164 V6 syylärin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

164 V6 syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt olis kiikarissa -94 24-venasen syyläri.
Mahtaako käydä heittämällä, vai onko kiinnityksissä eroa?

Joku varmasti osaa tähän vastata :roll: .
Viimeksi muokannut Alfissimo, 26 Tammi 2005, 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hmm..jokuhan voisi tarkistaa varaosa cd:ltä..luulisi että sieltä selviää..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva


aika vaikea tuota on tulkita selviäsiköhän tästä mitään
eli vanhemman jaa uudemman kuvat
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös noiden numeroidenkin perusteella voi tulkita että samanlaisia ovat. Kiinnitysnikaleet voivat olla erilaisia mutta nehän on hyödyntää vanhasta syyläristä.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös noiden numeroidenkin perusteella voi tulkita että samanlaisia ovat. Kiinnitysnikaleet voivat olla erilaisia mutta nehän on hyödyntää vanhasta syyläristä.
näyttää kyllä hyvin samanlaisilta jos mitat ovat samat ja letkujen paikat niin kyllä luulisi tuon sopivan vanhempi oli siis vuoteen 92 ja uudempi 92 eteenpäin (12V ja 24V sama syyläri)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä nyt näyttäisi ainakin siltä, että aika lähellä toisiaan olisivat.
Eikä varmaan suurta haittaa luulisi olevan, vaikka joku letku menisikin hieman toisesta paikasta, kunhan "järjestys" ja suunta pysyvät ennallaan :roll: .

Edit: Ainiin, iso kiitos taas tästäkin avusta, itseltä kun puuttuu tuo "taikalevy", jota Parts-CD:ksikin joku on kutsunut :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt lähti homma etenemään, perjantaina olis tarkoitus laittaa uusi keulalle ja kysynkin:

Mitä kaikkea on pakko ja mitä ei tarvitse purkaa, jotta vanha saisi kivuttomasti pois ja uuden tilalle?
Mahtuuko pujottamaan takakautta laturin välistä vai pitääkö irroittaa poikkipalkki siitä päältä?

Uusihan on 24-tappisesta lainattu ja ainoa ero vanhaan on alaletkun sijainti eri reunassa.
Olen silmäillyt sitä niin, että riittää kun jatkaa paisuntasäiliöltä alas liittyvää letkua ja katkaisee alhaalla kulkevan metalliputken sopivan mittaiseksi toisin sanoen lyhyeksi ja liittää sen uuden reikään.

Teorioita miksi ei onnistuisi, saa myös esittää. Siis sen lisäksi, etten ole ammattilainen :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt on auto nipussa!

Olihan homma, meinasi tulla pikkasen ahdasta kun uusi syyläri oli jokusen sentin leveämpi, ja alaletkut piti rakentaa kokonaan uusiksi.
Mutta kyllä se siitä kun sen paikalleen sai, kun kiinnikkeet kävi yksiin vanhan kanssa.
Samalla meni uusiksi termari ja termarista lohkojen väliin menevät kumiputket.
Vinkistä kiitos pee:lle, joka ahvenistolla huomasi niiden heikon kunnon.

Kiitokset myös JTD:lle ja tallin lainaajalle, olis ollu ikävä homma taivasalla.

Taidanpa laittaa projektiosastolle hieman tarkemman kertomuksen kuvien kera, kunhan kerkiän ens viikolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Hyvä että minusta on edes jotain hyötyä :-) Kyllä jo silloin kesällä katselin, etteivät ne letkut kovin kauaa kestä, mutta onneksi olin väärässä...

Vastaa Viestiin