millainen 156 alfa on?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
boogie
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 18:10
Paikkakunta: Laitila

millainen 156 alfa on?

Viesti Kirjoittaja boogie »

Kyselisin et millainen alfa 156 2,5 v6 on kun ajattelin hankkia sellasen et miten paljon niissä on vikoja ja mitä hyvää niissä on? :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei mitään suuria vikoja, mutta huoltaminen kohtuullisen kallista. Omani oli juuri vajaan kolmen tuhannen euron huollossa.

boogie
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 18:10
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja boogie »

aika kallis mitä siihen huoltoon sisälty ja eikai noin kalliita huoltoja tartte joka kuukausi tehä?

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

No tuo huoltojen hinnat nyt määräytyy ihan sen perusteella mihin sen alfan vie... Jos yhtään pysyy meisseli kädessä niin ei Alfa oo sen vaikeampi huoltaa kuin muutkaan merkit... Ja onko se aina pakko viedä sinne kalleimpaan "merkkihuoltoon" kun sen voi esimerkiksi huoltaa halvemmassakin puljussa jos itse ei pysty/osaa...
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

bomber kirjoitti:No tuo huoltojen hinnat nyt määräytyy ihan sen perusteella mihin sen alfan vie... Jos yhtään pysyy meisseli kädessä niin ei Alfa oo sen vaikeampi huoltaa kuin muutkaan merkit... Ja onko se aina pakko viedä sinne kalleimpaan "merkkihuoltoon" kun sen voi esimerkiksi huoltaa halvemmassakin puljussa jos itse ei pysty/osaa...
Aivan. Siksi veinkin omani Muukkoselle, Deltassa olisi joutunut maksamaan varmasti yli vitosen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei mitään suuria vikoja, mutta huoltaminen kohtuullisen kallista. Omani oli juuri vajaan kolmen tuhannen euron huollossa.
Mihin autoon vertaat kun sanot sen olevan kohtuullisen kallista? Kallis kun on aika suhteellinen käsite.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei mitään suuria vikoja, mutta huoltaminen kohtuullisen kallista. Omani oli juuri vajaan kolmen tuhannen euron huollossa.
No niin... Puhutaanko siis huolloista vai korjauksista ? Huollot ovat normaalihintaisia ei oikeastaan suurtakaan eroa muihin merkkeihin. Ainut arvokkaampi huoltotoimenpide on tuo hihnanvaihtosydeemi 60 tkm välein.


Tukivarsia jne. menee kohtuullisesti, ja niiden kautta voi tulla suuriakin kustannuksia. Ilmamäärämittari on saksalaista laatua, joissa on kuulemma ollut vikoja useammallakin kaverilla.

Mulla on takana yli 120 tkm Alfalla ja kallein huolto taitaa olla joku 800 euroa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

sataviiskuus kirjoitti:No niin... Puhutaanko siis huolloista vai korjauksista ?
Jep, jep. Aina pitää hieman pelotella. :wink:
Elikkä korjauksia tuossa oli mukana, mutta nämä olivat V6:lle vesipumppua lukuunottamatta aika tyypillisiä vikoja. Se oli minun onneni, että nämä tulivat samaan aikaan. Ei olisi ollut lompakon kannalta kivaa, jos esim. tuo pumppu olisi lauennut heti hihnanvaihdon jälkeen.

Boogie: Elikkä seuraavat ongelmat olleet runsaan 100tkm:n aikana: Lambda-anturi, ILMI x 2, etupyörän laakeri, kytkin, vesipumppu.
Tukivarret jne. ovat kaikki alkuperäisiä.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

sataviiskuus kirjoitti: Mulla on takana yli 120 tkm Alfalla ja kallein huolto taitaa olla joku 800 euroa.
Listataan mullakin tehdyt huollon ulkopuoliset korjaukset:

1. Alfa 156 2.0 TS -99. Ostettaessa 40 tkm, myytäessä 115 tkm

- Etupyörän laakeri
- Tuulilasinpyyhkimen moottori
- Tuulilasi
- Jarrupalat

2. alfa 156 2.0 JTS SW -02 , uusi, vaihdettu 46 tkm kohdalla.

- tukivarsia
- valopesurin takaiskuventtiili (kai ?)

Kaikki takuuseen

3. Alfa 156 2.0 JTS -04/-03 uusi, nyt 2 tkm

- Ei vielä mitään luonnollisesti

Vastaa Viestiin