164 kampiakselin asentoanturi??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jnpk
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 21:08
Paikkakunta: Kuopio

164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja jnpk »

Millä nimellä myydään myydään ja mistä mahtaa saada kampiakselin asentoanturia 164:seen?? Onko ollut kellään kyseisessä vempeleessä vikaa? Veikkaisin että vika saattaa omassa autossa johtua tästä anturista (siis jakopuolella alhaalla suojan alla oleva kiiltävä abs-anturin näköinen nippeli jonka johdossa kolme napaa) Itsellä alfa yhden äkin herkesi pyörimästä kunnolla välillä toimii normaalisti mutta nyt ei enää tahdo pyöriä enää kuin tyhjäkäyntiä pari sekuntia. Millaisia arvoja pitäisi ehjän anturin antaa sammuksissa taikka startatessa. Bensan saanti ja paineet on tarkastettu ja kunnossa. Tulpatkin vaihdettu ja kipinää siis välillä tulee ihan oikein.. Asiantuntijan neuvot tarpeen jotta pääsee taas tien päälle :D

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Löytyy motonetistä numerolla 10-9135 ja hinta 39.90 ja 2.0 ts sama kuin 3.0
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampiakselin asentoanturihan se usein on syynä, jos kone sammahtaa ja ei heräile. Mutta eikö tuo tee sen, ettei se edes starttaa, vai olenko minä jotain ymmärtänyt ihan väärin...? Tyhjäkäynnin säätimetkin aiheuttanevat ongelmia ainakin 156:ssa.

jnpk
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja jnpk »

Kiitoksia! Auto siis 12venttiilinen 3litranen
Pitäneepä motonetille tilata ja kokeilla josko herkeis temppuamasta. Voikos tyhjäkäynnin nippelit vaikuttaa koko koneen toimimattomuuteen myös suuremilla kierroksilla? Oireet viittaisi moottorinohjauksen sekoiluun joten toivottavasti olisi anturissa vika.. :/

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eipä tyhjäkäyntihilppeet ymmärtääkseni vaikuta kierroksilla. Muutamia efektejä, joita tullut vastaan 156 tessussa:
Rikkinäinen ilmamassamittari: kone ei kierrä rasituksessa (liikkeellä vaihde päällä) yli 3200 rpm, jos vähänkin enempi painaa kaasua. Vapaalla kiertää rajoittimeen asti täysin ongelmitta.
Rikkinäinen lambda: pitää heikosti kierrokset ja väännöt tasakaasulla. Kiihdytettäessä ei ongelmia (lambdahan "on käytössä" vain tasakaasulla ja / tai tyhjäkäynnillä)
Rikkinäinen nokka-akselin asentoanturi: sotkee koneen käyntiä. Tästä on itselläni epäselvyyttä, mitä se oikeasti tekee, mutta usean lähteen perusteella kone menee vikatilaan ja lopettaa "hienot temput" sytytyksen ja syötön suhteen -> kuluttaa enempi ja tunkee bensaa joka pytylle koko ajan, vaikka ei pitäisi (ei ole kipinää, ei ole hetki polttaa jne...)

Tämä sitten tällainen yleispätevä:
Rikkinäinen kampiakselin asentoanturi: kone sammuu lämpimänä, kylmänä toimii OK. Jäähdyttyään toimii taas. Täysin kosahtanut anturi ja kone ei "starttaa", ilmeisesti kuitenkin pyörittää asiallisesti (tästä joku sellainen, kellä tuo on paukahtanut, voisi vähän selventää).

Mutta toivotaan parasta ja ei pelätä pahinta =P

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

kampiakselin asentotunnistin lamauttaa koneen,pyörittää kyllä mutta ei lähde käymään,koska ecu ei tiedä milloin antaa kipinä. Sama homma jos on ajonesto päällä,pyörittää muttei käynnisty. Eikös noissa oo joku 1k ohmin vastus ehjänä, jos en ihan väärin muista. En nyt oikein ymmärtänyt että onko ongelma saada auto käymään vai käykö se huonosti/ ei ota kierroksia. 164ssa varmaan on viä läppämallin ilmamäärämittari mitkä kestää paremmin verrattuna kuumalanka ilmamassamittareihin (tietty voihan näissäkin vikaa olla esim.hiilipinta kulunut,mutta uskoisin ettei estä käyntiin lähtöä). Vikakoodit tälläsestäkin pystyy lukeen,niistä on aina hyvä lähteä liikkeelle niin saattaa saada suuntaa antavaa apua.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

jnpk
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja jnpk »

Auto siis välillä saattaa lähteä käyntiin mutta ei pysy kuin pari sekuntia. Startatessa välillä tussahtelee ja yskii. Kuinka tuo moottorinohjauksen vikakoodin luku tapahtuu? Pistokehan on apukuskin jalkotilassa se kolminapainen.. Kuinka kytketään ja mihin ja mitä valoja/merkkejä se antaapi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vaikuttaisko sitten kuitenkin vinossa olevalta jaolta? Mutta testeriin eka, sitten ihmettelee enempi. Ei sokkona oikeasti kannata osia vaihdella, voip tulla kalliiksi...

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 164 kampiakselin asentoanturi??

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tarvii testerin jossa on adapteri,mikä käy tohon kolminapaseen liittimeen. Vilkkukoodinakin kaiketi saa vikakoodit pihalle,mutta sen kytkentää en tiedä. Jos haluaa "sokkona" lähteä tutkimaan niin perusasiat mitä bensakone tarvii: ilmaa,kipinä,bensaa,puristus. Jos kerta bensaa saa ja kipinäkin tulee,jää jäljelle puristus ja ilma. Ilmapuolelta vois kattoa että imuputki ja kaikki siihen tulevat letkut on ehjiä ja ilmamäärämittarin johto on kiinni että sen liittimelle tulee 5V. Kannattaa se kampiakselin asentotunnistinkin kyllä mitata,nekin voi ilmeisesti oireilla mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin