
JTS nykii hieman pintakaasulla
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
JTS nykii hieman pintakaasulla
Joo jos menee vaikka alamäkeen tai tasasella ihan pikkukaasulla, niin saattaa esiintyä hienoista nykimistä. Mitäpä herroille tulisi vaihtoehtoja mieleen ? 

Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Kylmästöinti änkeää päälle?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
onkos se 1-pytyn puola jo vaihdettu?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
No ku en oo vielä(kään) hakenu ilmastoinnin kennoa myyjän huollosta ku sinne 300 kilsaa... eli ei tän auton pitäs tiätää mitää koko kylmästöinnistä. Ja vika ei ollu puolassa vaan paskoissa tulpissa, joista osa löysällä. Eli uudet tulpat eikä vielä ilmastointia asennettu, että...
No tuskin paskanen ilmansuodatinkaan oo syynä. Tuskin sitäkään ikinä vaihdettu. Ja kun kerran Fortesta ei ole JTS:ään mitään virkaa, niin. Miten mulla on muistikuva että Tessussa oli samanlainen ilmiö...
No tuskin paskanen ilmansuodatinkaan oo syynä. Tuskin sitäkään ikinä vaihdettu. Ja kun kerran Fortesta ei ole JTS:ään mitään virkaa, niin. Miten mulla on muistikuva että Tessussa oli samanlainen ilmiö...
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Mulla ei 2.0 JTS varsinaisesti nyi, mutta tasakaasulla kiihdytettäessä veto=kiihtyvyys kummallisesti vaihtelee. Muilla samaa oiretta?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
^ilmastointi vain vie välillä sen n. 10-15hp tehua.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Ilmastoinnin vaikutus on moottorisäädössä kompensoitu, eikä osakaasukiihdytyksessä pitäisi tuntua. Jotain muuta tuon vedon vaihtelun täytyy olla. Ainakin luulen niin...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
^miten se kompensoi sen 10-15 hp osatehokierroksilla (tai millään kierroksilla, jos kompura tekee täysillä töitä) huomaamattomaksi? avaamalla kaasuläppää, syöttöä lisäämällä ja ajoitusta muuttamalla? Ahdetulla tuo onnistuu mutta miten vaparilla? Toki jos napista kytkee kompuran toimimattomaksi ja käytös ei muutu, niin sitten tietysti on jotain.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Putsatkaa ja resetoikaa kaasuläppä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Nykimistä ilmenee omassakin JTS:ssä juurikin matalilla kierroksilla (hieman alle 2000). MAF (ilmi) antaa arvon n.17kg/h tyhjäkäynnillä ja ajossa maks. alle 400kg/h. Onko nuo ihan normaalit arvot?
After Catin eli takimmaisista lambdoista on tullut välillä P0139 ja P0159 vikakoodit. Ennen ajoon lähtöä toisen lambdan jännite seilaa 0,4 ja toisen 2,5v voltin huiteilla mutta hetken ajon jälkeen ne jämähtää nollaan eikä nouse edes tyhjäkäynnillä. Pitääkö niiden tehdä noin kun ne lämpenee vai kertooko se että ne ois rikki. Molempien lämmitysjohdot (ne valkoiset) mitattiin ja ne antaa n. 10 ohmin arvon. Päällisin puolin johdot yms. on ehjät.
After Catin eli takimmaisista lambdoista on tullut välillä P0139 ja P0159 vikakoodit. Ennen ajoon lähtöä toisen lambdan jännite seilaa 0,4 ja toisen 2,5v voltin huiteilla mutta hetken ajon jälkeen ne jämähtää nollaan eikä nouse edes tyhjäkäynnillä. Pitääkö niiden tehdä noin kun ne lämpenee vai kertooko se että ne ois rikki. Molempien lämmitysjohdot (ne valkoiset) mitattiin ja ne antaa n. 10 ohmin arvon. Päällisin puolin johdot yms. on ehjät.
Viimeksi muokannut marwin, 20 Touko 2015, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Kunnossa ollessaan pitäisi olla 460:n tienoilla. Itselläni nousi 342 --> 461 kg/h nokka-akselien ja kannen vaihdolla. Syynä siis kuluneet nokat ja/tai karstainen kansi. Jonkun muun paikan tukkentuminen voinee myös aiheuttaa moista.marwin kirjoitti:Nykimistä ilmenee omassakin JTS:ssä juurikin matalilla kierroksilla (hieman alle 2000). MAF (ilmi) antaa arvon n.17kg/h tyhjäkäynnillä ja ajossa maks. alle 400kg/h. Onko nuo ihan normaalit arvot?
CARF0869
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Aivan, tänään vaihdettiin venakopan tiiviste ja uudet tulpat, nokat näytti ihan kunnossa olevilta, ei ollu outoja nirhaumia tms. Kaasuläpän olen putsannu ja haitarikumin katsonut olevan ok. Ilmanputsarikin vaihdettu vuosi sitten.JaniW kirjoitti:Kunnossa ollessaan pitäisi olla 460:n tienoilla. Itselläni nousi 342 --> 461 kg/h nokka-akselien ja kannen vaihdolla. Syynä siis kuluneet nokat ja/tai karstainen kansi. Jonkun muun paikan tukkentuminen voinee myös aiheuttaa moista.marwin kirjoitti:Nykimistä ilmenee omassakin JTS:ssä juurikin matalilla kierroksilla (hieman alle 2000). MAF (ilmi) antaa arvon n.17kg/h tyhjäkäynnillä ja ajossa maks. alle 400kg/h. Onko nuo ihan normaalit arvot?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
aikoinaan sukulaismiehen silloinen uusi fordin lippulaiva ford scorpio 2.9 4x4 ghia teki samaa.
viallinen "elektroninen kaasuläpän asentotunnistin" .
kyllä huvitti kun oma ke 20 pelas paremmin.
viallinen "elektroninen kaasuläpän asentotunnistin" .
kyllä huvitti kun oma ke 20 pelas paremmin.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
- Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Mulla ainaki on samanlaista ollu vaan en tiiä mistä lie johtuu. Aloittajan kysymykseen tuli mieleen kyllä ensimmäisenä vuoto imupuolella. Silloin nykii ainakin.veskuk kirjoitti:Mulla ei 2.0 JTS varsinaisesti nyi, mutta tasakaasulla kiihdytettäessä veto=kiihtyvyys kummallisesti vaihtelee. Muilla samaa oiretta?
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Imupuolen olen kyllä tarkistanu useamman kerran, vähän murtumaa siinä haitariosassa mutta ei kyllä reikiä... ehkä sen vois vielä koittaa entrata jollaki tai ostaa uus haitariputki. Takimmaisista lambdoista antaa edelleen vikakoodit. Tyhjäkäynnillä molemmissa 0,4v jännite mutta vähän matkaa kun ajaa niin toinen näyttää 0v ja toinen välillä "herää" henkiin. Uudet on ostettu ja ne pitäis saada nyt laitettua. Kyllä tää ihan harrastamisesta käynaapurin pekka kirjoitti:Mulla ainaki on samanlaista ollu vaan en tiiä mistä lie johtuu. Aloittajan kysymykseen tuli mieleen kyllä ensimmäisenä vuoto imupuolella. Silloin nykii ainakin.veskuk kirjoitti:Mulla ei 2.0 JTS varsinaisesti nyi, mutta tasakaasulla kiihdytettäessä veto=kiihtyvyys kummallisesti vaihtelee. Muilla samaa oiretta?

Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Nyt on after catin lambdat vaihdettu ja samalla imupuolen haitarikumin tiivistin ilmastointiteipillä. Enää ei nyi niin pahasti kuin aiemmin, täytyy toivoa että ois tällä korjaantunu. Tilasin OBDII-lukijan kun tuntuu että sitä tarvii joka kotterossa mikä on ollu... no Toyotassa sitä ei tarvinu ku se toimi ku ajatus
Avensiksessa ei oikein ollut haastetta 


Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Tilasin siis Autel MaxiScan MS509 merkkisen koodinlukijan ja tuntuu toimivan hyvin ja on todella selkeä käyttää. EBayn kautta tuli Kiinasta n. parissa vkossa. Lambdojen vaihto auttoi, reilu pari vkoa olen ja ajanut koodeja ei löytynyt.marwin kirjoitti:Nyt on after catin lambdat vaihdettu ja samalla imupuolen haitarikumin tiivistin ilmastointiteipillä. Enää ei nyi niin pahasti kuin aiemmin, täytyy toivoa että ois tällä korjaantunu. Tilasin OBDII-lukijan kun tuntuu että sitä tarvii joka kotterossa mikä on ollu... no Toyotassa sitä ei tarvinu ku se toimi ku ajatusAvensiksessa ei oikein ollut haastetta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: JTS nykii hieman pintakaasulla
Mulla on imupuolen haitarissa joku ohut kumikalvo päällä, liekö alkuperäinen vai myydäänkö jossain tuollaista isoa ohutta kutistesukkaa tuohon tarkoitukseen?
Ja mullakin semmosessa puoliteho-kiihdytyksessä veto hiukan vaihtelee, lienee ominaisuus vanhemmalla moottorilla. Ei siis liity otsikkoon vaan aiempiin teksteihin.
Ja mullakin semmosessa puoliteho-kiihdytyksessä veto hiukan vaihtelee, lienee ominaisuus vanhemmalla moottorilla. Ei siis liity otsikkoon vaan aiempiin teksteihin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.