Terve! Mitenköhän tuon 164sen ilmastointilaitteen pitäis toimia? Riittääkö että painan (lumihiutaleen kuviota ) ja lämpönuppi kylmänpuolelle? vai tarviiko laittaa sisäilman kierto päälle? Ohjekirjassa luki että napin painalluksen jälkeen puhallin menee automaattisesti pienimmälle asennolleen ja ilmastointilaite käynnistyy... meikäläisen puhallin ainakin puhaltaa napinpainalluksen jälkee juuri niin kovaa kuin missä asennossa se sattuu olemaan? Oiskohan rikki?? "freonit laitettu 2002" T: Vastauksesta ylen onnellinen romeo.
Niin kyseessähän on se pyöreillä säätöpylpyröillä varustettu manuaali-ilmastointi?
Ei se lumihiutalenappi muistaakseni mullakaan puhaltimen nopeuteen vaikuttanut eikä sisäilmankierrätystä tarvinnut laittaa päälle. Se kannattaa kytkeä vasta siinä vaiheessa kun sisälämpö on jo pudonnut ulkolämpötilaa alemmas, ei tarvitse sitten käyttää niin suurta puhallinnopeutta lämpötilan kurissa pitämiseksi.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Niin kyseessähän on se pyöreillä säätöpylpyröillä varustettu manuaali-ilmastointi?
Ei se lumihiutalenappi muistaakseni mullakaan puhaltimen nopeuteen vaikuttanut eikä sisäilmankierrätystä tarvinnut laittaa päälle. Se kannattaa kytkeä vasta siinä vaiheessa kun sisälämpö on jo pudonnut ulkolämpötilaa alemmas, ei tarvitse sitten käyttää niin suurta puhallinnopeutta lämpötilan kurissa pitämiseksi.
Minulla kyllä se puhallin alkaa pyöriä pienimmällä mahdollisella nopeudella kun ilmastointi kytkeytyy, vaikka se puhaltimen säädin olisikin nollalla.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
Oliskin niin lämmin että pääsis kokeilemaan.. Entäs minkälainen liitin siinä on täytölle, neulaventtiili, kuulalaakeri? Minkä kokoiset kierteet suunnilleen? Tuollaista tarvis tietää niin saisi vehkeen täytettyä että varmasti toimii kesällä.