156:n (-01) etupyörän laakeri?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
petter
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Elo 2010, 17:08
Paikkakunta: Salo

156:n (-01) etupyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja petter »

Iltaa,
Alkaa etupyörän laakeri vedellä viimeisiä. Onko erityisiä huomioita/vinkkejä asian tiimoilta?
Motonetissä oli hinta ainakin kohdilla n.80€, onko laadusta kokemuksia? Heikalla hieman enemmän, kannattaako
mieluummin ottaa sieltä?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 156:n (-01) etupyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Itse ostin motonetistä laakerin joka kesti noin 5tkm ('98 156 V6 etupyöränlaakeri) Voi olla asennusvirhekin kun noin äkkiä meni, mutta tiedä siitä sitten. Kannattaa selvittää ainakin minkä merkkisen sieltä motonetista saa, ja minkä merkkinen on oikeasti hyvä (mulla oli kait Mapco, en muista varmaksi). Motonetilla on kuitenkin useita toimittajia, joten tuotteen laatu voi vaihdella aika kovastikin riippuen laakerin merkistä. Seuraavan laakerin ostin paikallisesta varaosaliikkeestä (maksoi noin 100e ja merkki taisi olla SNR, en muista tätäkään varmaksi) ja nyt menee taas hienosti eteenpäin.

Jos vaihdat itse, niin ole varovainen abs-anturin kanssa, itse onnistuin sen rikkomaan asentaessa. Asennukseen tarvitsee myös prässin.

Toivottavasti vastasi kysymykseen edes jollain tasolla.
Tein itse - säästin

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 156:n (-01) etupyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja michael »

Kaikki Mapcon tekemä on sutta ja sekundaa, sellaiset kokemukset mulla on ko. valmistajasta... Mutta tosiaan voi siellä Motonetissä olla jonkun muunkin tekemiä.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n (-01) etupyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja toolman »

älä osta etupyörän laakeria motonetista! Pari kertaa kironnut kun kesti muutaman kuukauden. Ja merkkiä en tietenkään muista.

petter
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Elo 2010, 17:08
Paikkakunta: Salo

Re: 156:n (-01) etupyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja petter »

Kiitos vastauksista. Tilaus lähti eikä se mennyt Motonettiin...

Vastaa Viestiin