16v ruiskutus 8v:ssä
Valvoja: Moderators
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
16v ruiskutus 8v:ssä
Pystynko laita alfa 33:n 16v ruiskutus järstelmä mun 8v autoon. Mitä tapahtuu??? Saanko ennemön voima tai vähemaan? Ja toimiks se edes?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikenlaistahan pystyy tekemään, mutta on eri asia, kannattaako. Teho ja bensankulutus tuskin kamalasti muuttuvat, vaikka 8v:n LE-Jetronicin (?) korvaakin kehittyneemmällä Motronicilla.
16v:n Motronicin aivolaatikko on ohjelmoitu 16v-konetta ajatellen, eli säädöt tuskin osuvat ihan kohdalleen jos ruiskun siirtää sellaisenaan 8-venttiiliseen. Käytännössä tarvittaisiin varmaan joku Unichip-tyyppinen lastu.
16v:n Motronicin aivolaatikko on ohjelmoitu 16v-konetta ajatellen, eli säädöt tuskin osuvat ihan kohdalleen jos ruiskun siirtää sellaisenaan 8-venttiiliseen. Käytännössä tarvittaisiin varmaan joku Unichip-tyyppinen lastu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
ML tarkoita Multi Point Fuel System...MP tarkoita Manifold Absolute Pressure...Mä en vaa tiedä miten voin selittä ne suomeks. Periaates MP'sä on erikoinen tutka joka laitetaan ECU:n sisäällä joka ohja ilmaa mootorissa. Autoissa jossa on MP eivät käyttä vakituisia Ilma mittaraita (air flow meter). Vaan kaikki ohjaa se MP tutka. ML käyttä ilma mittaria. Ja se pystyy toimi vaan katalysaatorin kaa...mul on tosi vaikea sellitää nää suomeks kun en tiedä oikeat sanat. paras paikka on: http://www.alfa-pages.co.uk/injectin.htm
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nykyinen ruiskukone on vähän likaantunut ja ei toimi niin kuin pitäis.. Niin ajatellin että teorian mukaan jos vaihdaan 16v ruiskutus niin saisin uusi kone ja teho voisi nostaa vähän..mut en kyl tajunnut että pitäis myöskin säädä toi ECU...ajatellin et vaik se ruiskutus "säätäis" ton ilma ja bensa. Ja saisin melkein 16v bensa kulut eli ja ennemän teho..Mut se oli kaikki teoriassa..praktikassa se ei kai toimi...Kun 8veen ja 16veen ruiskutus konet on sama kokosia ja olisi tosi helppo vaihtaa ne.