166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Mahtaako olla 166:sen ohjaustehostin loppumetreillä kun vonkuu ihan nollakelissäkin?
Parinkymmenen asteen pakkasella tuon vielä ymmärsi mutta nyt alkaa epäilyttää...

Järjestelmässä on ihan ok kuntoiset vähän ajetut valvolinen synpowerit - eikä tuota öljyä kulu
eikä häviä.

Silti tuo tehostin rallattaa ensimmäiset 15-30 min ajossa, varsinkin parkkipaikalla sompaillessa.

Mistä tuo tehostin yleensä pettää ja onko se kenties korjattavissa tarvikeosilla?

Minkälaisia kokemuksia herrasväellä on tuosta hajoamisesta? Letkuissa ei tässä yksilössä vikaa...

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Pumpun laakerihan siellä yleensä ääntelee, ja on niin rakennettu, että ei voi laakeria vaihtaa, vaan uusi pumppu.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

rasvanäppi kirjoitti:Pumpun laakerihan siellä yleensä ääntelee, ja on niin rakennettu, että ei voi laakeria vaihtaa, vaan uusi pumppu.
Mikä tuon laakerin vaihdon estää? Jollain kai se on paikoilleenkin saatu?
(on nimittäin tullut vaihdettua korjattua montakin sellaista osaa "jota ei voi korjata, pakko ostaa uusi")

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olikos 166:ssa kanssa ohjaustehostimen letku sellainen, että voi mennä solmulle jostain? Muistelen täältä lukeneeni et ainakin V6-koneisissa 156:ssa sitä ongelmaa on vähän enemmänkin, niissä taisi akun alla oleva tehostimen letku mennä vähän mutkalle -> kuristi letkua ikävästi -> huutaa. Ja sit tarpeeks lämpenee niin loppuu huutaminen...
Ja jos ei moinen ole niin sitten se on varmaan se pumppu entinen.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 166 ohjaustehostin, veteleekö viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ainakin 156;sessa TS:ssä tehostajan pumpun laakeri on lukittu prässäämällä laakeripesän reunat sisään niin että laakeri ei pääse liikkumaan sivusuunnassa. Pois sitä laakeria ei saa kun hiomalla reunat pois. Laakerin saa kyllä ihan laakerikaupasta, mutta miten sen sitten lukitset, ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa, ehkä loctaitella.

Vastaa Viestiin