156 JTS 2.0 sytytyskatko
Valvoja: Moderators
156 JTS 2.0 sytytyskatko
Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Alfassani on alkanut tulemaan sytytyskatkoksia 3-sylinterissä. Motor Control System Failure tulee aina uudestaan ja katkoksen huomaa selvästi ajossakin. Vikakoodi tulee aina kolmossylinteristä. Auto alkaa nykimään, kun painaa kaasupoljinta. Ilmenee siis rasituksessa. Tasaisessa ajossa ilmoitusta ei yleensä tule. Kylmänä auto toimii selvästi paremmin. Kun kone lämpiää sytytyskatko tulee herkemmin. Seuraavia asiota on kokeiltu, jotka eivät ole auttaneet:
- Tulpat vaihdettu
- Kolmoseen kokeiltu uutta puolaa
- Öljyt ja suodatin vaihdettu (Selenia 10W-60 sisällä)
- Forte-lisäaine laitettu tankkiin
- Puolan liitintä putsattu
Korjaamoilla ei osata sanoa suoraan syytä, mutta epäillään suutinvikaa tai karstaa imusarjassa. Myös suuttimen liittimessa voi kosketusvika, näin päättelin itse foorumia lueskellessani. Saako JTS-koneen suuttimen liitintä putsattua mitenkään ilman imusarjan irroittamista ja moottorin kannen irroitusta? Tuleeko mieleen jotain mitä voisi kokeilla kotikonstein?
- Tulpat vaihdettu
- Kolmoseen kokeiltu uutta puolaa
- Öljyt ja suodatin vaihdettu (Selenia 10W-60 sisällä)
- Forte-lisäaine laitettu tankkiin
- Puolan liitintä putsattu
Korjaamoilla ei osata sanoa suoraan syytä, mutta epäillään suutinvikaa tai karstaa imusarjassa. Myös suuttimen liittimessa voi kosketusvika, näin päättelin itse foorumia lueskellessani. Saako JTS-koneen suuttimen liitintä putsattua mitenkään ilman imusarjan irroittamista ja moottorin kannen irroitusta? Tuleeko mieleen jotain mitä voisi kokeilla kotikonstein?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Onko karstan määrää päästy tarkemmin katsomaan? Jos on ihan kunnolla tukossa niin kait sekin voisi aiheuttaa
Fortelta tuli muuten juuri ohjeet suoraruiskutusmoottoreiden pesua varten, koko käsittely vaati jotain 8 purkkia eri aineita
Edit: oma veikkaukseni syyllisestä osuis ehkä kuitenkin sinne suutinpuolelle. Sytytyspuolan vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta?

Fortelta tuli muuten juuri ohjeet suoraruiskutusmoottoreiden pesua varten, koko käsittely vaati jotain 8 purkkia eri aineita

Edit: oma veikkaukseni syyllisestä osuis ehkä kuitenkin sinne suutinpuolelle. Sytytyspuolan vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta?
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Karstan määrää ei ole sen tarkemmin päästy katsomaan. Puolan vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta. Pääseekö suuttimeen / sen liittimeen mitenkään käsiksi purkamatta?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Jaa-a, enpäs sano kun ei ole tullut koskaan kokeiltua, mutta veikkaisin että hankalaa on. Alakautta kenties olis helpompi pääsy.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Miltä ne tulpat näytti, 3 verrattuna muihin?
Yhteen pösöön oli vaihdettu sytytyskasetit ja tulpat, tarkastettu jako ja varmistettu ettei ohivuotoja ja että pursituspaineet OK, mutta kukaan ei ollut kiinitännyt huomiota yhteen sytytystulppaan mikä oli karstainen/öljyinen, oli helppo edelliseten tarkastusten perusteella todeta missä vika
Yhteen pösöön oli vaihdettu sytytyskasetit ja tulpat, tarkastettu jako ja varmistettu ettei ohivuotoja ja että pursituspaineet OK, mutta kukaan ei ollut kiinitännyt huomiota yhteen sytytystulppaan mikä oli karstainen/öljyinen, oli helppo edelliseten tarkastusten perusteella todeta missä vika
Viimeksi muokannut DaViega, 19 Marras 2013, 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Yksi tulpista oli vähän keltainen tai ruskea, mutta ei öljyisiä tai karstaisia ollenkaan. Luultavasti olivat jo lähellä loppua, 65000 oli ajettu niillä ja saattoi olla 60000 tulpat.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
^Tuliko sinne nyt tilalle oikeat NGK:t?
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Nyt laitettiin NGK:t tilalle.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:17
- Car(s): 156 2.0 JTS -05
Nissan 350Z - Paikkakunta: Kerava
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Itsellä tuli täysin samanlainen ongelma 120tkm kohdilla. Mutta kyse oli tulpista silloin. Oli "unohtunut" ilmeisesti 100tkm huollossa vaihtaa tulpat.
Ei auttanut tulppien/puolien vaihto keskenään. Aina vika löytyi jostain syystä juuri kolmos sylinteristä. Sitten kaikki tulpat uusiksi niin ongelma katosi.
Harmi ettei tässä päästy näin pienellä...
Ei auttanut tulppien/puolien vaihto keskenään. Aina vika löytyi jostain syystä juuri kolmos sylinteristä. Sitten kaikki tulpat uusiksi niin ongelma katosi.
Harmi ettei tässä päästy näin pienellä...
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Voisikohan rikkinäinen puola jossain toisessa sylinterissä aihettaa vikakoodin kolmoselle? Uutta puolaa kokeiltiin vain kolmossyliteriin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
No ei tosiaankaan pitäisi, mutta ilmeisesti Handew tapauksessa oli näin käynyt 

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Jännä homma, JTS koneessa kun on häikkää niin aika usein tuntuu olevan cylinder 3 misfire, googlatkaapa. Oliskohan tosiaan niin että vika voi ollakkin jossain muualla tai vaan kipinä hukassa mutta eri pytyssä? Ryssineet moottorinohjauksen vikakoodit?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Itse olen huomannut saman. Koskaan ei ole tullut vastaan, että olisi jollain ollut jossain toisessa sylinterissä. Miten voisin testata asian? Jos vaihdan puolien paikkoja keskenään, voisiko se vaikuttaa? Vai pitääkö ostaa ehjä puola ja kokeilla jokaiseen sylinteriin kerrallaan?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Suosittelen jälkimmäistä.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Nyt on kokeiltu uutta puolaa jokaiseen sylinteriin yksitellen. Ei ollut vaikutusta. Pätkii edelleen ja vikakoodia pukkaa. Puhdistin myös kaikki liittimet, joihin pääsi käsiksi. Onko vielä ehdotuksia vai onko ainut vaihtoehto nilkuttaa merkkihuoltoon? Haluaako joku tästä itselleen projektin?
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Suutin rikki.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Sama veikkaus täälläkin. päästöjä et ole päässyt kokeilemaan?
Kyselin jo tulpasta... olisko ihan kuvaa, ellei ero ole sitten ihan oikeasti dramaattinen
edit: näistä apua? http://www.motorcycleinfo.co.uk/resourc ... dition.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok... on mopediin, mutta samalla lailla se moottori toimii niissäkin
Kyselin jo tulpasta... olisko ihan kuvaa, ellei ero ole sitten ihan oikeasti dramaattinen
edit: näistä apua? http://www.motorcycleinfo.co.uk/resourc ... dition.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok... on mopediin, mutta samalla lailla se moottori toimii niissäkin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Kiitos kuvasta ja muista vastauksista. En osaa kuitenkaan sanoa vastasiko vanha tulppa mitään näistä kuvista. Tulpat vaihdettiin korjaamolla ja näin vain vilaukselta, joten en niin tarkkaan muistakaan. Ero muihin tulppiin ei ollut kovin dramaattinen. En ole nyt käynyt mittailemassa päästöjä. Itse veikkaan myös, että suutin on rikki. Kukas pääkaupunkiseudulla vaihtaisi tuon suuttimen edullisesti? Onko veikkauksia työmääristä / hinnasta?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Mulla oli kakkosessa.keke kirjoitti:Koskaan ei ole tullut vastaan, että olisi jollain ollut jossain toisessa sylinterissä.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Nyt vika on vihdoin korjattu. Kolmosen suutin oli rikki. Kävin vaihdattamassa sen Tallinnassa (http://www.pilotmotors.ee" onclick="window.open(this.href);return false;), kun muutenkin oli sinne menoa. Sain erittäin hyvää palvelua Suomen kielellä. Suomessa sama remontti olisi tullut järjettömän kalliiksi. Virossa korjaus maksoi varaosineen 340 EUR. Kiitos kaikille vastauksista, joiden ansiosta pääsin jyvälle viasta.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Noniin, kysytääs täältä neuvoja, jos jollakin on vielä jotain veikkauksia.
Eli kovasti kiihdyttäessä tulee ilmoitus P0300 ja P0301. Normaaliajossa ei mitään ongelmia. Ainoastaan, kun kiihdytetään kovasti, jolloin auton kiihdytys yhtäkkiä katkeaa vähäksi aikaa ja taas kiihtyy ja taas katkeaa. Lopulta tulee kyseiset ilmoitukset. Tulpat on vaihdettu autoon n. 60 000km sitten. Tilasin kokonaan uuden puolan, mutta sillä ei ole vaikutusta. Vaihdoin lisäksi puolaa eri sylintereissä, mutta silti ilmoitus tulee 1 sylinteristä. Kannattaako lähteä vaihtamaan sytytystulpat tässä vaiheessa vai voisiko olla 1 sylinterin suutin rikki? Lamboja ei ole vaihdettu vielä, mutta voiko olla sieltä johtuvaa? Viimeisenä oikeastaan varmistan vielä, että 1 sylinteri on apukuskin puolella oleva ensimmäinen sylinteri?
Vuosihuollon yhteydessä korjaamolta sanoivat, että puolan vaihto edessä, että ilmoittaa juuri tuota vikakooodia , mutta ei auttanut tässä tilanteessa.
EDIT: Suositteletteko kokeilemaan sytytystulppien vaihtamista keskenään, jotta selviäisi, onko tulppa rikki vai ei? Vai onko "ajanhaaskausta"
Eli kovasti kiihdyttäessä tulee ilmoitus P0300 ja P0301. Normaaliajossa ei mitään ongelmia. Ainoastaan, kun kiihdytetään kovasti, jolloin auton kiihdytys yhtäkkiä katkeaa vähäksi aikaa ja taas kiihtyy ja taas katkeaa. Lopulta tulee kyseiset ilmoitukset. Tulpat on vaihdettu autoon n. 60 000km sitten. Tilasin kokonaan uuden puolan, mutta sillä ei ole vaikutusta. Vaihdoin lisäksi puolaa eri sylintereissä, mutta silti ilmoitus tulee 1 sylinteristä. Kannattaako lähteä vaihtamaan sytytystulpat tässä vaiheessa vai voisiko olla 1 sylinterin suutin rikki? Lamboja ei ole vaihdettu vielä, mutta voiko olla sieltä johtuvaa? Viimeisenä oikeastaan varmistan vielä, että 1 sylinteri on apukuskin puolella oleva ensimmäinen sylinteri?
Vuosihuollon yhteydessä korjaamolta sanoivat, että puolan vaihto edessä, että ilmoittaa juuri tuota vikakooodia , mutta ei auttanut tässä tilanteessa.
EDIT: Suositteletteko kokeilemaan sytytystulppien vaihtamista keskenään, jotta selviäisi, onko tulppa rikki vai ei? Vai onko "ajanhaaskausta"
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Jos kerta puola on poissuljettu niin tulppa seuraavaksi, edes se yksi vaikka eihän noi enää uusia ole muutkaan.
Sitten suutin. Tätä ennen vois tietysti tutkia johdot, käännellä ja väännellä ja katsoa ettei lyö oikosta jossain.
Mulla nyki 159 pitkään just kiihdytäessä ennenkun löytyi eculle menevä johto oli hankautunut kuori puhki nostokorvakkoa vasten, osui ainoastaan kun kaasutti ja moottori kääntyi kannakkeissaan sen verran että räpsi ecun kyykkyyn tai jotain. Erittäin ikävä löytää, mutta kannattaa käydä piuhoja läpi.
Sitten suutin. Tätä ennen vois tietysti tutkia johdot, käännellä ja väännellä ja katsoa ettei lyö oikosta jossain.
Mulla nyki 159 pitkään just kiihdytäessä ennenkun löytyi eculle menevä johto oli hankautunut kuori puhki nostokorvakkoa vasten, osui ainoastaan kun kaasutti ja moottori kääntyi kannakkeissaan sen verran että räpsi ecun kyykkyyn tai jotain. Erittäin ikävä löytää, mutta kannattaa käydä piuhoja läpi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Näissä tilanteissa kannattaa aina tarkistaa, ettei imupuolella ole siinä haitariputkessa vuotoa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
onhan tulpat varmasti oikeanlaiset? monesti kun tunnutaan "säästävän" ostamalla mitoilleen samanlaiset "korvaavat" tulpat koneeseenminkä vaihtoväli onkin tarkoitettu n. 30tkm olemaan eikä 100tkm kuten alkuperäisen tyyppisellä tulpalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Ja eikai vaan ole Boschin tulppia... (haku toimii, sikäli kun kiinostaa).
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Päivitystä tilanteeseen. Puolia vaihdettu vielä ristiin ja sytytystulpat 1 ja 2 sylinterin välillä myöskin ristiin. Tulpat ovat ihan oikeat eli NGK:n, mitä ohjekirjassa on myös. Millään ei vaikutusta, vaan antaa samaisia vikakoodeja. Tarkistin kyseisen "haitarin" ja mitään vuotoja ei näy olevan päällisin puolin. Lisäksi tarkistin johtoja ja ei ainakaan suuremmin näy, että niissä ongelmia olisi. Suojamuovit olivat rapistuneet hieman, mutta ei suurempaa.
Auto sinänsä toimii hyvin ihan normaaliajossa ja muutenkin hieman rivakammin kiihdyttäessä, mutta ongelma tulee silloin, kun lähdetään 2 tai 3 vaihteella kiihdyttämään alakierroksilta n. 2000 kier. jolloin jossakin vaiheessa kiihdystä auto pätkäsee kerran/kaksi ja tulee MCSF. Tämä tapahtuu siis silloin, kun ei haluta vaihtaa vaihdetta normaalisti, vaan mennään lähes loppuun asti. Kyseinen herja lähtee kyllä pois piakkoin ja autolla pystyy normaalisti ajamaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin suutin?
Auto sinänsä toimii hyvin ihan normaaliajossa ja muutenkin hieman rivakammin kiihdyttäessä, mutta ongelma tulee silloin, kun lähdetään 2 tai 3 vaihteella kiihdyttämään alakierroksilta n. 2000 kier. jolloin jossakin vaiheessa kiihdystä auto pätkäsee kerran/kaksi ja tulee MCSF. Tämä tapahtuu siis silloin, kun ei haluta vaihtaa vaihdetta normaalisti, vaan mennään lähes loppuun asti. Kyseinen herja lähtee kyllä pois piakkoin ja autolla pystyy normaalisti ajamaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin suutin?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Suuttimelta vaikuttaa. Vaihtotyön ohessa sitte näkee myös imukanavien tilanteen.
Tai sitten on nekku kulahtanut. Toi sun on ilmeisesti MY2004, joten nekkujen ei pitäisi kulahtaa, jos oikeat oliot pääosin käytössä olleet.

Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Oletko kokeillut Forte lisäainetta bensaan ja Shell V power nitro bensiiniä. Lisäksi pestävä moottorin ilmansuodin, varmistaisi moottorin puhtauden.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Miksi sitten nuo pestävät öljynsuodattimet (ns. tuuninkiosat) tuntuu aina vaan aiheuttavan enemmän ongelmia, kuin korjaavan niitä?
imuäänet kovenee, mutta niin myös likavirtaus ilmamassamittarille jne...
Just my 20cents.

Just my 20cents.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
pestävien ja sen jälkeen öljyttävien tuuninki-suotimien kanssa tarttee olla sitten grammantarkka sen öljynmäärän kanssa. Tippa liikaa niin menee maffi paskaksi ja tippa liian vähän niin menee moottori paskaksi.
Eli liikaöljy on halvempaa. 


- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
K&N tietysti vähän puolueellinen taho asiaa kommentoimaan, mutta joskus ovat keränneet noita ilmamassamittareita mitkä korjaamon mukaan on hajonneet öljytyn suodattimen käytöstä, eikä yhdestäkään löytynyt öljyä. Suhtautuisin tähän tarinaan hajoilevista mittareista skeptisesti.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Kuinka pestävä öljynsuodatin koventaa imuääniä tai aiheuttaa likavirtausta ilmamassamittarille?Aquatica kirjoitti:Miksi sitten nuo pestävät öljynsuodattimet (ns. tuuninkiosat) tuntuu aina vaan aiheuttavan enemmän ongelmia, kuin korjaavan niitä?imuäänet kovenee, mutta niin myös likavirtaus ilmamassamittarille jne...

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
^ http://www.knfilters.com/kn/billet_oil_filter.aspx
Jaa-a, mutta eikö tälläkin saa +5hp?
Jaa-a, mutta eikö tälläkin saa +5hp?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
^Vähintään 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Voi hyvä tavaton....Desmoquattromaschio kirjoitti:Kuinka pestävä öljynsuodatin koventaa imuääniä tai aiheuttaa likavirtausta ilmamassamittarille?Aquatica kirjoitti:Miksi sitten nuo pestävät öljynsuodattimet (ns. tuuninkiosat) tuntuu aina vaan aiheuttavan enemmän ongelmia, kuin korjaavan niitä?imuäänet kovenee, mutta niin myös likavirtaus ilmamassamittarille jne...

Katselin samalla Falling Skiesiä niin menee vähän ajatukset sekaisin.
Joo, ei mitenkään. Tai toivottavasti ei mitenkään

Tietysti voi ajatella, että pestävä öljynsuodatin tarkoittaa juurikin öljyttävää ilmansuodatin, josta tulee öljynsuodatin

-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Noita jos laittas 20 sarjaan niin sata pollee pamahti heti lisää ! Alkaa jo tuntumaa persdynossa.Finest kirjoitti:^ http://www.knfilters.com/kn/billet_oil_filter.aspx
Jaa-a, mutta eikö tälläkin saa +5hp?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Kyllä, eli viimeisin vuosimalli 156 JTS. Oikeat öljyt ollut koko ajan koneessa eli VAIN 10W-60. Ei se auta varmaan, kun tarkistaa syvemmältä asiaa.palkus kirjoitti:Suuttimelta vaikuttaa. Vaihtotyön ohessa sitte näkee myös imukanavien tilanteen.Tai sitten on nekku kulahtanut. Toi sun on ilmeisesti MY2004, joten nekkujen ei pitäisi kulahtaa, jos oikeat oliot pääosin käytössä olleet.
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Likainen ilmamääräanturi saattaa myös tehdä tepposia. Antaa liian pieniä arvoja ja sitten seos menee jossain vaiheessa laihalle. Ei anna välttämättä vikakoodia itse anturista vaan tulee noita seurannaisvaikutuksia. Omassa 156 twin sparkissa oli aikoinaan samanlaisia oireita ja vika oli tuossa.
rakkaudesta rautaan...
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Oletko vikaa paikallistanut? Itselläni samat oireet, tai siis Alfallani.....
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Kysymys piti laittaa Venttivillelle.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Omassa JTSssä tuo ongelma esiintyy varsinkin kylmässä koneessa, kun lämpiää niin
nykiminen huomattavasti vähäisempää.
nykiminen huomattavasti vähäisempää.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Tuolla kun Fortesta puhuttiin, niin onko tiedossa mitään syytä ettei suoraruikkarissa saisi käyttää suuttimien puhdistusaineita?
Voisi meinaan omaan autoonkin kokeilla sellaista, kun tuli sen verta hyvät kokemukset dieselin kanssa. Näitä kun ei varmaan edes saa putsattua irtona samaan tapaan kuin imusarjasuuttimia. Meinaan että vaativatko polttoainepuolelle paineen jotta aukeavat? Kai tuo mekaaninen pumppu hiukan enemmän tuottaa suihkutuspainetta kuin sähköinen.
Voisi meinaan omaan autoonkin kokeilla sellaista, kun tuli sen verta hyvät kokemukset dieselin kanssa. Näitä kun ei varmaan edes saa putsattua irtona samaan tapaan kuin imusarjasuuttimia. Meinaan että vaativatko polttoainepuolelle paineen jotta aukeavat? Kai tuo mekaaninen pumppu hiukan enemmän tuottaa suihkutuspainetta kuin sähköinen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Ei se forte ainakaan käyntiä heikentänyt.
Mielestäni käy nätimmin, jos nyt jts.n kyseessä ollessa kone voi käydä nätisti, ja nykyään tulee aika harvakseltaan tuota vikavaloa.
Taitaa olla heinäkuussa viimeksi, kun ostettaessa sitä sai valilla kuittailla viikottain.
Mielestäni käy nätimmin, jos nyt jts.n kyseessä ollessa kone voi käydä nätisti, ja nykyään tulee aika harvakseltaan tuota vikavaloa.
Taitaa olla heinäkuussa viimeksi, kun ostettaessa sitä sai valilla kuittailla viikottain.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Tuola 156:n tyhmissä jo hehkuttelin, mutta tänne vielä.
Edellis sunnuntaina piti heti-nyt saada jotaín lientä pensan kaveriksi, joten kipasin motonjetistä tämmöstä: stp
Otin tuon hyllystä, koska oli kalleinta (kallis=hyvä). Seuraavana tiistai aamuna sitten vilkutti valoa viimesen kerran. Valitettavasti koodia en saanu sillä kertaa, koska olin hidas (olis ollu kiva varmistua, että sama sylinteri, todennäköisesti kuitenkin). Nyt sitten on siis puoltoista viikkoa menty ihan normisti ja ongelmitta.

Edellis sunnuntaina piti heti-nyt saada jotaín lientä pensan kaveriksi, joten kipasin motonjetistä tämmöstä: stp
Otin tuon hyllystä, koska oli kalleinta (kallis=hyvä). Seuraavana tiistai aamuna sitten vilkutti valoa viimesen kerran. Valitettavasti koodia en saanu sillä kertaa, koska olin hidas (olis ollu kiva varmistua, että sama sylinteri, todennäköisesti kuitenkin). Nyt sitten on siis puoltoista viikkoa menty ihan normisti ja ongelmitta.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Puola, tulpat, imuputki, nokat, laakerit.
Siinä ne vaihtoehdot.
1 Koita toisia puolia (varmasti ehjiä oikealla numerolla)
2 Vaihda tulpat uusiin
3 puristele imuputkea käsin myös alapuolelta ja tarkasta ettei ole halkeamia
4 Irrota venttiilikopankansi ja tarkasta onko nokat kuluneet ( onnistuu kyllä helposti myös halpa työkaluilla)
5 Anna korjaamon tarkastaa laakerit koneesta ( kokemuksesta tiedän pätkimisen johtuvan myös tästä vaihtoehdosta)
99% näillä vika selviää. Se voi olla myös johtosarjavika tms. mutta vaatii enemmän perehtymistä.
Siinä ne vaihtoehdot.
1 Koita toisia puolia (varmasti ehjiä oikealla numerolla)
2 Vaihda tulpat uusiin
3 puristele imuputkea käsin myös alapuolelta ja tarkasta ettei ole halkeamia
4 Irrota venttiilikopankansi ja tarkasta onko nokat kuluneet ( onnistuu kyllä helposti myös halpa työkaluilla)
5 Anna korjaamon tarkastaa laakerit koneesta ( kokemuksesta tiedän pätkimisen johtuvan myös tästä vaihtoehdosta)
99% näillä vika selviää. Se voi olla myös johtosarjavika tms. mutta vaatii enemmän perehtymistä.
..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Eipä ole sen tarkemmin löytynyt syytä. Autolla kyllä ajelee ja pystyy kiihdyttelemään ihan hyvin, mutta joskus saattaa tulla kyseinen valo (hyvin harvakseltaan).keltsu kirjoitti:Oletko vikaa paikallistanut? Itselläni samat oireet, tai siis Alfallani.....
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Kun tarkemmin muistelen niin ongelmat alkoi hihnan vaihdon jälkeen,
tosin nykyminen ei aluksi ollut näin voimakasta. Voiko jako olla pielessä ?
tosin nykyminen ei aluksi ollut näin voimakasta. Voiko jako olla pielessä ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Vanha sanontahan menee niin, että "se mihin viimeksi on koskettu on syyllinen".
Etenkin jos vika tullut nimenomaa sen jakopääjumpan jälkeen esille. Toisaalta taas vähän oudolta kuulostaa, että lämpötilalla olis vaikutusta... Toisaalta sytkäennakkoa säädetään koko ajan ja erihän se on lämpösenä, jos sitäkautta sitten pienenee virheen vaikutus? En tiä, mul vaan 2.0TS:stä kokemuksia pieles olevan jaon kans. Vähän epätasainen tyhjäkäynti ja alavääntö olematonta, kiertikin vähän niin ja näin.
Ei siel ollut ku pakonokka yhden hampaan pieles.
Etenkin jos vika tullut nimenomaa sen jakopääjumpan jälkeen esille. Toisaalta taas vähän oudolta kuulostaa, että lämpötilalla olis vaikutusta... Toisaalta sytkäennakkoa säädetään koko ajan ja erihän se on lämpösenä, jos sitäkautta sitten pienenee virheen vaikutus? En tiä, mul vaan 2.0TS:stä kokemuksia pieles olevan jaon kans. Vähän epätasainen tyhjäkäynti ja alavääntö olematonta, kiertikin vähän niin ja näin.
Ei siel ollut ku pakonokka yhden hampaan pieles.
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Oletko kiinnittänyt huomiota onko öljymäärällä merkitystä. Itse en alkuun uskonut mutta useamman öljynvaihdon/lisäyksen jälkeen on nykäykset kiihdyttäessä loppuneet. Öljymäärän laskiessa nykimiset palautuneet, minulla kun tuo alfa tykkää kovin öljystä. Luulin aluksi sen johtuneen muista huoltotoimenpiteistä jotka tehty samalla. Tulpat tms...Venttiville kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen. Puolia vaihdettu vielä ristiin ja sytytystulpat 1 ja 2 sylinterin välillä myöskin ristiin. Tulpat ovat ihan oikeat eli NGK:n, mitä ohjekirjassa on myös. Millään ei vaikutusta, vaan antaa samaisia vikakoodeja. Tarkistin kyseisen "haitarin" ja mitään vuotoja ei näy olevan päällisin puolin. Lisäksi tarkistin johtoja ja ei ainakaan suuremmin näy, että niissä ongelmia olisi. Suojamuovit olivat rapistuneet hieman, mutta ei suurempaa.
Auto sinänsä toimii hyvin ihan normaaliajossa ja muutenkin hieman rivakammin kiihdyttäessä, mutta ongelma tulee silloin, kun lähdetään 2 tai 3 vaihteella kiihdyttämään alakierroksilta n. 2000 kier. jolloin jossakin vaiheessa kiihdystä auto pätkäsee kerran/kaksi ja tulee MCSF. Tämä tapahtuu siis silloin, kun ei haluta vaihtaa vaihdetta normaalisti, vaan mennään lähes loppuun asti. Kyseinen herja lähtee kyllä pois piakkoin ja autolla pystyy normaalisti ajamaan. Onko muita vaihtoehtoja kuin suutin?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 JTS 2.0 sytytyskatko
Omassa GT:ssä tuli samalla tavalla alhaalta kiihdyttäessä koodit P0300 ja P0301, vaihdoin puolan ykkössylinteristä kakkoseen ja koodi vaihtui P0302:ksi. Eli taitaa mennä puolan ostoksi.