Siis en saa käännettyä virta-avainta park-asentoon.
Juu, nappipohjaa ja käännä, vaan ei käänny
Missä voisi olla vika?
1. Käyttäjä
2. kulunut avain
3. kulunut virtalukko
4. likainen virtalukko
5. muu mikä
Nappi painuu pohjaan helposti eikä virtalukossa ole muuten ongelmia.
Eikai katsastusmies tollasta koita?
Ongelma vaatii pidemäntutkiskelun
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Ei ainakaan itselläni konttorilla kokeillut.
Eihän sitä park asentoa edes ole kaikissa autoissa. Riittänee, ettei avain tule pois kun virrat päällä.
Väärä suunta ?
Viimeksi muokannut Finest, 28 Loka 2011, 15:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Finest kirjoitti:Ei ainakaan itselläni konttorilla kokeillut.
Eihän sitä park asentoa edes ole kaikissa autoissa. Riittänee, ettei avain tule pois kun virrat päällä.
Väärä suunta ?
Etuvalot ja takaparkit pitää saada päälle vaikkei autossa ole virta-avainta paikallaan.
Kokeiles laittaa avain sisään toisin päin. Ja jos sittenkin on hankalaa, niin paina avaimen kääntönapista avain vinoksi, niin sitten viimeistään kääntyy parkkiasentoon.
se nappi täytyy painaa tosi pohjaan. Avain linkuttamaan oikeaan suuntaan jotta mahtuu painamaan sitä nappia kunnolla, omassakin luulin vialliseksi kunnen tajusin sormeni liian paksuksi.
Olen koittanut avainta molemin päin, avainta ei saa taitettua. (eri malli?)
Koitin heti aluksi painaa nappia kuulakärkikynällä, että varmasti menee pohjaan.
Nappi pysyy pohjassa, kun vääntää avainta.
Edit: tuntuisi niinkuin lukitus ei avautuisi.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Meillä 147:ssa kanssa vaatii melkoisen kikkailun että saa sinne parkkiasentoon. Tuntuu että se menee sinne tuossa helpoiten näin: virrat pois, painat sen avaimen alla olevan härpäkkeen pohjaan (samalla ei saa kääntää avainta) ja päästät ylös. Sitten käännät avaimen park asentoon. Välillä se menee sinne kerralla, yleensä pitää houkutella avainta liikuttelemalla että menee. Tollanen se on ollut aina. Olisiko kellään levällään ko. laitetta niin saisi selvyyden mikä noitakin vaivaa?
onneksi sitä ei kauhean usein tarvitse.. en muista itseasiassa että olisi ikinä tarvinnut autoilu-uran aikana, tosin ei se joskus kokeillessa kovin vaikealta tuntunut saada päälle. ehkä kannattaa jättää se katsastusmiehen ongelmaksi -
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Tuomas K kirjoitti:Sori ot, mutta mikä on virtalukon park-asento?
Tuomas, ainakaan mun 147:ssani ei voi jättää parkkeja päälle avaimien poisoton jälkeen, jos ei käännä yhtä pykälää enemmän vastapäivään. Eikä tuo edes onnistu, jos ei paina virtalukossa olevaa painiketta pohjaan. Eli, valojen parkkiasennossa parkit sammuvat, kun vetää avaimen virtalukosta.