämä toimii hyvin ja tulee itseltäkin automaattisesti! Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...
No juuh, on tossa kopistelussa yksi varjopuoli, nimittän lieneekö itsellä niin leveä kankku että aina välillä saan ahterin hiostimen päälle kun kopstelen kenkiä Se kun on "fiksusti" sijoitettu siihen penkin ulkoreunalle...
puuha kirjoitti:Joaweste: Mitä DA sanottiin matoista? Kerro nyt sanatarkasti!
gtv:hen ei kuulema enää saa mattoja
Myyjä tarkisti koneelta jä vastasi suurin piirterin:"gtv:hen ei valitettavasti saa mattoja, toimittaja ei toimita niitä enää"
Olette te aika sankareita, jos saatte parin sekunnin kopistelulla kaikki lumet, ja muut sohjot kengistä pois. Väittäisin, että paksupohjaisien talvikenkien kanssa mahdotonta.
Noh, tuleehan tätä itsekin harrastettua ja kyllä sillä isoimmat köntit saa kengistä pois.
Tuollaiset kangasmatot pitää hommata. Nyt talvella on ollu ihan vaan kumimatot. Vaikka kopisteleekin kengät niin siitä huolimatta sitä lunta ja rapaa väkisin tulee sisälle, mutta saahan sen ravistettua pois kun kopistelee mattojakin joskus.
tsadaaaa. just hain Turun d:stä hintaan 35 rahnoo. Mitenkäs se maton kiinnitys tsydeemi on toiminut porukoilla. Pysyyko plyyssit paikoillaan vai liukuuko suoran nilkan kanssa kaasupolkimen alle. Ihan käypäsen näköinen setti. Kuskin matossa teksti " Alfa Romeo 156" muut ihan mustia. Tuntuvat olevan jäykkiä kun näkkileipä, mutta kyllä nekin loskalla saadaan pehmosiks.
Minulla ainakin toimii seuraava toimenpide, joka tulee siis yhtä vaistonvaraisesti kuin turvavyön käyttö;
Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
HUOM! Kenkiä EI siis kopauteta mihinkään auton helmoihin! Jotkut tutut on joskus sen virheen tehnyt
Samaa minäkin threadia lukiessani ihmettelin. Pers penkkiin - kop,kop - ja jalat sisään. Vettä tulee sisään niin vähän ettei se kangas matolta mihinkään valu, vaan haihtuu vähänkään pidemmän ajon aikana taivahan tuuliin. Tyttöystäväkin on opetettu tavoille heti alkuunsa. Sanomista tulee jos kopistelut unohtuu
Ei ne kumimatotkaan paljon auto jos ei kopistele. Delta auton 156 oli litra vettä kummassakin kumialtaassa kun lähdin koeajolle Ei kun tien sivuun ja varovasti matot vesineen pihalle. Varmaan ruostuu ja haisee tuolla menetelmällä
Mergy kirjoitti:Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...
Toi on kyllä kumma juttu. Yleensä naisihmisten mielestä kämpän pitää olla puts plank mutta auto saa olla paskaa puolillaan. Vaan ei meillä, jos minä en asiaan pääse vaikuttamaan niin kaikki paikat on törkeässä kunnossa
Mergy kirjoitti:Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...
Toi on kyllä kumma juttu. Yleensä naisihmisten mielestä kämpän pitää olla puts plank mutta auto saa olla paskaa puolillaan. Vaan ei meillä, jos minä en asiaan pääse vaikuttamaan niin kaikki paikat on törkeässä kunnossa
Mä vähän pelkää että meillä eukko sanoisi samalla tavalla autosta ja mun mielenkiinnosta huushollin puunaukseen....
Sauer kirjoitti:Pöh, saisin noi varmaan henkilökunta alennus hinnoin (tuttu deltan varaosamyynnis) Mut menin jo ostamaan momon kangasmatot, niin saavat kelvata
Löytyy ainakin 156:een sopivina, 147:aan 156:n takamatto menee vähän tiukalle.
Tampereelta Polarista pari vuotta sitten ostin, olisko ollut 40 een hujakoilla tjsp.
Välillä kun ravistelee ja antaa piiskaa, niin siistinä pysyy, siis matot, senkin vääräleuat...
Kumimattoja en ole kokenut tarvitsevani, ei sitä vettä niin paljon tule sisään kun kopistelee vähän monoja ennen oven sulkemista. Ja on noissa
vedenpitävä pohja.
Mullapa olikin käytetyssä autossa uudet hienot Delta-auton logolla varustetut kangasmatot
No kaupan ehtoja luetellessani ensimmäisenä oli uudet matot,jotka sainkin.
Sain tosin pitää myös nuo kangasmatot,tosin ne eivät ole paljon käytössä likaantuneet
Joo, ne Malmin Deltassa olleista matoista toiset olivatkin Delta-Auton logoilla, joten jouduin pistämään tilaukseen omat Alfan logoilla varustetut versiot. (kar1 sulla kävi tuuri ja sait oikeat heti)
Olipahan sattuma että yhtäaikaa tiskille satuttiin!Sääli että teit turhan reissun.Siellähän nuo takakontissa omatkin mattoni vielä saa tovin olla,kuivempia säitä odottelemassa.
Mukavaa kesän odotusta!