
Toinen kysymys, käykö 8 venasen bensansuodatin 16 venaseen? Niin ja vielä jos joku tietäisi missä sen lähes läpiruostuneen bensakorkin ympäryksen vois fiksauttaa (pk-seudulla)?
Kiitokset mahdollisista vastauksista ja kommenteista ja OT:sta..
Valvoja: Moderators
Joo en ole minäkään joutunut öljyjä paljon lisäilemään, mutta kun on ollut ongelmia noiden päästöjen kanssa ja ennenkuin vien auton katsastettavaksi, niin ajattelin tehdä asian eteen kaiken mahdollisen. Muistelen vain tälläkin foorumilla puhutun aiheesta, että öljyjen vaihto paksumpaan ois auttanu. Mullakin muistaakseni nyt sisällä nuo 5W50:t, mutta kun ajan vain kesäisin niin miten olis 10W60 tai jotain?Shodan kirjoitti:Mulla on öljynä Mobil 1 5W50:t ja hyvin on pysynyt sisällä (7tkm takana, ei lisäyksiä)
10w-60 v.1968??TimoJ kirjoitti:Ainakin 8v koneisiin kannattaa laittaa 10w-60 rasvat. Syynä se, että kone on suunniteltu niille vuonna -68, eikä suurempia muutoksia ole tullut tekniikkaan sen jälkeen. Tosin en tiedä miten tuo vaikuttaa hydraulinostimiin uudemmissa koneissa.
0w ja 5w rasvoilla voi tulla ongelmia paineiden kanssa, ainakin muukkonen oli sitä mieltä kun kyselin aikanaan. En ostanut muukkoselta rasvoja joten ehkä oli puolueeton mielipide.
Käytin omassa 1,5ti koneessa Valvolinen 10w-60 kisarasvaa, ei nikotellut eikä vuotanut (suuremmin.
Terviisin TimoJ korihylsyn sisältä.