Auto tontissa - mitäs sitten?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Auto tontissa - mitäs sitten?

Viesti Kirjoittaja pietro »

Oi viisaat.

Olen ollut huomaavinani joissain kuvissa albumin puolella poijjiilla vakaajatankoja. Onko auto aivan sairaan jäykkä/hyvä/aivan susi tangon jälkeen. Noita vakaajatankoja sais etupäähän ainakin melkosta edullisesti (Toora ~80 €, eikä Novitecikaan paljoo ollu). Onko suositeltavaa vai ostaisko sittenkin kaljaa koko rahalla.

Nimim. "säästäminen on homojen hommaa"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Siis näitä poikkitukia meinaat? Ainakin "musta tuntuu" menetelmällä kojetaulun natina vähän vaimeni sen asennuksen jälkeen, uskokoon ken tahtoo 8)

Saattaahan siitä jotain muutakin positiivista tietty seurata, ei vielä niin "korva maassa" ole tullut ajettua että muut ominaisuudet olis tullu esiin...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Osta kaljaa, varma valinta.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Cuore Sportivo kirjoitti:Osta kaljaa, varma valinta.
Tän kanssa et voi mennä vikaan. Huom! siis valinnan. Kaljan kanssa kun aletaan kunnolla läträämään niin siihen en ota kantaa... :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eipä kai sillä poikkituella ole muuta virkaa kuin Esoon paarilla(Rolle imitaatio) saa aikaan WOW :shock: ilmiön... Jos nyt todellisuudessa sitäkään.
80€ wasted money :-D
Makaroonia jo vuodesta -98

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No ei siitä ainakaan ole mitään haittaakaan. Mulla oli viime kesänä 215/45/17 - rengastus, eikä ollut madallettu autoa, niin kaiken v#ttuilun uhallakin väitän että urissa muljuilu väheni jonkin verran sen jälkeen kun olin ko. tangon laittanu. Moposportista sai Momon sellaisen johonki 90€.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Valistakaapa vähän tyhmää:

Mitä nuo poikkituet on? Mikä niiden tehtävä on, parantaako ajettavuutta, kovuutta vai mitä?
Ammattina autokauppa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Poikkituen tarkoitus lienee jäykistää etupäätä. Estää rungon muljailu ja säilyttää näin ollen pyöränkulmat paremmin kovassa ajossa.
Ei ole kauhean kallis ja onhan sitä kiva kattella/näytellä. Helppo asentaa, onnistuu jopa tumpeloltakin.
Joku korjaa jos olen pahasti metsässä.
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puuha kirjoitti:Poikkituen tarkoitus lienee jäykistää etupäätä. Estää rungon muljailu ja säilyttää näin ollen pyöränkulmat paremmin kovassa ajossa.
Ei ole kauhean kallis ja onhan sitä kiva kattella/näytellä. Helppo asentaa, onnistuu jopa tumpeloltakin.
Joku korjaa jos olen pahasti metsässä.
näin on parhaan tuloksen saisi jos tuki olisi myös kiinnitetty rintapeltiin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on Momon poikkituki. En missään nimessä ottaisi sitä autosta pois. Se on todella kätevä kun pitää vetää johtoja auton akulta pelkääjänpuolen jalkatilaan :-D . Ja meneehän siinä webaston bensaletkukin hienosti auton toisellepuolelle.

Muutenhan siitä nyt ei ole ollut oikeastaan mitään iloa, tosin en tiedä millainen auto on ollut ennen asennusta kun toi rauta tuli auton mukana. Se oli asennettu samalla kun madallussarja joten ehkäpä Eibach suosittelee kyseisen härvelin asentamista konepellin alle.

Ja onhan se muuten ihan mukavan näköinen :lol:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Onkos jollain kokemusia jäykemmistä kallistuksenvaimentimista?
Ja ootteko vaihtanu niitä muovisia koiranluita?

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Tarkoitus on jäykistää kun akseli on alhaalta ja ylhäältä kiinni eikä vaan alhaalta hyvin kiinni. Joskin korin vahvistus hitsauksen jälkeen korin kokonais vääntöjäykkyyn paranisi enemmän.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

tanko vai kaljaa

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jos noin normaalielämää ajatellaan niin huomattavasti suuremman eron huomaat jos ostat 80 eurolla kaljaa kuin mitä jos ostat sen vakaajatangon. Itselläni ollut yhdessä autossa ja kyllä sen ainoa merkitys siviiliautossa on ulkonäkö.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Juuri näin.
Makaroonia jo vuodesta -98

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Siis kaljaa :drinking: jeeeee

Vastaa Viestiin