

Valvoja: Moderators
Wifillä se toimii näköjään vain rootatuilla puhelimilla. Mutta toi bluetooth toimisi ehkä jollain tämmösellä: http://www.nettikama.fi/elm327-bluetooth-adapteri.htmlPK kirjoitti:Joo eilen löytyi anrdoid -marketista AlfaOBD - ohjelma, jotain 40 euroa ja ilmainen demokin. Sillä kai sais resetoitua ite vikailmoituksia ym. Toimisi wi-fillä ja bluetoothilla ja ilmeisesti jollain kaapelilla. Omassa luurissa on esimerkiksi se saatana mikä se on se liitin oliko mikro-hdmi vai mikä. Onko kellään kokemusta ? Menkääs fiksummat kattomaan ja vapauttakaa Alfa -kansa ikuisesta resetoittamisesta korjaamoilla....
Jep!PK kirjoitti:Joo mulla on rootattu tää luuri. Eli onks se niin et toi palikka laitetaan auton liittimeen ja sitte auto ja luuri ymmärtäs toisiaan ?
Heitän ihan tyhmän, ei saa suuttua: Eihän kyseessä ole se ELM-BT:n PIN?evilpet kirjoitti:Avainkoodissa on enemmän numeroita samoin kuin ics:n koodissa. En löytänyt auton eri koodilappujen joukosta yhtäkään koodia jossa olisi ollut pelkästään 5 numeroa. Kaikki muut ovat useampinumeroisia, taikka numero-kirjain yhdistelmiä...
evilpet kirjoitti:Mä testasin eilen tuota ilmaisversiota, ja kyllä se yhdisti tuohon elmin bluetooth pulikkaan, mutta mihinkään dataan ei päässyt käsiksi, koska softalle olisi pitänyt antaa joku auton 5 numeroinen pinkoodi. Ei hajuakaan mistä helkkarin koodista on kyse....
Joo, tuu käymään niin onnistuum.sa kirjoitti:Onko tässä yhtään viisastuttu? Eli onko kukaan päässyt Androidilla kuittaamaan vikakoodeja tai yleensäkään saanut autoon yhteyttä?
Onkos tuosta hommasta vielä mitään tietoa?KauGoH kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut saako tällä nollattua öljynvaihdosta kertovan ilmoituksen? Itse en ole vielä kerennyt katsomaan ja alkaa ärsyttää se ilmotus. Jos tänään kerkeis itse katsomaan ja kokeilemaan.
Onko akku ja laturi kunnossa?kalliopuska kirjoitti:Onko näistä viisastuttu sitten viimeisestä?
159:in infotaulu huutaa punasena kaikki vähänkään jarruihin liittyvään.. ABS,ASR,VDC ym.ym.
Riippuu autosta. Mulla on VAG-COM, jossa on kaikki kytkennät kiinteinä (hyppylangat tinattu kiinni), ja pelaa kuten pitääkin. Sitä vain ei saa mennä tyrkkäämään kiinni kaikkein uusimpiin (jostain -11 alkaen, mallista riippuen) malleihin. Multiecuscanin sivuilla luetellaan nämä mallit.Shuttle kirjoitti:Käsittääkseni jotta pääsee muihin kuin konehuoneen ECUun kiinni, täytyy olla joko adapteri tai sitten itse mötikässä mahdollisuus vaihtaa kytkentöjä. Yhdellä ainoalla mötikällä ei pääsee kaikkeen, vaan täytyy vaihdella ristiin ja rastiin noita. .
inCarDoc Pro ja Torque kummatkin toimivia ja jos nuo lisenssit haluaa ostaa niin kummatkin saa muutamalla eurolla.JaRoDD kirjoitti:Torque tekee samat temput ilmaiseksi. Koska tuskinhan tuolla esim. tyynyihin pääsee "kiinni"?
Kannattaa ostaa. Samat saa tehtyä mitä messillä kun vaan hommaa adapterikaapelit, että pääsee kaikkiin bokseihin käsiksi. Hyötynä se ettei tarvii ylimääräsiä lankoja ja läppäreitä kuskailla mukana. Perus kiinan ELM palikka toimii näissä ihan ok.Giovinazzi kirjoitti:Onks tällä softalla aktiivikäyttäjiä?
Kannattaako ostaa full versio ja mitä ELM palikkaa suosittelette tän kanssa?
Vai onko piuha ja MES järkevämpi kuitenkin?
Ainakin itselle se iso juttu AlfaOBD:ssä on just se että läppäriä ei tarvita vaan diagnostiikka hoituu omalla kännykällä. Erityisen iso juttu tuo toki on siksi että mulla ei edes ole Windows-läppäriäGiovinazzi kirjoitti:Onks tällä softalla aktiivikäyttäjiä?
Kannattaako ostaa full versio ja mitä ELM palikkaa suosittelette tän kanssa?
Vai onko piuha ja MES järkevämpi kuitenkin?
Turre kirjoitti:Ainakin itselle se iso juttu AlfaOBD:ssä on just se että läppäriä ei tarvita vaan diagnostiikka hoituu omalla kännykällä. Erityisen iso juttu tuo toki on siksi että mulla ei edes ole Windows-läppäriäGiovinazzi kirjoitti:Onks tällä softalla aktiivikäyttäjiä?
Kannattaako ostaa full versio ja mitä ELM palikkaa suosittelette tän kanssa?
Vai onko piuha ja MES järkevämpi kuitenkin?mutta olen kokenut kännykän/täppärin autohommissa paljon luontevammaksi kaveriksi kuin varsinaisen tietokoneen.
Täysversio kannattaa olla, lähes 40€ tuntuu paljolta Android-softasta kun suurin osa niistä on olevinaan ilmaisia mutta siihen nähden mitä tuolla saa tehtyä on minusta helposti hintansa väärti. Peruskoodien luvun ja nollauksen lisäksi osaa yhtä sun toista ekstraa, kuten ajaa eräinäisiä testejä eri järjestelmiin, yhtenä esimerkkinä tuulettimen eri nopeuksien testit onnistuu.
Itse hommasin OBDKeyn ja kasan adaptereita kaveriksi niin että pääsee kaikkiin vehkeisiin kiinni.
Testasin tota demo versioo Kiinan Elm palikalla.JMC kirjoitti:Kannattaa ostaa. Samat saa tehtyä mitä messillä kun vaan hommaa adapterikaapelit, että pääsee kaikkiin bokseihin käsiksi. Hyötynä se ettei tarvii ylimääräsiä lankoja ja läppäreitä kuskailla mukana. Perus kiinan ELM palikka toimii näissä ihan ok.Giovinazzi kirjoitti:Onks tällä softalla aktiivikäyttäjiä?
Kannattaako ostaa full versio ja mitä ELM palikkaa suosittelette tän kanssa?
Vai onko piuha ja MES järkevämpi kuitenkin?
En tiedä mikä auto on kyseessä, mutta http://alfaobd.com/supported_units.html perusteella kaikkiin tuettuihin body computer-purkkeihin pääsee ELM327:lla niin sanoisin että kyseessä on epäyhteensopiva Kiina-ELM. Toinen asia on sitten se että ELM327:lla ei ihan kaikkeen pääse kiinni, esim. Alfa 156:n airbag-yksikkö on sellainen. Itse tuumasin että ei maksa vaivaa pelleillä ja tilasin sen OBDKeyn josta tuolla todetaan että "This is a universal interface supporting all the control units. Especially recommended for the non-CAN based cars."ELM327 - based USB / Bluetooth / WLAN interfaces for PC and bluetooth/WiFi-enabled Android and Windows devices. All CAN units are supported and some of K-Line. Make sure the ELM 327 is of version 1.3 and above.
Warning: There are many suppliers of these interfaces, but not all of sold interfaces are compatible with AlfaOBD!
An ebay interface based on an ELM327 clone might work fine if you are lucky. But there are lots of defective interfaces sold which can not establish connection to car ECUs under AlfaOBD. If, when connecting to a car ECU AlfaOBD displays a message "Interface reports NO DATA" or "Interface reports CAN ERROR", this is most probably a sign that you have one of these defective interfaces. Such an interface might work fine with other diagnostic software using OBDII/EOBD protocol, but it can have issues with AlfaOBD because of a different diagnostic protocol used.
It is recommended to use an ELM327 interface tested with AlfaOBD.
For example, the interfaces sold by Electronic-Fuchs.de and Obdauto.fr have been tested for compatibility with AlfaOBD.