Oma käsitykseni Alfan jakohihnan takuusta on ollut, että se on tuo 3v/60tkm. Tänään keskusteltuani pitkään ja hartaasti Deltan huollon kanssa selvisi että periaatteessa tuolla jakohihnalla on vain se varaosan 1 vuoden takuu, joka kattaa uuden hihnan, mutta ei sen rikkoutumisen aiheuttamia vahinkoja.
Kyseessä on vain suositusvaihtoväli, jolloin maahantuoja on tullut toisinaan vastaan, jos hihna on paukkunut aikaisemmin. Erityisesti näin kun auto on ollut vähän ajettu (olisiko alle 100tkm??). Maahantuoja on siis korvannut muutakin kuin hihnan, mutta ilmeisesti enemmän ajetuilla autoilla tuo voi olla jo vaikeaa.
Niin, eiköhän se ole niin, että alkuperäisellä jakohihnalla on takuu 3v / 60 000 km. Tämän jälkeen asennetulla varaosahihnalla takuu on kuitenkin vain normaali varaosatakuu, eli 1v. Näin minä asian ymmärsin sitä kysellessäni - myöskin Deltasta.
Eipä näytä tosiaan kannattavan vaihtaa merkkiliikkeessä, kun takuu on sama kuin missä tahansa muualla. Tosin juurihan tuo on itsellä vaihdettu, ettei ole ihan hetkeen ajankohtainen.
Minulle on jäänyt se kuva, että Delta olisi taannut itse vaihtamistaan 60000km??? Esim heidän vaihdokeissaan muistan hämärästi nähneeni "liikkeen takuuta" 60000km remmille.