75:n öljypohjan tiivisteen vaihto: moottori irti????

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

75:n öljypohjan tiivisteen vaihto: moottori irti????

Viesti Kirjoittaja late04 »

Saattaa olla (tutkimukset vielä kesken), että aiemmin täällä kuvaamani öljyntiputtelu ei olekaan takastefan vaan öljypohjan tiivisteen ongelma. Siis auto oli 75 TS. Asia varmistunee keskiviikkona, kun käyn AutoMilanossa (tänään tehtiin moottorinpesu), mutta oireet taitavat viitata tiivisteeseen (vauhtipyörä kuiva).

Vaan onko tuo tiivisteen vaihtotyö tosiaan 5 tunnin homma moottorin irrotuksineen ja pintojen hiomisineen? Onko kokemuksia?

P.S Asiaa seuranneille: öljyn jäykistäminen 0W/40->10W/50 ei vähentänyt vuotoa :(

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Ei sitä pataa vältämättä tarvitse kokonaan nostaa pois.
Ei nyt muista paljonko piti saada tilaa et öljypohjan saa muljautettua pois sieltä.
Useassa Alfan alukoneessa tuo tiiviste ollut propleema.
Monesta olen kiristellyt öljypohjan pultteja. Johtuneeko sitten elämisestä vai mistä.
Isoa rakoahan tuo öljy ei tarvitse kun alkaa tihkumaan pihalle.

Katoppa nyt ensin jos sattuisi olemaan jotkin pultit löysällä.

Työläs homma kuitenkin tiivisteenvaihto mutta paljon helpompi kuin asentaa ilmastointi jälkikäteen :)

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Just on auto montulla (työpaikkaetu, jota voi käyttää kun toimitusjohtaja on matkoilla) ja kyllä se helvetin vähäistä on tuo vuoto. Käynpä kattomassa, onko pultit löysällä.

Vaan eipä tänäänkään tarvinnut ilmastointia, hrrr.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Löysällähän ne oli. On vaan pirun vaikea kiristää niitä takimmaisia. Kas kun Automilanossa eivät tuota pulttien kireyttä pohtineet. Ehdottivat, että vaihdetaan vaan heti pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel, jossa joku murtuma. Ei tuo viimeksi mainittu kovin pahalta näyttänyt, vaan enpä ole asiantuntija (notta millon on kardaani ahterissa?).

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

late04 kirjoitti:Löysällähän ne oli. On vaan pirun vaikea kiristää niitä takimmaisia. Kas kun Automilanossa eivät tuota pulttien kireyttä pohtineet. Ehdottivat, että vaihdetaan vaan heti pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel, jossa joku murtuma. Ei tuo viimeksi mainittu kovin pahalta näyttänyt, vaan enpä ole asiantuntija (notta millon on kardaani ahterissa?).
Aika riekaleita kumeja on tullut vaihdettua eli tuskin heti tulee ahteriin.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mites noi peräpään öljypohjan pultit, pääsekö käsiks ilman moottorin irroitusta? Ahtaat on paikat.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

late04 kirjoitti:Mites noi peräpään öljypohjan pultit, pääsekö käsiks ilman moottorin irroitusta? Ahtaat on paikat.
Muistelin että pienillä kätösillä pääsee lenkkiä ujuttamaa. Räikkälenki olis poikaa tuossa paikassa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

late04 kirjoitti:Mites noi peräpään öljypohjan pultit, pääsekö käsiks ilman moottorin irroitusta? Ahtaat on paikat.

juu kuten hotakainen tuossa jo sanoi niin lenkillä onnistuu mutta pieniä käsiä ja taiteilua vaatii...räikkä lenkki voisi olla kova sana....omasta kiristin tavallisella ja hermot meinasi mennä... :wink:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

90 kirjoitti:juu kuten hotakainen tuossa jo sanoi niin lenkillä onnistuu mutta pieniä käsiä ja taiteilua vaatii...räikkä lenkki voisi olla kova sana....omasta kiristin tavallisella ja hermot meinasi mennä... :wink:
Tavallisella saa just yhden tuhannesosa kieroksen liikutettua :P

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Ongelma on se vastamutteri, joka pyörii mukana. Korjaamoilla on tietty kunnon työkalut. Ja eiköhän AutoMilanokin tee mitä pyydetään, vaikka nyt voi siis olla että tästä ei tullutkaan 800€ remonttia :)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

late04 kirjoitti:Ongelma on se vastamutteri, joka pyörii mukana. Korjaamoilla on tietty kunnon työkalut. Ja eiköhän AutoMilanokin tee mitä pyydetään, vaikka nyt voi siis olla että tästä ei tullutkaan 800€ remonttia :)
800€. No huh huh :crazyeyes:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Joo: ehdottivat että vaihdetaan pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel (muistakseni jotain 130€). 10 tuntia 620 + osat. Lienee hyvä seurailla rättiniveltä, mutta jos sitä ei tartte parin murtuman takia vaihtaa, niin ei ku hanaa!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

late04 kirjoitti:Joo: ehdottivat että vaihdetaan pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel (muistakseni jotain 130€). 10 tuntia 620 + osat. Lienee hyvä seurailla rättiniveltä, mutta jos sitä ei tartte parin murtuman takia vaihtaa, niin ei ku hanaa!
ei tarvi rättiä vaihtaa parin murtuman takia..pitää mennä melko riekaleiksi ennekuin on vaihtokunnossa ja tämän huomaa kyllä kun kardaani alkaa tärrämään ihan selvästi..taisi olla milanon pojilla vähän rahastus mielessä... :wink:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mun mielestä niillä on aina rahastus mielessä. Taitaa mennä 156:t Delta-autoon eli pikku pulaa potilaista.

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Miten kävi, saitko vuodon loppumaan? Tässä on sen verta kalliita remppoja ollut esillä sen korjaamiseksi että jos se nyt ratkesi niin johan kävi hyvin kun et kerennyt vielä sitä Auto Milanoon viemään! :)

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Taitaa olla aika rahastusputka tuo milano?

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Juu, tänään uskallan jo todeta ajettuani matkan Hki-Kemiö-Hki, että vuoto loppui täysin kiristämällä öljypohjan pultit!. Kiitokset vinkistä Hotakainen, olen about 10 tuoppia velkaa. AutoMilano tosiaan ehdotti, kun auto oli siellä (huolimattomassa) moottorinpesussa, että vaihdetaan takastefa, pohjantiiviste ja vielä kardaanin hyväkuntoinen kuminivel. Hintaa tuolle olisi kertynyt n. 800 €, vähintään. Kertaakaan ei ollut puhetta öljypohjan pulttien kireydestä ja ensimmäinen diagnoosi oli tuo takastefa, johon halpaan minäkin sitten menin :oops: .

Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.

Kyllä 75 on taas helvetin kiva auto ajaa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Hyvä et selvisit noin edukkaasti!:)
late04 kirjoitti:Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.
Täysin samaa mieltä! :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

late04 kirjoitti: Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.

Kyllä 75 on taas helvetin kiva auto ajaa.
no pitänee tuo milanon toteamus paikkansa myös pohjois suomessa... :wink:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

late04 kirjoitti:Juu, tänään uskallan jo todeta ajettuani matkan Hki-Kemiö-Hki, että vuoto loppui täysin kiristämällä öljypohjan pultit!. Kiitokset vinkistä Hotakainen, olen about 10 tuoppia velkaa. AutoMilano tosiaan ehdotti, kun auto oli siellä (huolimattomassa) moottorinpesussa, että vaihdetaan takastefa, pohjantiiviste ja vielä kardaanin hyväkuntoinen kuminivel. Hintaa tuolle olisi kertynyt n. 800 €, vähintään. Kertaakaan ei ollut puhetta öljypohjan pulttien kireydestä ja ensimmäinen diagnoosi oli tuo takastefa, johon halpaan minäkin sitten menin :oops: .

Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.

Kyllä 75 on taas helvetin kiva auto ajaa.
Jees hienohomma että selvisi ja vielä ihan itse sait laitteua :)
Katotaan ne tuopit sitten joskus 8)

Vastaa Viestiin