Onkos moisessa hommassa jotain huomionarvoista? Autodata neuvoo käyttämään ajoitustyökalua, mutta voikos tuon tehdä muutenkin? Tussimerkit vanhan hihnan mukaan hammaspyöriin ja niitten mukaan eteenpäin? vai askartelenko tuon työkalun ennnenkuin otan vanhan hihnan irti? Neuvot on tervetulleita...
edit: korjattu otsikkoa
Viimeksi muokannut vesamaan, 22 Marras 2013, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hetkonen. vm 99 159? Ettei olisi 156...?
Jos 156 2,4JTD 10v, niin käsittääkseni triviaali homma, kun ei tarvitse kikkailla lukkopalojen ymv. kanssa, vaan on samanlainen kuin "vanhoissa simppeleissä koneissa". 16v ja 20v koneissa taasen, ymmärtääkseni, lukkopalat tarvitaan. Ero taitaa olla siinä, että onko säätyviä nokkien hihnapyöriä vaiko eikö... (tämä on käsitykseni, korjatkoon joku asiasta jotain tietävä, jos meni metsään)
No sitähän minäkin
Eli 10v kone, helpottaa ehkä nyt hakea "alfa 156 2.4jtd 10v cambelt", tuollaiselle koneelle kun katselin sitä kerran, kaksi, kolmekin. Oli meinaan iso iso hinku ja millin (kirjaimellisesti 1mm) päässä, ettei moinen jäänyt taloon, siihen kun olisi jakopää pitänyt heti tehdä ja olisi jopa tapaus, jonka olisin uskaltanut itse tehdä - enkä ole koskaan tehnyt yhtään jakopäätä tai hihnanvaihtohommaa.
Eli kimppuun vaan... Muutaman jakopään olen tehnyt, vaikeimpana ehkä viime kesänä 2,5 v6, eikä sekään mikään kummoinen ollut
Kai tuosta selviää illassa. Tai sit saa emäntä mennä Ducatolla töihin
vesamaan kirjoitti:Eli kimppuun vaan... Muutaman jakopään olen tehnyt, vaikeimpana ehkä viime kesänä 2,5 v6, eikä sekään mikään kummoinen ollut
Kai tuosta selviää illassa. Tai sit saa emäntä mennä Ducatolla töihin
selviää, ex-166:een kun vaihtelin (sama pata) niin otti n. 1,5h aikaa
Ei mennyt ihan 1,5 h mutta valmiiksi tuli kuitenkin, about 4 h kaikkineen. Kaveri auttoi vieressä juomalla Karhua. Aika ahtaat paikat, kaikesta selvittiin kuitenkin nyt sitten vähän