Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Valvoja: Moderators
- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Tervehdys teille. Ostin vastikään ekan Alfan. Spider Veloce 2000 vm 1974. Erinomaiset pellit ja kone Muukkosen rakentama 2000 luvun alussa.
Koska eka Alfa ja minäkin keltanokka täällä foorumilla niin olisin kiitollinen vinkeistä mistä löytäisin luotettavan Alfa mekaanikon pääkaupunkiseudulla.
Ekaks pitäisi katsoa kulahtanut jousitus ja alusta.
Mun oma osaaminen on jenkkiautopuolella eikä mussa vielä ole riittävästi kelloseppää pulatakseni Spiderin kanssa.
Koska eka Alfa ja minäkin keltanokka täällä foorumilla niin olisin kiitollinen vinkeistä mistä löytäisin luotettavan Alfa mekaanikon pääkaupunkiseudulla.
Ekaks pitäisi katsoa kulahtanut jousitus ja alusta.
Mun oma osaaminen on jenkkiautopuolella eikä mussa vielä ole riittävästi kelloseppää pulatakseni Spiderin kanssa.
- Liitteet
-
- Alfredo 1.jpg
- (61.73 KiB) Tiedosto ladattu 1861 kertaa
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Jos rahalla meinaat huollattaa niin Alfa Milano Espoo tai Viikki.
Toisin ei tuo alkusta ole kovin vaikea tai hankala laittaa kuntoon itsekään.
Niin ja onnittelut hienosta hankinnasta!
Toisin ei tuo alkusta ole kovin vaikea tai hankala laittaa kuntoon itsekään.
Niin ja onnittelut hienosta hankinnasta!
One life, live it!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Onneksi olkoon! Tämä taitaa olla nimimerkki J:n entinen auto?
Alusta on tosiaan hyvin ropeloitavissa itsekin, niin kuin melkein kaikki muukin autossa. Mutta jollei ole inspiraatiota niin Auto Milanolla lienee näistä kokemusta. Tosin asiansa osaava Ranen Pajakin varmasti pystyy puslat ja nivelet uusimaan.
Alusta on tosiaan hyvin ropeloitavissa itsekin, niin kuin melkein kaikki muukin autossa. Mutta jollei ole inspiraatiota niin Auto Milanolla lienee näistä kokemusta. Tosin asiansa osaava Ranen Pajakin varmasti pystyy puslat ja nivelet uusimaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Onnittelut hankinnasta! Alustan uusiminen ei onneksi juuri vaadi erikois osaamista, joten itse tehden säästää mukavan summan. Miten alustan kuluneisuus ilmenee?
Giulia Super -69
- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Kiitos kannustuksesta.
Alustaongelmat ilmenevät
- raskaana ohjauksena alussa rattia käänäessä esim liikenneympyrässä ja peruuttaessa kuulostaa kun toinen rengas vähän laahaisi
- mielestäni takapää vähän huojuu
- en ole mitannut vielä korkeutta, mutta epäilen takapään olevan liian matalalla
- pusslat varmaan loppu (jenkeistä kokemuksia jossa puslan reikä on "matkustanut" vuosien saatossa aivan holkin kattoon)
Muuten aivan mahtava peli. Pientä laittoa
- Nopeus ja öljynpainemittari
- Keskikonsoli vänän nuhjunen
Missä ja kuinka usein te ja sielunveljet kokoonnutte.
Alustaongelmat ilmenevät
- raskaana ohjauksena alussa rattia käänäessä esim liikenneympyrässä ja peruuttaessa kuulostaa kun toinen rengas vähän laahaisi
- mielestäni takapää vähän huojuu
- en ole mitannut vielä korkeutta, mutta epäilen takapään olevan liian matalalla
- pusslat varmaan loppu (jenkeistä kokemuksia jossa puslan reikä on "matkustanut" vuosien saatossa aivan holkin kattoon)
Muuten aivan mahtava peli. Pientä laittoa
- Nopeus ja öljynpainemittari
- Keskikonsoli vänän nuhjunen
Missä ja kuinka usein te ja sielunveljet kokoonnutte.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Noh, täällä "pohjoisessa" (Tuusulassa tarkalleen) on mm. Kebab-kerhon kokoontuminen n. kerran kuukaudessa, ilmeisesti tässäkin kuussa joskus loppupuoliskolla? Toki on nuo ns. normaalit, lue tapahtumaketjua. Councours D'Elegance, Bella Italia, Classic Motor Show't nyt pari nimetäkseni. Ja toki on sitten ajomiittejä ja alueellisia pikkumiittejä (kuten Piitien lounas), plus foorumin rakentajat, jotka nyt miittailevat kuka kenetkin ja milloin missäkin jonkin projektin tiimoilta 

Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Ohjaushan on tehostamaton simpukkaohjaus joten se on luonnostaan paikallaan / hitaissa nopeuksissa aika jäykkä.
Mutta kannattaa tutkia onko kaikki muuten kunnossa. Apusimpukkan sisäkalut kuluvat / kuivuvat ajan mittaan. Pääli kuppi auki ja rasvaa sisään.
Renkaiden kääntymistä rajoittavien pultti stopparien säätö kannatta tarkistaa ja toki kaikki pallonivelten kunto.
Takapää kuuluukin noissa olla vähä alempana eli lylkilinja on hivenen laskeva. Toki puslien ja erityisesti T-barin kartiokumien kunto kannatta tsekata.
Eiköhän me miitata viellä ennen jussia kebab kerhin tiimoilta. Löytyy oma topic tapahtumat ja kokoontumisissa.
Joten tuohan kaunokainen ns. katsastukseen seuraavaan miittiin.
Mutta kannattaa tutkia onko kaikki muuten kunnossa. Apusimpukkan sisäkalut kuluvat / kuivuvat ajan mittaan. Pääli kuppi auki ja rasvaa sisään.
Renkaiden kääntymistä rajoittavien pultti stopparien säätö kannatta tarkistaa ja toki kaikki pallonivelten kunto.
Takapää kuuluukin noissa olla vähä alempana eli lylkilinja on hivenen laskeva. Toki puslien ja erityisesti T-barin kartiokumien kunto kannatta tsekata.
Eiköhän me miitata viellä ennen jussia kebab kerhin tiimoilta. Löytyy oma topic tapahtumat ja kokoontumisissa.
Joten tuohan kaunokainen ns. katsastukseen seuraavaan miittiin.
One life, live it!
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Tosiaan ohjaus ei ehkä niitä keveimpiä ole, riippuu rengaskoostakin. Ohjausgeometria on kuitenkin itsetehostava eli ohjaus kevenee kun rattia kääntää jonkinverran. Tämä ominaisuus edellyttää toimiakseen positiivista camber kulmaa eli siellä voi olla säädettävät ylätukivarret ja camber on säädetty negatiiviselle tai sitten alatukivarren sisäpään ns rautapuslat on kuluneet, tuloksena jälleen neg camber ja raskas ohjaus. Myös reilusti negatiivinen caster tekee ohjauksesta raskaan, mutta hyvin keskittävän. Liian tiukaksi säädetty ohjaussimpukka voi myös aiheuttaa tahmean ohjauksen, onko siellä Burmann vai ZF? Ja tosiaan apusimpukka voi olla kuiva, rakenne on sellainen ettei rasvakupin alle laitettu rasva juuri kulkeudu akselin puslille joten parempi on purkaa se ja putsata ja rasvata kunnolla. Erityisesti jos ohjaus muuttuu tahmeaksi auton lämmetessä ja kaupunkiajossa on syytä epäillä apusimpukkaa.
Takapäässä yleisin ongelma on ylätukivarren kartiopuslat, kannattaa vaihtaa uretaanipusliin, samalla kannattaa myös tarkastaa sivuissa olevat "painelevyt" Jos perä lähtee sivulle kiihdyttäessä vika on tod näk alatukivarren puslissa.
Kuten ylempän kirjoitettiin, perä kuuluu olla suht alhaalla, auto menettää nopeasti ajettavuutensa jos perää nostetaan.
Takapäässä yleisin ongelma on ylätukivarren kartiopuslat, kannattaa vaihtaa uretaanipusliin, samalla kannattaa myös tarkastaa sivuissa olevat "painelevyt" Jos perä lähtee sivulle kiihdyttäessä vika on tod näk alatukivarren puslissa.
Kuten ylempän kirjoitettiin, perä kuuluu olla suht alhaalla, auto menettää nopeasti ajettavuutensa jos perää nostetaan.
Giulia Super -69
- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Kiitos arvokkaista neuvoista. Tutkitaan ja katsotaan mitä löydetään.
Alfa on kuten Grappa. Koskaan ei tiedä mitä saa tai tapahtuu. Jatkuvaa seikkailua.
Alfa on kuten Grappa. Koskaan ei tiedä mitä saa tai tapahtuu. Jatkuvaa seikkailua.

- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Kyllä ilmeisesti "J" nimimerkin auto koska perheessä autoa kutsuttiin Juustoksi. Liittyi jotenkin hauskasti auton värin kuvaamiseen puhelimessa vaimolleRasvis kirjoitti:Onneksi olkoon! Tämä taitaa olla nimimerkki J:n entinen auto?
Alusta on tosiaan hyvin ropeloitavissa itsekin, niin kuin melkein kaikki muukin autossa. Mutta jollei ole inspiraatiota niin Auto Milanolla lienee näistä kokemusta. Tosin asiansa osaava Ranen Pajakin varmasti pystyy puslat ja nivelet uusimaan.

- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Ostit auton nimimerkki "Samulta" .
Auto on ollut hänellä yli kymmenen vuotta "J":n jälkeen.
Kone ja Weberit ovat Samun käsialaa, korityöt ja muu läpikäynti J:n.
Auto on ollut hänellä yli kymmenen vuotta "J":n jälkeen.
Kone ja Weberit ovat Samun käsialaa, korityöt ja muu läpikäynti J:n.
- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Yepp. Samulta ostin. Pellit ja tekniikka hyvässä kunnossa. Sisusta kaipaa pientä remonttia. Sitten varmaan museokunnossa.
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Onnittelut hankinnasta vielä näin jälkikäteen!
Kebabilla oli juttua 105/115 sarjasta. 2000 Spider Veloce USA:n vientimallit numeroitiin v.-71-76 115.02. Vuodesta -77-82 alku oli 115.410. Vientimäärä v.-71-82 22 059 kpl. plus erikoismallit Niki Lauda, ym. (Lähde: Buyer´s guide, Keith Booker & Jim Talbott)
Kebabilla oli juttua 105/115 sarjasta. 2000 Spider Veloce USA:n vientimallit numeroitiin v.-71-76 115.02. Vuodesta -77-82 alku oli 115.410. Vientimäärä v.-71-82 22 059 kpl. plus erikoismallit Niki Lauda, ym. (Lähde: Buyer´s guide, Keith Booker & Jim Talbott)
Ride on!
- Vinscout
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Touko 2013, 07:24
- Car(s): Spider Veloce 2000 vm 1974
Chevy Camaro 1971
Honda CB750 1974
Re: Spider Veloce 2000 vm 1974 huoltoneuvoja tarvitaan
Ohjauksen raskaus hoidettu.
Syyt:
- 14 vuotta vanhat renkaat vaihdettu uusiin parin "sadeliukastelun" jälkeen
- raidetangon vaihdon yhteydessä lukitus "unohtunut" ja siten klappia
Nyt tuntuu hyvältä
Syyt:
- 14 vuotta vanhat renkaat vaihdettu uusiin parin "sadeliukastelun" jälkeen
- raidetangon vaihdon yhteydessä lukitus "unohtunut" ja siten klappia
Nyt tuntuu hyvältä