Airbag ecu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Ecu on vissiin sökö,ja pitäs hommata ehjä tilalle,niin onkos noilla ecun numeroilla merkitystä vai käykö jos on vaan samanlainen töpseli? Omassa ecussa oli numero 60655032. Auto on Alfa 156 2.5 v6-97 kuskin airbagilla ja turvavyön kiristäjillä.

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Ja voi tarjotakki jos jollain on ehjä ja käypänen ecu

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Samat numerot pitäs löytyä.

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Jaaha,no sitten kyllä menee hankalaksi :( . Onko kokeillut tuota putiikkia mikä korjaa rikkinäisen ecun?
http://www.airbagreset.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Fiattiforumilla joku on ainakin onnistuneesti kokeillut.

http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... n%20false;

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Kiitoksia linkistä,pistin tuonne viestiä kun ei näkynyt olevan tuota minun numeroa siellä.
tuommosia vikoja minä sain irti tuolla fiatecuscanilla (demo),ei kyllä saanut nollattua kuin siksi aikaa kun ohjelma oli päällä uudelleen kun käynnisti ohjelman niin siinähän ne taas oli.
Jokaisen ecu vaihtoehdon kohdalla tuli kylläkin invalid tai fault iso code en muista tarkkaan, ja liittimet on käyty läpi.
02112011519 (800x600).jpg
(281.54 KiB) Tiedosto ladattu 1890 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Invalid tai Faulty Iso Code tarkottaa sitä, että 1) yrität yhdistää käyttäen väärää ECU-asetusvalintaa (niitähän on monia...) 2) ECU on rikki 3) ECU ei saa kunnolla virtaa, ainakaan sopivasti mielestään.

Nimimerkillä ihan moottorin ECU:un yhdistäessä '99 2.0 TS:llä oletuseculla (Motronic M1.1.5) tulee tuo virhe, vikakoodeja voi katsoa mut nollaus yms. ei toimi oikeasti. Valittaessa listasta kuitenkin (Motronic '98 ((tai 97, kumpi se nyt olikaan)) niin johan alkaa toimimaan! Eli tarkista tuo nyt ihan ekana, ei pitäs tulla mitään varotuksia ISO-codeista!

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Pitääpä tutkia vielä lisää tuota,tuo kuva muuten taitaakin olla joku demo kuva vaan ja sitä myöten nuo vikakoodit,kun minä yhdistin tuon Ctrl+F10:llä kun siinä mainittiin jotain demosta :oops: .Mutta kaveri käytti tuota autoa jonkun tuttunsa luona millä on joku kalliimpi testeri.Niin sillä ei ollu päässy ollenkaan airbagiin,muihin kyllä.
kokeilin äsken ilman autoa,ihan tässä sisällä tuota fiatecuscania sillä ctrl+f10,niin samat viat tuli :lol:

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

Heips,

ennenkuin ostat uutta, katso arkistosta minun viesti vikakoodista ja sen poistamisesta. Kun purat kellojousen mittaat sen toimivuuden ja putsaat liitokset, puhdistat sivutolppien esikiristimen liitokset sekä ECUn ja siihen tulevien johtojen liitokset ja jos vielä näyttää samaa koodia, niin lähde vasta sitten etsimään uutta boxia. Pääset helpommalla.

YT,

Jussi

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Eikös se niin ole, että akku pitää kytkeä irti ja odottaa riittävä aika, oliko puolisen tuntia, ennen kuin airbagien johtoja voi irroitella? Tuli vaan mieleen jostakin aikaisemmasta vastaavasta keskustelusta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Taisi jossain olla että 15 minuuttia pitää odottaa,eipähän tuo ainakaan viimeksi lauennu ku sitä roplasin :-D ,mutta nuo kaikki liitimet on tosiaan jo läpi käyty,kellojousta en kyllä älynny mitata silmämääräsesti näytti hyvältä.
Vaan nythän ongelma onkin se että ei saa oikein yhteyttä koko ecuun. Voisiko olla että fiatecuscanissa ei vaan ole noin vanhaa versiota?
Onkohan siinä maksetussa versiossa enemmän ecu vaihto ehtoja,tai alfadiag,siinä ei demoversiolla saanut mitään koodeja

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Alkupään 156:ssa mahdollisesti eri ecu. Alfadiagin Derekiltä kyselin asiasta kun omaani en saa yhteyttä. Moottori ja abs kyllä toimivat.
TRW:n valmistama ja Derek väitti, ettei tiedä yhtään softaa joka sen kanssa pelittäisi.
145 tai 146 saattaa olla sama ecu, kokeilin Fiatecuscanin ilmaisversiolla, ei onnistunut.

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

Minulla oli Alfa 156 2,5 V6, otettu käyttöön 12/1997, maksettu versio tuosta FiatEcuScanista ja VAG KKL- johto, jossa ne kolme pinniä yhdistetty sisällä, jotta lukee myös ABS:t ja Airbagin.

En huomannut, ettei olisi toiminut, siis luki Airbagin vikakoodin P237. Vian syyn ilmoitti FiatEcuscan, en muista enää tekstiselitystä. Hain netistä ohjeet korjaamiseksi, taisi löytyä ihan suomen sivuilta.

Tässä viestini palstalle, jos search ei toimi (itse siinä itselleni vastasin, vaan eipä ole enää Alfaa)

Tervehdys,

taas nyppii, juniorin Alfa 156:n katsastus lähenee ja eikö 2 viikkoa sitten alkanut tuo aibag valo loistamaan. Kerran aiemmin AIRBAG-valo sammui avaamalla pelkääjän penkin alta liitin, mutta nyt on vikakoodi P237 eli jotakin kuljettajan airbagin liitoksiin liittyvää maavikaa tms. FiatEcuScanin ohje kehoittaa tarkastamaan liitokset, airbagin ja bagin ECUn.

No ensin irroittamaan ohjausakselin alasuojusta. Siellä pyöriskeli irrallaan sellainen 2 cm pitkä metallilevyn pala, jossa oli keskellä pitkittäissuunnassa 1 cm pitkä jousi ja levyn päissä alapäin taivutetut kiinnikkeet. Mistähän pirusta se lienee irronnut sinne alasuojuksen sisään ? En tunne ns. kellojousen sielunelämää, mutta voisiko olla sieltä tai mistä ?

Tarkistan neuvojen palstan mukaan toki ECUn ja keskipilareiden sekä ohjausakselin liitokset jahka keksin miten ECUun pääsee käsiksi. Onko neuvoja tarjolla ?

Toinen kysymys eli miten irroitan Airbagin kellojouselle menevän liittimen ? en kovin voimalla uskaltanut vetää el väännetäänkö sitä mustaa johdon alla olevaa muoviklipsua ylös vai alaspäin. Minusta tuntui koko kellojousi heiluvan, kun sitä heiluttelin.

Niin ja siis miten jotkut osaavat ovat mitanneet kellojousen toimintakuntoisuuden, jos vaikka katkos olisi siinä ?

kyseleepi taasen Jussi


Fri 30.9.2011 07:31

peljoppi


Joined: Sat 21.8.2010 19:40
Posts: 42

Hups,

No niin, vastaan ihan itse itselle...jotta joku muukin voisi tiedosta hyötyä. Auto on siis -98 156 2,5 V6. Vikana oli koodi P237 ja Airbag-valo loisti yössä. Ei sammunut läppärillä kuin sekunniksi, vaikka kuinka yritti.

Ensinnäkin Airbag on kiinni 5 mm:n kuusiokoloilla. Sinne on aika vaikea nähdä. Airbagin johdot ovat kaikki keltaisia. Airbagin ECU on keskitunnelin päällä noin suunnilleen kaasupolkimen kohdalla. Liittimiin pääsee parhaiten pelkääjän jalkatilasta ottamalla pois alasivulevyn. Avasin ne ja puhdistin Contact cleanerilla.

Sitten Airbag itse. Kun sen on irroittanut, niin seuraavaksi ratti irti, jotta pääsee tutkimaan kellojousen. Ainakin minulla ratissa on päällekkäin kaksi 24 mm:n tosi ohutta mutteria. Se lukituslevy on melkein aina rikottava ja mutterit lähtee hylsyllä, jos hioo hylsyn pään tasaiseksi. Ratti irtoaa helposti brake clenarilla, joka tunkeutuu hyvin booreihin. Laitoin mutterit ruuvilukitteella kiinni.

Kellojousen mittasin seuraavasti: airbagin keltaisen johdon pinnit menee kellojousen "läpi" liittimen pinneihin eli jos on vastusmittarilla nolla, niin toimii, Sen toisen (valkoisen) liittimen kaksi pinniä menevät kellojousen "läpi" toisen puolen liittimen reunimmaisiin pinneihin, ainakin minulla maadoitusliuskan näköisiin.

Kellojouset eivät ole muuten samanlaisia eikä ilman lisätöitä suoraan vaihtokelpoisia. Minulla oli omassa noin 40 cm keltainen johto, jonka liitin oli virtalukon takana, mutta sen sai sieltä vetämällä esille. Minulla varaosalainassa olleen noin -99 mallin kellojousessa liitin oli aivan erilainen ja suoraan rungossa eikä tuollaista johtoa ollut.

Kun olin vielä lopuksi puhdistanut keskipilareissa olevat esikiristimien liittimet, niin sitten kokeiluun ja vikakoodin poistaminen läppärillä. Avot, nyt pelittää ainakin vielä tämän illan.............

No, vielä on muutakin hommaa ennenkuin mennään katsastukseen.

Kyselin myös sitä ihmeellisen näköistä jousta, joka löytyi ratin alasuojuksen sisältä. Ei se ainakaan kellojousesta tai monitoimiviiksestä ole, siellä ei sellaiselle paikkaa näkynyt. Mikä lie irto-osa..

YT,

Jussi

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

BTW on minulla vielä se FiatEcuScan läppärillä eli jos olet Espoon läheltä, niin voin lukea koodit, mikäli se on OBD-johdosta tai maksetusta ohjelmasta kiinni............yv jos kiinnostaa

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja toolman »

oiskohan se ongelma fiatecuscannin kanssa nyt se ettei se kaapeli ole modattu airbag -ecua varten?

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

BTW on minulla vielä se FiatEcuScan läppärillä eli jos olet Espoon läheltä, niin voin lukea koodit, mikäli se on OBD-johdosta tai maksetusta ohjelmasta kiinni..

Lieksassa asun niin on vähän turhan pitkä matka..muuten kiitos tarjouksesta.
Mutta mutta,ei siihen näköjään vaan saa yhteyttä.
Ei se ollutkaan invalid iso code,muistelin väärin
No ecu response semmonen tuli
17112011538 (640x480).jpg
(185.51 KiB) Tiedosto ladattu 1740 kertaa
kokeilin myöskin 145 ja 146 malleilla niinkuin Finest ehdotti,vaan ei..
Eikä myöskään alfadiagilla eikä Alfaobd ohjelmilla päässy,abs ja moottorin tunnisti kyllä.
Mulla oli 3 ja 7 pinni yhdistettynä ja sitten kokeilin näillä: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... OU:US:1123" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tämmönen piuha: http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Näkeekös näistä kuvista mitään?
Liitteet
05112011521 (640x480).jpg
(149.58 KiB) Tiedosto ladattu 1740 kertaa
05112011526 (640x480).jpg
(166.4 KiB) Tiedosto ladattu 1740 kertaa

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Ja vielä tuommonen johdosta otettu kuva:
Liitteet
05112011525 (640x480).jpg
(140.42 KiB) Tiedosto ladattu 1740 kertaa

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Katsastus lähenee,ei kellään ois mitään jippoa miten tuon sais sammumaan?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Uus ecu boksi. Eipä tuohon vippas konsteja ole.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Isot pojat on kertonut että joku jossakin toisella puolella maapalloa on ´joku joskus rakentanut airbagin valon tilalle kytkennän joka sytyttää valon sytytysvirran kytkemisen yhteydessä ja sammuttaa sen muutaman sekunnin kuluttua. Läpeensä laitonta, mutta kukapa nyt haluaisi ajaa autolla jossa airbagin ei toimi. Eli ei pelkoa että kukaan tällä puolella maapalloa tuollisen virityksen rakentaisi...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tässä Alfadiagin Derekin vastaus, kun lähetin error login ja connection test login:
Hi,

From looking at the log file extract it looks like the airbag ecu is
responding but there appears to be a problem with the completion of the
initialisation process.

This can be because of 2 things

1. The laptop is not responding in a timely fashion to the initialisation
request
2. The airbag is using an older protocol.

From looking at the log it is difficult for me to say which one of the above
two problems it could be. I suspect that it is actually the second issue as
if you can connect to the abs your laptop is well capable. Some 156 models
around 1997 have an airbag ecu that uses an older protocol, similar to the
one used by the abs ecu controllers that is not supported by AlfaDiag. It's
actually not supported by any software that I know of.

Regards

Derek

Ja tässä vastaus missä muissa malleissa voisi olla sama airbagin ecu:

Not sure what other cars have that TRW ecu. Possibly some older 145 and 146 cars.

Regards

Derek

Ongelmana itselläni on kuskin puolen varoitusvalo, palaakohan pelkääjänkin valo jos ecu risa?
Delttaan lompsis..

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Lukeeko siinä ecun päällä TRW kun tuossa näyttäs olevan DEI tai jotain.Uutta ei kyllä oo varaa ostaa onko ulkomailla jotain paikkaa mistä kannattas kysellä?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olikos tässä airbag-liitintä penkin alla? Jos on niin ohita se tinaamalla, eli akku pois, varoaika, kutistesukka, tinaus kuten virta kulkee pistokkeen läpi ja kutistesukan sulatus.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Ei oo tuossa ylempänä kerroin mikä mättää

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En päässyt AlfaDiagilla oman 166:sen airbagiin kiinni. Ja tuon Rellun hommatessa siinä loisti Airbag. Bosch eikä merkkihuolto päässyt sisään. Korjasin penkkien alta liittimet. Vikavalo sammui ja airbagiin pääsi työkaverin Renault CAN clipillä.
Ajattelin että tuo sivuturvatyynynpiiri menisi penkin kautta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Ai jaa,no mulla on tuossa vain kuskin bägi ja turvavyön kiristimet ja kaikki liittimet olen olevinaan käynyt läpi.Mutta voipihan tietysti olla että joku liitin on vielä jossain

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ahas. Eikös tuo eka kaappaus ole sinun autostasi. Väittää mm. että kuskin sivutyynyssä avoin virtapiiri.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

ei oo minun autosta ku se on demo

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Lähetimpä tuon ecun Englantiin korjattavaksi,saa nähä onnistuuko.
Hinta ei ainakan oo paha :P
http://www.airbagreset.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

Peljoppi:
Mielestäni kellojousen mittaamista varten ei tarvitse irrottaa kuin ratin airbag.
Sittenhän se liitin jo näkyy. Itselläni oli myös n.40cm johto kellojousesta, liitin irti virtalukon tienoilta ja vastuksia mittaamaan.
Jos on vastusta niin voi varmaan purkaa koko kellojousenkin tutkittavaksi.

Onkohan se valkoinen liitin torvea varten?
Ja vielä: mikä ihmeen johto menee penkinselkänojan takasaumassa? Musta kuori ja näyttäisi kulkevan toiselle puolelle penkkiä jalkatilan reunassa. Oli poikki..

Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Kuulostaa kauhean tutulta kyseinen airbagivalo ongelma jonka onnistuin korjaamaan omasta 156 -02 alfasta itselläni oli ecuun yhdistämisen ongelma se, että windowssissa käytettävä com portti oli väärä joka piti manuaalisesti itse käydä muuttamassa välille 1-3, joista 1 taitaa olla paras vaihtoehto jonka jälkeen fiatecuscannilla voi scannata löytyvät yhteydet, jotta ei tarvitse etsiskellä kaikista kirjain yhdistelmistä omaa. Com portin vaihtoa en nyt muista ulkoa mutta voin tuon verestellä ja kirjailla tänne jos tuntuu, että on moiselle tarvetta.
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

Itselläni ainakin commit ja latenssit ok.
Ohjelmien sivuilla on kyllä hyvät ohjeet

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Mulla oli 164 superissa sama juttu kävin muutamassa paikassa testauttamassa air bägiä kun valo paloi kojetaulussa. Kellojousi on ehjä sen mittasin itse. Kävin muunmuassa Delta autossa ne ei löytäneet edes mistä testata. Sitten keksin miten huijata.Otin bägin polttimot irti, ja tilalle sellaisen polttimo kannan jonka sai työnnettyä bägin polttimo reikään.Otin öljypaine varoitusvalon reijästä virrat ja maadoituksen tähän polttimoviritelmään joka on bägin polttimoreijässä.Hyvin meni katsastuksesta läpi. Kun ei mistään apua saa pitää säveltää itse.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

Öövini:
Kävin Autokeskuksessa ja nollasivat vikavalon.
Väittäisin, että vaatii vain merkkitesterin airbagin eculle, kuten Derekin epäili.
Ecussa ei siis mitään vikaa, vaikkei Alfadiagilla ja Fiatecuscannilla sisään päässytkään.

Käytitkö itse sitä AK:ssa tai Deltassa luettavana?

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

En käyttänyt kummassakaan kun täällä päin ei semmosia oo.. kokeilin vain omalla läppärillä ja sitten kaveri käytti sitä jonkun tuttunsa luona millä on jonkunsortin ammattilais testeri(siis ihan yksityinen ei liike).Mutta nyt sen ecun pitäs alkaa olla jo Englannissa ja saa nähä kun se tulee takasin että toimiiko :?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Mutta todennäköisesti vaati merkkikohtaisen testerin.
Kävin itsekin ensin yleispajalla, ei toiminut yhteys.
Tai sitten lähti ecu ehjänä matkaan :wink:

Edit:
Nämä vikakoodit löytyivät:
-Airbag warning lamp in S.C to batt.V O.C intermittent
-Airbag warning lamp in S.C to ground or O.C intermittent
-Drivers squid in O.C intermittent
-passangers squid in O.C intermittent

2 viimeistä kiinnostaa, mitä ovat suomeksi?
2 ensimmäistä varmaan johtuvat siitä, että pieni näyttö mittareiden välissä oli irti.
Viimeksi muokannut Finest, 30 Marras 2011, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

Saattaa olla sekin :lol:

öövini
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2011, 12:01
Car(s): Alfa 156 2.5 v6
Paikkakunta: lieksa

Re: Airbag ecu

Viesti Kirjoittaja öövini »

nyt se ecu sitten tuli takasin korjauksesta englannista,eilen laitoin paikalleen ja toimii :P .Eikä ollu pahan hintanenkaan,outo homma vaan ku ei ollu mitään lappua mukana mitä sille oli tehty

Vastaa Viestiin