33:n keppi irti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kihveli

33:n keppi irti

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Millä pajalla saisi vaihteensiirron korjattua? Pultti nähtävästi pettänyt ja nelonen pesässä, joten ei sitä kytkintä polttamatta pitkälle ajeta. Vm. -90. Uudempi korimalli.

Auto on Krunikassa Helsingissä.

Sassicaia

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Kävi aikanaan muuten samalla tavalla oman 33:n kanssa, mutta siinä jäi kolmoselle. Sillä päästelin vielä rikospaikalta 10 km himaan parkkiin. Onneksi ei ollut kuin parit valot punaisella eikä juurikaan muuta liikennettä :mrgreen:
Automilanossa laittoivat kuosiin (oli silloin vielä Kasarmitorilla, oi niitä aikoja), oli joku sokka katkennut vaihteensiirrosta. Osa maksoi muistaakseni markan tai pari.

kihveli

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Minulla kävi -95 lätkän loppuotteluiltana sama ja silloin minullekin jäi kolmonen päälle. Tuossahan ei jää sama pykälä kuin rikkoutuessa. Minulla oli ykkönen ennen osan pettämistä.

Sillä ajeli kivasti Laruun Suomen Koneliikkeen talossa olleelle korjaamolle.

Edellisen kerran huolsin autoa Hertsikassa, mutta sekin on lopettanut, samaten Aleksis Kivenkadun lafka.

Eivät oikein välitä korjata Alfoja. Hakaniemen sillan takana olisi korjaamo, mutteivät ota vastaan.

Sassicaia

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Ei muuta kuin Automilanoon vaan, nykyään on siinä Viikin vedenpuhdistamon vieressä, Hernepellontie jotain. Tsekkaa www.automilano.fi
Niillä on ainakin kokemusta vastaavasta vuosien takaa. :wink:

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaverille kävi samoin, nilkutti Otaniemen Nesteelle muistaakseni jossa joku korjaamoukko laittoi hetkessä kuntoon ja taisi pyytää satkun vanhaa rahaa.

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kihveli kirjoitti:Edellisen kerran huolsin autoa Hertsikassa, mutta sekin on lopettanut, samaten Aleksis Kivenkadun lafka.

Eivät oikein välitä korjata Alfoja. Hakaniemen sillan takana olisi korjaamo, mutteivät ota vastaan.
Aleksis Kivenkadun lafka (automilano) on viikissä nykyään
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Bulgarian_Stallion
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

I'm going to write in english now becuase my finnish writing skills are very poor... DO NOT GO TO AUTOMILANO. they are the biggest pack of bullshit ever...they lied and bullshitted my completely and finally made me pay 500eur for a part that would have cost me 2eur in biltema..the problem was that i didn't understand much about cars when it happened. I have the exact same problem now with my gear stick. Where is has the stick come off from? has the stick itself broken, or has the rod towards the gearbox broken...if its only the stick then just buy a new stick and fix it yourslef. its very easy just a few bolts. There's 4 bolts connecting two at the middle "bush" and 2 in the lower. Mine has broken from the lower, which i suspect has happened to yours also. so jsut open the plastick compartment and check where it has broken off... But i repeat again DO not use AUTOMILANO rather use auto-delta in konala or then some normal place. In AUTOMILANO they lied to me that my lambda "tunistin" is broken and made me pay 300eur to change it...then i just realized that the "old" one was in better condition then the new one that they put for me. so i had to change it again. they also made me change my distributor cap and all my spark plugs...and all of this just because i had a dirty air filter and my car was doing kenguru jumping when i accelarated but i didn't know it then. Sorry again for writing in english. And btw great forum here guys all other alfa clubs around europe should take this one as an example!!!!!!

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Bulgarian_Stallion kirjoitti:...and all of this just because i had a dirty air filter and my car was doing kenguru jumping when i accelarated but i didn't know it then.
No offense but I don't think dirty air filter could cause that kind of jumping. It sounds that you rather had some problem with the ignition.

In addition, lambda probe's condition cannot be evaluated by just looking the probe. You need an oscilloscope to check the device is really doing what it should.

No, I'm not their employee :) Just trying to tell that I really don't believe they wanted to fool you. That kind of faults aren't always easy to find n' fix.
- Epäkelpokeräilijä -

Bulgarian_Stallion
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

hi trust me i gave both lambda prbes to be checked out after that in delta-auto and the one that they had inserted into my car was letting out more gases from the catylasator then the new one. And the fault really was only in the air filter, it wasn't that much jumping as accelarating very very slowly. And it got better once i changed the air filter, which hadn't been changed (for some weird reason) since 95. The point is that they changed sooo many parts that weren't neccesary..and to top it all off they had put in an old lambda probe. That i'm sure off. Now maybe they had done a mistake, but for 60eur per hour you really can't expect soembody to do that kind of mistake. And demand money from you. They still had wanted to "fix" some other problems, by claiming that if they don't get fixed my car will not pass "katsastus" here. Funny thing is i haven't done any work on my car since that day except change the old probe back and the car passed without a problem through katsastus.

Maunu
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulle kävi samoin joskus 33:sen kanssa. Korjasin vian siten että otin vaihdekepin ohjaaman tangon joka on kiinni vaihdelaatikon "hanskassa" irti ja porasin 2mm holen tangosta läpi sokan uran kohdalta. Siihen vaan pätkä vahvaa rautalankaa sekä prikka niin hyvä tulee ei lähde vaihdetta rykiessä irti. Jos vian korjaa sokalla saa varmasti ajaa taas pienen ajan päästä uudestaan pelkällä kolmosella.

Pienenä vinkkinä annan kuitenkin neuvon: tarviessasi vaihteita 1, 2 tai pakki pistä kätesi auton alle suurin piirtein siihen kohtaan missä pakoputkisto yhtyy ja vedä rautatankoa alaspäin näet kun vaihteen siirtäjä laskeutuu oikealle paikalleen ja vaihteet saa päälle. En suosittele tätä kuitenkaan lämpimälle autolle :-D voi palaa näpit. Tietysti jos takataskusta löytyy sopiva lukkoprikka niin paikalleen vaan kohta näkyy kohtuullisen hyvin pelkääjänpuolelta vaikkei auto olisikaan nosturilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin