Vahvistimen piuhojen veto takakonttiin 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Vahvistimen piuhojen veto takakonttiin 156

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Nyt olisi tarkoitus asentaa musalaitteistoa alffaan ja kysyisinkin niiltä jotka ovat tämän omalle 156:selleen tehneet vinkkejä.
Minun autoni 156 vm.-98. 2.0 TS.

1. Mistä veditte akun plus piuhan sisätiloihin? Konehuone on aika ahdas...
2. Kuinka jalkalistat saa irti?
3. Mistä maadoitus?
4. Kuinka helposti blaukkarin alk. CD soitin irtoaa ja miten sieltä reitittää johdot jalkatilaan?
4. Tuleeko ongelmia takapenkkien kanssa?

Kiitän alffaaudistit :mrgreen:

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Vahvistimen piuhojen veto takakonttiin 156

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Naiko kirjoitti:Nyt olisi tarkoitus asentaa musalaitteistoa alffaan ja kysyisinkin niiltä jotka ovat tämän omalle 156:selleen tehneet vinkkejä.
Minun autoni 156 vm.-98. 2.0 TS.

1. Mistä veditte akun plus piuhan sisätiloihin? Konehuone on aika ahdas...
2. Kuinka jalkalistat saa irti?
3. Mistä maadoitus?
4. Kuinka helposti blaukkarin alk. CD soitin irtoaa ja miten sieltä reitittää johdot jalkatilaan?
4. Tuleeko ongelmia takapenkkien kanssa?
1. Tuliseinän oikeasta yläkulmasta (edestäpäin katsottuna) on läpivienti, mistä löytyy tyhjä paikka ylimääräiselle johdolle.
2. Nips-naps. ne on klipsuilla kiinni. Varovaisen määrätietoinen nyppäys.
3. Vaikkapa runkoon.
4. Irroittamisesta ei ole kokemuksia mutta piuhat saa kyllä vedettyä maton alta kynnyskotelon listan alle.
4. :wink: Riippuu siitä mitä siellä harrastaa. Irtoavat kyllä helposti.

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Moi!

Itse juurikin saman homman tehneenä (vm. 1999 2.0 TS) olen sitä mieltä, että:

Virtapiuhan saa sisätilaan pelkääjän puolelta konetilassa olevan kaapeliaukon kautta (ihan konetilan yläosassa, poista tulppa, tee siihen sopiva reikä, pujota kaapeli läpi ja sitten aukosta sisälle...)

Akulta kaapelin (16mm2) vedin konetilan takaosassa kulkevaa kourua pitkin vasempaan laitaan. Jarrunestesäiliön ja jotain muitakin releitä jouduin irrottamaan ja ahdasta oli...

Jalkalistat saa irti helposti, tosin ensin pitää irrottaa keskipilarista ja ihan edestä ne verhoilumuovit.

Maadoituksen otin pelkääjänpuolelta edestä (Siellä on sellainen tukeva maadoituspiste, johon on jotakin muutakin maadoitettu)

Plaukkari irtoaa vetämällä, käytä siihen tarkoitettua irrotustyökalua. RCA-piuhat ja kaiutinkaapelit vedin ajajan puolelta autoa. Hyvien RCA-kaapeleiden kanssa tulee sitten ongelmia soittimen asennuksessa asennuspaikan syvyyden suhteen. Ainakin omalla soittimella tuli (paikka ei ole tarpeeksi syvä). No kyllä se sinne lopulta meni.

Onnea.

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Niin joo... irroita takapenkki

Vastaa Viestiin