Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tämmöiselle ketjulle olisi varmaan jossain määrin käytöä? Jos modet ovat eri mieltä niin poistakaa.

Oma tyhmä kysymykseni: Onko sedanin ja SW:n penkit samanlaiset? Epäilen, että takapenkin kiinnitykset yms olisivat erilaiset, mutta pitäisi tietää varmuudella.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Luultavasti eroja löytyy. Sedanin penkit eivät nimittäin kaadu, kun taas SW:n penkit kaatuvat. Eli mekanismista (tai sen puuttumisesta) löytynee ainakin eroja.
Tein itse - säästin

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Varmasti on tämmöinen ketju tarpeen :)

Miten etupään ylätukivarsi irtoaa?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Irroitat jousi/iskarisetin, niin pääset käsiksi ylätukivarren pulttiin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Näin epäilinkin.

Mitäs paikkaa muuten niistä ylätukivarsista on rasvailtu narinan ehkäisemiseksi?

oalfi
Viestit: 37
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 20:14
Car(s): 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja oalfi »

Tuolla taitaisi olla aika täydellinen kuvitettu ohje?
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ai se on noin näppärää, kiitoksia :P

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ostettiin eilen 156 2.0 JTS:n ja minulla ei ole aiemmin ollut ko. koneella varustettua autoa edes lähipiirissä, niin tyhjäkäynti on vähän sellaista täristävää. Auto ei tosiaan ole varmaankaan ollut ihan täysin lämmin, eli lähellä toistaviivaa 70 astetta(joka on ehkä 80 astetta?). Kierroksilla tämä auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynnillä tunnen penkissä pientä värähtelyä. Auto oli mennyt päästöistä läpi samanpäivän katsastuksessa. Onko tämä normaalia JTS:n tyhjäkäynnille? Aikaisempia Alfoja mitä olen ajanut en ole huomannut moista ominaisuutta. Muuten äärimäisen kiva.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

GiuliaSuper kirjoitti:Ostettiin eilen 156 2.0 JTS:n ja minulla ei ole aiemmin ollut ko. koneella varustettua autoa edes lähipiirissä, niin tyhjäkäynti on vähän sellaista täristävää. Auto ei tosiaan ole varmaankaan ollut ihan täysin lämmin, eli lähellä toistaviivaa 70 astetta(joka on ehkä 80 astetta?). Kierroksilla tämä auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynnillä tunnen penkissä pientä värähtelyä. Auto oli mennyt päästöistä läpi samanpäivän katsastuksessa. Onko tämä normaalia JTS:n tyhjäkäynnille? Aikaisempia Alfoja mitä olen ajanut en ole huomannut moista ominaisuutta. Muuten äärimäisen kiva.

Jep. Omassani JTS:sä vähän samaa vikaa kylmällä koneella ja saattaapa vähän rykiä lämpimänäkin. Huollossa tuumailivat ominaisuuden saattavan johtuva ruiskuista, karstaa? CFSC eli complete fuel system cleanerilla olen saanut tyhjäkäynnilläkin tasaisen käynnin.

Uusi akku tuntui vaikuttavan myös positiivisesti. Käynti taisi huonontua orginaali exidella viimmeisen vuoden aikana merkittävästi ja laturin suunnalta epämääräisiä mekaanisia ääniä, ylikuumentunut? Vaihdoin Bosch S4 hopeakalsium -akkuun. Ensimmäinen startti ja käyntiongelmat tuntui kadonneen kokonaan, mutta pahenee varauksen laskiessa. :black:

Miten ruottiksi sanotaan nokka-akseli? :fist:
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mullakin JTS:n tyhjäkäynti vähän rykii kylmänä, lämpimänä en ole huomannut. Kylmänä muuten käy tasaisesti, mutta aina välillä vähän nytkähtää käynti.

Jotain puhdistusmömmöä olen ajatellut tuohon kokeilla, vaikka Fortelta.

Netin keskusteluja lukemalla saa käsityksen että epätasainen tyhjäkäynti olisi tuossa koneessa liki ominaisuus :roll:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kiitoksia tiedoista, sitten se on vaan ominaisuus. Täytyy katsoa ilmeneekö sitä nytkähtämisiä lämpimällä koneella vai vaan melkein lämpimällä. Pitääpi ehkä kokeilla myös tuota Forten tuotteita keväämmällä.

Nokka-akseli på svenska nockaxel ;)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

GiuliaSuper kirjoitti:Nokka-akseli på svenska nockaxel ;)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kamaxel" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

GiuliaSuper kirjoitti:Kiitoksia tiedoista, sitten se on vaan ominaisuus. Täytyy katsoa ilmeneekö sitä nytkähtämisiä lämpimällä koneella vai vaan melkein lämpimällä. Pitääpi ehkä kokeilla myös tuota Forten tuotteita keväämmällä.

Nokka-akseli på svenska nockaxel ;)
Forumilla kattelu ja ihmetelly nokkien kulumista. -Tuli mieleen tosiaan- kone taitaa karstsaantua pahemmin kuluneilla nokka-akseleilla. Omaani olen pessyt redlinen cleanerilla. Olen epäillyt myös ajoituksenmuuntimen jousta. 0X
Viimeksi muokannut Jarkki, 06 Maalis 2012, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Hieman epätasainen käynti ja ajoittainen nytkähdys (=tietokone korjaa seosta) voisi johtua pienestä imuvuodosta.

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Tuomas K kirjoitti:Mullakin JTS:n tyhjäkäynti vähän rykii kylmänä, lämpimänä en ole huomannut. Kylmänä muuten käy tasaisesti, mutta aina välillä vähän nytkähtää käynti.

Jotain puhdistusmömmöä olen ajatellut tuohon kokeilla, vaikka Fortelta.

Netin keskusteluja lukemalla saa käsityksen että epätasainen tyhjäkäynti olisi tuossa koneessa liki ominaisuus :roll:
Ominaisuudeksi minä sen pienen "mennään nyt jo"-rykimisen ainakin olen laskenut :lol:

Tämmöiseen törmäsin aiheen tiimoilta, melko autenttisen näköinenhän tuo on mutta tiedä sitten...
http://i189.photobucket.com/albums/z278 ... spage1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i189.photobucket.com/albums/z278 ... spage2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuollaiseksi asiaankuuluvaksi "eikö sitä kaasupoljinta löydy" :twisted: ominaisuudeksi minäkin olen tuon kuvitellut.
Laihalla se tosiaan käy tyhjäkäynnillä, rieselimäisesti lämpiää heikosti.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jos siellä olis imuvuotoja, niin ne olisi pitänyt näkyä päästöissä. Eli kaikki ok ja lisää vaan kaasua :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kysytäänpä tätäkin.

Penkkien alta johtoja tutkiessani löytyi pelkääjän penkin alta liitin jolle ei ole vastakappaletta. Johto tulee penkin sisältä, se on kaksinapainen ja siinä on pieni valkoinen liitin päässä. Johtimien värit saattoi olla harmaa ja keltainen tai saattoi olla olematta.

Kuskin penkin alta löytyy samanlainen johto, se tulee penkin sisältä ja sillä on vastakappale jolta johto jatkaa jonnekin penkin vasemman puoleisen kiskon suuntaan, tai suunnilleen samaan suuntaan missä on ristiseläntuen säätönappi.

Mikä on tuo johto, ja miksi sille ei ole pelkääjän puolella vastakappaletta? Ristiseläntuen säätö, jonka saa käyttöön napin asentamalla? :mrgreen:

Edit: niin ja ihan JTS:n vakiot kangasjakkarat.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

kyllä itsellä siihen ainakin vastin on, en nyt muista paljonkon niitä piuhoja menee. Lämpeneekö penkki ja eikös turvatyyny kans jotain infoa kaipaa?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Turvatyynyn johto on keltaisessa putkessa ja paikallaan, sen lisäksi tulee joku toinen johto jonka tulkitsin persparilan johdoksi. Siitä ei ole havaintoa lämpeneekö kun en sillä puolella ole istunut, kuskin puolella ei lämpene.

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Tietoa ei ole, mutta villinä arvauksena voisi veikata penkinlämmittimen piuhaa, ainakin meitin JTS:ssä moinen ylellisyys löytyy vain kuljettajan penkistä. Sekään ei kyllä taida toimia, tai vaikka toimisikin niin eihän sitä nappulaa ikinä löydä :silly:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On siinä penkinlämmitin.

Korin puolelta penkkiin tulee kaksi johtoa, ilmatyynyn keltainen ja joku toinen, tuon toisen epäilisin olevan lämmittimen johto. Ylimääräinen johto siis tulee penkistä, eikä sille ole korissa vastinetta eikä se kuskin penkissäkään mene korin puolelle vaan penkin sivuun. On sen verran ohutkin se johto että tuskin on lämmittimen johto.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

2003 oli penkinlämmittimet kumallakin puolella (ikinään en ole nähnyt muuten autoa jossa olisi vain toisella puolella alkuperäiset lämmittimet!), turvavyön lukon johto menee oikealle (eli pelkääjän puolelle penkkiä), airbagit on keltaiset niin kuin kävi jo ilmi joten eiköhän se ole se sähköinen ristiselän säätö mikä on pelkääjän puolella vailla komponentteja - brittien takia johdot vetästy sinnekkin puolelle
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

muistin kans väärin, hanttarin puol on turvatyyny ja lämmitys eikä muuta, kuskin puolella samoin paitsi siellä roikkuu penkistä se ylimääräinen liitin.

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

DaViega kirjoitti:2003 oli penkinlämmittimet kumallakin puolella (ikinään en ole nähnyt muuten autoa jossa olisi vain toisella puolella alkuperäiset lämmittimet!)
Hmm. Alkaa menemään aiheen vierestä mutta... Oudoltahan tuo konsepti tuntui, vaan onhan siinä muitakin ihmeellisiä toispuoleisuuksia kuten ikkuna-automatiikka vain kuskin puolella. Melkoisen varma olen siitä ettei pelkääjän puolella ainakaan omaa kytkintä lämmittimelle ole, ja yhteinen penkin lämmittäjien kytkin autossa jossa on kuitenkin dual-zone ilmastointi tuntuisi sekin about yhtä oudolta kuin lämmittimen puuttuminen toisesta penkistä. :lol:
Paha tietysti siitä penkkien lämpiämisestä mitään varmaa sanoa kun vaikuttaisi olevan sökö joka tapauksessa, eikä niin paljoa ole kaivannut että olisi jaksanut asialle mitään tehdä / teettää.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

DaViega kirjoitti:eiköhän se ole se sähköinen ristiselän säätö mikä on pelkääjän puolella vailla komponentteja - brittien takia johdot vetästy sinnekkin puolelle
Aika hassulta tuntuu jos on penkkiin pistetty johto paikalleen vaikka säätökomponentit olisi jätetty pois. Eipä se brittivalmiuttakaan paranna se pelkkä johto penkissä.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Siinä ei taida olla myöskään turvavyövaloille tunnistimia. Ohut kaapeli voisi vihjata että se on jokin anturi eikä mikään tehonsyöjä, mutta siitä ei tietysti ole mitään takuita. Jos kuskin puolella on liitin kiinni ja pääsee siihen mittaamaan, voisi kokeilla onko siinä normaalisti jännite ja/tai muuttuuko se esim lämmitin päällä tai ristiselän tukea säädettäessä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mahtuuko 2,5 koneisen syyläri kuinka pienellä purkamisella konehuoneesta?
Ja onko ilmaamisessa jotain ihmeellisiä kikkoja vai meneekö tyylillä täytetään ja välillä käytetään.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja buctu »

Albertolli kirjoitti:Mahtuuko 2,5 koneisen syyläri kuinka pienellä purkamisella konehuoneesta?
Ja onko ilmaamisessa jotain ihmeellisiä kikkoja vai meneekö tyylillä täytetään ja välillä käytetään.
Alempaan kysymykseen luulisi vastauksen löytyvän Dimmun ohjeistuksesta: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10623" onclick="window.open(this.href);return false;
"Too much ain't enough"

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Albertolli kirjoitti:Mahtuuko 2,5 koneisen syyläri kuinka pienellä purkamisella konehuoneesta?
Ja onko ilmaamisessa jotain ihmeellisiä kikkoja vai meneekö tyylillä täytetään ja välillä käytetään.
Lukkopelti irti ja letkut ja flektien piuhat! Lukkopellin pultit runkoaisoihin voi sitten olla tiukassa ja paikka on ahdas, siinä ja siinä kannattaako ajallisesti ottaa puskuri ensin tieltä pois, ai niin se ilmastoinin kenno pitää irrottaa syyläristä, sekin onnistuu helpommin kun puskuri on irti. Ja puskuria varten etupyörät ja sisälokarit. Kai sen syylärin saa alakauttakin, en ole kokeillut, tiedä sitten onko helpompaa vai ei?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

En tiedä kutvosen ahtautta enkä orginaalikeulan ritiläkiinnityksistä, mutta omaan vaihdoin kuitenkin alakautta. Ensin se alaritilä ja lamppujen viereiset keikeleet pois jotta sain kylmästöinnin kennon ja pari peltiruuvia (kennossa kiinni) irti. Tuin tuon ilmastoinnin kennon sitten nippusiteillä lukkopeltiin ettei makaa putkien varassa. Sitten irrotin flektin ja kennon yläpään tuennan, jonka jälkeen se alapelti irti ja kenno puis, ja uutta tilalle. Se alarititilä ainakin faceliftissä on Luigimaisesti kiinni joten etukautta kiinnityksen hoidin nysväämällä. Ritilän kiinnitykset olivat jo aikaisemmin saaneet siipeensä, joten omasta peltiruuvi/ peltiruuvin tausta vai mikäseon ja porakone ehjäyksestä tuli parempi kuin alkuperäisestä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Eikös hanttarin puolen penkissä ole myös tunnistin sille, jos tuolille istuu matkustaja (tai paremminkin jos siihen lyödään turvaistuin). Vilkuttelee hetken aikaa airbagin "varoitusta".
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Missä sijaitsee airbagin laukaisupiiri? Ei nollaannu enää testerissä vaan valittaa juurikin tuota.
Jos vaikka saisi järkeenkäyvän vastauksen täältä, ennenkuin ehtii korjaaja purkamaan koko pirun sisustan :wink:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

alfreedo kirjoitti:Missä sijaitsee airbagin laukaisupiiri? Ei nollaannu enää testerissä vaan valittaa juurikin tuota.
Jos vaikka saisi järkeenkäyvän vastauksen täältä, ennenkuin ehtii korjaaja purkamaan koko pirun sisustan :wink:
airbag ecu on keskikonsolissa, apparin puolen jalkatilasta se se paneeli irti! Öö, laukaisupiiri? kai siellä joku kuulasysteemi on ecun sisällä? kuullostaa siltä että ei kannattais paljon ajella tolla? :roll:
Mikäs se vikakoodi oli? p????

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

toolman kirjoitti:
alfreedo kirjoitti:Missä sijaitsee airbagin laukaisupiiri? Ei nollaannu enää testerissä vaan valittaa juurikin tuota.
Jos vaikka saisi järkeenkäyvän vastauksen täältä, ennenkuin ehtii korjaaja purkamaan koko pirun sisustan :wink:
airbag ecu on keskikonsolissa, apparin puolen jalkatilasta se se paneeli irti! Öö, laukaisupiiri? kai siellä joku kuulasysteemi on ecun sisällä? kuullostaa siltä että ei kannattais paljon ajella tolla? :roll:
Mikäs se vikakoodi oli? p????

Paha sanoa mikä koodi oli kyseessä. Niin tuo mulle soitti ja kertoi että jotain "Kuljettajan airbagin laukaisupiirissä oikosulku/ei toiminnassa"..
Kyl se sano käyneensä ne perinteiset istuimien aluset läpi mutta nyt on ekaakertaa vaan tilanne että sitä ei testerillä pystytä nollaamaan.. :|

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ratissa oleva kellojousi saattaa olla oikkarissa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mikä pituinen on ilmastoidun '99 tessun laturinhihna? Motonjetissä asia ei selvinnyt, eikä osanneet myydä varmasti sopivaa hihnaa, vaikka kaivelivat kirjoista ja kansista.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Riippuu onko ilmastointi vai ei ja sitten noita hihnoja taisi olla kahta eri leveyttä.
VMP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

:lol:

Osta kummatkin ja vie väärä takasin tai ota vanha malliksi mukaan. jälkimmäisessä tosin tulee pieni transportaatio ongelma...

Joko 6PK1975 (6 kiilaa)
tai 7PK1975 (7 kiilaa)

mittaa leveys siitä vanhasta hihnasta niin ei pitäisi tulla minkäänlaista tulkinta ongelmaa kiilojen määrästä. muutenhan nuo ovat yhtä pitkät
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Jakke kirjoitti:Mikä pituinen on ilmastoidun '99 tessun laturinhihna? Motonjetissä asia ei selvinnyt, eikä osanneet myydä varmasti sopivaa hihnaa, vaikka kaivelivat kirjoista ja kansista.

Täältä löytyi omaani kolmen päivän englanninkielisen viestittelyn jälkeen oikeat osat http://ricambi.alfisti.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

No ei voi olla vielä niin varma, kun huolto vielä tekemättä. :?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

SW tuli hankittua muutama kuukausi sitten ja ajaminen on ollut pelkkää nautintoa - muutamia asioita pitäisi tässä kevään aikana ratkoa myös.

Takalasinpyyhkimen moottori on ilmeisesti virttynyt (akseli ruosteessa?) ja jumittunut - edellisen omistajan tai autoliikkeen toimesta pyyhin oli ruuvattu irti ja löytyi takaboksista - joten toimintaa en ole vielä ehtinyt testailla. Muutamilta tahoilta kuulin että ihmiset usein nyppäävät pyyhkimen irti jos se alkaa jumittaa ja jää vaikka pystyyn.

Huollosta kehoitettiin että moottorin tilalle kannattaa vaihtaa vain Alfan alkuperäisosa, että tarvikeosat ovat sen verran huonoja. Alkuperäisosa ilmeisesti on Magneti Marelli.. Joten kysymys kuuluu, onko tietoa, onko esim. tuo Heikalla oleva vaihtomoottori alkuperäinen vai jotain muuta sarjaa:
Takalasin pyyhkimen moottori AR156 SW

Ulkomailta ainakin joistain liikkeistä olisi tuota Magneti Marellia saatavilla kai Suomeen toimitettuna johonkin 110e hintaluokkaan.. Onko noilla oikeasti merkitystä, vai tilaanko suoraan Heikalta? Ensin kuitenkin ehkä tarvitsee tutustua nykyisen moottorin tilaan, mutta epäilystä on että vaihtoon menee. Ja vinkkejä otetaan myös vastaan, mistä tuota kannattaisi ehkä ulkolaisista liikkeistä edullisesti metsästää jos tuo Heikan myymä osa ei ole riittävän hyvä.

Toisena tyhmänä kysymyksenä.. (jos kuvan liittäminen onnistuu) .. talvirenkaiden vanteina on RS - yhdestä vanteesta puuttuu keskiön suoja.. Alla kuvassa vanne keskiön suojan kanssa - tunnistaako joku mikä vannemalli on kuvassa, ja löytyykö ideoita, mistä voisi metsästää kyseistä puuttuvaa suojaa.. Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon. :)
Liitteet
rs_vanne.jpg
(79.56 KiB) Tiedosto ladattu 50863 kertaa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Hammond kirjoitti:Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon.
Toivottavasti :mrgreen:

Vanteista puheen ollen, sopiiko 156:een 8 x 17 ET35 vanteet?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuomas K kirjoitti:Vanteista puheen ollen, sopiiko 156:een 8 x 17 ET35 vanteet?
Sopii. Minulla on juuri noilla spekseillä olevat kesävanteet. Kuvakin taitaa löytyä tuolta "Pics" ketjusta..
Tuomas K kirjoitti:
Hammond kirjoitti:Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon.
Toivottavasti :mrgreen:
Tuosta on helppo olla samaa mieltä.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Vanteista puheen ollen, sopiiko 156:een 8 x 17 ET35 vanteet?
Sopii. Minulla on juuri noilla spekseillä olevat kesävanteet. Kuvakin taitaa löytyä tuolta "Pics" ketjusta..
No hyvä, tuommoiset kun olisi varastossa joutilaana.

Avatar
alexipo
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 14:17
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 JTD -02
Paikkakunta: Turku, Finland

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alexipo »

Oman alfan ovet rätisee ihan kamalasti jo pelkillä vakiokaiuttimilla, onko tää ihan normaalia vai onko jotain vinkkejä ennen ku alan availemaan ovipahveja? Tarkotuksena olis päivittää hieman äänentoistoa... + että millasia specsejä noissa vakiokaiuttimissa mahtais olla?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onko sulla Bosen äänentoisto? Siinä on edessä 6,5" koaksiaalikaiuttimet siellä oven alanurkassa, 6,5" laajakaistat takaovissa ja jonkunlainen subbari. Ilman Bosea edessä on erillissarja ja subbari puuttuu. Noin suurinpiirtein.

Mikä siellä ovessa rätisee? Jotain siellä lienee irti jos kovasti ääntelee.

ippe-
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Kesä 2011, 23:34
Car(s): 159 2.4 -06,
Ecoboost Musti -15,

ex. GTV 2.0TS -95, 166 2.5V6 -01
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ippe- »

Hammond kirjoitti: Toisena tyhmänä kysymyksenä.. (jos kuvan liittäminen onnistuu) .. talvirenkaiden vanteina on RS - yhdestä vanteesta puuttuu keskiön suoja.. Alla kuvassa vanne keskiön suojan kanssa - tunnistaako joku mikä vannemalli on kuvassa, ja löytyykö ideoita, mistä voisi metsästää kyseistä puuttuvaa suojaa.. Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon. :)
Ainakin muutamassa nettipuljussa on myynnissä mallilla RS TH Plus (esim. http://www.rengasketola.fi/16" onclick="window.open(this.href);return false; )
Mahtaneeko ketola myydä yksittäisiä keskiöitä.. Mutta tuolla mallilla päässee googlessa jo alkuun.

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Voima »

Se oven kosteudensulkumuovi estää sen kaiuttimen vapaan hengittämisen oveen, ja pärrää välipeltiä vasten. Jos sitä äänentoistoa haluaa oikeasti parantaa, kannattaa se välipellin soiminen vaimentaa http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=47-2711 tällä tms. ja tiivistää muut aukot pellistä umpeen, paitsi siitä kaiuttimen takaa.

- F

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Hammond kirjoitti:Huollosta kehoitettiin että moottorin tilalle kannattaa vaihtaa vain Alfan alkuperäisosa, että tarvikeosat ovat sen verran huonoja. Alkuperäisosa ilmeisesti on Magneti Marelli.. Joten kysymys kuuluu, onko tietoa, onko esim. tuo Heikalla oleva vaihtomoottori alkuperäinen vai jotain muuta sarjaa:
Takalasin pyyhkimen moottori AR156 SW

Toisena tyhmänä kysymyksenä.. (jos kuvan liittäminen onnistuu) .. talvirenkaiden vanteina on RS - yhdestä vanteesta puuttuu keskiön suoja.. Alla kuvassa vanne keskiön suojan kanssa - tunnistaako joku mikä vannemalli on kuvassa, ja löytyykö ideoita, mistä voisi metsästää kyseistä puuttuvaa suojaa.. Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon. :)
Anne mennä vain se heikan laitos, pääset paljon helpommalla ja tuskin tulet kestävyydestä kärsimään yhtään - kunhan käytät sitä pyyhintä, käyttämättömyys on myrkkyä.

Vanteen puolista sisältä löytynee mallia ja valmistajaa :wink: vanhemmilla on tuollaiset tai ainakin samantyyliset niiden rellussa, pitää muistaa oll kiristämättä liikaa ettei levy halkea
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Minkälaiset ruuvit moottorin pohjapanssariin?

Vastaa Viestiin