156 2.0 TS puristuspaineet
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
156 2.0 TS puristuspaineet
Tässä tuli jakopäärempan yhteydessä teetettyä puristuspainemittaus. Sanoivat, että näyttää hyvältä eikä huolta niistä, mutta olisikohan jollakulla tehtaan speksejä tiedossa? Kyseessä on siis Euro2-twinsparkki. Mitatut arvot 1-4: 12, 12, 12, 10 ja arvona baarit. Alfaowneria lukiessa tuo vääntäytyisi ~minimistä normaaliin, nelospytyltä tosiaan 145PSI ja muut 174PSI -eroa toki on, mutta uskaltaako tässä huolestua vai ei? Brittifoorumilta myös bongattu mm. se, että ilmeisesti kolmospytty tuppaa ekana antamaan periksi, jos joku - sijainti kun on pakosarjaa lähellä. Nelosesen tienoolla sitten on "downpipe", mikä se sitten lieneekään ja ilmeisesti se sitten voi myös aiheuttaa moista - tai niin ainakin ymmärsin.
Googlella yritin löytää speksejä, mutta ei onnistu millään. Ei muilta foorumeilta eikä muutenkaan. Ja voisiko tuo nelospytyn alhasempi puristus sitten aiheuttaa sen mystisen "tsupsahtelun", josta myös Cadamuro kärsii? Eli konetta kiertäessä ~2200n yli ja nopeasti kaasua löysäten tuntuu, kuin polttaisi putkessa tai pääsisi ilmaa läpi. Vai maalailenko jälleen vain piruja seinille? =P
Googlella yritin löytää speksejä, mutta ei onnistu millään. Ei muilta foorumeilta eikä muutenkaan. Ja voisiko tuo nelospytyn alhasempi puristus sitten aiheuttaa sen mystisen "tsupsahtelun", josta myös Cadamuro kärsii? Eli konetta kiertäessä ~2200n yli ja nopeasti kaasua löysäten tuntuu, kuin polttaisi putkessa tai pääsisi ilmaa läpi. Vai maalailenko jälleen vain piruja seinille? =P
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Muistaakseni omassani oli 13.8/13.8/14.0/14.0
Absoluuttista lukemaa tärkeämpää, ettei lukemat heittele sylinterien välillä. Tuo nelospytyn lukema on vähän turhan alhainen verrattuna muihin. Eri asia sitten, vaikuttaako mihinkään ja kuinka monta kertaa mittaus on tehty, onko unohdettu painaa kaasu pohjaan kun on mitattu jne.
Absoluuttista lukemaa tärkeämpää, ettei lukemat heittele sylinterien välillä. Tuo nelospytyn lukema on vähän turhan alhainen verrattuna muihin. Eri asia sitten, vaikuttaako mihinkään ja kuinka monta kertaa mittaus on tehty, onko unohdettu painaa kaasu pohjaan kun on mitattu jne.
VMP
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Joo, mittareiden välillähän on heittoja. Sitäpä tuossa mietinkin, että tuo 2barin heitto on jo aika paljon... Mutta voiko tuo nyt olla ton oudon tsupsahtelu-äänen aiheuttaja? Ja eiköhän tuo ole joka pytylle ihan "normaalisti tehty", puoli tuntia aikaa siihen käytetty. Eikös tämä anna aika alhaset luvut vrt. kaasupohjassa-mittaukseen verrattuna? Näin olin ainakin ymmärtäväni alfaownerin foorumeilta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Jos jäi vaivaamaan niin ei muuta kuin ohivuotomittaus. Se kertoo aika hemmetisti enemmän kuin puristuspaineet.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Eipä se nyt niin jäänyt vaivaamaan. On vaan kallista lähteä tekemään tuota kun on jo kaikki nipussa; ton jakopäärempan yhteydessä se oli vaan puol tuntia työvelotusta muun konkurssin ohessa... Ja se toimii, paremmin kuin ennen jakopäähommia, niin saa luvan riittää. "Kyllä se sit ilmottaa itestään jos paukahtaa".
Toki jos jollakin on pelit ja vehkeet tai vaihtoehtosesti tietää jonkun, kuka tekee ohivuotomittauksen halvalla niin saapi ehdottaa.
Mutta luotan tässä nyt pajan mielipiteeseen, mikä oli "ei mitään ihmeellistä", vaikka toi pari baria nyt "aika" iso heitto onkin...
Toki jos jollakin on pelit ja vehkeet tai vaihtoehtosesti tietää jonkun, kuka tekee ohivuotomittauksen halvalla niin saapi ehdottaa.
Mutta luotan tässä nyt pajan mielipiteeseen, mikä oli "ei mitään ihmeellistä", vaikka toi pari baria nyt "aika" iso heitto onkin...

-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Onhan mittaus tehty käyntilämpöiselle koneelle heti samantien sammuttamisen jälkeen? Ja tulihan varmasti työtahtien määrä laskettua, eli yhtä monta työtahtia kuhunkin mittaukseen? Oman kokemuksen mukaan puristuspainemittauksessa helppo saada vaihtelevia ja keskenään ristiriitaisia mittaustuloksia kun kaikkea ei tehdä just oikein. Lisäksi mittaus pitäisi suorittaa useamman kerran kullekin sylintereille jotta mittaukseen liittyvät epävarmuudet keskiarvoistuvat pois.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.0 TS puristuspaineet
Niin, tuo ohivuotomittaus olisi tehty samalla vaivalla ja kustannuksella kuin se puristuspainemittaus.