2.0TS moottoreiden erot?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

2.0TS moottoreiden erot?

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Ollut tuossa projektina tutun 166:een vm 1999 moottorin vaihto. Vanhasta koneesta meni kangen laakeri ja kerkesi tekemään tuhoja joten päätimme vaihtaa koko koneen. Uusi kone on ilmeisesti uudempaa mallia, jossa öljypohja hieman erillaisempi ja puuttui öljymäärän anturi, kannesta lähtevä vesiputkitukki vähän erillainen, sekä kompuran ja laturin/tehostajan kiinnike johon tulee myös vetarin laakeri hieman erillaisempi. Nämä passasi keskenään kuitenkin, mutta vaihteisto kun irrotettiin huomattiin että kytkin ja vauhtipyörä on erillaisempi. uudessa on normaali painava painelaakeri, mutta vanhassa vetävä, ja asetelma "nurinkurinen" vauhtipyörä myös tässä uudessa oli ihan normi, mutta vanhassa kahdesta osasta rakennettu jouset ilmeisesti välissä? Sen pidemmälle ei tuossa vielä keretty tutkia, tarviikohan tutkiakkaan? Eli onkohan tuo kampiakselin pää molemmissa samanlainen, passaako siis vanhasta koneesta vauhtipyörä, kytkin sekä vaihteisto uuteen? Onkohan tuossa vielä muuta ylläreitä tulossa? :silent:

Vastaa Viestiin