tasapainoakselin hihnan kireys
Valvoja: Moderators
tasapainoakselin hihnan kireys
tuo tasapainoakselin hihna tuntuu olevan mulla autossa vähä löysällä, sieltä jakopään alaosasta saa sitä aika hellästi painamalla venytettyä sen 0.5 - 1cm. käsittääkseni se saa ollakkin noin mutta varmistetaan ny vielä?
pari kuukautta sitte tehty jakoremppa niin rupes vaa ressaa et onks siellä jääny joku löysälle.
pari kuukautta sitte tehty jakoremppa niin rupes vaa ressaa et onks siellä jääny joku löysälle.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: kyysmyys
on se mun autossakin tuossa määrin hiukan löysä, kiristyy kyl ajaessa.
Re: kyysmyys
joo no hyvä homma.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: tasapainoakselin hihnan kireys
^tuota tasapainoremmin kiristintä vaihdetaan viissiin laiskasti, sehän kuuluu vaihtaa remmin kanssa.
Re: tasapainoakselin hihnan kireys
teetin remontin oulussa virho&raitio:lla, vaihtoivat kyllä molemmat kiristimet.stoichiometric kirjoitti:^tuota tasapainoremmin kiristintä vaihdetaan viissiin laiskasti, sehän kuuluu vaihtaa remmin kanssa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: tasapainoakselin hihnan kireys
Sen tasapainoakselin kiristimen säätövara on melkoisen lyhyt. Jos säädettu huolimattomasti, saattaa koko säätövara hävitä siihen kun uusi hihna mukautuu paikalleen. Oikein säädettynä jousi kiristää hihnaa eikä siinä sellaista vastuksetonta löysyyttä pitäisi olla.
Paras tapa tarkistaa kireys ja kiristimen säädön oikeus on purkaa nokkakotelon ylempi osa pois, koota mahdollisesti pois otettu koneen tukitanko ja pistää kone tulille. Peilillä voi sitten tarkastaa että kiristin ei pohjaa kumpaankaan reunaan. Samalla kannattaa tietysti tarkistaa jakopäänhihnan kiristimenkin tiukkuus. Apulaitehihnaa ei tarvitse pistää paikalleen tätä koetta varten. Auto käy kyllä ilman laturia, ohjaustehostinta ja ilmastointiakin.
Paras tapa tarkistaa kireys ja kiristimen säädön oikeus on purkaa nokkakotelon ylempi osa pois, koota mahdollisesti pois otettu koneen tukitanko ja pistää kone tulille. Peilillä voi sitten tarkastaa että kiristin ei pohjaa kumpaankaan reunaan. Samalla kannattaa tietysti tarkistaa jakopäänhihnan kiristimenkin tiukkuus. Apulaitehihnaa ei tarvitse pistää paikalleen tätä koetta varten. Auto käy kyllä ilman laturia, ohjaustehostinta ja ilmastointiakin.