No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
puuha kirjoitti:No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Tarkistappa ettei ota mistään koneeseen kiinni, varsinkin kartturin puoleinen takakiinnike on todella lähellä öljypohjaa. Mullakin oli muutaman päivän ajan pientä resonointia, mutta nyt se on hävinnyt kokonaan. Ehkä levy asettui paikalleen...
puuha kirjoitti:Mitä teit sille hanttarin puolelle? Väännit vai mitä?
Sellaset kumi tyynyt hommaan huomenna takakiinnikkeiden alle, sekin saattaa vähentää resoa
En tehnyt sille mitään. Se ei ottanut mulla mihinkään kiinni, vaikka lähellä olikin. Ne kumityynyt on varmaankin hyvä idea.
Perkele sentään ! Kamala resonanssi ääni, eikä pikaisen katsomisen jälkeen näyttäisi edes ottavan kiinni mihinkään. Ei ilenny yli 2000rpm vetää.
Noh, täytyy tutkia tarkemmin kunhan päivä valkenee.
btw, pitänee ottaa uudet kuvat. Alfaltilla
Kyllä toi kuulostaa siltä, että ottaa kiinni koneeseen.
Meillä on nimittäin täysin identtiset levyt, eikä mulla kuulu enää mitään resonansseja. Kannattaa kattoo myös koneen puolelta, ettei mikään roiku levyn päällä.
puuha kirjoitti:Kaippa se akseli on paikoillaan. Mitäs se voisi vaikuttaa???
Resonanssia... kyllä sen huomais käynnistä jos se pois olis. jos et meinaan itse ole poistanut käytöstä niin olis se remmi katkenneena jo mennyt jakohihnan väliin
No vähän off-topic mutta itse olen kyllä antanut tasapaino akselin remmin olla paikallaan, lisäähän se, kuten ylleensäkkin jokainen liikkuva osa rikkoontumis riskiä osaltaan, muttei resonanssitkaan välttämättä luotettavuutta paranna. Kai sinnä joku ajatus on että 1.8TS:ssä tasapaino akselia ei ole ja kaksilitraisessa on. Eikös se muuten ole niin että sinänsä tasapaino akselin voi jättää paikoilleen, sitä pyörittävä remmi vain pois niin kierrosherkkyys lisääntyy ja tulee ainakin 2hv lisää.
puuha kirjoitti:
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Täällä maaseudulla maavara on kriittinen tekijä. Onko tilaa enemmän nyt tuon uuden levyn ansiosta kun mielestäni sen vanhan rikkinäisen levyn kanssa tuo coltin sytkä mahtui juuri ja juuri alle?
Aika rajun palan otit pois. Oliko se todella noin ahdas? Oiskos tota voinut taivuttaa tuolta kohtaa...
mulla mahtuu vielä pikkurilli väliin. Voiskohan noissa öljypohjan jäähdytys rimoissa olla jotain eroja eri vuosimalleissa tai muuten vaan??
No hyvä että vika löyty, laitoitko muuten ne kumityynyt?
Öljypohja otti kiinni. Nyt tuohon väliin mahtuu sormi.
Oliskos nyt niin että eri vuosimalleissa on hieman eroja? Noi kaksi hankauma jälkeä tuli öljypohjassa olevasta rivotuksesta.
Kumityynyt laitoin myös, sellaset 5mmx30mm pyöreät.Korin ja levyn väliin, joustaa siitä sitten jos tarvii.
rustico kirjoitti:Ei oo vielä tullut ilmoitusta matkahuollosta, mutta en oo varma ehtiköhän se tilauskaan perille ajoissa...
En ole valitettavasti saanut sinulta tilausta laisinkaan. Laitappa yhteystietosi privana jos olet vielä kiinnostunut.
Seuraava sarja tulee vajaan kahdenviikon päästä.
No toi on niitä vuosikymmenien takaisia säännöksiä, kun asfalttia ei vielä tunnettu
Itse kun muutoskatsastin jousia, niin edes nosturiin ei päässy ennenkuin pojat rakensi rampit lankuista...
Silti ei kertaakaan sanottu että on liian matala.
Olli79 kirjoitti:No toi on niitä vuosikymmenien takaisia säännöksiä, kun asfalttia ei vielä tunnettu
Itse kun muutoskatsastin jousia, niin edes nosturiin ei päässy ennenkuin pojat rakensi rampit lankuista...
Silti ei kertaakaan sanottu että on liian matala.
Tämä taas johtuu katsastusinnistä kuka katsastaa "ei niin väliä" mentaliteetilla.
Ihan saman millon ne säädökset on säädetty, on voimassa edelleen.
Muutama viikko takaperin äijä mittaili autoa joka puolelta että maavaraa löytyy tarpeeksi ennenkuin löi leiman paperiin.
Eikös tuon alumiinihässäkän pitänyt tulla ylemmäs kuin tuon vanhan muovilärpäkkeen? Miten siis maavara voi nyt olla 5cm?
No niin, nyt on pohjalevy asennettu ja asettui erittäin hyvin paikalleen. Ei mitään resonointia. Takakiinikkeiden alle laitoin kumilätkät jotka tein vanhasta alfamatosta.
Otin öljypohjan kohdalta pienen palan pois (huomattavasti pienemmän kuin Puuha) ja sinne asettui. Loppui risan pohjan raapaisuäänet kertalaakista. Kylläpäs se olikin täysin loppu - ihme, että oli vielä paikallaan!
Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.
Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
Chievo kirjoitti:Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.
Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
Kiitoksia
Itselläkin oli tosiaan pieniä ongelmia noiden takakiinnikkeiden ruuvien kanssa, kun niittimutterien kannat alkoi pyöriä reissään. Niitit olisi tietysti voinut kiristää uudelleen sopivilla pihdeillä, mutta niitähän ei tietenkään ollut
Parikymmentä kilsaa tuli kolattua itäväylää ja koko ajan rappas pohjaan, isoja rekanläpistä tippuneitä kökköjäkin mukana. Olin varma että Ollin panssari on paskana mutta eipä ollut mennyt miksikään.
Mulla se levy istui muuten hyvin, mutta jäi jostain syystä roikkumaan liian alas? Epäilen että Kuutosessa mitoitus on jotenkin erilainen. Ehkä 2-3cm jäi rivoituksen ja levyn väliin ja raapaisi muutaman kerran hidasteessa. Otin sitten pois tarkoituksena taivuttaa sopivammaksi, mutta taitaa jäädä ensi kevääseen Ei jaksa mokoman takia mitään hallipaikkaa varata. Kyllä tuo Helsingin auraaminen viikonloppuna sujui ilman levyäkin Mukavan tasapainoisesti käyttäytyy liukkailla tuo 156. Tulee heti sellainen luottavainen fiilis että tietää mihin ollaan menossa. Vaikka olishan se neliveto vielä ihan oma lukunsa.
Huokaus... Pari päivää sitten öljynvaihdossa katseltiin pohjaa. Muovilevy roikkui melkeen maan tasalla, kun on revennyt kannattimistaan... AD:n tyypit ottivat sitten pois ja kun ei pultti meinannut aueta, niin väkivalloin väänsivät sen poikki... Epäilemättä hieman ruosteessa... Kävin Deltassa hintaa kyselemässä, melkein 200 euroa yhdestä hemmetin muovilevystä!
Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
niki kirjoitti:Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
Saa kai sen katkenneen pultin sieltä pois tavalla tai toisella. Joku kyläseppä irrottaa varmaan halvemmalla kuin AD. Poraa ja/tai miggiä vaan tynkään ja päälle perkeleellistä kiroilua niin äkkiä se ruostepeikko sieltä ulos tulee.