156 2.0 TS:n käyntilämpötilasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

156 2.0 TS:n käyntilämpötilasta

Viesti Kirjoittaja mml »

Terve!

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa, eli ajettaessa moottorinlämmöt eivät nouse yli n75 asteen millään, mutta autoa käyttää paikallaan, lämmöt kyllä nousevat normaalisti ja tarpeeksi pitkän ajan kuluttua flektikin hörähtää käymään...

Ostin kulkineen tammikuussa ja ajattelin syyn olevan ilman viileydessä, mutta eipä ole tilanne muuttunut vaikka on ilmat lämmenneet. Termari vaihtokunnossa vai?

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

aiheesta on useampiakin juttuja, napsuttele sivuja taaksepäin,
niin luultavasti löydät ongelmaasi vastauksen (termari jumissa)
Jätkät jatkaa vaapun viettoa iloisesti :drinking: , otaksuma
164ts-89 400tkm

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

käytä ylhäällä olevaa hakua sanoilla lämmöt,lämpö ym tämä alkaa olemaan jo Faq kamaa kun tätä aina kysellään.
:silly:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tais olla ihan normaalia, mullakin täysin sama juttu...

Kannattaa tosiaan katsoa noita vanhempia ketjuja, joissa asiaa on käyty paljon tarkemmin läpi... :)
Ammattina autokauppa

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Tuota asiaa on tosiaan ihmetelty aiemmin. Sellainenkin huomio että kun käytin testerissä omaani, niin huomasin että se näytti koneen lämpötilan suuremmaksi mitä tuo keskikonsolin lämpömittari. Sen hetkiset lukemat oli luokkaa testerin näyttö noin 70 ja mittari jossain 50-60 nurkilla..

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

8) kuusnepan mittari pyörii sadan huittella,todellinen lämpö
on jotain 85-90, pientä heittoa mittareissa tuntuu olevan.
Pystyisköhän mittaria kaliproimaan jollain konstilla???? :shock:
164ts-89 400tkm

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Kiitoksia vain vinkeistä! Pitänee viedä vehje testeriin kunhan vaan pääsen töistä kotiin..

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Oma 156 2.0 Twinspark nostaa lämmöt oikeastaan melko tasan 70, ja seisoessa ja kovassa kaupunkimenossa sitten 90 asteeseen. Flekti pärähtää ihan normaalisti (kait) heti kun meinaa mennä yli 90.

Olen vasta ajellut tuolla -98:lla noin pari tuhatta kilometriä joten nämä ovat nyt vain tällaisia kokemuksia. Ilmeisesti ihan kunnossa kaikki.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sama juttu mun V6:ssa. Normaaliajossa tasan 70 asteen kohdalla. Mikäli pitkään tyhjäkäynnillä, niin nousee 90 paikkeille ja sitten flekti käynnistyy. Aivan samalla tavalla toimi edellisessäkin TS:ssä. Ominaisuus siis.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

jamppa kirjoitti:Sama juttu mun V6:ssa. Normaaliajossa tasan 70 asteen kohdalla. Mikäli pitkään tyhjäkäynnillä, niin nousee 90 paikkeille ja sitten flekti käynnistyy. Aivan samalla tavalla toimi edellisessäkin TS:ssä. Ominaisuus siis.
Näillä keleillä kun ilmastointi huutaa niin flektikin huutaa meikäläisellä melkeinpä kokoajan? Mites muilla? Vaikka lämpöä mittarin mukaan olisi reilusti alle 90 niin silti ilmastointi päällä flekti huutaa.
Tulipa paljon huutaa... :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maho kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Sama juttu mun V6:ssa. Normaaliajossa tasan 70 asteen kohdalla. Mikäli pitkään tyhjäkäynnillä, niin nousee 90 paikkeille ja sitten flekti käynnistyy. Aivan samalla tavalla toimi edellisessäkin TS:ssä. Ominaisuus siis.
Näillä keleillä kun ilmastointi huutaa niin flektikin huutaa meikäläisellä melkeinpä kokoajan? Mites muilla? Vaikka lämpöä mittarin mukaan olisi reilusti alle 90 niin silti ilmastointi päällä flekti huutaa.
Tulipa paljon huutaa... :wink:
Normaalia, meikäläisellä tuppaa nousemaan nykyään lämmöt aika ylös nurkka-ajossa (2 km ajoa, 10min pysähdyksissä startti jne) noin sataan ellei ylikin mittarin mukaan. maantiellä pysyttelee ihan normaalirajoissa, flektikin tuntuu pärähtävän käyntiin ylempänä kuin aikaisemmin (talvella vaihdettu termari) eli päälle 90nen.
Onkohan syytä huoleen ? :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sama juttu mullakin. Flekti tuntuu tosiaan pyörivän varsin tiheään. Viime päivinä se on käynnistynyt tuossa 70 asteen korvilla, kun ilmastointi on ollut päällä. Lienee ominaisuus siis. Suomi alfat ei vissiin ole tottuneet tällaisiin lämpötiloihin... :lol:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Ehkä nuo ovat jo "tottuneet" siihen ettei täällä normaalisti lämpö nouse koskaan yli 20 asteen. Varmaan raukat mennyt ihan sekaisin tämmöisestä lämpöaallosta :)
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Toi flektihän jäähdyttää nimenomaan tuota ilmastoinnin lauhdutinta ja lähtee päälle jos auto ei ole liikkeessä :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Jappe kirjoitti:Toi flektihän jäähdyttää nimenomaan tuota ilmastoinnin lauhdutinta ja lähtee päälle jos auto ei ole liikkeessä :wink:
No peskeles olenkin ihmetellyt miksi puolilämpöisen koneen flekti huutaa vähän väliä jos on pysähtyneenä.. :crazyeyes:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tein tänään työreissun Espooseen ja kyllä varsinkin nyt, kun oli vähän turhankin lämmin päivä ilmastoimattomassa autossa, moottorin lämmöt nousi tonne 90 asteeseen. Johtuu varmasti moottoritiestä, jolla tuli ajettua varsin lujaa ja kovilla kierroksella :oops: :mrgreen: Kun pääsin parkkiin niin lämmöt oli jopa hieman yli 90 astetta..

Normaalisti ne on siellä 70-75 asteen tuntumassa ja vaan kaupungissa nousee 90 asteeseen...
Ammattina autokauppa

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Eikö se ole normaalia että skaalan keskellellä on lämmmmöt eli no problem 8) Sit jos nousee jonnekkin punaselle niin on jo kiire?

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Turhaa hötkyilyä monelta?

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

RR92 kirjoitti:Turhaa hötkyilyä monelta?
Siis sehän on normaalia, että lämmöt on puolivälissä, mutta ei alfassa..

Muissa autoissa ei lämmöt ole "kroonisesti" 70 asteessa ainakaan mittarin mukaan, joten monesta se tuntuu oudolta. :roll:

90 astetta on ihan normaali lämpötila. Erikoista onkin se, että Alfassa tuo lämpötila saavutetaan normaaliajossa vain kuumana päivänä. Tosin italialaista ilmastoa silmällä pitäen, ei tuo loppujen lopuksi olekaan kovin ihmeellistä, jos nyt sitten käyttävät samoja osia kaikkialla...
Ammattina autokauppa

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

niki kirjoitti:90 astetta on ihan normaali lämpötila. Erikoista onkin se, että Alfassa tuo lämpötila saavutetaan normaaliajossa vain kuumana päivänä. Tosin italialaista ilmastoa silmällä pitäen, ei tuo loppujen lopuksi olekaan kovin ihmeellistä, jos nyt sitten käyttävät samoja osia kaikkialla...
Meikäläisen autossa 90 astetta ei ole mikään harvinaisuus ja 70 asteeseen neula ei pysähdy talvellakaan. Kesäaikaan tavallinen lämpö 85 paikkeilla.

Vastaa Viestiin