
156 1.8-2.0
Valvoja: Moderators
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
156 1.8-2.0
Huomaako noin ajolleen eroa 1.8 ja 2.0 moottorien välillä? 156 malli kyseessä? 

Toiminta on taikasana!
Puhutaanko TS-malleista vai 1.8TS ja 2.0JTS? Itselläni on 1.8TS ja JTS:ää kokeilleena voin sanoa että ero ainakin väännön suhteen on selvä. 1.8:ssa 163Nm, 2.0:ssa 206Nm. Lisäksi 1.8:n vääntö 3500rpm alapuolella on suoraan sanottuna kehno, JTS vie vääntökäyränkin puolesta voiton. Tuntuu kyllä kaupunkiajossa selvästi, ohitustilannetta en päässyt kokeilemaan.
TwinSparkkeja päikseen en ole vertaillut, tähän voisi joku viisaampi vastata.
TwinSparkkeja päikseen en ole vertaillut, tähän voisi joku viisaampi vastata.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
TS-moottoreiia ero pienempi. 1.8ssa on tiheämmät välitykset joten se kompensoi vähän alempaa tehoa. 2.0 vääntää vähän enemmän ja vetää yläkierroksilla myös vähän terhakammin siinä vaiheessakin 1.8 alkaa tuntu akuristetulta. Ero on kuitenkin pieni.
Esi. britit (Autocar muistaakseni tai whatacar) kiihdytteli 1.8 TSllä 0-60 MPH tasan 8 sekuntia, kun se otti aikaa 2.0lla 8.1 sekuntia. 0-100 mph meni jo sitten 2.0 eduksi aikaa 22 sekuntia ja 1.8 hävis sekunteja. Kyseessä oli 144-heppanen 1.8 ja 155-heppanen 2.0.
Esi. britit (Autocar muistaakseni tai whatacar) kiihdytteli 1.8 TSllä 0-60 MPH tasan 8 sekuntia, kun se otti aikaa 2.0lla 8.1 sekuntia. 0-100 mph meni jo sitten 2.0 eduksi aikaa 22 sekuntia ja 1.8 hävis sekunteja. Kyseessä oli 144-heppanen 1.8 ja 155-heppanen 2.0.
MP