Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kertokaapa te madalletuilla Alfoilla (erit. 156) ajavat Alfistit minkälainen setti teillä alustassa on sekä rengastus myös.

Erityisesti mua kiinnostaa kuinka kovaksi auto muuttuu ajaa (kovaahan nyt tulee ajettua jo muutenkin... :wink: ). Ajattelin itse vakioiskareilla ja noin -40 mm madalluksella sekä 215/45-17 kumeilla hoitaa tämän homman. Kivirekeä en autostani (156 JTS SW Sele) halua.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Vakioiskarit ja -40 => pohjakosketuksia (suurella todennäköisyydellä) => pohjalevyn säännöllinen uusimistarve.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

BSTR kirjoitti:Vakioiskarit ja -40 => pohjakosketuksia (suurella todennäköisyydellä) => pohjalevyn säännöllinen uusimistarve.
...sekä vakioiskarit entiset huomattavasti nopeammin kuin normaalisti.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Viesti Kirjoittaja V6 »

Anthon kirjoitti:Kertokaapa te madalletuilla Alfoilla (erit. 156) ajavat Alfistit minkälainen setti teillä alustassa on sekä rengastus myös.

Erityisesti mua kiinnostaa kuinka kovaksi auto muuttuu ajaa (kovaahan nyt tulee ajettua jo muutenkin... :wink: ). Ajattelin itse vakioiskareilla ja noin -40 mm madalluksella sekä 215/45-17 kumeilla hoitaa tämän homman. Kivirekeä en autostani (156 JTS SW Sele) halua.
novitec alusta (jouset,iskarit) 215/45/17 renkaat ei mikään kivireki, mutta tiessä olevat terävät töyssyt,kuopat voi tuntua läpi . Renkailla voi vaikuttaa aika paljon tähän eli paineet pienemmäksi ja joku sopiva rengas alle. Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

V6 kirjoitti:Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.
166 TS, Eibach jouset (-3-4 cm, en tiedä varmuudella), Bilstein Sprint, 225/45 17". Ostaessani auton vähän käytettynä se oli madallettu mutta vakioiskarit alla. Ei hyvä, keinui ja kuorman kanssa ajettaessa jousitus löi pohjaan pitkissä heitoissa. Iskarien vaihdon jälkeen autosta tuli tosi timmi mutta melkein liian kova. Kilometrien myötä meno on kuitenkin pehmentynyt taas yllättävänkin selvästi (iskareitten vaihdosta nyt 30.000 km) ja oikeastaan tällä hetkellä on hyvä tasapaino mukavuuden ja jämäkkyyden välillä. Sopii autotyypille paremmin kuin sellainen hirveän kova.
P.S. Kyselin renkaista aikaisemmin, en ole vielä hankkinut mutta viittais nyt tuonne Pirelli Zeroon päin, voitti kyseisen kokoluokan testin täkäläisessä AMS:ssä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

156:ssa on nyt vajaan viikon verran ollut Weitecin jouset vakioiskareiden kera. Lopputulos on ollut yllättävänkin myönteinen, vaikka originaaleilla iskunvaimentimilla on menty jo lähes 70tkm. Vaimentimet vaihdan pätevämpiin, kunhan nuo kuluvat loppuun.

Pintakovuutta toki löytyy enemmän kuin lääkäri määrää, mutta onneksi noilla mukulakivitetyillä keskustan kaduilla ei paljon tarvitse ajella. Myös nuo Auroran halpiskumit tuntuvat päteviltä. Tyytyväinen olen.

Toki viisikymmentä ziljoonaa maksava SuperHyperSportRacing2000Turbo-setti olisi ollut parempi ja katu-uskottavampi, mutta kyllä noillakin töihin ja markettiin ajelee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on Intrax:in -35mm vakioiskareilla.
Jouset tuntuu kivoilta:ei pintakovat,mutta jämäkkyyttä löytyy ajettaessa isoa kovaa mutkaan.
Iskarit alkaa olemaan finaalissa,varsinkin edessä.
Tilasin juuri konin sportit, eli ne keltaiset päältä säädettävät :wink:
Niin.. gummit on 215/45-17
- Alfaholic -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Eibach Pro System = Eibach jouset -30mm ja Sachsin valmistamat mutta Eibachin säätämät iskarit (ei säädettävät). Taitaa vaan tuo madallus olla enemmän kuin väitetyt 30mm.

Milestäni hyvä setti. Huonoilla teillä kuopat ym. tuntuvat läpi, mutta huonoja teitä varten tulee kohta markkinoille 156 Crosswagon.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

... vanteet 17" O.Z. Superleggerat ja gummit Conti sport contact 215/45-17. Vähän meluisanpuoleiset vaikkakin kokemusta muista ei vielä ole.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jaahas.. kiitoksia kokemuksista ja vinkeistä. Sopivan ristiriitaisia sekoittamaan pienen Alfistin pään :crazyeyes:

Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?

Vanteiksi on tarkoitus hommata Zenderin Sienat, aivan älyttömän siistit. Hintaakin on sen verran että menee loppukesään tämä hankinta.

Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Anthon kirjoitti:Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
Tiesitkö että tuolta ei kannata tilata mitään jos haluaa ongelmilta välttyä..

Mistä muuten hankit Siennat, saako niitä jo Suomesta?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Anthon kirjoitti:Jaahas.. kiitoksia kokemuksista ja vinkeistä. Sopivan ristiriitaisia sekoittamaan pienen Alfistin pään :crazyeyes:

Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?

Vanteiksi on tarkoitus hommata Zenderin Sienat, aivan älyttömän siistit. Hintaakin on sen verran että menee loppukesään tämä hankinta.

Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
Kannattaa ne Zenderit kyllä hommata jostain muualta kuin ko. puljusta. Ei mitään positiivista sanottaavaa firman toiminnasta. Suoraan zenderiltä tilattaessa 17" setti maksoi muistaakseni suomeen toimitettuna n. 1200€ 18" oli jonkun satasen enemmän.

Itse aiheeseen,
Alla on nyt kuukauden verran ollut Novitecin korkeus-säädettävä setti. Hyvin on toistaiseksi pelannut. Pintakovuutta on, mutta kuuluu varmasti asiaankin. Varmaankin pehmenee vähän vanhetessaan. Renkaat 225/40/18" Suuresta lastista ei vielä kokemuksia... Vanhoilla iskareilla/jousilla (-40mm) otti painavalla lastilla takarenkaat kiinni lokareihin isoissa töyssyissä.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jaa-a, en tiennyt, mutta siltä kyllä alkoi vatsanpohjassa vähän tuntua kun puhelimeen ei vastata ja meilit viipyy viikkoja matkalla...

Onko Completosista siis kokemuksia?

Kysyin Siennoja suoraan Zenderiltä Saksasta viime kesäkuussa jo, silloin ei nimittäin Suomessa ollut myyntiä. Tälläisen hinnan antoivat:

127575L 205,00 EUR x4 820,00 EUR
8982888 5,00 EUR x4 20,00 EUR
freight cost 105,00 EUR
---------------------------------------------------------------
945,00 EUR
+ 16% German Tax 151,20 EUR
---------------------------------------------------------------
Total 1096,20 EUR

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?

Itse tilasin Eibach Pro systemin Fastusilta. Hinta oli 695 euroa kotiin toimitettuna. Pitäisi tulla tässä lähiaikoina, joten firmasta tai itse sarjasta en osaa sanoa yhtään mitään vielä... Saa nähdä kuinka käy. :roll:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Vajaa 700 sataa tuli rahteineen setille hinnaksi kun tilasin saksasta. Eli siinä mielessä tuo Fastuksen mainoslause missä väitetään, että heillä on keskieuroopan hinnat, pitää kyllä paikkansa. Turha tilailla muualta. Turussa Eibachin diileri halusi setistä 1100egee, joku Tinos garage tms. niminen liike. konitkin ovat suomessa yleensä törkeästi hinnoiteltuja. Keski euroopasta saa tod.näk. 2/3 hinnalla rahteineen.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Maho: onko nuo sun albumikuvissa olevat kiekot 18". Milloin tiedusteli Zenderin hintaa?

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Niin ja mikä siinä Completosin meiningissä tarkalleen mättää?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Anthon kirjoitti:Niin ja mikä siinä Completosin meiningissä tarkalleen mättää?
Tässä pari ketjua aiheesta:

klick

klick

Ja ei tunnuta olevan kovinkaan tyytyväisiä tähänkään firmaan.

Mitä olen muualta kuullut ja omat kokemukset samaa settiä. Autovaruste kylläkin hoiti äskettäisen vilkkutilauksen erinomaisesti.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Anthon kirjoitti:Maho: onko nuo sun albumikuvissa olevat kiekot 18". Milloin tiedusteli Zenderin hintaa?
On.

En muista, mutta suurinpiirtein samaa hintaa ne olivat mitä itsekin olit vastaukseksi saanut.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Originali kirjoitti:Vajaa 700 sataa tuli rahteineen setille hinnaksi kun tilasin saksasta. Eli siinä mielessä tuo Fastuksen mainoslause missä väitetään, että heillä on keskieuroopan hinnat, pitää kyllä paikkansa.
Minun mielestäni 70 000 euroa on kyllä kova hinta, vaikka Eibach varmaan hyvää tavaraa tekeekin. :wink:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Originali kirjoitti:Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo
Kokeile seuraavaksi tuota EDIT nappia oman viestisi oikeassa ylänurkassa niin ei tarvitse jännittää :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

KW Variant 2, tiputettu -50mm. Renkaina 215/45-17 Aurorat. Mukavuudeltaan todella hyvä setti.
En ole koskaan ajanut yhtä hiljaisilla kesänakeilla, mitä nuo Aurorat.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jännää sinänsä kun nuo Aurorat on vissiin niitä huokeimmasta päästä olevia. Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset. Ei viitti 800-900 euroa maksaa Continentaleista jotka on meluisat.

Alkaa mietityttää josko sittenkin ois ne 18" oikea ratkaisu... Muutoskatsastuksenhan se vaatii, mutta meneekö ne 225/40-18 vakioiskareitten alle kokonsa puolesta?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Anthon kirjoitti:Jännää sinänsä kun nuo Aurorat on vissiin niitä huokeimmasta päästä olevia. Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset. Ei viitti 800-900 euroa maksaa Continentaleista jotka on meluisat.
Itse ostin kotikaupungin Eurokumikosta: 470 rahaa tasapainotettuna & allelaitettuna. Tuskin kokonaisuutena merkkikumien tasolle yltävät, mutta hinta ja laatu taitavat korreloida keskenään ihan kohtuullisesti. Itse sain (tai siis saimme) erotuksella kivat puutarhakalusteet. Arvovalintoja.
Anthon kirjoitti:Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo
Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, ois tässä vielä 2 viikon Italian matka edessä ja parvekekalutkin pitäis hommata, kaikki rahat ja vähän enemmänkin meni sitten siihen kun autokaupasta löytyi just sellanen, mitä olen aina haaveillut. Piti vaimolle kirjoittaa kirjallinen sopimus etten aio vaihtaa autoa seuraavaan 5 vuoteen :shock:

Polttelee vaan niin perkileesti saada autosta tuo maasturimaisuus pois ja alle ne Zenderit. Ai niin ja helmat pitää saada myös levitettyä... :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Anthon kirjoitti:Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset.
Kannattaa sitten tuota Auroraa, normaaliajossa mahtavat. Jos ahkerasti radalla pyörit, tai ajo on muuten kovaa, niin sitten ehkä kannattaa jotain muuta merkkiä.
Anthon kirjoitti:Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo
Vittorio kirjoitti:Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...
Kun nyt kuittailemaan alettiin, niin tuo oli Originalin, eikä Anthonin viesti. :wink:

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Kiinnostaisi tietää, että kuinka pitkiä nuo "madallus millit" oikeasti ovat. Eli jos luvataan -30, niin onko se -30, vai enemmän. Omat kokemukset ovat, että Eibachin millit olivat oikean mittaisia, mutta AP-jousien -40 olikin etupään osalta -55 !!! Kummassakaan tapauksessa ei puhuta Alfasta.

Vakio 2,0 t.s:ssä mitta pyörän keskeltä lokasuojan reunaan on etupässä 38cm, takapääkin taisi olla saman verran. Olisi kiva tietää, mitä tämä mitta on Eibachilla ja muillakin ei säädettävillä sarjoilla.

Nolona kun joutuu tunnustamaan, että minulle riittäisi -20mm, kunhan vain olisivat jonkin verrran vakiojousia jäykemmät. Siihen sitten Bilstein sportit...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Anthon kirjoitti: Alkaa mietityttää josko sittenkin ois ne 18" oikea ratkaisu... Muutoskatsastuksenhan se vaatii, mutta meneekö ne 225/40-18 vakioiskareitten alle kokonsa puolesta?
Menee, mutta kuten jo aiemmin sanoin, silloin ei kuljetella paljon ihmisiä/kaljaa takakontissa tai muuten tulee kalliiksi :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ghost kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, että kuinka pitkiä nuo "madallus millit" oikeasti ovat. Eli jos luvataan -30, niin onko se -30, vai enemmän. Omat kokemukset ovat, että Eibachin millit olivat oikean mittaisia, mutta AP-jousien -40 olikin etupään osalta -55 !!! Kummassakaan tapauksessa ei puhuta Alfasta.

Vakio 2,0 t.s:ssä mitta pyörän keskeltä lokasuojan reunaan on etupässä 38cm, takapääkin taisi olla saman verran. Olisi kiva tietää, mitä tämä mitta on Eibachilla ja muillakin ei säädettävillä sarjoilla.

Nolona kun joutuu tunnustamaan, että minulle riittäisi -20mm, kunhan vain olisivat jonkin verrran vakiojousia jäykemmät. Siihen sitten Bilstein sportit...
Edellisessä (156TS) oli Eibachit ja millit olivat luvatut JOS etupäähän jätettiin PAKSU tukirengas jousen yläpäähän (3-4mm). Ajeltuani pari vuotta nokka laski kun tuo kumi antoi periksi ja lopuksi madallus oli huomattavasti yli luvatun. Oli vaikea antaa autoa emäntäväelle kun muisteli autoparkkeja kylällä. Esim parkkihalleissa nokka joka kerta maahan kun tulee kerroksesta alas.

Olen myös sitä koulukuntaa, että 20mm olisi täysin riittävä! Odotankin vesi kielellä, että teltta-auto saisi TI malliston myös hinnoiteltua.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Onko kellään tietoa minkä verran madallusta on tehtaan omassa Monza-paketissa ja minkälaisista/kenen jousista & iskareista se koostuu?

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Minulla on saksalaiset H&R jouset (-30mm) vakioiskareilla. Vanteet 17" TSW Zenon ja renkaina aivan oudot halparenkaat merkiltään Minerva (made in germany) 225/45.

Madalluksesta; vakioiskareilla on ajettu 50 tkm/5 vuotta. Jouset sain Saksasta Ebaysta EUR 60 + posti 18,50. Jouset on tarkoitettu 2,5 litraseen tai diesel`iin (etupaino hieman suurempi kuin omassa 2.0:ssa).

Jouset olivat olleet käytössä n. 3 kk (ostokuitti) Sportwagon`issa ja omistaja oli pettynyt kantokykyyn vetokoukulla ja takajousista näkyi alaosasta pohjaanlyönnin jäljet.

Madallus vaikuttaa hieman suuremmalta kuin 30 mm etenkin etupäässä (huolimatta, että ovat tarkoitetut painavampaan autoon). Etujousista jäi pois ne yläpään kumit kun niitä ei asennushetkellä ollut käytössä eikä vanhoista otetut sopineet, koska uudet hieman paksummat.

Käyttäytyminen on normaaliajossa erittäin hyvä. Mutkaisella ja mäkisellä routineella asfalttitiellä korkeilla nopeuksilla varottava loivia painaumia. Ehkä johtuu osittain siitä, että rengaspaineet oliva eiliseen iltaan asti liian alhaiset väärän mittarilukeman johdosta. 2.4 sijasta piti olla 2.7, joka nyt siis on. Suht huomattava huojahdus kyllä varmaan johtuu iskareiden puutteellisesta toimintakyvystä kovissa olosuhteissa.

Renkaista; vaikka on outo merkki, niin ovat hiljaiset ja muutenkin vaikuttavat OK.

Vanteista; mielestäni erittäin hyvän näköiset, vallankin kun otin vanhoista joutilaista kapseleista Alfan keskiömerkin ja liimasin sen noiden vanteiden keskiöksi - sopivat 100 pros. Ainoa mikä harmittaa, niin yksi pyörä kaatui ulospäin tallissa ja reilusti ulkonevassa keskiössä ollut Alfa merkki painui sisään. Elikä, jos jollain on yksi tällainen, niin maksan hyvin.
Auto alkaa olla iskussaan, kunhan vielä Lesterin helmat tulevat.

Kyllä teidän kanssa aikuinen mieskin muuttuu "lapselliseksi".

Jotain teki kuitenkin mieli tehdä. Kun ei ole varaa ostaa uutta, niin pitää laittaa vanhaa. Tämän prjojektin osio nro 1 oli tammikuussa tehty täydellinen ruostesuojaus (Finikor)

Laittelen kuvia kun kaikki on tehty - väitän, että autosta tulee nätti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio kirjoitti:Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...
Kun nyt kuittailemaan alettiin, niin tuo oli Originalin, eikä Anthonin viesti. :wink:
Paha sai siis heti palkkansa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No joo, kaino poika ei kehdannut käydä itse huomattelemaan :oops:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Aiheeseen... Itsellä on tehdasasennettu alustasarja -40mm 147ssa, ei mitään käsitystä minkämerkkisiä osia sisältää. (Miten saisi selville?)
Kumit on 205/55/16 Misukan Pilot SX GT:t ja kyseinen yhdistelmä on mielestäni todella hyvin toimva. Alusta on todella jäykkä, mutta tuo kumien 55:n ratio 2,4bar paineilla tuo mielestäni riittävästi joustoa että pystyy juuri-ja-juuri tampereen mukulakivilla ajelemaan :)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Anthon kirjoitti:Onko kellään tietoa minkä verran madallusta on tehtaan omassa Monza-paketissa ja minkälaisista/kenen jousista & iskareista se koostuu?
Tehtaan omissa paketeissa (Monza, Sportpack tai nykyisin TI [turismo internazionale]] madallus on tietääkseni 15-20mm. Käyttävät kai Eibachin jousia, mutta eivät samoja joita Eibach itse myy koska niissä on enemmän madallusta.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
Nuo jätkät oli samoilla linjoilla allekirjoittaneen kanssa. Suosittelivat 15mm tiputusta. Erinomaiset sivut muutenkin.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
Kyselin hintoja tässä vastaus. hinnat pelkistä jousista, vaikka kysyin myös koko kitin hintaa...

Hi,
Thanks for your answer,
The springs are £150.00 set of 4. They lower the std car by 15mm.

Top wishbones are £24.00 for std. If you want polly replacment bushes then
they are £38.00 full set.

Postage to Finland is £25.00 and all prices are plus vat

Kind regards,
Kevin.


Elikkä käsittääkseni verollisista hinnoista puhutaan. On ylätukivarret vähän halvempia, kuin meillä täällä!

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ghost kirjoitti:
Elikkä käsittääkseni verollisista hinnoista puhutaan.
Ja samantien teen aivan päinvastaisen päätelmän. Eli verottomiahan nuo täytyy olla.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

"all prices are plus vat" kuulostaa kyllä siltä että hintoihin lisätään alvi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

polkky2
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 22:27
Paikkakunta: espoo

Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Viesti Kirjoittaja polkky2 »

166 kirjoitti:
V6 kirjoitti:Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.
166 TS, Eibach jouset (-3-4 cm, en tiedä varmuudella), Bilstein Sprint, 225/45 17". Ostaessani auton vähän käytettynä se oli madallettu mutta vakioiskarit alla. Ei hyvä, keinui ja kuorman kanssa ajettaessa jousitus löi pohjaan pitkissä heitoissa. Iskarien vaihdon jälkeen autosta tuli tosi timmi mutta melkein liian kova.
---Mulla sama tilanne 166ssa: matala, mutta keinuu eli lienee vakioiskarit alla. Vaihdoitko iskarit itse ja mitä kustansi nämä bilsteinit?

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Originali kirjoitti:Eibach Pro System = Eibach jouset -30mm ja Sachsin valmistamat mutta Eibachin säätämät iskarit (ei säädettävät). Taitaa vaan tuo madallus olla enemmän kuin väitetyt 30mm.
Sama paketti ja toiminut TODELLA hyvin.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

polkky2 kirjoitti: ---Mulla sama tilanne 166ssa: matala, mutta keinuu eli lienee vakioiskarit alla. Vaihdoitko iskarit itse ja mitä kustansi nämä bilsteinit?
Bilsteinit kustansi 2.5 vuotta sitten 5.300 kr eli noin 580 €. Vaihto vaikuttaa aika työläältä ollakseen iskareitten vaihto (en tehnyt itse), muistelen että merkkikorjaamossa jonkun listan mukaan se veisi 5-6 tuntia. Annoin työn toiselle Alfapajalle kun heidän kustannusarvionsa (3.200 kr) oli edullisempi. Jälkeenpäin asentaja manaili että aikaa oli kulunut enemmän mutta kustannusarvio piti. Mutta tosiaankin kallista touhua kun ajatellaan että on niinkin basic juttu. Jotain siellä ilmeisesti joutuu purkamaan joka vie aikaa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Mikäs nyt eteen?

Vajaan 1000 km jälkeen lähtivät renkaat kulumaan silmillä nähden madallusjousien asennuksen jälkeen voimakkaasti sisälaidasta (H&R -30, vakioiskarit ajettu n. 50 tkm/5 v). Eturenkaissa tämä näkyy selvästi, mutta myös jonkin verran takarenkaissa. Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17". Rengaspaine 2,7 bar.

Luin ongelmasta tuolta 156.net`istä ja olin ymmärtävinäni ettei camber ole säädettävissä 2.0 TS:ssä, mutta jotain muuta siellä oli tehty, jota en kuitenkaan ymmärtänyt.

Jousien asennuksen yhteydessä ei siis tehty muuta kuin asennettiin nuo jouset.

Mitä asialle olisi tehtävissä?
Viimeksi muokannut teuhka, 01 Touko 2004, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

teuhka kirjoitti:Mikäs nyt eteen?

Vajaan 1000 km jälkeen lähtivät renkaat kulumaan silmillä nähden madallusjousien asennuksen jälkeen voimakkaasti sisälaidasta (H&R -30, vakioiskarit ajettu n. 50 tkm/5 v). Eturenkaissa tämä näkyy selvästi, mutta myös jonkin verran takarenkaissa. Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17"

Jousien asennuksen yhteydessä ei siis tehty muuta kuin asennettiin nuo jouset.

Mitä asialle olisi tehtävissä?
onko rengaskulmat säädetty?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Ei ole säädetty. Eli rengaskulman säätökö auttaa. Jos näin on niin sitten pitää heti mennä Vianor`iin.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Jees, kulmat täytyy säätää. Itsekin käytin Vianorissa viime kesänä nelipyöräsuuntauksessa ja hyvä tuli, hintaa oli jotain 60-70 euroa.. 8)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

bilstein+osraw rules 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen ymmärtänyt että toi säätö on ihan ehdoton, ja vaikuttaa renkaiden kulumiseen todella huomattavasti.

Vastaa Viestiin