Alfoista
Valvoja: Moderators
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 19 Maalis 2013, 17:45
Noniin...
3 viikkoon en olekkaan 155 ajanut ja nyt kun piti talliin ajaa se niin jotain kivaa on tapahtunut.
Vaihdekeppi on nyt täysin löysä.... Siis heiluu kuin .... erm... no jätetään sanomatta.
Pakkia en tunnu saavan päälle, mutta ilmeisesti muut vaihteet kylläkin (auto siis liikkuu eteenpäin) ja keppi jää etu- ja taka-asentoon normaalisti, mutta heiluu sivuttaissuunnassa silloinkin täysin hervottomana.
Vihjeitä viasta otetaan vastaan
P.S. Vaimo ollut muutaman kerran 3 viikon aikana ajelemassa sillä, mutta ei ainakaan myönnä että mitään ihmeellistä olisi tapahtunut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
äölkjhgf
Viestit: 317 Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56
Viesti
Kirjoittaja äölkjhgf » 19 Maalis 2013, 17:58
En tiedä 155:n kepin rakenteesta, mutta yhdessä 2004 VW:ssa oli jokin ruuvi tippunut ja booreilla oleva sivuttaissiirtovipu irronnut vaihdekepistä. Tämä siis oli korjattavissa vaihdekepin pölysuojan irrotuksella ja uuden ruuvin asennuksella kierrelukitetta käyttäen.
Jos rakenne on samanlainen kuin 156:ssa, voi olla vaihdekepin alla oleva muovihöskä hajonnut kiinnityspisteistään, on siis läpipulteilla kiinni keskitunnelissa. Tämäkin selviää pölysuojan irroittamisen jälkeen.
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 19 Maalis 2013, 18:38
Kertomasi komppaa aika paljon sitä mitä olen nyt netin syövereistä saanut selville...
Eipä tuosta yläkautta paljon selvää saa... eli pitänee ilmeisesti pakoputki irrottaa jotta pääsee näkemään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
äölkjhgf
Viestit: 317 Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56
Viesti
Kirjoittaja äölkjhgf » 19 Maalis 2013, 18:47
Eikö se muovihöskä siis heilu siinä keskitunnelin päällä? Ainakin 156:ssa tuo vika selvinnee? juurikin vaihdekepin haitarisuojan irroittamalla. Voihan se vika löytyä sieltä vaihteiston päässä olevista nivelistäkin.
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 19 Maalis 2013, 20:22
Jees, tiedän tarkemmin kun saan auton talliin.
Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole samanlainen kuin 156:ssa, koska ylhäälltäpäin katsottuna siellä näkyy joku pallonivelen näköinen hässäkkä muovisen koteloinnin sisällä (joka on siis niin iso ettei mahdu yläkautta ulos)...
Liitteet
155-vv.png
(7.81 KiB) Tiedosto ladattu 1349 kertaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 19 Maalis 2013, 21:41
Luultavimmin joku näistä tangoista on poikki, ratkeaa juuri tuon kuulan juuresta...Muistelen että tästä asiasta oli keskustelua mutta en äkkiseltään sitä löytänyt.
Liitteet
20100730_009_1.jpg
155:en vaihteensiirtäjät (86.93 KiB) Tiedosto ladattu 1330 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 19 Maalis 2013, 22:19
^Tähän tulokseen tulin itsekkin kun kuvia katselin.
Jännä nähdä kun saan auton talliin ja pääsee ihmettelemään paremmin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 20 Maalis 2013, 16:36
Jep... keppi poikki juuresta... ihan kiva paikka...
no ei auta ku purkaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 20 Maalis 2013, 18:01
Pääsin helpoiten käsiksi noihin kun otin akun pois sekä akun alustan niin on tehtävissä pienellä ähellyksellä...
.
Jep tuo on aika yleinen vaiva, itse onnistuin saamaan uudet tangot projektiini joten eiköhän kestä jonkun aikaa taas, jotkut on niitä hitsaillutkin.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 20 Maalis 2013, 19:37
No nyt on imusarja irti että sinne pääsee kunnolla käsiksi.
Oli sekin kyllä harvinaisen vittumainen irrottaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 20 Maalis 2013, 20:43
Sen uskon....
. Imusarjan poisto tekee kyllä homman aikatavalla helpommaksi....Tuon kuvan otin kun oli vaihtokone vielä asentamatta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 20 Maalis 2013, 22:01
No ihmettelinkin että miten hemmetissä olet sinne järkkärin saanut mahtumaan väliin
Tuleepahan nyt samalla vaihdettua letkukiristimet rosterisiin, kun ovat nyt olleet perus peltisiä (niitä jossa kiristysosa sininen)... ja kaikenlisäksi yksi imusarjan kumisista välikappaleista oli kiinni nippusiteellä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 24 Maalis 2013, 18:12
Voi P!
Sisempi pää irti, mutta toinen on kyllä sellasessa paikassa että pitäisi käydä kirurgilla laitatuttamassa 5 niveltä lisää käteen!
Ilmeisesti täytyy purkaa akku komplkesi pois että mahtuu edes jotenkin.
Jos se ei riitä niin sitten lähtee jarrusylinterikin... Jotenkin ei huvittais purkaa yhtäänylimäärästä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Caijo-Romeo
Viestit: 1189 Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski
Viesti
Kirjoittaja Caijo-Romeo » 24 Maalis 2013, 19:53
Laatikon pään niveliin pääsi muistaakseni suht hyvin käsiks pyöräkotelosta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 24 Maalis 2013, 19:55
No vähän kattelinkin että sieltä vois onnsituu ku repis muovit edestä pois. Kiitti vahvistuksesta epäilyyn
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 31 Maalis 2013, 12:33
Joo, ei ollut muovin irrottamisesta apua... Sitä kautta onnistuu ehkä vähän helpommin niiden kahden muun vivun irrotus, mutta juurikin tuo sivuttaissuunnan vipu on sellaisessa asennossa että yläkautta on helpointa...
Elikkäs... se varsi on nyt irti ja se tosiaan vaati koko akkukehikon irroittamisen, ellei satu omaamaan 3cm paksuisia käsiä joissa vähintään 6 niveltä ranteen ja kyynärpään välillä.
Uutta osaa kyselty heikalta. Josko niitä enää valmistetaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 01 Huhti 2013, 10:44
Tuossa yksi kuva akkukotelo irroitettuna. Ymmärsin niin että nuita tankoja ei enään valmisteta mutta voi ehkä varastosta vielä löytyä, kannattaa kysellä.
Tangot saa kyllä irroitettua pyöränkotelon kautta (vaihdelaatikossa olevat) mutta vaatii aikamoista "sormi "akrobatiaa...
Liitteet
IMG_1704_1.jpg
Akkukotelo irroitettuna. (156.13 KiB) Tiedosto ladattu 959 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 01 Huhti 2013, 10:48
Joo ei kyllä minun sormilla
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 01 Huhti 2013, 10:57
Parasta oli kun viime kerralla oli tangot irti, vaihdoin uudet kytkinosat ja stefat niin onnistuin kytkemään tangot ristiin...ei muuta kuin uudestaan auki...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 08 Huhti 2013, 10:15
Joo, no eipä tuota osaa saa enää oikein mistään uutena... Netti on nyt koluttu "lattiasta kattoon" ...
Kaveri lupas laittaa tangon kuntoon...
Soitti juuri, että oli putsaillut sen ja tanko on ilmeiseti juotettu messingillä puslan holkkiin ja mitään takeita ei uskaltanut antaa että tanko tulee kestämään korjattuna.
Oliskohan helpompaa etsiä se käytettynä jostain. Hmmm...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 08 Huhti 2013, 12:57
Kierretankoa ja kuulanivelet, näillä ovat jotkut korvanneet alkuperäiset. On niitä hitsailtukin, eiköhän ne kestä taas aika pitkään kun puhdistaa ja rasvaa kunnolla.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
kalliais
Viestit: 809 Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila
Viesti
Kirjoittaja kalliais » 08 Huhti 2013, 13:42
Jos käytettyä ajattelit laittaa, niin multa löytyy. Ricambin ehdotus kierretangosta ja kuulanivelistä kuulostaa myös varsin hyvältä.
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 08 Huhti 2013, 19:51
Migillä sen hepsivät kasaan, näyttää ihan hyvältä.
Ehkäpä tämä kestää..
Kaveri vääntää duunissa uuden alkuperäistä vastaavan jos toi hajoaa (nyt ei ollut aikaa
)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 14 Huhti 2013, 17:46
Melkein kasassa....
Muutama letkukiristin pitää hakeen huomena että pääsee testaamaan.
Muuten menee vaihteet sisään hyvin (siis kun kone ei ole käynnissä), mutta vitonen vaatii "vauhdikkaan" tönäisyn. Tilanne tietty saattaa muuttua kun kone käy.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 15 Huhti 2013, 14:35
IT'S ALIVE!!! Ja vaihteetkin menee nätisti sisään
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 17 Huhti 2013, 22:03
No niin ei muuta kuin kovvoo ajoa....
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 18 Huhti 2013, 13:04
155 kuljettu luotettavasti loviisasta helsinkiin.... Sen verran kuitenkin piti pistää hanttiin että tuuletusjärjestelmästä pukkasi ajon aikana ohjaamoon "savua" (epäilen vesihöyryä, kun ei tuonut mukanaan mitään hajua).... Mitä ihmettä?
Konehuoneen puolella ei näy vuotoja.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 18 Huhti 2013, 13:47
Muistelen että nuita lämppärinlaitteen moottorin esivastuksia olisi kärvähtänyt mutta se olisi kyllä jotain "hajustetta" pitänyt työntää kabiiniin...ei kai auta kuin seurailla tilannetta...
. Kaikki nopeudet toimii?
Eedittiä: Vuotava LL hana tai kenno, tuo kyllä glykolin hajua kabiiniin että huomaa..ei taida olla kyse tästä?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 18 Huhti 2013, 16:49
1 ja 2 nopeus ei ole koskaan toiminut, 3 ja 4 kyllä.
Kotiin ajellessa ei savua/höyryä enää tullut... hmmm...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ricambi
Viestit: 1433 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06 Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95 Alfa 164 V6 3.0 -91 UAZ 31512 -87 Honda CB 750 K2 -72 ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ricambi » 18 Huhti 2013, 17:40
Okay, taitaa sitten vastukset olla vaihtokunnossa, en tiedä meneekö tämä Motonjetin...tai että tämä olisi savun syy..??
Lämmitysl esivastus Tipo-Marea 48-8388 155/156 Esivastus jos kaksinapapikaliitin/reikäväli 48mm [1992 - 2005] 16.90 €
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 19 Huhti 2013, 19:08
Ihanaa... kunhan saan keskuslukon toimimaan (kunnolla), niin täytyy perehyä tuohon
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4