Nivomat ja madallus
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Nivomat ja madallus
Onko niin että, jos takana on nivomat niin sinne ei voi asentaa madallusjousia?
Deltan lapun mukaan autooni on asennettu madallusjouset vain eteen.
Mitat lokasuojan kohdalla ennen ja jälkeen:
etupää 68cm => 66,1cm
takapää 70,1cm => 66,5cm
Takapää on kuitenkin laskenut enemmän kuin etupää vaikka sinne ei ole jousia vaihdettu, onko nivomat siis pudottanut myös takapäätä, jotta on pysynyt balanssissa etupään kanssa?
Tuli vaan mieleen tällaisena loskakelinä, että jos vaihtaisi vakiojouset eteen....
Jos haluaa vaihtaa nivomatit pois, niin laitetaanko sinne JTS:n iskarit ja jouset, kun V6:sta ei ole saanut ilman nivomatteja?
Deltan lapun mukaan autooni on asennettu madallusjouset vain eteen.
Mitat lokasuojan kohdalla ennen ja jälkeen:
etupää 68cm => 66,1cm
takapää 70,1cm => 66,5cm
Takapää on kuitenkin laskenut enemmän kuin etupää vaikka sinne ei ole jousia vaihdettu, onko nivomat siis pudottanut myös takapäätä, jotta on pysynyt balanssissa etupään kanssa?
Tuli vaan mieleen tällaisena loskakelinä, että jos vaihtaisi vakiojouset eteen....
Jos haluaa vaihtaa nivomatit pois, niin laitetaanko sinne JTS:n iskarit ja jouset, kun V6:sta ei ole saanut ilman nivomatteja?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Nivomat ja madallus
Eipä se nivomatti tiedä mitään etupään korkeudesta. Tietysti auton kulmapainot vähän muuttuu ja samalla takapää voi vähän laskea, mutta ei noin paljoa. Eli uskoisin että on sinne taaksekin jotain tehty, tai sitten on vaan nivomatit niin heikentynyt.
Kyllä V6:sia on ilman nivomatteja, tosin takapään iskareissa ja jousissa ei liene eroa (mutua) neloskoneisiin verrattuna, farkuissa ja sedaneissa on eroa.
Kyllä V6:sia on ilman nivomatteja, tosin takapään iskareissa ja jousissa ei liene eroa (mutua) neloskoneisiin verrattuna, farkuissa ja sedaneissa on eroa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
Eikö farkku-v6:ssa ole aina nivomatit,näin olen ymmärtänyt?
Autooni on uutena laitettu madallusjouset jolloin korkeudet muuttuneet kuten kirjoitin eli ei nivomatit silloin vielä väsyneet. Alfisti-shop myy nivomattiin vain eteen madallusjousia.
Näkeekö sitä mistään selvästi että takana on nivomatit?
Autooni on uutena laitettu madallusjouset jolloin korkeudet muuttuneet kuten kirjoitin eli ei nivomatit silloin vielä väsyneet. Alfisti-shop myy nivomattiin vain eteen madallusjousia.
Näkeekö sitä mistään selvästi että takana on nivomatit?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Nivomat ja madallus
Kyllä on olemassa V6 farkkuja ihan normi alustalla, ainakin pre-facelift malleja. En tiedä sitten oisko faceliftin jälkeen tullut muutoksia. Jokatapauksessa palikat käyvät päikseen.
Re: Nivomat ja madallus
Nivomat-iskari on ylösalaisin, kuulemma.jmi kirjoitti:Näkeekö sitä mistään selvästi että takana on nivomatit?
Edit: Alfassa kuvien perusteella on ihan tavanpäin.
Viimeksi muokannut Jarsan, 04 Tammi 2013, 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Nivomat ja madallus
Alfan varaosanumerot Nivomat iskareille ovat:
60665438
60668186
Numero löytyy iskarin varresta (takana).
60665438
60668186
Numero löytyy iskarin varresta (takana).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
^kiitos, en tosin ole aivan varma onko autossani nivomatit, mutta ainakin esitteen mukaan uudempikeulaisissa v6:ssa olisi vakiona nivomat.
Ihmetyttää tosiaan tuo madallus, koska deltan asennuspaperissa puhutaan vain etujousista ja nivomat-malleihin tarjotaan vain eteen madallusjousia.
Ihmetyttää tosiaan tuo madallus, koska deltan asennuspaperissa puhutaan vain etujousista ja nivomat-malleihin tarjotaan vain eteen madallusjousia.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
Valmistenumeron perusteella Eper näyttää seuraavat varaosanumerot takaiskareiksi:
60688989, 60680817, 60665438, 60668186.
Mahtaako tarkoittaa että nivomatit olisi alla?
60688989, 60680817, 60665438, 60668186.
Mahtaako tarkoittaa että nivomatit olisi alla?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Nivomat ja madallus
Siis eikö nivomatit ole vain takana noin niinkuin aina?
Niiden pointti on säätää automaattisesti auton korkeutta siellä mihin tavaraa lastataan.... ja käsittääkseni moottoritilaan ei lastata mitään, niin miksi siellä pitäisi korkeutta edes säätää automaattisesti?
Niiden pointti on säätää automaattisesti auton korkeutta siellä mihin tavaraa lastataan.... ja käsittääkseni moottoritilaan ei lastata mitään, niin miksi siellä pitäisi korkeutta edes säätää automaattisesti?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Nivomat ja madallus
^^tuossa on järjestyksessä vaihtoehdot taakse: normaalit, normaalit pakkasenkestävät
, nivomat, nivomat sportkit. Taitaa tulla nivomatit aina vieterien kera, osin siksi niin edullisia ovat. Etupäähän ei nivomat-iskareita ole eikä muutenkaan kartanomalliin erikseen omanlaisia normaaleja, menee ihan painon, sportin, kylmyyden ja kuun asennon mukaan samoja kuin berlinoihinkin.

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
Jos nivomattien mukana on aina myös jouset niin se selittäisi miksi omaani on vaihdettu vain eteen madallusjouset. Se on vaan epäselvää että miksi myös takapää on silti laskenut?
Jääkö teillä muilla Eperissä näkyviin myös nivomatit eli näyttääkö aina myös vaihtoehdot?
Juu ja nivomatit ovat aina vain takana.
Jääkö teillä muilla Eperissä näkyviin myös nivomatit eli näyttääkö aina myös vaihtoehdot?
Juu ja nivomatit ovat aina vain takana.
Re: Nivomat ja madallus
Ne(kin) väsyvät käytössä, eli jossain vaiheessa pääsee uusimaan.jmi kirjoitti:Se on vaan epäselvää että miksi myös takapää on silti laskenut?
VMP
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
Mutta kun takapää on laskenut jo uutena eli ennen rekisteröintiä ja Deltan paperin mukaan on vaihdettu vaan etupäähän madallusjouset?
Luulisi että olisi maininta että takapäähänkin on vaihdettu, mutta millä sinne vaihtaa jos takana on nivomatit?
Luulisi että olisi maininta että takapäähänkin on vaihdettu, mutta millä sinne vaihtaa jos takana on nivomatit?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nivomat ja madallus
Minulle jäi auki, että onko tuo madallus tehty autoon heti uutena Deltan toimesta ennen asiakkaalle luovutusta, vai kö?
Eihän DA nyt olisi asiakkaalta ottanut lisähintaa Nivomatista taakse, mutta silti vaihtanut myös taakse halvemmat madallusjouset/iskarit ja kylmästi pitänyt erotuksen omassa kassassa ja varmuuden vuoksi myynyt vielä "asiakkaan autosta ylimääräiseksi" jääneen Nivomat-sarjan jo johonkin valmiiksi maassa olleeseen ei-nivomat yksilöön. Mutta eihän DA noin olisi tehnyt, eihän...
edit: Eperihän näyttää autosta satunnaisella varmuudella vain sen, jolla se on tehtaalta lähtenyt. Ei enää myyjällä tehtyjä muutoksia.
Eihän DA nyt olisi asiakkaalta ottanut lisähintaa Nivomatista taakse, mutta silti vaihtanut myös taakse halvemmat madallusjouset/iskarit ja kylmästi pitänyt erotuksen omassa kassassa ja varmuuden vuoksi myynyt vielä "asiakkaan autosta ylimääräiseksi" jääneen Nivomat-sarjan jo johonkin valmiiksi maassa olleeseen ei-nivomat yksilöön. Mutta eihän DA noin olisi tehnyt, eihän...

edit: Eperihän näyttää autosta satunnaisella varmuudella vain sen, jolla se on tehtaalta lähtenyt. Ei enää myyjällä tehtyjä muutoksia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Nivomat ja madallus
Joo eli ihan uutena tehty madallus. Deltan lapussa lukee että eteen asennettu madallusjouset, takapäästä ei mainintaa. Samassa lapussa on merkinnät paljonko auto on pudonnut ja sekä taka- että etuakseli ovat pudonneet.
Alfissimon ehdotus tapahtuneesta olisi kyllä törkeää, mutta tietysti mahdollista!
Outoa että takapään jousista ei ole mitään mainintaa ja Deltan lapun liitteenä olevasta Eibach-paperista selviää että jouset on autoon jossa takana on nivomat.
Näkyykö teillä muilla farmari 156:n omistajilla Eperissä vaihtoehtona nivomat iskarit vai ovatko numerot "harmaana"?
Alfissimon ehdotus tapahtuneesta olisi kyllä törkeää, mutta tietysti mahdollista!
Outoa että takapään jousista ei ole mitään mainintaa ja Deltan lapun liitteenä olevasta Eibach-paperista selviää että jouset on autoon jossa takana on nivomat.
Näkyykö teillä muilla farmari 156:n omistajilla Eperissä vaihtoehtona nivomat iskarit vai ovatko numerot "harmaana"?
Re: Nivomat ja madallus
Tuntematta tarkemmin Nivomat systeemiä uskoisin että siellä on kuitenkin korkeuden säädin jota ruuvaamalla takapään saa säädettyä jäämään mihin tahansa haluttuun korkeuteen. Eli ei varmaan tarvi madallusjousia vaan ihan säätöhomma...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Re: Nivomat ja madallus
^Ei ole tainnut kukaan tuollaista säätöruuvia omistaan vielä löytää... http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nivomat ja madallus
Näyttää tosiaan säätö olevan iskarin sisällä kiinteänä... Eli jos on laskenut kuten aloitus postauksessa mainittiin niin jotain sinne on vaihdettu -> toiset Nivomatit madalletulle korkeudelle tehtaalla aseteltuina
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88