Mallimerkinnät pois 156:n perästä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Mallimerkinnät pois 156:n perästä

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Joku oli käsittääkseni noita irroitellut, lähtevätkö hopeiset numerot helposti vai onko vaara että irtoaa pala maalia samalla? Mikä olisi paras tekniikka irroitukseen, ruuvimeisselillä irti poksauttaminen vai saisiko jollain muovikiilalla ettei maalipinta vaan vaurioidu? Saisikohan niin nätisti irti että voisi vielä takaisinkin laittaa jos mieli muuttuu (tuskin)? :)

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Re: Mallimerkinnät pois 156:n perästä

Viesti Kirjoittaja PPT »

[Miksi ne pitäisi poistaa?Ymmärtäisin asian jos kyseessä olisi BMW tai Audi! :?
Toiminta on taikasana!

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Lähtee irti pelkästään kynnellä, eikä ole vaaraa että maali kärsii.
Tosin jos itsellä ois v6, olisi tarrat varmaankin saanut jäädä paikalleen :oops:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mallimerkinnät pois 156:n perästä

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cotson kirjoitti:Joku oli käsittääkseni noita irroitellut, lähtevätkö hopeiset numerot helposti vai onko vaara että irtoaa pala maalia samalla? Mikä olisi paras tekniikka irroitukseen, ruuvimeisselillä irti poksauttaminen vai saisiko jollain muovikiilalla ettei maalipinta vaan vaurioidu? Saisikohan niin nätisti irti että voisi vielä takaisinkin laittaa jos mieli muuttuu (tuskin)? :)
Irrotin omasta viikko sitten kaikki muut paitsi 156 ja V6 numerot ; varovasti (ruuvimeisselillä) numeron kulmasta hitaasti vääntämällä lähti helposti. Ehjäksi nuo jäi eli saa takaisin jos niin haluaa. Lopuksi tarra jämät liuottimella pois ja vahaus perään.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

mä voin COTSON ostaa sun V6 merkkis pois kuleksimasta 8)
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Vanhasta katkes se super-merkki, kun traselilla vahaa kuivasin ja jämät lähti tylsällä veitsellä varovasti avittamalla ja vähän vahaa jälkiin..soli siinä
Muuten noista merkeistä..kun takana ei lukenut kuin 156..oli kaikenmaailman haastajia kiusaksi asti...nyt V6:n kaikki merkit
on näkyvissä saa olla rauhassa noilta v''un mäntäpäiltä... :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En kyllä itse uskaltaisi mennä millään veitsellä tai meisselillä maalipintaa hivelemään. Hiustenkuivaajalla tai muulla vastaavalla vermeellä kun lämmitätte merkkejä niin lähtevät ihan nätisti paljain sormin (kynsin).
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En kyllä itse uskaltaisi mennä millään veitsellä tai meisselillä maalipintaa hivelemään. Hiustenkuivaajalla tai muulla vastaavalla vermeellä kun lämmitätte merkkejä niin lähtevät ihan nätisti paljain sormin (kynsin).
ei maalipintaa vaan merkkiä :mrgreen: jos ei pysy työkalut kädessä niin sitte hiustenkuivaajaa kehiin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Harvempi sitä maalia nyt varsinaisesti aikoo tuhota, mutta jotenkin ne meisselit tahtovat joskus lipsahdella :roll:

Jokainen makunsa mukaan, lähteehän ne merkit vaikka lekalla :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Siimalla lähtivät ainakin seiskavitosesta. Tosin sen tarramömmön saa sitten hinkata tietenkin jollain liottimella.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Pitääpä huomenna kokeilla kammeta niitä irti, 156-numerot saavat jäädä mutta muut otan pois. Vanhassa 2-litraisessa niitä ei ollut ja jotenkin perä näyttää nyt liian kirjavalta niiden kanssa joten saavat lähteä. En kyllä raaski niistä luopua, sopivat mainiosti vaikka ruohonleikkurin kylkeen :wink:

Saisi vaikka tullakkin muutama haastaja niin tulisi työmatkasta kiinnostavampi :twisted:

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Cotson kirjoitti:Pitääpä huomenna kokeilla kammeta niitä irti, 156-numerot saavat jäädä mutta muut otan pois. Vanhassa 2-litraisessa niitä ei ollut ja jotenkin perä näyttää nyt liian kirjavalta niiden kanssa joten saavat lähteä. En kyllä raaski niistä luopua, sopivat mainiosti vaikka ruohonleikkurin kylkeen :wink:

Saisi vaikka tullakkin muutama haastaja niin tulisi työmatkasta kiinnostavampi :twisted:
Minulla ei ole V6:ssa merkkejä ja vähän väliä saa olla bemaripoikia liikennevaloissa ojentamassa... :) (ihan vaan sallittuun nopeuteen kiidytän) :)
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

steelduck kirjoitti:Minulla ei ole V6:ssa merkkejä ja vähän väliä saa olla bemaripoikia liikennevaloissa ojentamassa... :) (ihan vaan sallittuun nopeuteen kiidytän) :)
Lapsellista..
Mutta niin hemmetin hauskaa !!
:mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Itse poistin merkit kuten PEE siimalla ja varmaan järkevin konsti kun itselläni on sormi keskellä kämmentä. Sitten tinnerillä ja kynnellä tarramömmöt pois.
Henkinen ongelma tuli eteen kun piti vääntää Deltan merkki irti. Merkki oli niin tiukassa, että vetokoukun ois varmaa voinu siihen kiinnittää. Siimaakaan en saanut merkin muodon takia alle. Rohkaistuin ja tökkäsin puukon Deltaan ja kampesin merkin irti, mutta siitä lähtikin vaan sentin paksu muovi ja tarra jäi peltiin vahingoittumattomana. Tärpättiä peliin ja tarra lähti ilosesti. Sen liimatkin lähti helpommin kun Alfan omat mömmöt.

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Mulla oli kaikista merkeistä kromi jo irronnut joten jouti irti. Föönillä lämmittäen et liima oli sulaa ja sit anttilan kuvaston kovalla kansi paperilla väliintökkien.
Lähti melkein itsestään irti. Eikä jäljen jälkeä jäänyt 8)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä se fööni on ykkönen, ja perusteluna että a. Ei varmasti ole vaaraa että ruuvari lipsuu. b. Ei tarvi liuottimia maalipintaan sivellä jos vetää rauhallisesti. Eli kerralla homma selvä 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Föönillä ja pankkikortilla lähtivät. Mulla taas liiman jäljissä oli melkoinen puhdistaminen mutta hyvä tuli kuitenkin.

Vastaa Viestiin