Vaan onko tuo tiivisteen vaihtotyö tosiaan 5 tunnin homma moottorin irrotuksineen ja pintojen hiomisineen? Onko kokemuksia?
P.S Asiaa seuranneille: öljyn jäykistäminen 0W/40->10W/50 ei vähentänyt vuotoa

Valvoja: Moderators
Aika riekaleita kumeja on tullut vaihdettua eli tuskin heti tulee ahteriin.late04 kirjoitti:Löysällähän ne oli. On vaan pirun vaikea kiristää niitä takimmaisia. Kas kun Automilanossa eivät tuota pulttien kireyttä pohtineet. Ehdottivat, että vaihdetaan vaan heti pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel, jossa joku murtuma. Ei tuo viimeksi mainittu kovin pahalta näyttänyt, vaan enpä ole asiantuntija (notta millon on kardaani ahterissa?).
late04 kirjoitti:Mites noi peräpään öljypohjan pultit, pääsekö käsiks ilman moottorin irroitusta? Ahtaat on paikat.
ei tarvi rättiä vaihtaa parin murtuman takia..pitää mennä melko riekaleiksi ennekuin on vaihtokunnossa ja tämän huomaa kyllä kun kardaani alkaa tärrämään ihan selvästi..taisi olla milanon pojilla vähän rahastus mielessä...late04 kirjoitti:Joo: ehdottivat että vaihdetaan pusla, pohjan tiiviste ja rättinivel (muistakseni jotain 130€). 10 tuntia 620 + osat. Lienee hyvä seurailla rättiniveltä, mutta jos sitä ei tartte parin murtuman takia vaihtaa, niin ei ku hanaa!
no pitänee tuo milanon toteamus paikkansa myös pohjois suomessa...late04 kirjoitti: Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.
Kyllä 75 on taas helvetin kiva auto ajaa.
Jees hienohomma että selvisi ja vielä ihan itse sait laitteualate04 kirjoitti:Juu, tänään uskallan jo todeta ajettuani matkan Hki-Kemiö-Hki, että vuoto loppui täysin kiristämällä öljypohjan pultit!. Kiitokset vinkistä Hotakainen, olen about 10 tuoppia velkaa. AutoMilano tosiaan ehdotti, kun auto oli siellä (huolimattomassa) moottorinpesussa, että vaihdetaan takastefa, pohjantiiviste ja vielä kardaanin hyväkuntoinen kuminivel. Hintaa tuolle olisi kertynyt n. 800 €, vähintään. Kertaakaan ei ollut puhetta öljypohjan pulttien kireydestä ja ensimmäinen diagnoosi oli tuo takastefa, johon halpaan minäkin sitten menin.
Nimimerkin Milano toteamus, että Eteläsuomessa Alfa kannattaa viedä korjaamoon vain, jos tietää varmasti mitä pitää korjata, on suuri viisaus. Ja näiltä sivuilta saa hyviä vinkkejä, kiitos kaikille.
Kyllä 75 on taas helvetin kiva auto ajaa.