159 cippaamisesta
Valvoja: Moderators
159 cippaamisesta
Moro,
onko kellään kokemusta näistä ohjelmiston tuunaajista? Esim. tämä näyttäis lupaavan kiinnostavia parannuksia:
http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu ... d=1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitääkö uudelleenkatsastaa ja mitä sellainen mahtaa maksaa?
Cortona
159 2,4JTDm
onko kellään kokemusta näistä ohjelmiston tuunaajista? Esim. tämä näyttäis lupaavan kiinnostavia parannuksia:
http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu ... d=1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitääkö uudelleenkatsastaa ja mitä sellainen mahtaa maksaa?
Cortona
159 2,4JTDm
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 cippaamisesta
Kyllähän se pitäisi muutoskatsastaa ei vaan taida käytännössä olla ihan yksinkertainen juttu. Väittisin että 1% tiellä olevista ohjelmoiduista autoista on muutoskatsastettu.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 159 cippaamisesta
Onko kukaan forumisteista käyttänyt autoaan Voimaa.com:n ohjelmoinnissa? Kokemuksia?
Re: 159 cippaamisesta
Eikös kunnon lastu/chippaaminen tehdä ihan penkissä säätämällä. Ainakin toisen merkin foorumilla missä tulee myös pyörittyä tuota Voimaa.com on vähän katsottu kieroon.
Viva la Italia
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 159 cippaamisesta
^ Näin olen itsekin antanut itseni ymmärtää. Vaikuttaa sitä paitsi aika hintavalta.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 cippaamisesta
näitä "sinnepäin" remappeja on maailma täynnä. Oikeat remapit tehdään dynon kanssa. Näkisin että nämä tämän tyyliset remapit ovat verrattavissa viriboxeihin, jotka pyörivät samassa hintaluokassa... sillä erolla että ne saa tarvittaessa helposti pois.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 159 cippaamisesta
Kyllä minä suosittelisin Harisella käyntiä. En kattonu tuon voimaa.comin hintatasoo, mutta Harisella ainakin penkittävät ennen/jälkeen softan varmistaakseen, että kaikki pelaa.
Alfojen lukemat täältä:
http://www.hestec.fi/etusivu/alfaromeo/alfaromeo.php
Alfojen lukemat täältä:
http://www.hestec.fi/etusivu/alfaromeo/alfaromeo.php
Re: 159 cippaamisesta
Ei se dieselissä niin tarkkaa ole.
Se on laihalla siihen asti kunnes taustapeilistä ei näy kuin mustaa.
Ei siellä Harisellakaan juuri muuta tehdä näihin uudempiin kuin softa sisään. ( eikä ole edes oma)
^Disclaimer.
Tehdään siellä oikeasti paljon hyvää säätötyötäkin.
Toki penkitetään paperi että kehtaa mennä Essolle.
Se on laihalla siihen asti kunnes taustapeilistä ei näy kuin mustaa.

Ei siellä Harisellakaan juuri muuta tehdä näihin uudempiin kuin softa sisään. ( eikä ole edes oma)
^Disclaimer.
Tehdään siellä oikeasti paljon hyvää säätötyötäkin.
Toki penkitetään paperi että kehtaa mennä Essolle.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 cippaamisesta
Saa siitä paperin tai ei, mutta on toki mielenkiintoinen ajatus, että pelkällä softamuutoksella irtoaisi omaan autooni 20 prosenttia lisää tehoa sekä kuutisentoista prosenttia lisävääntöä ja että moisesta muutoksesta pitäisi pykälien mukaan uudelleenkatsastaa. On meillä kyllä mielenkiintoisia pykäliä autoihin llittyen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: 159 cippaamisesta
Eikö vakio 159:llä pärjää Suomen talvinopeusrajoituksilla? Onhan se kattonopeus 100 km/h tietysti paljon.
Taitaa ainoa hyöty olla näistä "virityksistä" Esson baarissa.

Taitaa ainoa hyöty olla näistä "virityksistä" Esson baarissa.

- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 cippaamisesta
Joo, ainakin mä pärjään ja nastatkin pysyvät paremmin kiinni.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: 159 cippaamisesta
Ei noin moni ole tuohon ryhtynyt, tuskin edes 0,1%. Käytännössä sellainen paperisota ettei vaan kannata edes yrittää. Ja käytännössä pitäisi saada hyväksytyn laitoksen tekemä päästötodistus.Epezi kirjoitti:Kyllähän se pitäisi muutoskatsastaa ei vaan taida käytännössä olla ihan yksinkertainen juttu. Väittisin että 1% tiellä olevista ohjelmoiduista autoista on muutoskatsastettu.
Re: 159 cippaamisesta
Ja sen päästötodistuksen saaminen ensimmäisellä kerralla VTT:ltä on käytännössä mahdotonta. Maksoikohan yksi veto jonkun +1000e näin mututuntumalta?
Viva la Italia
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: 159 cippaamisesta
Pelkästään muutoskatsastus ei aina riitä. On hyvä selvittää myös oman vakuutusyhtiön kanta. Vakuutusyhtiöiden vakuutusehdoissa on maininta, että jos autoon tehdään muutoskatsastusta edellyttäviä muutoksia niistä on viipymättä ilmoitettava vakuutusyhtiölle.
..Ohessa myös lisäinfoa tuosta "yhdestä vedosta".
.
Kuinka moni näistä "lastupajoista" kertoo avoimesti ja rehellisesti auton lastutukseen kuuluvat asiakkaan velvollisuudet?
..Ohessa myös lisäinfoa tuosta "yhdestä vedosta".
Emissiomittauksien hinnat alkavat 1400€/alv 0%. Hinta ei sisällä hyväksyttyä mittaustulostaVähäpäästöisen auton kohdalla muutoskatsastusta varten on toteen näytettävä auton pakokaasupäästöt eli autoon on tehtävä ns. emissiomittaus EU-direktiivien mukaan (perusdirektiivi 70/220/ETY).
Emissiomittausta ei pidä sekoittaa käytönaikaiseen mittaukseen, joka tehdään määräaikaiskatsastuksen yhteydessä. Emissiomittauksia suorittavat: A-Test & Consulting ja VTT.
Mittauksessa ajoneuvoa ajetaan 60 minuutin ajosykli dynamometrissä vaihtelevilla kuormituksilla jäljitellen kaupunki- ja maantieajoa. Yleensä kylmäkäynnistyksen aikana tulevat päästöt ja katalysaattoreiden lämpeneminen muodostavat kriittisen kohdan mittauksessa. Pelkkä ohjelmistomuutos harvoin muuttaa päästöjen määrää niin oleellisesti ettei auto läpäise mittausta. Muut mekaaniset muutokset, kuten katalysaattoreiden tai pakoputkiston vaihto voivat nostaa osaltaan kylmäkäynnistyksen aikaisia päästöjä. Myös ajoneuvon ja polttoainejärjestelmän kunto on ratkaisevaa ja mittauksen läpäiseminen on käytettyjen autojen kohdalla ajoneuvokohtaista.
Joissakin automalleissa on myös tarpeellista muuttaa auton alustan ominaisuuksia vastaamaan kasvanutta tehoa. Ajoneuvon käyttöön muuhun kuin kilpailutoimintaan tai vastaavaan tulee muutoskatsastusta ja tyyppihyväksyntää koskeviin kysymyksiin hakea tarvittavat hyväksynnät Ajoneuvohallintokeskukselta.

Kuinka moni näistä "lastupajoista" kertoo avoimesti ja rehellisesti auton lastutukseen kuuluvat asiakkaan velvollisuudet?
"Too much ain't enough"
Re: 159 cippaamisesta
Kai noita lastuja saa TÜV hyväksyttyjäkin ja sitä kautta muutoskatsastettua?
VMP
Re: 159 cippaamisesta
Kiitos näkemyksistä.
Noita lastubokseja ja ohjelmia näyttäs olevan TUV-hyväksyttynäkin ja siten pitäisi olla muutoskatsastukset helpompia, mutta ei taida tosiaan useinkaan kuulua tapoihin semmosia tehdä. Minua kiinnostaisi tossa voimaa.comin systeemissä lähinnä toi eco-säätö. Eli ei niinkään paljoa lisää hevosia kuin jonkin verran lisää vääntöä ja pienempi kulutus ja mahdollisuus tankata biodiisseliä. 2,4 litrainen 159 on kyllä ihan riittävän ripeä auto ilman mitään tuunauksiakin, mutta esim. kutosella kierrokset jää reilusti alle 2000 jos ajaa tätä meikäläistä satasen sallittua talvinopeutta. Se on nykyisillä säädöillä kulutuksen ja moottorin kannalta vähän huono kierrosalue. Lisää vääntöä alakierroksille ei olis pahitteeksi. Pitää varmaan mennä jonnekin missä tekevät yksilöllisen säädön penkissä. Löytyykö suositusta hyvästä?
Noita lastubokseja ja ohjelmia näyttäs olevan TUV-hyväksyttynäkin ja siten pitäisi olla muutoskatsastukset helpompia, mutta ei taida tosiaan useinkaan kuulua tapoihin semmosia tehdä. Minua kiinnostaisi tossa voimaa.comin systeemissä lähinnä toi eco-säätö. Eli ei niinkään paljoa lisää hevosia kuin jonkin verran lisää vääntöä ja pienempi kulutus ja mahdollisuus tankata biodiisseliä. 2,4 litrainen 159 on kyllä ihan riittävän ripeä auto ilman mitään tuunauksiakin, mutta esim. kutosella kierrokset jää reilusti alle 2000 jos ajaa tätä meikäläistä satasen sallittua talvinopeutta. Se on nykyisillä säädöillä kulutuksen ja moottorin kannalta vähän huono kierrosalue. Lisää vääntöä alakierroksille ei olis pahitteeksi. Pitää varmaan mennä jonnekin missä tekevät yksilöllisen säädön penkissä. Löytyykö suositusta hyvästä?
Re: 159 cippaamisesta
Muutoskatsastetulla lastulla on mahdollista saada ajoneuvovero pienemmäksi, kun päästöt ovat alhaisemmat.
VMP
Re: 159 cippaamisesta
Ihan hyvä pointti tämäkin. CO2-päästöjen todentaminen vaan lienee aika kallista ja vaikeata, mutta voisihan tuotakin tutkia.
T.
C.
T.
C.
Re: 159 cippaamisesta
Ne pitäisi tulla sen TÜV hyväksytyn lastun mukana valmiiksi tutkittunaCortona kirjoitti:Ihan hyvä pointti tämäkin. CO2-päästöjen todentaminen vaan lienee aika kallista ja vaikeata, mutta voisihan tuotakin tutkia.
T.
C.
VMP
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 159 cippaamisesta
Onko kellään muuten kokemusta Auto Milanon tarjoamasta Novitecin tehon optimoinnista? Ilmeisesti samantyyppinen kuin Voimaa.comin tarjoama, mitä nyt jonkin verran halvempi.
Re: 159 cippaamisesta
Kokemusta ei ole. Eikä ole tietoa onko TUV hyväksytty, mutta tuolta sen saa suoraan jopa hiukan halvemmalla kuin Auto-Milanosta. Olis kiva kuulla onko joku testannu tuon. Kiinnilaittamisen ei pitäis olla ongelma. Asensin vastaavan boksibn Land-Roveriini eikä ollut 5min pidempi hommeli.
http://de.novitec.nl/webshop/en/alfa-ro ... prodID=122" onclick="window.open(this.href);return false;
T:
C.
http://de.novitec.nl/webshop/en/alfa-ro ... prodID=122" onclick="window.open(this.href);return false;
T:
C.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 159 cippaamisesta
Nyt voi korjata, jos jollain parempaa tietoa...
Ymmärtääkseni nuo boksit eivät itsessään muokkaa ohjelmointia mitenkään, vaan niillä muokataan jonkun anturin/antureiden antamaa tietoa, jolloin auton vakio-ohjelma tekee säädöt omien käppyröidensä mukaan. Kun taas tehdessä uusi ohjelma, antureiden tiedot kulkevat sellaisina kuin pitääkin, eikä auton elektroniikan omien diagnoosijärjestelmien suhteen pääse tulemaan ongelmia. Eihän tietenkään tuollaisen "tehoboksin" kanssa ongelmia ole normaalisti, mutta jos jonkun anturin pitäisi antaa diagnoosia varten tietoa, mihin pitäisi reagoida ja taas boksi muokkaa sen toleranssien sisään, niin mikä on lopputulos?
Niinkuin mainitsinkin, niin ohjelmoidessa muokataan ohjelmaa ja antureilta tulevat tiedot kulkevat sellaisenaan. Joitain hämää esim. nuo Harisen softat (ovat ymmärtääkseni Karalan peruja?), niin eihän nykyautoissa voi olla enää niin suuria heittoja, että kertaalleen tehdyn optimaalisen käyrän ja custom-softan välille syntyisi minkäänlaista eroa? Pelkkä ilmanputsarin vaihto virtaavampaan tai putkiston/katin yms. vaihdot eivät vielä moottorin toimintaan siinä määrin vaikuta, että custom-softa olisi tarpeellinen. Custom-softahan tulee kyseeseen vasta siinä vaiheessa, jos muutokset ovat radikaalimpia (esim. nokkia vaihdettu/muotoiltu, välijäähyn vaihto, ahtimen vaihto, suuttimien vaihto, yms., tms., jne.).
Tuosta TUV-hyväksynnästä vielä. Onko suomessa jollain toimijalla antaa ohjelmoinnista TUV-lappua mukaan? Noista tehobokseista sen suhteen olen aika skeptinen...
Ymmärtääkseni nuo boksit eivät itsessään muokkaa ohjelmointia mitenkään, vaan niillä muokataan jonkun anturin/antureiden antamaa tietoa, jolloin auton vakio-ohjelma tekee säädöt omien käppyröidensä mukaan. Kun taas tehdessä uusi ohjelma, antureiden tiedot kulkevat sellaisina kuin pitääkin, eikä auton elektroniikan omien diagnoosijärjestelmien suhteen pääse tulemaan ongelmia. Eihän tietenkään tuollaisen "tehoboksin" kanssa ongelmia ole normaalisti, mutta jos jonkun anturin pitäisi antaa diagnoosia varten tietoa, mihin pitäisi reagoida ja taas boksi muokkaa sen toleranssien sisään, niin mikä on lopputulos?
Niinkuin mainitsinkin, niin ohjelmoidessa muokataan ohjelmaa ja antureilta tulevat tiedot kulkevat sellaisenaan. Joitain hämää esim. nuo Harisen softat (ovat ymmärtääkseni Karalan peruja?), niin eihän nykyautoissa voi olla enää niin suuria heittoja, että kertaalleen tehdyn optimaalisen käyrän ja custom-softan välille syntyisi minkäänlaista eroa? Pelkkä ilmanputsarin vaihto virtaavampaan tai putkiston/katin yms. vaihdot eivät vielä moottorin toimintaan siinä määrin vaikuta, että custom-softa olisi tarpeellinen. Custom-softahan tulee kyseeseen vasta siinä vaiheessa, jos muutokset ovat radikaalimpia (esim. nokkia vaihdettu/muotoiltu, välijäähyn vaihto, ahtimen vaihto, suuttimien vaihto, yms., tms., jne.).
Tuosta TUV-hyväksynnästä vielä. Onko suomessa jollain toimijalla antaa ohjelmoinnista TUV-lappua mukaan? Noista tehobokseista sen suhteen olen aika skeptinen...
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 02 Helmi 2012, 18:17
- Car(s): 159 JTDm 2.4 Q-Tronic -08 Berlina
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 159 cippaamisesta
sori necropostaus, mutta asia liippaa mielenkiinnon osalta lähellä.
Nähdäkseni toi "optimointi" TÜV:n hyväksymällä rasialla tai ns. tehtaan upgrade -tyyppisesti ei taida muutoskatsastusta kummempaa vaatia, ilman ylimäärästä paperisotaa pitäis selvitä. Mielikuvaa vahvistaa se, että ainakin Bilia myy Volvoihin optimointeja ilman mitään takuiden raukeiluja ja semmosia. Muissa merkeissä homma jopa jonkin verran korostuu kun samaa mottia myydään eri teho/kulutusvaihtoehtoina (jännästi saattaa kulutuksen laskiessa tehot nousta ja sitten siitä laskutetaan lissää vaikka verotus putuaa, huonon muistini mukaan sakemannien nokilekoissa näin tais mennä).
2.4 patahan on ilmeisesti eri softalla manuaaliin ja r*nkkarinvaihteille, joten ei pitäis olla kovin harhaista väittää, että ainakin automaattiin sais tehtaan spekseillä toisen softan. Muut kilkkeethän noissa taitaa olla aika lailla samoja.
Tietty, pitää aina miettiä, mitä nörttiviriltä haluaa, erityisen vihreitähän noista ei saa. Mielenkiintosempia juttuja vois olla softan muutokset nimenomaan automaagiin vaihteiston ohjelmoinnin osalta ja alaväännön lisääminen. Kokonaiskustannuksissahan lastuilu ei tee muuta kuin kipeetä lompakolle varsinkin, jos haluaa muutosta CO2-päästöjen osalta rekisteriotteeseen. Semminkin, kun ajokin myyminen ton jälkeen saataa olla vähän hankalaa. Kulutuksen pitäis siis tippua ja kilometrejä niellä aika reippahasti, että ko. "sijoitusta" sais ikinä takasin. Toisaalta autoiluhan on valinta, eikä oikeastaan koskaan taloudellisesti vahva semmonen. Jos saa siitä n. miljoona pientä, että voi käytellä rypsiöljyä tai oma laite syö puol litraa vähemmän sadalla niin valinta lienee kannattava. Muuten ei.
Nähdäkseni toi "optimointi" TÜV:n hyväksymällä rasialla tai ns. tehtaan upgrade -tyyppisesti ei taida muutoskatsastusta kummempaa vaatia, ilman ylimäärästä paperisotaa pitäis selvitä. Mielikuvaa vahvistaa se, että ainakin Bilia myy Volvoihin optimointeja ilman mitään takuiden raukeiluja ja semmosia. Muissa merkeissä homma jopa jonkin verran korostuu kun samaa mottia myydään eri teho/kulutusvaihtoehtoina (jännästi saattaa kulutuksen laskiessa tehot nousta ja sitten siitä laskutetaan lissää vaikka verotus putuaa, huonon muistini mukaan sakemannien nokilekoissa näin tais mennä).
2.4 patahan on ilmeisesti eri softalla manuaaliin ja r*nkkarinvaihteille, joten ei pitäis olla kovin harhaista väittää, että ainakin automaattiin sais tehtaan spekseillä toisen softan. Muut kilkkeethän noissa taitaa olla aika lailla samoja.
Tietty, pitää aina miettiä, mitä nörttiviriltä haluaa, erityisen vihreitähän noista ei saa. Mielenkiintosempia juttuja vois olla softan muutokset nimenomaan automaagiin vaihteiston ohjelmoinnin osalta ja alaväännön lisääminen. Kokonaiskustannuksissahan lastuilu ei tee muuta kuin kipeetä lompakolle varsinkin, jos haluaa muutosta CO2-päästöjen osalta rekisteriotteeseen. Semminkin, kun ajokin myyminen ton jälkeen saataa olla vähän hankalaa. Kulutuksen pitäis siis tippua ja kilometrejä niellä aika reippahasti, että ko. "sijoitusta" sais ikinä takasin. Toisaalta autoiluhan on valinta, eikä oikeastaan koskaan taloudellisesti vahva semmonen. Jos saa siitä n. miljoona pientä, että voi käytellä rypsiöljyä tai oma laite syö puol litraa vähemmän sadalla niin valinta lienee kannattava. Muuten ei.
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 159 cippaamisesta
Olen ajatellut itse viedä oman JTS koneen riksulaiseen: http://www.chip-tuning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; keväällä,
Moottorityyppi Vakio Teho Stage 1 Teho Vakio Vääntö Stage 1 Vääntö
2.0 TS 16V 165 Hp + 17 Hp 206 Nm + 15 Nm
En mä nyt niistä hevosista (toinen auto siihen tarkotukseen) mutta jos sais vääntöö vähä enemmän, ois kiva testaa...
Moottorityyppi Vakio Teho Stage 1 Teho Vakio Vääntö Stage 1 Vääntö
2.0 TS 16V 165 Hp + 17 Hp 206 Nm + 15 Nm
En mä nyt niistä hevosista (toinen auto siihen tarkotukseen) mutta jos sais vääntöö vähä enemmän, ois kiva testaa...
Re: 159 cippaamisesta
Noita boxeja on siis kahdenlaisia : Niitä jotka tulevat kiinni railipaineanturin päähän ( nostavat painetta ) ja niitä, jotka huijaavat syöttöaikaa ( lisäävät aikaa siis ) Nämä tulevat kiinni suoraan suuttimien johtoihin. Molemmat tapaukset siis " huijaavat" tietokonetta. Mulla on kokemusta noista railpaineboxeista. Mini clubman 1.6d piristyi oikein kunnolla. kulkua oli G-tech mittarin mukaan 8.4sec 0-100kmh. Volvo v70 2.4d aut. 163hv /340nm sai penkityksessä tuloksen : 170hv / 400nm boxilla. ( suurimmat muutokset juurikin alaväännössä ) . Boxien huonopuoli on se, että niissä on aika vähän säätövaraa. Kun sitten vein volvoni karalalle, läksin sieltä pois tehoilla 225hv / 500nm . Tosin hintaerokin boxiin oli viisinkertainen. Jos haluaa helpolla vähän lisää, en näe boxeissa mitään vikaa, ajotapa se kytkimen vie, jos on viedäkseen... Sitten jos haluaa kerralla oikein hyvän ja kaiken irti, ja alavääntöä sen minkä kytkin sietää.. kannattaa mennä pajalle.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4