Moromoro!
Olen yhden Alfan omistanut ja tykkäsin kovasti, meni sitten jossain kohtaa vaihtoon käyttötarpeiden muututtua mutta nyt on taas haussa omaksi hassutteluautoksi. Tuollainen GTV kiinnostaisi kovasti paljon, V6 mottorilla tietenkin. Nettiautossa ei hirvittävän montaa ole tarjolla eikä oikein tuolla Saksan mobile.de -sivuillakaan, mutta toisaalta ei tässä kamala kiire ole. Kysyisinkin kun en riittävän nopeasti löytänyt, että mitä minun pitäisi normaalin jakohihnan lisäksi selvittää tuollaista hankittaessa? Oliko se takajousitus, joka oli haastavampi kohta? Mitä muuta? Oliko vuosikerralla suuria merkityksiä?
Nämä pikku sähköjutut toki tiedän kokemuksesta, nehän kuuluu vaan asiaan. Jos haluan tasalaatuista ja tylsää autoa, hankin Corollan.
Alfa GTV:tä ostamassa - mitä pitää selvittää?
Valvoja: Moderators
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa GTV:tä ostamassa - mitä pitää selvittää?
916 sarja iis ilmeisesti. Niitä on kyllä varmasti paljon markkinoilla, on vaan talveksi pois myynnistä luulisin. Eiköhän kevättä kohden markkinat taas vilkastu.
Jakohihna on varmaan juu se ensimmäinen. Kytkin menee varmasti 100-150tkm kohdalla, kallis ja hankala remontti. GTA kytkin kestäisi ilm paremmin. Iskarit oli itselle toinen kallis remontti, eteen koni sportit samanhintaiset kuin alkuperäiset. Niin ja puslat alustasta myös.
Jos oisin ite ostamassa taas niin semmonen missä alustassa konit ja jouset laitettu, powerflex puslat, gta kytkin ja jakoremppa ja tietty mahd hyvin tunnettu historia. Maalipinta noissa varmaan jo kaikissa enemmän tai vähemmän kulunut, jos ei ole maalautettu, Ruoste ei ilmeisesti näissä se suurin ongelma.
Vuosimallit vaikuttaa siten että ph1 95-97, sitten sisustapäivitys lähinnä ja kuusvaihteinen laatikko ph2 98-2002 ja sitten 3,2 kone ja keulan uudelleen muotoilu 2003 eteenpäin ph3. Näin nopsaan kirjoitellen.
Jakohihna on varmaan juu se ensimmäinen. Kytkin menee varmasti 100-150tkm kohdalla, kallis ja hankala remontti. GTA kytkin kestäisi ilm paremmin. Iskarit oli itselle toinen kallis remontti, eteen koni sportit samanhintaiset kuin alkuperäiset. Niin ja puslat alustasta myös.
Jos oisin ite ostamassa taas niin semmonen missä alustassa konit ja jouset laitettu, powerflex puslat, gta kytkin ja jakoremppa ja tietty mahd hyvin tunnettu historia. Maalipinta noissa varmaan jo kaikissa enemmän tai vähemmän kulunut, jos ei ole maalautettu, Ruoste ei ilmeisesti näissä se suurin ongelma.
Vuosimallit vaikuttaa siten että ph1 95-97, sitten sisustapäivitys lähinnä ja kuusvaihteinen laatikko ph2 98-2002 ja sitten 3,2 kone ja keulan uudelleen muotoilu 2003 eteenpäin ph3. Näin nopsaan kirjoitellen.