Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Valvoja: Moderators
Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Tulipa käytyä kyseistä yksilöä kuikuilemassa http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4793462 ja heräsi muutama kysymys:
A) Tuossa oli kytkin aivan finaalissa, niin onistuuko sen vaihto itse suht inhimillesesti, vai meneekö korjaamokeikaksi ja mitähän mahtaisi maksaa
B) Samaten jakohihnassa on kilometrit täynnä, mutta mikähän mahtaa olla vaihtoväli vuosina?
C) Auton koneesta kuului videon kaltainen ääni (tosin ehkä vielä voimakkaampana/terävämpänä), onko normaalia vai onko jokin menossa rikki?
http://www.youtube.com/watch?v=LZXHn-9I ... re=related
A) Tuossa oli kytkin aivan finaalissa, niin onistuuko sen vaihto itse suht inhimillesesti, vai meneekö korjaamokeikaksi ja mitähän mahtaisi maksaa
B) Samaten jakohihnassa on kilometrit täynnä, mutta mikähän mahtaa olla vaihtoväli vuosina?
C) Auton koneesta kuului videon kaltainen ääni (tosin ehkä vielä voimakkaampana/terävämpänä), onko normaalia vai onko jokin menossa rikki?
http://www.youtube.com/watch?v=LZXHn-9I ... re=related
166 TS -00
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
1. Pitää irroittaa apurunko, jotta saa laatikon riittävän sivuun. Itse tehtynä saa varata viikonlopun, jos tekee ensimmäistä kertaa. Muutama pikkujuttu vaatii purkamaan "ylimääräistä", kun ei muutan mahdu tulemaan pois paikoilttaan.
2. Muistelisin viisipyttyisissä olleen 120tkm/5vuotta hihnan vaihtoväli ja kuulemma harvinaisia hihnaongelmat näissä.
3. Apulaitehihna taitaa ääntää. Suurin ongelma tuon hihnan kiristin joka kuluu sekä kampiakselin hihnapyörän vulkanointi. Kannattaa uusia samalla jakohihnan kanssa.
2. Muistelisin viisipyttyisissä olleen 120tkm/5vuotta hihnan vaihtoväli ja kuulemma harvinaisia hihnaongelmat näissä.
3. Apulaitehihna taitaa ääntää. Suurin ongelma tuon hihnan kiristin joka kuluu sekä kampiakselin hihnapyörän vulkanointi. Kannattaa uusia samalla jakohihnan kanssa.
"No smoke => no power => no hope"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Mulla on toki bensakoneella, mutta aikalailla tuolta kuulosti omanikin. Apulaitehihnan kiristäjä oli entinen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
HeiMac kirjoitti: C) Auton koneesta kuului videon kaltainen ääni (tosin ehkä vielä voimakkaampana/terävämpänä), onko normaalia vai onko jokin menossa rikki?
http://www.youtube.com/watch?v=LZXHn-9I ... re=related
Kuuluuko tuo viheltävä ääni vain kylmällä moottorilla ? Jos kuuluu , tulee se
tod.näk. Garretin turbosta ja on "normaali" ääni. Omassa 1,9 16Mjetissä juuri näin.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Ääni kuului kaikenaikaa, eli eiköhän se hihna sitten ole.
Taitaisi kyllä mennä siinätapauksessa tuo kytkimen vaihto ihan korjaamon laitettavaksi, kun olisi jokatapauksesa tuo hihnanvaihtokin.
Paljonkohan jokin asiansa osaava korjaamo ottaisi noista kaikista töineen ja osineen, niin osaisi laskeskella mitä tuolle autolle tulisi hintaa.
Taitaisi kyllä mennä siinätapauksessa tuo kytkimen vaihto ihan korjaamon laitettavaksi, kun olisi jokatapauksesa tuo hihnanvaihtokin.
Paljonkohan jokin asiansa osaava korjaamo ottaisi noista kaikista töineen ja osineen, niin osaisi laskeskella mitä tuolle autolle tulisi hintaa.
166 TS -00
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Onko tuossa autossa tasonsäätö joka on "korjattu" vaihtamalla normi-iskarit, perä näyttää olevan melko alhaalla?
Jakopäähän kaikki uusiksi (mukaanlukien vesipumppu), niin luulisi tuon ylimääräisen äänen häipyvän.
(IMHO toimiva väri varsinkin pakettiautoon)
Jakopäähän kaikki uusiksi (mukaanlukien vesipumppu), niin luulisi tuon ylimääräisen äänen häipyvän.
(IMHO toimiva väri varsinkin pakettiautoon)
VMP
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Ainakin iskarit oli vaihdettu ja oli aika suolasen hintasetkin, kuitissa oli muistaakseni likemmäs 400€mattijus kirjoitti:Onko tuossa autossa tasonsäätö joka on "korjattu" vaihtamalla normi-iskarit, perä näyttää olevan melko alhaalla?
Jakopäähän kaikki uusiksi (mukaanlukien vesipumppu), niin luulisi tuon ylimääräisen äänen häipyvän.
(IMHO toimiva väri varsinkin pakettiautoon)
166 TS -00
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Summissa heittäisin pari tonnua minimissään tavallisella huoltokorjaamolla , maksimi merkkiliikkeessä pyyntihinnan verran.Mac kirjoitti:Ääni kuului kaikenaikaa, eli eiköhän se hihna sitten ole.
Taitaisi kyllä mennä siinätapauksessa tuo kytkimen vaihto ihan korjaamon laitettavaksi, kun olisi jokatapauksesa tuo hihnanvaihtokin.
Paljonkohan jokin asiansa osaava korjaamo ottaisi noista kaikista töineen ja osineen, niin osaisi laskeskella mitä tuolle autolle tulisi hintaa.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Munkin mielestä toi näyttää jokseenkin väsähtäneeltäMac kirjoitti:Ainakin iskarit oli vaihdettu ja oli aika suolasen hintasetkin, kuitissa oli muistaakseni likemmäs 400€mattijus kirjoitti:Onko tuossa autossa tasonsäätö joka on "korjattu" vaihtamalla normi-iskarit, perä näyttää olevan melko alhaalla?
Jakopäähän kaikki uusiksi (mukaanlukien vesipumppu), niin luulisi tuon ylimääräisen äänen häipyvän.
(IMHO toimiva väri varsinkin pakettiautoon)

400€ asennuksen kanssa (?) antaisi kyllä vitteitä nimenomaan halvemmasta iskari vaihtehdosta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Kuitissa oli muistaakseni jotain muitakin huoltoja ja iskarien hinta oli muistaakseni 189€/kpl tai jotain sen suuntaista.DaViega kirjoitti:Munkin mielestä toi näyttää jokseenkin väsähtäneeltäMac kirjoitti:Ainakin iskarit oli vaihdettu ja oli aika suolasen hintasetkin, kuitissa oli muistaakseni likemmäs 400€mattijus kirjoitti:Onko tuossa autossa tasonsäätö joka on "korjattu" vaihtamalla normi-iskarit, perä näyttää olevan melko alhaalla?
Jakopäähän kaikki uusiksi (mukaanlukien vesipumppu), niin luulisi tuon ylimääräisen äänen häipyvän.
(IMHO toimiva väri varsinkin pakettiautoon)![]()
400€ asennuksen kanssa (?) antaisi kyllä vitteitä nimenomaan halvemmasta iskari vaihtehdosta.
166 TS -00
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Kävin katsomassa/ajamassa autoa parisen viikkoa sitten.
Kytkin on tosiaan aivan loppu. Ääni tulee mielestäni apulaitehihnan ohjainrullasta. Muuten terveen kuuloinen kone. Tehoista paha sanoa, kun kytkin luistaa saman tien. Jakoremmillä ei ole vain kilometrit täynnä, vaan sen vaihto on 2 vuotta myöhässä, mikäli vaihtoväli on 120tkm/4v? Testerillä ei päässyt käsiksi moottorin ECU:lle lainkaan, että olis voinut tarkastaa ajettuja kilometrejä sitä kautta. Lisäksi OBD-pistoke jäi käteen samantien, kun sen ympäriltä oli muovit halki. Ilmakasseilta ja ABS:lta ei vikakoodeja. Pohjassa ikävän näköisiä ruostepilkkuja massan seassa, voi olla vain pinnassa tai sitten ei. Pakoputkesta kannake revennyt irti. Perä laahaa omituisen matalalla. Oma veikkaus oli, että vaihdettu normi-iskarit Nivomaattien tilalle?
Todella homssuisen näköinen yleisilmeeltään. Verhoilu on ainoa siedettävässä kunnossa oleva asia, eikä sekään aivan virheetön ole. Jos pitäisi veikata niin sanoisin todellisten kilometrien olevan jossain 350tkm suunnilla. Hinta olisi pudonnut reilusti neuvottelemalla, mutta ei mielestäni riittävästi todelliseen kuntoon nähden.
Kytkin on tosiaan aivan loppu. Ääni tulee mielestäni apulaitehihnan ohjainrullasta. Muuten terveen kuuloinen kone. Tehoista paha sanoa, kun kytkin luistaa saman tien. Jakoremmillä ei ole vain kilometrit täynnä, vaan sen vaihto on 2 vuotta myöhässä, mikäli vaihtoväli on 120tkm/4v? Testerillä ei päässyt käsiksi moottorin ECU:lle lainkaan, että olis voinut tarkastaa ajettuja kilometrejä sitä kautta. Lisäksi OBD-pistoke jäi käteen samantien, kun sen ympäriltä oli muovit halki. Ilmakasseilta ja ABS:lta ei vikakoodeja. Pohjassa ikävän näköisiä ruostepilkkuja massan seassa, voi olla vain pinnassa tai sitten ei. Pakoputkesta kannake revennyt irti. Perä laahaa omituisen matalalla. Oma veikkaus oli, että vaihdettu normi-iskarit Nivomaattien tilalle?
Todella homssuisen näköinen yleisilmeeltään. Verhoilu on ainoa siedettävässä kunnossa oleva asia, eikä sekään aivan virheetön ole. Jos pitäisi veikata niin sanoisin todellisten kilometrien olevan jossain 350tkm suunnilla. Hinta olisi pudonnut reilusti neuvottelemalla, mutta ei mielestäni riittävästi todelliseen kuntoon nähden.
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Että pääsit ihan altakin kurkistelemaan. Ikävää jos sinne on ruoste pesinyt.Jarsan kirjoitti:Kävin katsomassa/ajamassa autoa parisen viikkoa sitten.
Kytkin on tosiaan aivan loppu. Ääni tulee mielestäni apulaitehihnan ohjainrullasta. Muuten terveen kuuloinen kone. Tehoista paha sanoa, kun kytkin luistaa saman tien. Jakoremmillä ei ole vain kilometrit täynnä, vaan sen vaihto on 2 vuotta myöhässä, mikäli vaihtoväli on 120tkm/4v? Testerillä ei päässyt käsiksi moottorin ECU:lle lainkaan, että olis voinut tarkastaa ajettuja kilometrejä sitä kautta. Lisäksi OBD-pistoke jäi käteen samantien, kun sen ympäriltä oli muovit halki. Ilmakasseilta ja ABS:lta ei vikakoodeja. Pohjassa ikävän näköisiä ruostepilkkuja massan seassa, voi olla vain pinnassa tai sitten ei. Pakoputkesta kannake revennyt irti. Perä laahaa omituisen matalalla. Oma veikkaus oli, että vaihdettu normi-iskarit Nivomaattien tilalle?
Todella homssuisen näköinen yleisilmeeltään. Verhoilu on ainoa siedettävässä kunnossa oleva asia, eikä sekään aivan virheetön ole. Jos pitäisi veikata niin sanoisin todellisten kilometrien olevan jossain 350tkm suunnilla. Hinta olisi pudonnut reilusti neuvottelemalla, mutta ei mielestäni riittävästi todelliseen kuntoon nähden.
Minusta tuo oli harvinaisen siisti yksilö mitä olen käynyt muita kurkkimassa, mitä nyt puskureista vähän maalit karisseet.
Saakos kysellä kuin alas sinä sait hinnan neuvoteltua?
Ja sekin tuli huomattua, että jarrut laahaa, oli joka kulma kuumana pikkusen lenkin jälkeen, tosin auto kuulemma seisonut pitkään.
Ja leimakin olisi justiinsa menossa umpeen, että kyllähän tuosta kunnolla löytäisi tinkimiselle perusteita.
166 TS -00
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
Pohjaa tirkistelty maassa maaten. Sillä en tarkemmin osaakaan sanoa pohjan kuntoa, mutta ruosteen merkkejä havaittavissa simällä katsottuna joka tapauksessa.
Myyjäkin arveli sen olevan ihan parhaimmasta päästä. Hirvittää ajatellakin missä kunnossa ne huonot sitten ovat..? No, kai se on sitten vaan uskottava, että oma ja kaverien autot on uusia.
Ei siitä kokonaista kolmea olisi tarvinnut maksaa.
Mac kirjoitti:Minusta tuo oli harvinaisen siisti yksilö mitä olen käynyt muita kurkkimassa, mitä nyt puskureista vähän maalit karisseet.

Ei siitä kokonaista kolmea olisi tarvinnut maksaa.
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
No, ehkä edellinen yksilö oli sitten vaan oli niin shokkihoitoa, että tuo tuntui siihen nähden ihan pakasta vedetyltä.Jarsan kirjoitti:Pohjaa tirkistelty maassa maaten. Sillä en tarkemmin osaakaan sanoa pohjan kuntoa, mutta ruosteen merkkejä havaittavissa simällä katsottuna joka tapauksessa.
Mac kirjoitti:Minusta tuo oli harvinaisen siisti yksilö mitä olen käynyt muita kurkkimassa, mitä nyt puskureista vähän maalit karisseet.Myyjäkin arveli sen olevan ihan parhaimmasta päästä. Hirvittää ajatellakin missä kunnossa ne huonot sitten ovat..? No, kai se on sitten vaan uskottava, että oma ja kaverien autot on uusia.
Ei siitä kokonaista kolmea olisi tarvinnut maksaa.
Tosin itse en vaadi kymmenen vuotta vanhalta ja neljännesmiljoonan ajetulta autolta ihmeitä.
Jos peli näyttää ja kuulostaa autolta, niin silloin on meikäläisen kriteerit aika täytetty.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4794806
Tuota tuli kanssa käytyä katsomassa (pariinkin otteeseen, kun ei ekalla lähtenyt käyntiin)
Tuossa ilmastoinnin kompura kuulosti betonimyllyltä, eikä pukannut kylmää. Oikeanpuoleisen helman olisi saanut sormin nypittyä pois, eikä vasempikaan puoli paljoa paremmin ollut ruosteelta selviytynyt.
Jakohihna oli vaihdettu 1.7. 2009 tosin kilsoja ei ollut kuin joku 5tkm tullut lisää (kolmen vuoden vaihtoväli?)
Ja muutenkin paljon nuhruisemman oloinen.
166 TS -00
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muutama kysymys 156 2.4 jtd:stä
moi
Katsele vaan rauhassa ja koita löytää se paras yksilö budjettiin, ja älä anna esim. hyvien varusteiden hämätä (liikaa , sillä onhan ne mukavia
). Hyväpeltinen ja huollettu Alfa on aina kova sana...
Hyväpeltisiä ja hyvin varusteltuja vastaavia parisataa tai alle ajettuja JTD-156:a saa Saksasta, mutta kyllä ne sielläkin sen n.2- 3 tonnia maksavat.
Minulla oli tarkoitus tuoda maaliskuussa Pohjois-Saksasta FL SW JTD:llä, mutta löysinkin hyvällä tuurilla mieleisen Saksasta -08 tuodun yksilön jo helmikuussa Suomesta.
Jos maltat etsiä ja odottaa niin osta JTD:si talvella kunnon pakkasten aikaan, mikä on kovinta testiä käytetylle autolle.
JT
Katsele vaan rauhassa ja koita löytää se paras yksilö budjettiin, ja älä anna esim. hyvien varusteiden hämätä (liikaa , sillä onhan ne mukavia

Hyväpeltisiä ja hyvin varusteltuja vastaavia parisataa tai alle ajettuja JTD-156:a saa Saksasta, mutta kyllä ne sielläkin sen n.2- 3 tonnia maksavat.
Minulla oli tarkoitus tuoda maaliskuussa Pohjois-Saksasta FL SW JTD:llä, mutta löysinkin hyvällä tuurilla mieleisen Saksasta -08 tuodun yksilön jo helmikuussa Suomesta.
Jos maltat etsiä ja odottaa niin osta JTD:si talvella kunnon pakkasten aikaan, mikä on kovinta testiä käytetylle autolle.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too