No voi herramajösses, ei kai se noin tuskaisen vaikeata koulutetuille ammattilaisille ole

.
1) Yleismittari kouraan ja subbarin liittimen luokse, pinneistä 4 ja 5 pitäisi löytymän sähkö (4 maa, 5 +12V). Jos ei löydy, tarkistetaan sulake F61 (takakontin sulaketaulu, pitäisi kait löytyä vasemman takavalon lähimaastosta jostain verhoilujen alta) ja jos se ei auta, tarkistetaan ettei sähköpiuhat ole poikki ja että myös maapiuha on kiinni (helppo kokeilla mittaamalla vaikka takavalon kiinnitysruuvia vasten,
kaikkiin kontin, etenkään subbarin näkyviin ruuveihin ei tule maata, joten niihin ei välttämättä voi luottaa).
2) Jos taas sähkö tulee perille asti niin humppa soimaan ja tarjoilemaan oskilloskooppia niiden kolmen viimeisen pinnin välille. Jos sieltä löytyy signaali, on subbarivahvari mitä ilmeisimmin pimeä, jos taas ei, on joko piuha poikki (äärimmäisen uskottavaa, mutta ainakin teoriassa mahdollista) tai päävahvari ei syötä subbarille signaalia.
3) Eli jos vieläkään ei ole signaalia löytynyt, seuraavaksi auki sen päävahvarin liittimen kuori ja törkkimään sitä oskilloskoopin mittapäätä sinnepäin, tarkastelun alle pinnit 11, 12 ja 25. Jos sieltäkään ei löydy mitään, on vahvareiden välinen kaapelointi mitä todennäköisimmin kunnossa, mutta päävahvarin subbarilähtö hiljaa. Koska päävahvari hoitaa signaalin miksauksen subbarille, niin jos kerran muut kanavat soivat, on päävahvari rikki.
Mikä on takapenkin lesta ja miten ihmeessä sen saa rikottua, jos/kun vikapaikka ei voi olla kuin peräkontin puolella?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.