Ja kun poistaa kaikki vika ilmoitukset niin pysyy muutaman viikon taas pois ja syttyy yllättäen taas sopivan töyssyn tai montun kohtaa...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Valvoja: Moderators
P0130 - 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)Venomis kirjoitti:Ja mitähän lambdaa noi tarkoittaa P0130 ja P0150??? onkos ne tohon ylempää kattiin vaiko!?!?
Onko toi nyt silleen että P0130 on ykkös sylinterin puoleinen ja ennen kattia ja toi toinen sit siel toisel puolel ja ennen kattia kanssa? Vai ymmärsinkö nyt väärin?Jarsan kirjoitti:Ei sen pitäisi lambdojen virtapiireistä valittaa, jos ilmi on mennyt? Seoskorjauksen rajojen ylittymisestä kyllä.
P0130 - 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)Venomis kirjoitti:Ja mitähän lambdaa noi tarkoittaa P0130 ja P0150??? onkos ne tohon ylempää kattiin vaiko!?!?
P0150 - 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)
Bank 1 on ykkös sylinterin puoleinen anturi. Senor 1 on ennen kattia, sensor 2 katin jälkeen. Etummaiset anturit hoitaa seoskorjaukset. Katin jälkeinen anturi ei vaikuta seokseen vaan on ainoastaan tarkkaileva anturi.
Ota etummaisilta antureilta liittimet irti ja koita alkaako käydä paremmin.
Joo eipä tullu sitä puhdistettua... onneksJarsan kirjoitti:Ymmärsit oikein. Koita ilman etummaisia lambdoja vaikuttaako käyntiin niin ei tarvitse välttämättä metsästää ilmamassamittaria testiä varten. Vikakoodiahan se niistä antureiden puuttumisesta toki antaa, mutta sytytyskatkokset pitäis hävitä.
Sytytyskatkoista kärsivänä sillä ei kannata ajella minnekään, ettet hajota lisäksi vielä katalysaattoreitakin.
Kattien jälkisen diagnostiikka-anturin liitintä et vissiin puhdistanut, kun siitä et saa koodia..?Liitin imusarjan ja tulipellin välissä. Se olisi sitten muistaakseni P0140 (Bank 1, sensor 2).