Neuvoja 156:n hankkimisesta
Valvoja: Moderators
Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eli aluksi tähtäsin 159:iin mutta valuuttakrampin ansiosta joudun tyytymään vanhempaan, halvempaan ja ehkäpä tulisempaan autoon Alfakuumeen hoitaakseni.
http://www.bilasolur.is/CarDetails.aspx ... &schpage=1
Olisin hyvin kiitollinen jos saisin neuvoja siitä mitä tyyppivikoja kannattaa varoa, kysyä, huomata jne. Sekä minkälaisia kuluja ja huoltoja kyseinen JTS malli voi tuoda mukanaan.
Suuret kiitokset!
http://www.bilasolur.is/CarDetails.aspx ... &schpage=1
Olisin hyvin kiitollinen jos saisin neuvoja siitä mitä tyyppivikoja kannattaa varoa, kysyä, huomata jne. Sekä minkälaisia kuluja ja huoltoja kyseinen JTS malli voi tuoda mukanaan.
Suuret kiitokset!
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Hmm, olisiko V6 miellyttävämpi ja luotettavampi valinta kuin neloskoneiset?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Alfa Romeo 156:n hankkijalle minulla on yksi neuvo ylitse muiden: osta V6.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Joko gta tai katse laadukkaampaan 166 mallistoon.Vaimoa lainaten 156 on wannabe alfa
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Alfa 156 JTS
- Saattaa kärsiä seos ongelmista, syö Lambdoja, kuluttaa liikaa
- Alustan nivelet, koko kierros n. 1500.-
- Saattaa kuluttaa öljyä ja ellet vahdi pääsee kuivaksi
- Jakopää 60tkm, mutta menee ennemminkin jos et esim vahdi öljyjä, jakopääremppa n.700.-
Sanoisin silti, että hyvä peli
- Saattaa kärsiä seos ongelmista, syö Lambdoja, kuluttaa liikaa
- Alustan nivelet, koko kierros n. 1500.-
- Saattaa kuluttaa öljyä ja ellet vahdi pääsee kuivaksi
- Jakopää 60tkm, mutta menee ennemminkin jos et esim vahdi öljyjä, jakopääremppa n.700.-
Sanoisin silti, että hyvä peli
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
155156 kirjoitti:Alfa Romeo 156:n hankkijalle minulla on yksi neuvo ylitse muiden: osta V6.
alfa164 kirjoitti:Joko gta tai katse laadukkaampaan 166 mallistoon.Vaimoa lainaten 156 on wannabe alfa
Valitettavasti myytävänä löytyy jonkin verran rikkinäisiltä vaikuttavia 156 T.S. malleja ja sitten tämä JTS.Smacket kirjoitti:Hmm, olisiko V6 miellyttävämpi ja luotettavampi valinta kuin neloskoneiset?
Autohan olisi ihan päivittäiseen työreissukäyttöä varten alle 20 km päivässä. Tarkoituksena ei ole mikään 'boyracer' ajokki!
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
166 on liian iso ja painavaalfa164 kirjoitti:Joko gta tai katse laadukkaampaan 166 mallistoon.Vaimoa lainaten 156 on wannabe alfa
Mutta asiaan: Ainakin itsella ihan arki-ajossa tuo kutoskoneinen on ollut erittäin luotettava. Työmatkatkin menee mukavasti joko leppoisasti pintakaasulla tai sitten vähän enemmän nautiskellen. JTS:stä ei valitettavasti ole niin omakohtaisia kokemuksia, tietysti jos edukkaasti sattuu läheltä löytymään niin...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Mulla on kans V6 ja on ollut hyvä tähän päivään asti, parin viikon sisään pitäisi suorittaa katsastus sitten nähdään mikä on
tilanne alustan osalta, tekniikka pelannut moitteettomasti, mitä nyt kesällä oli +30 ja ajotietokone ilmoitti yhden kerran et tie
saattaa olla liukas ja löi lumihiutaleen näyttöön. Itse en kans uskaltanu koskee noihin neloskoneisiin.
Alfa on kiva auto ajaa.
tilanne alustan osalta, tekniikka pelannut moitteettomasti, mitä nyt kesällä oli +30 ja ajotietokone ilmoitti yhden kerran et tie
saattaa olla liukas ja löi lumihiutaleen näyttöön. Itse en kans uskaltanu koskee noihin neloskoneisiin.
Alfa on kiva auto ajaa.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Mulla on ollut TS, JTS ja V6 ja jos järjestykseen pitää laittaa niin kyllä tuo JTS on viimeisenä ja V6 ensimmäisenä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Munkin mielestä paras neuvo on, että hanki v6. Mitään ongelmia ei mullakaan ole ollut tähän mennessä, tosin autolla oon vasta ~20tkm ajanu.
Itse mietin kanssa autoa ostaessa, että pitäsköhän sitä nyt kuitenkin ottaa pienemmällä koneella, kun ei toi raha kasva puissa, mutta eipä toi v6:llakaan mahottomia kuluta.
Ja se ääni mikä siitä lähtee.
Itse mietin kanssa autoa ostaessa, että pitäsköhän sitä nyt kuitenkin ottaa pienemmällä koneella, kun ei toi raha kasva puissa, mutta eipä toi v6:llakaan mahottomia kuluta.
Ja se ääni mikä siitä lähtee.
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Ei se auton hankkiminen näytä Islannissakaan halpaa lystiä olevan. Eikös tuon linkin takaa löytyvän melkein 160 tkm ajetun '03 varttiseiskan hinta ole euroina about 7 keur, ylikin...
Tuo vaalea nahkasisustus näyttää kyllä hyvältä.
Tuo vaalea nahkasisustus näyttää kyllä hyvältä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Ei kuluttannut oma JTS öljyä, lambdoissa ei ongelmia ikinään en nollannut lambdan vikakoodia, mutta kampiakselin laakerit vaihdettiin epäilyksenä väärät öljyt...
Arki ajossa mukava, kulutus 7,9-8,5 riippuen kuinka kylmää eli menee ajan henkeen hyvin, kiersi iloisesti, kuulosti Ferrarilta, pienemmältä vain
se moottorista, alustahan noissa on aikalailla samaa tavaraa. kevyempi nenä tasapainottaa käytöstä
Hyvä maku jäi, en ostaisi uudelleen, mutta se taas johtuu siitä, että kaikkea muuta pitää myös kokeilla
Arki ajossa mukava, kulutus 7,9-8,5 riippuen kuinka kylmää eli menee ajan henkeen hyvin, kiersi iloisesti, kuulosti Ferrarilta, pienemmältä vain
se moottorista, alustahan noissa on aikalailla samaa tavaraa. kevyempi nenä tasapainottaa käytöstä
Hyvä maku jäi, en ostaisi uudelleen, mutta se taas johtuu siitä, että kaikkea muuta pitää myös kokeilla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Ei taalla autoja halvalla saa enaan mutta ihmiset sanovat etta ennen kriisia autonhankinta oli ihan lastenleikkia. Ei enaan.
Soitin just tuohon liikkeeseen joka sitten valitti kysymyksia omistajalle ja soitti takaisin ilmoittaen seuraavat:
Kilsoja on tullut tayteen 99 t. tanaan.
Kytkinosia on vaihdettu muttei myyja voinut sanoa tarkasti mita osia.
Jarrut levyineen vaihdettu.
Oljyt saannollisesti uusittu.
Autossa ei muuten ole vikoja.
Yks juttu huolestuttaa. Jakopaa on uusittu tasausosineen 65 t. km kohdalla. Omistaja vaittaa etta tan vuoden lopussa tai ens vuonna tulee uusia jakopaan osat ja infoa han on kuulema saanut Fiat liikkeesta. Han myos vaitti etta kyseinen osa tulee vaihtaa neljan vuoden valein. Eli kuulostaa silta etta viimeksi 2008 lopulla vaihdettu.
Mina itse sanoisin etta ostohintaan pitaa lisata/sisaltaa valittomasti jakopaasarjan hinta.
Soitin just tuohon liikkeeseen joka sitten valitti kysymyksia omistajalle ja soitti takaisin ilmoittaen seuraavat:
Kilsoja on tullut tayteen 99 t. tanaan.
Kytkinosia on vaihdettu muttei myyja voinut sanoa tarkasti mita osia.
Jarrut levyineen vaihdettu.
Oljyt saannollisesti uusittu.
Autossa ei muuten ole vikoja.
Yks juttu huolestuttaa. Jakopaa on uusittu tasausosineen 65 t. km kohdalla. Omistaja vaittaa etta tan vuoden lopussa tai ens vuonna tulee uusia jakopaan osat ja infoa han on kuulema saanut Fiat liikkeesta. Han myos vaitti etta kyseinen osa tulee vaihtaa neljan vuoden valein. Eli kuulostaa silta etta viimeksi 2008 lopulla vaihdettu.
Mina itse sanoisin etta ostohintaan pitaa lisata/sisaltaa valittomasti jakopaasarjan hinta.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Mä kyllä voisin puhua jts:än puolesta, kuhan pitää huolen että huoltohistoria on kunnossa. Mun -04:sessa oli kaiken maailman käyntihäiriöitä sen takia, koska edellinen omistaja ei ollut tulppia vaihtanut/vaihdattanut. V6seen verrattuna tietenkin polttoaineen kulutus pysyy suurinpiirtein aisoissa ajotavasta riippuen(sekä kaikki muut kulut halvempia) ja tehoja löytyy tarpeen tullen kuitenkin jos mieli tekee monottaa. Samanlaisia moottoriääniä ei monesta 4sylinterisestä löydy. Öljyn kulutus meikäläisen autossa on ollut n.1 L / 5000 km. Kaikilta muilta osin perus 156 eli perhanan hyvä ajettava vaikkakin noita pikkuvikoja löytyy kuten myös kaikista 156sista.
Huoltohistoria nyt mun mielestä tärkein huomionarvonen asia ja jos ostaa niin pitää hyvää huolta. Ei oo mua koskaan tielle jättänyt. Ja mitä bensan kulutukseen tulee niin mun käytössä, kun yli 70% on kaupunkiajoa näyttää mittari n.9,0 l/100km ja hiljattain maantiellä LPR-HKI ja takaisin keskikulutus hieman yli 8litraa, kun kuitenkin suurin osa matkasta yli 100kmh vauhtia
E: Ja sen verran vielä lisää käytettävyydestä, että ei ole mun eteen tullut monia nelisylinterisiä bensa/diesel autoja jotka menevät risteyksistä 2vaihteella mukisematta.
Huoltohistoria nyt mun mielestä tärkein huomionarvonen asia ja jos ostaa niin pitää hyvää huolta. Ei oo mua koskaan tielle jättänyt. Ja mitä bensan kulutukseen tulee niin mun käytössä, kun yli 70% on kaupunkiajoa näyttää mittari n.9,0 l/100km ja hiljattain maantiellä LPR-HKI ja takaisin keskikulutus hieman yli 8litraa, kun kuitenkin suurin osa matkasta yli 100kmh vauhtia
E: Ja sen verran vielä lisää käytettävyydestä, että ei ole mun eteen tullut monia nelisylinterisiä bensa/diesel autoja jotka menevät risteyksistä 2vaihteella mukisematta.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kuuntele enemmistöä ja OSTA V6.
JTS moottorina tullessaan hieno, mutta se vaan on suurimmalla osalla ollut murheellinen tapaus.... esim. vanhempien 2003vm vähän yli 100tkm ajettu jts kyykkäsi tampereen välille kolinan ja öljynpainevalon kera. Öljyähän ne paria poikkeusta lukuun ottamatta vie kaikki ja ihan helvetisti viekin. Motorcontrol system failure, oli meillä melkein jokapäiväistä.
Ja sitten se moottorinohjaus/kaasuläppä systeemi ei ainakaan meidän autossa toiminut sillai kun pitäisi. Tuntu kuin se 165hp olisi tullut hetkellisesti vasta siinä vaiheessa kun nostaa jalan kaasulta?! muuten se oli hyvin vääntävä, mutta ei minusta yli 160heppanen.
Sinuna miettisen koko 156 ostoa kahdesti... alkaa kumminkin oleen jo sen verran vanhoja että alkaa oleen enempi harrasteautoja kohta, ja nimenomaan v6 koneella. Ne jiiteeässät vois sulattaa kaikki.
JTS moottorina tullessaan hieno, mutta se vaan on suurimmalla osalla ollut murheellinen tapaus.... esim. vanhempien 2003vm vähän yli 100tkm ajettu jts kyykkäsi tampereen välille kolinan ja öljynpainevalon kera. Öljyähän ne paria poikkeusta lukuun ottamatta vie kaikki ja ihan helvetisti viekin. Motorcontrol system failure, oli meillä melkein jokapäiväistä.
Ja sitten se moottorinohjaus/kaasuläppä systeemi ei ainakaan meidän autossa toiminut sillai kun pitäisi. Tuntu kuin se 165hp olisi tullut hetkellisesti vasta siinä vaiheessa kun nostaa jalan kaasulta?! muuten se oli hyvin vääntävä, mutta ei minusta yli 160heppanen.
Sinuna miettisen koko 156 ostoa kahdesti... alkaa kumminkin oleen jo sen verran vanhoja että alkaa oleen enempi harrasteautoja kohta, ja nimenomaan v6 koneella. Ne jiiteeässät vois sulattaa kaikki.
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eilen kävin katsastaa oman V6 156 Alffan ja meni kirkkaasti läpi, ei ollu mitään moitittavaa, pohjakin oli hienossa kunnossa.
Päästöt oli tosi puhtaat jarrut myös viimesen päälle kunnossa.
Öljyt meinasin vaihdattaa ku alkaa noi kylmät kelit kohta.
Päästöt oli tosi puhtaat jarrut myös viimesen päälle kunnossa.
Öljyt meinasin vaihdattaa ku alkaa noi kylmät kelit kohta.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Muista tarkistaa että pellin alla on kutosen kone niin selviit helpommalla
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
kutvonen on varmasti hieno peli, mutta ei jtsässä nyt ihan paska ole. Omalla olen nyt painellut 65000km/vajaa 4v ja oikeasti vaihdettavaksi on mennyt ylätukivarret, syyläri, vesiputki siitä pakosarjan päältä ja yksi puola. Muu on sitten ollut optimointia, nysväystä ja huoltoa. Öljyä menee kyllä ja löytyy se kiusakin tuosta p0430 koodista joka saattaa johtua osin myös omasta toiminnasta mutta palataan siihen sitten kun koodittomia kilometrejä on kertynyt tarpeeksi. Kertaakaan ei kuitenkaan ole tielle jättänyt tai ollut ongelmia käynnistyksessä.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Noita kutoskoneita ei ole paljon myytävänä..varmaan hyvästä syystäkin näiden vastausten perusteella. Oikeastaan yks löytyy joka näyttää kuuluvan tuuning tyyppiselle hepulle ja on melko raiskatun näköinen body kitineen ja siipineen.
Mutta ens viikolla meinaan koeajaa kyseistä Jiiteeässää niin katotaan sitten.
Mutta ens viikolla meinaan koeajaa kyseistä Jiiteeässää niin katotaan sitten.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eli koeajo on suoritettu. Valitettavasti siinä päivänä oli melkoinen lumimyrsky ja oli pieni kiire enkä ehtinyt tarkistaa kaikki haluamani kohdat. Mutta asiaan...
1. Auto näyttää suoraansanoen upealta. Niin ulkoa kuin sisältäkin joka on erityisen hieno nahkasisustuksin.
2. Tyhjäkäynti on hyvä ja tasainen. Vetoa löytyy kyllä sen verran että hymy tuli tutuksi!
3. Etupää kolisee melko rajusti pienimmäisissäkin lumesta johtuvista epätasauksissa.
4. Ala- ja ylätukivarret on kuulemma vaihdettu viimeisen kahden vuoden aikana joten kolina johtunee jostain muusta.
5. Nesteen lämpö ei kiivennyt paljon 50 C asteen yli joten termo on varmasti jumissa.
6. Kellon taustavalo on kaput.
7. Kuljettajan ovi oli jäässä eikä mennyt kiinni ajon jälkeen mutta painamalla lukon nappulaa sisältä mekanismi vapautui ja sain sen kiinni.
8. Jakopään remontti on viimeksi 2006-2007 kohdalla tehty joten kone on aikapommi!
Tilanne on sellainen että Alfakuumeessa oleva sydän haluaa kysisen auton sopivalla hinnalla pitäen mielessä tarvittavat huoltokustannukset.
MUTTA järki sanoo että kyseessä on ansa. Auto on 700 km päässä. Kone voisi pamahtaa vaikka heti ostamisen jälkeen. Maan ainoa Fiat liike on naurettavan huonomaineinen jolla ei ole edes öljynsuodatinta hyllyllä. Itsellä ei ole tällä hetkellä tallia jossa voisi puuhailla. Ja vielä kun pitäisi hakea lainaa niin huhhuh...alkaa jo kuulostaa typerältä.
Vai mitäs mieltä olette?
1. Auto näyttää suoraansanoen upealta. Niin ulkoa kuin sisältäkin joka on erityisen hieno nahkasisustuksin.
2. Tyhjäkäynti on hyvä ja tasainen. Vetoa löytyy kyllä sen verran että hymy tuli tutuksi!
3. Etupää kolisee melko rajusti pienimmäisissäkin lumesta johtuvista epätasauksissa.
4. Ala- ja ylätukivarret on kuulemma vaihdettu viimeisen kahden vuoden aikana joten kolina johtunee jostain muusta.
5. Nesteen lämpö ei kiivennyt paljon 50 C asteen yli joten termo on varmasti jumissa.
6. Kellon taustavalo on kaput.
7. Kuljettajan ovi oli jäässä eikä mennyt kiinni ajon jälkeen mutta painamalla lukon nappulaa sisältä mekanismi vapautui ja sain sen kiinni.
8. Jakopään remontti on viimeksi 2006-2007 kohdalla tehty joten kone on aikapommi!
Tilanne on sellainen että Alfakuumeessa oleva sydän haluaa kysisen auton sopivalla hinnalla pitäen mielessä tarvittavat huoltokustannukset.
MUTTA järki sanoo että kyseessä on ansa. Auto on 700 km päässä. Kone voisi pamahtaa vaikka heti ostamisen jälkeen. Maan ainoa Fiat liike on naurettavan huonomaineinen jolla ei ole edes öljynsuodatinta hyllyllä. Itsellä ei ole tällä hetkellä tallia jossa voisi puuhailla. Ja vielä kun pitäisi hakea lainaa niin huhhuh...alkaa jo kuulostaa typerältä.
Vai mitäs mieltä olette?
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Pelkästään jo tällä kriteerillä jättäisin itse ostamatta. Jos tuo oli vielä JTS niin sitten siitä vielä toinen syy jättää ostamatta.Pujazuba kirjoitti: Ja vielä kun pitäisi hakea lainaa niin huhhuh...alkaa jo kuulostaa typerältä.
VMP
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eiköhän omassa tekstissäsi tullut jo tarpeeksi perusteluita...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Se ei pelaa joka pelkää... eikä aja Alfalla. Ostat tuon auton sillä ehdolla että laittavat jakopään HETI ja korjaavat kolinan joka on 99% tod. näk. kallistuksenvakaajan runkopuslat.
JTS koneissa on ollut öljynsyöntiongelmaa jonka takia koneita on ajettu kuivaksi, joten koneeseen olisi hyvä kurkata edes öljyntäyttökorkista jotta näkee nokka-akselien muutaman nokan kunnon, se kertoo jo jotain. Tosin tasaisesti ja kalinatta käyvä kone kertoo myös että mitään isompaa ei ole. Öljyä se voi syödä silti.
Koneella tulee olla ajettu 10-w60 öljyillä. Jos ei niin jätä ostamatta.
Koska kyseessä on -03 ja ensimmäisiä JTS koneita, niin todennäköisesti koneessa ei ole luvattua 165hv vaan vähän alle. Hyvä keskialueen veto saattaa hämätä.
Itselllä 4v ja 50tkm -03:sella JTS:llä takana ja tämän auton takia olen muuttunut Alfa harrastajaksi. Ihan vaan varoituksena tämäkin.
JTS koneissa on ollut öljynsyöntiongelmaa jonka takia koneita on ajettu kuivaksi, joten koneeseen olisi hyvä kurkata edes öljyntäyttökorkista jotta näkee nokka-akselien muutaman nokan kunnon, se kertoo jo jotain. Tosin tasaisesti ja kalinatta käyvä kone kertoo myös että mitään isompaa ei ole. Öljyä se voi syödä silti.
Koneella tulee olla ajettu 10-w60 öljyillä. Jos ei niin jätä ostamatta.
Koska kyseessä on -03 ja ensimmäisiä JTS koneita, niin todennäköisesti koneessa ei ole luvattua 165hv vaan vähän alle. Hyvä keskialueen veto saattaa hämätä.
Itselllä 4v ja 50tkm -03:sella JTS:llä takana ja tämän auton takia olen muuttunut Alfa harrastajaksi. Ihan vaan varoituksena tämäkin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kiva lukea eri vinkkeja. Kiitos hyvista neuvoista.
Kylla meinaan katsoa autoa uudestaan ja paremmin seka neuvotella korjauksista. Mutta itse en ostaisi nykyisessa kunnossa eli pelkastaan taysin korjattuna harkitsisin!
Sen muistan etta kone kavi ihanan hiljaisena.
Kylla meinaan katsoa autoa uudestaan ja paremmin seka neuvotella korjauksista. Mutta itse en ostaisi nykyisessa kunnossa eli pelkastaan taysin korjattuna harkitsisin!
Sen muistan etta kone kavi ihanan hiljaisena.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eli tänään pääsin katsomaan autoa paremmin vaikka tällä kertaa lumimyrskyn sijasta sää oli surkean sateinen ja tuulinen.
Auto kun näyttää niin pirun upealta sisältä ja ulkoa...pahentaa Alfa kuumetta hehe.
Mutta viime kerran vikalistan lisäksi havaitsin:
Turvatyynyn varoitusvalon pysyvän päällä.
Jarruvoiman pahasti puuttuvan (uusi vika, jarrut levyineen vaihdetut) (neste todennäköisesti vanha).
Kuljettajan ovi naksuu hieman kun tätä avaa/sulkee sekä ovenkahva ei mene takaisin paikalleen sisältäpäin avatessa.
JiiTeeÄssä:n neuvosta kurkistin öljyntäyttökorkista nokka-akseleita ja hämmästyin hieman huomatessani pieniä viivoja pitkin akselin pyörimis-suuntaa ihan kuin öljykerrosta olisi harjatta hiustenharjalla!
Auto on kaksi kuukautta myöhässä katsastuksesta joten osto edellyttää tuon läpäisemistä.
Auto kun näyttää niin pirun upealta sisältä ja ulkoa...pahentaa Alfa kuumetta hehe.
Mutta viime kerran vikalistan lisäksi havaitsin:
Turvatyynyn varoitusvalon pysyvän päällä.
Jarruvoiman pahasti puuttuvan (uusi vika, jarrut levyineen vaihdetut) (neste todennäköisesti vanha).
Kuljettajan ovi naksuu hieman kun tätä avaa/sulkee sekä ovenkahva ei mene takaisin paikalleen sisältäpäin avatessa.
JiiTeeÄssä:n neuvosta kurkistin öljyntäyttökorkista nokka-akseleita ja hämmästyin hieman huomatessani pieniä viivoja pitkin akselin pyörimis-suuntaa ihan kuin öljykerrosta olisi harjatta hiustenharjalla!
Auto on kaksi kuukautta myöhässä katsastuksesta joten osto edellyttää tuon läpäisemistä.
- crashline
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
- Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Osta kutoskoneella ni ei tarvii ihmetellä, kävin omani hakemassa pajalta kun siitä meni rikki kaasuläpänasentotunnistin(bosch) ja yksi sulake, oli taas ilo painella alffalla pitkin raittia kun asfalttikin jo pikkasen pilkistää jään ja lumen alta.
Toi on ollut ainoa vika mitä siinä on ollut, suosittelen lämpimästi Alffaa.
Toi on ollut ainoa vika mitä siinä on ollut, suosittelen lämpimästi Alffaa.
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Ei mullakaan mitään "vikaa" ole ollut JTS alfassa, mitä nyt vähä vettä tulppien reijissä, airbag valo syttyy aina välillä mutta senhän voi itte sammuttaa jos johto löytyy.
enemmän vikaa mulla oli e39 bemmissä, eli mä ainakin voin suositellä JTS`ää jos nyt vähän kattoo ettei mitään ihan pommia osta.
mites se autovero toimii siellä? joutuuko maksaa jos tuo auton? meinasin vaa ku ruotsihan on aika lähellä ja siellä valikoima vähä eri.
enemmän vikaa mulla oli e39 bemmissä, eli mä ainakin voin suositellä JTS`ää jos nyt vähän kattoo ettei mitään ihan pommia osta.
mites se autovero toimii siellä? joutuuko maksaa jos tuo auton? meinasin vaa ku ruotsihan on aika lähellä ja siellä valikoima vähä eri.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Näyttikö ne nokat tuolta?:Pujazuba kirjoitti:Eli tänään pääsin katsomaan autoa paremmin vaikka tällä kertaa lumimyrskyn sijasta sää oli surkean sateinen ja tuulinen.
Auto kun näyttää niin pirun upealta sisältä ja ulkoa...pahentaa Alfa kuumetta hehe.
Mutta viime kerran vikalistan lisäksi havaitsin:
Turvatyynyn varoitusvalon pysyvän päällä.
Jarruvoiman pahasti puuttuvan (uusi vika, jarrut levyineen vaihdetut) (neste todennäköisesti vanha).
Kuljettajan ovi naksuu hieman kun tätä avaa/sulkee sekä ovenkahva ei mene takaisin paikalleen sisältäpäin avatessa.
JiiTeeÄssä:n neuvosta kurkistin öljyntäyttökorkista nokka-akseleita ja hämmästyin hieman huomatessani pieniä viivoja pitkin akselin pyörimis-suuntaa ihan kuin öljykerrosta olisi harjatta hiustenharjalla!
Auto on kaksi kuukautta myöhässä katsastuksesta joten osto edellyttää tuon läpäisemistä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=205042#p205042
Noissa ei kyllä näy mitään viivoja, ettei vaan olisi käynyt se kone kuivana?
Nuo muut on kohtuudella korjattavissa, jarrutkin varmaan vaan tarvitsee käyttöä elpyäkseen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Eivät näyttäneet tuolta.
Mutta löysin seuraavan kuvan joka näyttää hyvin samanlaiselta!! http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=146998. Juuri tuolla tavalla, kiiltävät nokat ja hieman tummemman väriset harjatun näköiset viivat pitkin sivuja.
Omistaja sanoo että liikkeessä suositeltiin synteettisen öljyn käyttöä ja hän on kokeillut kaikenlaista synteettisestä ei synteettiseen ja pitää puolisynteettistä sopivana ja käyttää kyseistä. Öljynlisäystä hän on kyllä vahtinut.
Mutta löysin seuraavan kuvan joka näyttää hyvin samanlaiselta!! http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=146998. Juuri tuolla tavalla, kiiltävät nokat ja hieman tummemman väriset harjatun näköiset viivat pitkin sivuja.
Omistaja sanoo että liikkeessä suositeltiin synteettisen öljyn käyttöä ja hän on kokeillut kaikenlaista synteettisestä ei synteettiseen ja pitää puolisynteettistä sopivana ja käyttää kyseistä. Öljynlisäystä hän on kyllä vahtinut.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Itse pidän JTS:n kaksilitraisesta. Saattaa kyllä olla, että neloskone kärsii enemmän lämpöongelmista kannessa kuin V6:set.
Ja tulpat tuntuu loppuvan 10tkm ennen ehdotusta, mutta edullisia Bosch yttriumeja on varaa vaihtaa vaikka joka kesäksi uuden setin.
Öljyn kulutus on ainoa vajaapuoli, kun marketti long laiffit vaikuttaa lähes tappavan moottorin ja uudet esteri öljyt pirun hintavia. Vaikka perus öljyt pysyisikin koneessa, saattaa öljyn nokeentuminen ja paksuuntuminen aiheuttaa mekaanista kulumista kuumissa olosuhteissa. Esterit eivät välttämättä toimi kylmissä olosuhteissa. Jokatapauksessa neloskoneessa edullisin öljyn vaihto.
Painojakautuma balansissa. Huomaa kurvaillessa nopeilla mutkateillä auton liitelevän pienellä ratin käännöllä minne ohjataan, nyökkimättä. Tosi tasainen vääntö.
Ja tulpat tuntuu loppuvan 10tkm ennen ehdotusta, mutta edullisia Bosch yttriumeja on varaa vaihtaa vaikka joka kesäksi uuden setin.
Öljyn kulutus on ainoa vajaapuoli, kun marketti long laiffit vaikuttaa lähes tappavan moottorin ja uudet esteri öljyt pirun hintavia. Vaikka perus öljyt pysyisikin koneessa, saattaa öljyn nokeentuminen ja paksuuntuminen aiheuttaa mekaanista kulumista kuumissa olosuhteissa. Esterit eivät välttämättä toimi kylmissä olosuhteissa. Jokatapauksessa neloskoneessa edullisin öljyn vaihto.
Painojakautuma balansissa. Huomaa kurvaillessa nopeilla mutkateillä auton liitelevän pienellä ratin käännöllä minne ohjataan, nyökkimättä. Tosi tasainen vääntö.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Hirveää JTS:än mollausta on outo lukea. Itsellä ei ole ollut mitään muita ongelmia / vikoja kuin termostaatin vaihto liian alhaisten lämpöjen takia ja öljyn kulutus. Jälkimmäinenhän on suorasuihkutusjärjestelmien ja matalamäntäisten ns. ominaisuus pitkälti, kuten imuventtiilien karstoittuminenkin. Ja karstoittuminenhan johtuu juuri ko. öljynkulutuksesta kun VVT:n avulla imusarjan kautta käytetään palokaasuja tietyissä tilanteissa (ns. sisäinen EGR toiminto). Kuitenkin 155tkm ilman koneen avausta tai hinausta korjaamolle on autolla menty; huoltohistoria on tiedossa vaikka en uutena ole ostanutkaan.
Toki muitakin tapauksia on auton kohdalla ollut, mutta oman kokemukseni varjolla en lue niitä "älä missään nimessä osta JTS:ää / Alfaa" vioiksi. Jokainen kuitenkin tehköön omat johtopäätöksensä..
- Airbag valo paloi aikanaan satunnaisesti, kuskinpenkin sivuturvatyynyn liittimen sisäisen vastuksen heittelyn takia. Korvasin liittimen kolvausliittimellä ja vika katosi. Saman toimenpiteen olen suorittanut useaan muunkin merkkiseen autoon, mm. johtotähteen jossa pitkälti samanlaiset liittimet.
- MIL valo paloi muutaman kerran oston jälkeen, herjana paljon puhuttu seoksensäätely. Auton huoltohistoriassa olikin useita lambdan vaihtoja. Lambdan liittimen yksi napa oli saanut kosteutta ja hapettunut hieman. Putsasin hapettuneen navan ja siirsin liittimet pois koneen kyljestä tärisemästä. Lisäksi lopetin koneen tyhjäkäytön kylmänä, selkeästi kylmä öljy ja tyhjäkäyttö aiheuttaa VVT:n hitaan reagoinnin ECU:n käskyihin ja näin ollen seoksensäätelyvikoja. Liian tiukka ohjelma, mikä ominaista monille alkupään EOBD ohjelmalla varustetuille autoille. Nyt menty ilman vikavaloa n.1,5 vuotta.
- Kolina alustasta lähti pois parilla ruuvilla väljähtäneisiin kallistuksenvakaajan runkopusliin. Tästä löytyy foorumilta muistaakseni moneltakin kokemusta. Tämä on kyllä totta puhuen vika, mutta ei vakava mielestäni. noh, mielipiteethän on mielipiteitä..
Tämähän on vaan yhden autoyksilön tarina, joten kaikkeen muuhunkin voi joutua varautumaan. Mutta sellaistahan se aina on ihmisen rakentamien laitteiden kanssa..
P.S. Mielummin ostaisin itsekin nyt V6:en, mutta vain tehon takia, en JTS:än huonon luotettavuuden / vikojen takia. Kesä Alfassani onneksi on V6:en, johon taas huolto on huomattavasti vaivalloisempaa, nimim. juuri tallista jakohihnan vaihdosta palannut. Ihmiselle joka teettää korjaukset ja huollot tämä tarkoittaa isompaa rahan menoa. itse en ikinä ole antanut kenenkään muun koskea autoihini, paitsi katsastusmiehen tietenkin.
Sekavaa tekstiä, myönnetään. Onneksi on perjantai ja huomenna saa nukkua pitkään
Toki muitakin tapauksia on auton kohdalla ollut, mutta oman kokemukseni varjolla en lue niitä "älä missään nimessä osta JTS:ää / Alfaa" vioiksi. Jokainen kuitenkin tehköön omat johtopäätöksensä..
- Airbag valo paloi aikanaan satunnaisesti, kuskinpenkin sivuturvatyynyn liittimen sisäisen vastuksen heittelyn takia. Korvasin liittimen kolvausliittimellä ja vika katosi. Saman toimenpiteen olen suorittanut useaan muunkin merkkiseen autoon, mm. johtotähteen jossa pitkälti samanlaiset liittimet.
- MIL valo paloi muutaman kerran oston jälkeen, herjana paljon puhuttu seoksensäätely. Auton huoltohistoriassa olikin useita lambdan vaihtoja. Lambdan liittimen yksi napa oli saanut kosteutta ja hapettunut hieman. Putsasin hapettuneen navan ja siirsin liittimet pois koneen kyljestä tärisemästä. Lisäksi lopetin koneen tyhjäkäytön kylmänä, selkeästi kylmä öljy ja tyhjäkäyttö aiheuttaa VVT:n hitaan reagoinnin ECU:n käskyihin ja näin ollen seoksensäätelyvikoja. Liian tiukka ohjelma, mikä ominaista monille alkupään EOBD ohjelmalla varustetuille autoille. Nyt menty ilman vikavaloa n.1,5 vuotta.
- Kolina alustasta lähti pois parilla ruuvilla väljähtäneisiin kallistuksenvakaajan runkopusliin. Tästä löytyy foorumilta muistaakseni moneltakin kokemusta. Tämä on kyllä totta puhuen vika, mutta ei vakava mielestäni. noh, mielipiteethän on mielipiteitä..
Tämähän on vaan yhden autoyksilön tarina, joten kaikkeen muuhunkin voi joutua varautumaan. Mutta sellaistahan se aina on ihmisen rakentamien laitteiden kanssa..
P.S. Mielummin ostaisin itsekin nyt V6:en, mutta vain tehon takia, en JTS:än huonon luotettavuuden / vikojen takia. Kesä Alfassani onneksi on V6:en, johon taas huolto on huomattavasti vaivalloisempaa, nimim. juuri tallista jakohihnan vaihdosta palannut. Ihmiselle joka teettää korjaukset ja huollot tämä tarkoittaa isompaa rahan menoa. itse en ikinä ole antanut kenenkään muun koskea autoihini, paitsi katsastusmiehen tietenkin.
Sekavaa tekstiä, myönnetään. Onneksi on perjantai ja huomenna saa nukkua pitkään
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
2008 kun jtässän ostin niin kohtuullisesti ajettuja FL sedaneita oli niukasti tarjolla. Bentsiinin kulutus ei ole minulle mikään kynnyskysymys, mutta silti kutosen kulutus hiukan arvelutti, ajotyyli kun on hiukan sellainen "reipas". Tehot riittää normaalielämään ja vaihteiden määrä on sopiva eikä tartte hämmentää kun vääntöä on yllättävän paljon. Huippuväännön ero kutoseen on melko pieni. Kyttäsin myös gta:ta, mutta sopivaa ei löytynyt. Enkä myöskään voi itselleni mitään, tuo perinteinen keula tökkii. Siis jos gta olisi tehty faceliftinä olisin sellaisen kyllä jostain etsinyt.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Moi, itseäni myös 156:n hankinta kiinnostais ja eilen otin ja kävin ensi kertaa sellasita koeajamassa. 2.5 v6 ja kyllä olikin mahtimoottori! Autohan on erittäin siisti sisältä ja päältä. Mahtaako olla ihan normaalia tuo kytkimen toiminta, eli painettaessa on aluksi pari senttiä tyhjää ja sitten aika jäykähkö tempasta pohjaan?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
^
Väitän, että ei. Täällä tekee tuota nykyään myös, epäillyksi syylliseksi uskotaan kytkinpolkimen pääsylinteriä. Osahan ei ole pahanhintainen saatika paha vaihtaa. Tuo on siis ollut ominaisuutena meillä jo kauan, eikä se tosiaan ole "ennen" ollut moinen.
Väitän, että ei. Täällä tekee tuota nykyään myös, epäillyksi syylliseksi uskotaan kytkinpolkimen pääsylinteriä. Osahan ei ole pahanhintainen saatika paha vaihtaa. Tuo on siis ollut ominaisuutena meillä jo kauan, eikä se tosiaan ole "ennen" ollut moinen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Pääsylinterin purku ja puhdistus / kytkin nesteiden vaihto ja pelaa taasAquatica kirjoitti:^
Väitän, että ei. Täällä tekee tuota nykyään myös, epäillyksi syylliseksi uskotaan kytkinpolkimen pääsylinteriä. Osahan ei ole pahanhintainen saatika paha vaihtaa. Tuo on siis ollut ominaisuutena meillä jo kauan, eikä se tosiaan ole "ennen" ollut moinen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kutosessa kannattaa selvittää koska on viimeksi kytkin vaihdettu. Normaali vaihtoväli meinaa olla noin 120tkm. Kaikki epämääräinen tuntuma kytkinpolkimessa viittaa tulevaan kytkimenvaihtoon.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kiitoksia vastauksista. Jotain tällaista itsekin epäilin. kyseessä oli siis http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4346571
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kannattaa selvittää onko tuohon vielä kertaakaan vaihdettu, jos ei 160tkm ole vaihdettu niin tonni pitää varata siihen remppaan.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Ei ollut vaihdettu mielestäni, kun nopeasti selasin huoltokirjan läpi.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Kappas kehveliä. Tosiaan tuon hinta oli 3900€ vielä pari tuntia sitten! "Loppuviikon tarjous 3900€", tai jotenki näin siinä sanottiin.
Eli kyllä sen varmasti siihen hintaan saa edelleen.
Eli kyllä sen varmasti siihen hintaan saa edelleen.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
oho, se kuulostaa jo paremmalta, ainiin piti vielä sanoa että kannattaisi syylärin kunto yrittää kattoa samalla ja ehkä pohjan ruostetilannetta, siinä ne kalleimat..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Täällä ei tullut muutosta kytkinrempassa siihen. Ne tsekkas ja ilmas systeemin pariinkin kertaan ja sit jäi tilanteeseen "tarkkaillaan". Tosin epäilys on tuosta kytkinpolkimen pääsylkystä mulla ja huollolla ja se on sit seuraavaks työn alla...willez kirjoitti:Pääsylinterin purku ja puhdistus / kytkin nesteiden vaihto ja pelaa taasAquatica kirjoitti:^
Väitän, että ei. Täällä tekee tuota nykyään myös, epäillyksi syylliseksi uskotaan kytkinpolkimen pääsylinteriä. Osahan ei ole pahanhintainen saatika paha vaihtaa. Tuo on siis ollut ominaisuutena meillä jo kauan, eikä se tosiaan ole "ennen" ollut moinen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
joo,seuraavaksi jos alkaa temppuilemaan niin itsekin vaihdan pääsylkyn uuteen,myös ehkä työsylinterinkin.Aquatica kirjoitti:Täällä ei tullut muutosta kytkinrempassa siihen. Ne tsekkas ja ilmas systeemin pariinkin kertaan ja sit jäi tilanteeseen "tarkkaillaan". Tosin epäilys on tuosta kytkinpolkimen pääsylkystä mulla ja huollolla ja se on sit seuraavaks työn alla...willez kirjoitti:Pääsylinterin purku ja puhdistus / kytkin nesteiden vaihto ja pelaa taasAquatica kirjoitti:^
Väitän, että ei. Täällä tekee tuota nykyään myös, epäillyksi syylliseksi uskotaan kytkinpolkimen pääsylinteriä. Osahan ei ole pahanhintainen saatika paha vaihtaa. Tuo on siis ollut ominaisuutena meillä jo kauan, eikä se tosiaan ole "ennen" ollut moinen.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Noniin. Vihdoin tuli hankittua kipulääkettä alfakuumeeseen nimittäin yllämainittu yksilö tuli ostettua ja vien sen huomenna liikkeeseen 28 kg varaosien kera. Toivotaan että kaikki pelaa hyvin remontin jälkeen niin pääsen nauttimaan 700 km ajomatkasta kotiin.
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Jepjep..eli töiden alussa saivat selville nokka akselien kunnon ja soittivat minut paikan päälle. Yksi imupuolen akselin kohdista on niin pahasti kulunut oikein syvin jälkein että eivät suosittele auton käyttöä yli kuukauden ajan!
Mutta nyt pitää kuitenkin tehdä rempat loppuun ja katsotaan katsastuksen tulosten jälkeen vaihtoehtoja.
Jos menee läpi niin hankin uudet nokka akselit öljytiivistein 705.39 € hinnalla saksanmaasta. Kannattaako vaihtaa mitään muuta samalla? Tästä kertyy ihan mukavasti ylimääräistä työtä.
Mutta nyt pitää kuitenkin tehdä rempat loppuun ja katsotaan katsastuksen tulosten jälkeen vaihtoehtoja.
Jos menee läpi niin hankin uudet nokka akselit öljytiivistein 705.39 € hinnalla saksanmaasta. Kannattaako vaihtaa mitään muuta samalla? Tästä kertyy ihan mukavasti ylimääräistä työtä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
^nokka-akseli kun kerran mennyt niin ei se ajoituksenmuunninkaan välttämättä parhaimmillaan ole. Mietityttää yleensäkin tuo kun noita nokka-akseleita menee, onko heikkoutta vai vähillä väärillä öljyillä ajelu syynä, sittenhän voi olla myös alakerran laakerit heikossa hapessa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Nokka-akselit patarautaa, eihän se ole ensimmäinen kerta, jo vanhoissa tessuissa oli samaa vikaa.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Neuvoja 156:n hankkimisesta
Nostinkupit meni uusiks samalla kun omaan vaihdettiin nokka-akseli. (Vai onko liian ilmiselvä juttu tekniikkaa tunteville?) Materiaalivika vai vähät öljyt, ei tiedä kun on liisingtausta..Pujazuba kirjoitti:Kannattaako vaihtaa mitään muuta samalla? Tästä kertyy ihan mukavasti ylimääräistä työtä.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen